יום ראשון, 19.05.2024 שעה 05:05

ספיצ'קוב: יש שמחפשים את הצהוב והפרובוקטיבי

גולשת הרוח, שתצא בקרוב לטוקיו, אמרה בראיון ל-ONE: “הייתה תקופה לא קלה, אבל הכל מאחורינו”, “ביססתי את עצמי בטופ העולמי. מדליה? אתן הכל”

|
קטי ספיצ'קוב (איגוד השייט)
קטי ספיצ'קוב (איגוד השייט)

בשבוע הבא קטי ספיצ’קוב תהיה בין הספורטאיות הראשונות שייצאו ליפן לקראת המשחקים האולימפיים. גולשת הרוח הישראלית, שהציבה את עצמה במקום גבוה בעולם עם שתי זכיות במדליות כסף באליפויות העולם בקמפיין הנוכחי, היא אחת מהמועמדות לזכייה במדליה. כעת היא שמה את הכל מאחור - גם את פרשת האהבה בנבחרת שהקשתה עליה מאוד - ומתרכזת בחלום לסיים על מקום בפודיום האולימפי.

ספיצ’קוב הייתה אחת מהגולשות היציבות בקמפיין האולימפי הנוכחי ובגיל 21 היא חלק מהטופ העולמי. יחד עם זאת, ברור לה שזה לא יבטיח זכייה במדליה אולימפית ב-RSX, הרי שלפניה הייתה לי קורזיץ שזכתה ארבע פעמים באליפות העולם ומעיין דוידוביץ’ שזכתה בשתי מדליות ארד בתחרויות העולמיות - ועדיין, שתיהן לא זכו במדליה אולימפית עבור השייט הישראלי. רק גל פרידמן ושחר צוברי עשו זאת.

שמוליק דונרשטיין וקטי ספיצ'קוב (אסי ממן)שמוליק דונרשטיין וקטי ספיצ'קוב (אסי ממן)

הישראלית הצעירה מתמקדת בהכנות של איגוד השייט בחוף הים בחיפה, שם היא מתחרה בתחרות הכנה מיוחדת עם תנאים שיהיו דומים לאלה בטוקיו, אך בארץ יש לצידה גברים. נבחרת הנשים די “התפרקה”, יתר הגולשות עברו לדגם הפויל החדש והיא מתכוננת ביחד עם מאמנה החדש יחסית אליוט קרני להופעה ראשונה במשחקים האולימפיים. השבוע, אגב, היא הגיעה לאירוע מיוחד בחברת רב בריח, בו היו”ר שמוליק דונרשטיין שליווה אותה וילווה אותה גם בדרך לאולימפיאדת פאריס 2024 איחל לה בהצלחה רגע לפני היציאה לאולימפיאדת טוקיו הקרובה.

בראיון ל-ONE, ספיצ'קוב דיברה על הכנותיה בחודשים האחרונים לרגע הגדול שלה בטוקיו: “כל מה שעשיתי לאחרונה הוקדש רק להכנות ומה שחשוב לעשות לקראת המשחקים האולימפיים. אני בעיקר בחו"ל, בעיקר כדי להתאמן עם יריבות אימון שאין לי בארץ”.

קטי ספיצ'קוב (חגי מיכאלי)קטי ספיצ'קוב (חגי מיכאלי)

באיזה כושר את מגיעה?
“מבחינת כושר אני מרגישה בכושר טוב, גם באליפות העולם האחרונה הוכחתי לעצמי את זה. בגלל שאני צעירה אני מרגישה שהכושר שלי רק הולך ומשתפר”.

יש לך יתרון מסוים על פני גולשות אחרות. אפשר לומר שאת מכירה היטב את אתר התחרות בטוקיו כי התחרית שם די הרבה?
“נכון. הייתי בטוקיו ב-2017, 2018 ו-2019. עשיתי יותר מ-100 יום ביפן באתר האולימפי בו אני אתחרה ואני מקווה שזה ייתן לי יתרון מסוים על פני היתר. הבעיה היחידה היא שאמרו לנו להגיע מאוחר יחסית, ב-14 ביולי, כשהתחרות מתחילה ב-25 ביולי. בדרך כלל באתר התחרות רוצים להיות כמה שיותר, אבל הפעם זה לא יהיה ככה. לא יהיה יותר מדי זמן להתרגל למקום”.

עברת תקופות קשות במהלך הקמפיין האולימפי הזה בגלל הפרשה עם בן זוגך בנבחרת. היה הרבה רעש מסביב, כמה זה השפיע עלייך?
“כל מה שהיה מסביב נמצא מאחורינו. הייתה תקופה לא קלה, התמודדתי איתה בצורה טובה ואני חושבת שלא היה מקום להתעסק בזה יותר מדי. בסוף אלה עניינים אישיים. לצערי יש חלקים בתקשורת שמחפשים רק את הצהוב והפרובוקטיבי, ניפחו את העניין הזה מעבר למה שהוא היה באמת”.

קטי ספיצ'קוב ובן זוגה פייר לוקט (באדיבות איגוד השייט)קטי ספיצ'קוב ובן זוגה פייר לוקט (באדיבות איגוד השייט)

עכשיו יש לך גם מאמן אישי חדש, איך העבודה עם אליוט קרני?
“אליוט ואני התחלנו לעבוד ביחד רק שבוע לפני אליפות אירופה שהתקיימה במרץ. קצת מאוחר להחליף מאמן, אבל זה המצב. ננסה להוציא מזה את הטוב ביותר. הוא היה מאמן של מדליסטיות אולימפיות, כולל מרינה אלבאו הספרדייה שזכתה בזהב בלונדון, כך שיש לו ניסיון ואני מקווה שזה יתרום גם לי”.

קטי ספיצ'קוב לצד יואב כהן ושחר צוברי. תהיה השייטת הראשונה עם מדליה אולימפית? (איגוד השייט)קטי ספיצ'קוב לצד יואב כהן ושחר צוברי. תהיה השייטת הראשונה עם מדליה אולימפית? (איגוד השייט)

אפרופו אליפויות העולם, הצלחת להיכנס לטופ העולמי ונשארת שם עם הרבה יציבות. בתחרויות מסוימות רואים שאת מאוד יציבה בכל שיוט. איך את רואה את הסיכויים שלך למדליה?
“בשנה האחרונה ביססתי את עצמי קצת יותר בטופ העולמי ואפשר לומר שהדחייה של השנה בגלל מגפת הקורונה די עזרה לי להתקדם. אני מרגישה שאני חלק מהטובות ביותר אבל אני לא שוכחת גם שאני פחות מנוסה בגלל שאני יותר צעירה מהן, וזו גם אולימפיאדה ראשונה שלי בעוד שהרבה מהיריבות שלי כבר בדרך לשלוש הופעות. בשייט יש יתרון לניסיון, אבל אולי זה שאני צעירה וזה שאני באה רעבה ייתן לי יתרון מולן”.

את רואה את עצמך כמועמדת למדליה אולימפית?
“כל ספורטאי חולם על מדליה אולימפית, אבל אני בעיקר אנסה לעשות את הטוב ביותר שלי וליהנות מהדרך. אני הולכת לתת את כל מה שאני יכולה ולקוות לטוב".

ללמוד איך להנחית בכדורעף
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */