יום ראשון, 19.05.2024 שעה 03:21

פדרר בשמינית הגמר, קאמבק אדיר למדבדב

האגדה (עוד חודש בן 40) חלף מעל נורי המקומי בדרך למפגש מול סונגו האיטלקי, המדורג 2 חזר מ-2:0 במע' מול צ'יליץ' ועשה היסטוריה. בארטי וקיז ניצחו

|
רוג'ר פדרר (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)

הפסקת הגשם הקבועה יש לומר עצרה את המשחקים בפתיחת היום (שבת), אך הממטרים בווימבלדון נפסקו ותמונת שמינית הושלמה במלואה לקראת השבוע השני. נתחיל מאגדת הדשא, רוג’ר פדרר, שהסתבך דווקא אחרי שהוביל בבטחה 0:2 במערכות, אך התעשת בסט הרביעי והבטיח את מקומו בשלב הבא (בפעם ה-18!) עם 4:6, 4:6, 7:5 ו-4:6 על קמרון נורי אחרי שעתיים ו-36 דקות במגרש המרכזי.

הפנומן השווייצרי נתקל ביריב עיקש מאוד, נורי הבריטי המקומי הוא שחקן דשא טוב וגם הוכיח את זה טרם הגראנד סלאם הנוכחי. אחרי שפדרר הוביל 0:2 מול טניס לא יציב של יריבו, הבריטי הצליח לחזור ולנצח את הסט השלישי, אבל במערכה הרביעית רוג’ר עם כל הניסיון, היעילות בהגשות והקסם שהוא עושה עם המחבט במשך שני עשורים, הוא התעלה בנקודות החשובות וסגר עניין בדרך למפגש מול לורנצו סונגו האיטלקי, אליו נגיע בהמשך.

רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

במעבר טבעי למדורג שני בעולם, שנעל את הסיבוב ה-3 עם קאמבק מהסרטים והיסטוריה כפולה ואישית משלו. דניל מדבדב היה בבור גדול מול מארין צ’ליץ’ הקרואטי המנוסה, אך הרוסי חזר בענק מפיגור 2:0 במערכות לניצחון ראשון בקריירה אחרי פיגור שכזה, ועל הדרך גם הגיע לראשונה לשלב שמינית הגמר בגראנד סלאם היוקרתי.

הקרואטי בן ה-32, שבעבר היה בטופ העולמי כולל גמר ב-2017 בווימבלדון, הראה בשתי המערכות הראשונות איזה שחקן עוצמתי הוא ואיך לא במקרה לקח גם גראנד סלאם, אך במערכה השלישית התמונה השתנתה. צ’יליץ’ איבד מהיציבות, התקשה להכניס הגשות ראשונות ואילו הרוסי מנגד סידר את הראש, חזר ליכולת שהציג בשנה האחרונה והשלים את המהפך הגדול עם טניס אגרסיבי ו-7:6(3), 6:3, 3:6, 3:6 ו-2:6.

דניל מדבדב (רויטרס)דניל מדבדב (רויטרס)

נמשיך, אלכסנדר זברב המדורג 6 בעולם היה רחוק מלטייל הפעם, הגרמני התגבר על טיילור פריץ האמריקאי עם 7:6(3), 4:6, 3:6 ו-6:7(4) אחרי שעתיים ו-41 דקות. בשלב הבא זברב יפגוש לקרב מסקרן את פליקס אוז’ה אלייאסים שיגיע רענן הרבה יותר (בהרחבה בהמשך). מתאו ברטיני האיטלקי המדורג 9 בעולם, שהוא שחקן דשא טוב וגם הרשים בטורניר בלונדון טרם הגראנד סלאם, ממשיך לטייל – ניצח 4:6, 4:6 ו-4:6 את אליאז’ בדנה הסלובני תוך פחות משעתיים. היריב של האיטלקי בשלב הבא הוא אילייה איבשקה הבלאורסי מהמקום ה-79, שבינתיים הפסיד רק מערכה אחת בטורניר.

מתאו ברטיני (רויטרס)מתאו ברטיני (רויטרס)

איבשקה ניצח בשלב הנוכחי את ג’ורדן תומפסון האמריקאי (מקום אחד מעליו) גם באופן הזוי עם אותה תוצאה בדיוק של 4:6, 4:6 ו-4:6. עוד איטלקי (עושים חיל כמו נבחרתם ביורו) שהמשיך לשמינית הוא לורנצו סונגו, השחקן מהמקום ה-27 השאיר מאחור את ג’יימס דאקוורת’ האוסטרלי (מקום 91) ורשם 3:6, 4:6 ו-4:6.

לורנצו סונגו (רויטרס)לורנצו סונגו (רויטרס)

במשחק נוסף שהוכרע בזריזות יתרה היה זה הוברט הורקאש הפולני (מקום 18), שתוך שעה ו-28 דקות בלבד, טאטא את אלכסנדר בובליק הקזחי (38 בעולם). ניק קיריוס, “הבחור הרע של עולם הטניס” היה ב-1:1 במערכות מול פליקס אוז’ה-אלייאסים הקנדי המוכשר מהמקום ה-19 בעולם ופרש (שוב) בשל פציעה. רק לאחרונה האוסטרלי חזר למגרשים אחרי שנעדר מאליפות אוסטרליה, אך שוב הפציעה הכריעה אותו.

שלב שמינית הגמר

ג’וקוביץ’ – גארין

פוצ’ביץ’ – רובלב

קצ’אנוב – קורדה

שפובלוב – באוטיסטה-אגוט

ברטיני – איבשקה

אוז’ה אלייאסים – זברב

פדרר – סונגו

הורקאש – מדבדב

בנשים אנג’ליק קרבר הגרמנייה האיכותית (מקום 28 כיום, אלופת 2018) הייתה בהלם בסט הראשון מול אליכסנדרה סאסנוביץ’ הבלאורסית (100), שרשמה 2:6, אך בשתי המערכות שלאחר מכן נכנעה עם 6:0 ו-6:1 מוחץ ביותר. אשלי בארטי, המדורגת ראשון בעולם, עמדה בלחץ והתגברה על יריבה לא פשוטה בכלל. האוסטרלית רשמה 3:6 ו-5:7 על קטרינה סיניאקובה הצ’כית, שאמנם לא מדורגת גבוה, אבל הייתה בכושר נהדר על דשא.

גם קוקו גוף, הכוכבת האמריקאית הצעירה, השלימה 3:6 ו-3:6 בתוך קצת יותר משעה על קאייה יובאן הסלובנית. אמה רדוקאנו החביבה המקומית מבריטניה (בת 18 בלבד) עלתה גם היא לשמינית הגמר עם 3:6 ו-5:7 על סולאנה מיכאלה-קירסטאה והפכה על הדרך גם לבריטית הצעירה ביותר שעולה לשמינית הגמר בעידן הפתוח. ברבורה קרייצ’יקובה, אלופת רולאן גארוס הטרייה והמפתיעה (זכתה גם בזוגות), לא עוצרת והפעם היא ניצחה את אנסטסיה סבסטובה הלטבית (56 בעולם) עם 6:7(1), 6:3 ו-5:7 אחרי מותחן של שעתיים ו-33 דקות.

קוקו גוף (רויטרס)קוקו גוף (רויטרס)

מי שהולכת הביתה כבר בסיבוב ה-3 היא ילנה אוסטפנקו הלטבית, שהגיעה למשחק מול איילה טומיאנוביץ’ האוסטרלית (75 בעולם), אך נכנעה בתום 3 מערכות – 4:6, 6:4 ו-6:2. קרולינה מוחובה הצ’כית (מקום 22) תהיה בשמינית הגמר אחרי ניצחון מרשים ביותר על פיינליסטית הרולאן גארוס, אנסטסיה פבליוצ’נקובה הרוסייה (מקום 19), 5:7 ו-3:6. בנוסף, פאולה באדוסה-גיברט הספרדייה (מקום 33) ניצחה את מגדה לינט הפולנייה (מקום 44) אחרי 7:5, 2:6 ו-4:6.

שלב שמינית הגמר

בארטי – קרייצ’יקובה

רדוקאנו – טומייאנוביץ’

באדוסה – מוחובה

גוף – קרבר

פלישקובה – סמסונובה

קיז – גולביץ’

שפיונטק – ג’אבור

ריבאקינה – סבאלנקה

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */