יום שני, 06.05.2024 שעה 10:17

“אם אשרם תביא מדליה זה יהיה פשוט טירוף”

רחלי ויגדורצ’יק, בתה של אירה, דיברה על המצב בהתעמלות האמנותית לפני אולימפיאדת טוקיו. מאמן השחייה ליאוניד קאופמן: “הז’יטונים שלנו על גורבנקו"

|
אשרם עם המדליות (באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)
אשרם עם המדליות (באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

המכללה האקדמית בווינגייט קיימה היום (שלישי) דיון בנושא ציפיות ותוכניות לאולימפיאדת טוקיו 2021, בו השתתפה גם רחלי ויגדורצ’יק פייגה, מאמנת וכוראוגרפית של נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל, שדיברה על המצב בענף, על נבחרת רוסיה ועל לינוי אשרם.

הדיון התקיים בהנחיית ד"ר עדו נבו, ראש המרכז ללימודים אולימפיים, במסגרת מפגש סיכום שנה של בית הספר למדעי הספורט והתנועה במכללה, ובו השתתפה רחלי ויגדורצ'יק-פייגה, בתה של מאמנת הנבחרת אירה ויגדורצ’יק ואשת צוות בנבחרת, ד"ר עמיחי אלפרוביץ', מנהל נבחרת ישראל והמתאם האולימפי של משלחת הרכיבה לטוקיו 2020, וד"ר לאוניד קאומפן, מאמנו האישי של השחיין יעקב טומרקין. 

נבחרת ישראל עם המדליות (איגוד ההתעמלות) (מערכת ONE)נבחרת ישראל עם המדליות (איגוד ההתעמלות) (מערכת ONE)

רחלי ויגדורצ'יק-פייגה אמרה בדיון: "שנים על גביי שנים היו הרוסיות מועמדות הדומיננטיות בענף. הפעם הדומיננטיות הזו לא מוחלטת, כי לינוי אשרם, ואולי גם נציגות ממדינות אחרות, יכולה להפריע להן. אם לינוי תביא מדליה אולימפית זה יהיה פשוט טירוף”.

בנוסף, ציינה כי “הנבחרת בתחרות הקבוצתית עברה המון בחמש השנים האחרונות והוקמה באיחור מבחינת זמנים בגלל סיבות שונות. מבחינתנו להגיע לגמר אולימפי זו תהיה הצלחה. אם לא יהיו גמרים אולימפיים מבחינתנו זה כישלון. כשאת ספורטאית את מרגישה שאת שולטת במה שאת עושה והכל תלוי בך. כמאמנת אין לך שליטה ואת רק מקווה שעשית הכל ונתת למתעמלות את היכולת להתמודד עם הלחץ ולעשות את זה טוב. כמאמנת לפעמים בא לי לקפוץ למשטח ולעשות את התרגיל במקומן”. 

נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית (באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל) (מערכת ONE)נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית (באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל) (מערכת ONE)

ויגדורצ’יק-פייגה הדגישה: “במשחקים האולימפיים אין כמעט טווח שגיאה, כל טעות קטנה והמתעמלות יכולות לאבד את המדליה, לכן צריך לתכנן את האימונים המנטאליים בהתאם לכך. היום, פחות משבועיים לפני המשחקים, מרגישים לחץ ובעיקר את הציפיות. בנוסף, זו תחרות מאוד מאתגרת, גם הקורונה וגם העובדה שבניגוד לתחרויות אחרות, בטוקיו יתקיימו תחרויות ההתעמלות בשעות הבוקר, וזהו מצב לא רגיל וקשה להתכונן אליו”.

מאמן השחייה, ד"ר ליאוניד קאופמן, אמר במהלך המפגש: "ההשתתפות במשחקים האולימפיים לכלל השחיינים לא פשוטה כי קשה יותר להגיע אליהם מאשר לאליפות העולם בגלל שצריך להשיג קאט A. שחייה זה דבר מרתק וענק וצריך לצפות בכל התחרויות כי בכולן יכול להיות משהו יוצא מן הכלל. הז'יטונים שלנו במשחקים האולימפיים האלה מונחים על השחיינית אנסטסיה גורבנקו. התוצאה שלה מאפשרת לה להיות מועמדת לגמר אולימפי. אולי יהיו גם ניסים עם שחיינים אחרים. מבחינתנו הצלחה תהיה אם רוב השחיינים יעשו את התוצאה הכי טובה שלהם בשנתיים האחרונות. אי הצלחה תהיה כאשר פחות מ-50 אחוז מהשחיינים יעשו את התוצאה הטובה ביותר שלהם".

ליאוניד קאופמן (נעם מורנו)ליאוניד קאופמן (נעם מורנו)

ד"ר עמיחי אלפרוביץ', מענף רכיבת הסוסים, ציין: "ארה"ב היא המועמדת המובילה לזהב, בנוסף כל הנבחרות האירופאיות מועמדות למדליה ואולי אפילו אנחנו. כרגע, פחות משבועיים לפני המשחקים, יש דריכות ולא לחץ. בסופו של דבר הרוכבים מתחרים נגד עצמם ומנסים להיות הכי טובים שהם יכולים. הרוכב צריך לפתח מערכת יחסים עם הסוס כדי שיבינו ויתקנו זה את זה. ארבעת הרוכבים שלנו נבחרו בקפידה כי הסוסים שלהם יכולים להתחרות במשך ארבעה ימים ברצף בעומס התחרות הזו. הצמדים האלה גם הוכיחו יציבות במקצים דומים בתחרויות בסדר גודל דומה”.

באשר למטרות של נבחרת רכיבת הסוסים, הוא הדגיש: “השאיפה שלנו כנבחרת היא להגיע לאחד הגמרים בתחרות האישית או בתחרות הקבוצתית. הצלחה תיחשב עליה לשני הגמרים גם באישי וגם בקבוצתי. אכזבה תהיה אם לא נעפיל לאף גמר. זו נבחרת שהוקמה ב-2018 עם עומק של רוכבים וסוסים שצריכים מבחינתנו להבשיל למהדורות האולימפיות הבאות, וההצלחה הגדולה תהיה הגעה לפאריס וללוס אנג'לס כדי להתמודד על מדליות".

הפאנל מנחש: חיפה תעלה לשלב הבא?
אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */