יום ראשון, 19.05.2024 שעה 16:27

ג'וקוביץ' ניצח את קודלה ועלה שלב בווימבלדון

הסרבי השלים 0:3 במערכות על האמריקאי ויפגוש את גארין בשמינית הגמר, אנדי מארי התפרק מול שפובלוב. מוגורסה עפה, שפיונטק ניצחה וארליך הפסיד

|
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

אחרי הפסקות גשם, כמה הפתעות וגם לא מעט פרישות, הסיבוב השלישי בווימבלדון החל היום (שישי) ובמרכז העניינים, המדורג ראשון בעולם והפייבוריט הברור לזכייה, נובאק ג’וקוביץ’ עלה לשלב 32 האחרונים אחרי ניצחון על דניס קודלה האמריקאי. המדורג 114, שבאמת נתן את כל כולו, עשה קצת צרות לנולה בסט הראשון, ובעיקר בסט השלישי שהלך לשובר שוויון דרמטי, אך כשל מול האיכותיות והניסיון של הסרבי בכל הנקודות המכריעות, 4:6, 3:6 ו-6:7(7) בסיום.

בשלב הבא נולה יפגוש כבר במשוכה קשה יותר, לפחות על הנייר – כריסטיאן גארין הצ’יליאני מהמקום ה-20 בעולם, שמוקדם יותר היום השלים 4:6, 3:6, 6:4 ו-4:6 על פדרו מרטינס הספרדי, שנעצר אחרי ששלח את גאל מונפיס במשחק הקודם. במשחק שנעל את היום היה זה אנדי מארי, חביב הקהל המקומי שזכה פעמיים בטורניר, שהפעם לא הצליח לחזור מול האיכות העדיפה של דניס שפובלוב הקנדי (12 בעולם), שנתן תצוגה גדולה, והשלים 4:6, 2:6 ו-2:6 במגרש המרכזי על הסקוטי שכיום מדורג רק במקום ה-118 (יחזור ל-100 הראשונים).

אנדי מארי (רויטרס)אנדי מארי (רויטרס)

נחזור אחורה לגמרי, במשחק הפותח של הגברים היה זה פרנסיס טיאפו, האמריקאי מהמקום ה-57 בעולם שהדהים את סטפנוס ציציפאס בסיבוב הראשון, אך סיים את דרכו בתחרות הדשא עם התפרקות גדולה מול קארן קצ’אנוב הרוסי, שהשיג 3:6, 4:6 ו-4:6 תוך שעה ו-47 דקות בלבד.

קארן קצ'אנוב (רויטרס)קארן קצ'אנוב (רויטרס)

מרטין פוצ’ביץ’ ההונגרי היה גדול על דייגו שוורצמן, היהודי-ארגנטינאי, שניסה בכל כוחו ואף לקח סט אחד, אך בסיום המדורג 48 בעולם חגג עלייה יוקרתית לשלב הבא אחרי קרב של 3 שעות ו-23 דקות, 3:6, 3:6, 7:6(6) ו-4:6 בסיום. דניאל אוונס המקומי סיים את דרכו בטורניר, המדורג 26 בעולם נוצח על ידי יריבו מהמקום ה-50, סבסטיאן קורדה, האמריקאי הצעיר, שרשם 3:6, 6:3, 3:6 ו-4:6 אחרי שעתיים ו-26 דקות.

בהמשך עלה גם אנדריי רובלב, הרוסי המוכשר מהמקום ה-7 בעולם, שעם 3:6, 7:5, 4:6 ו-2:6 אחרי כמעט 3 שעות של טניס יצא עם ידו על העליונה מול פאביו פוניני, האיטלקי הלא יציב שהלך הביתה כבר בסיבוב ה-3. כמו כן, רוברטו באוטיסטה-אגוט, מהמקום העשירי בעולם, עלה לשמינית הגמר אחרי 5:7, 1:6, 6:7(4) מול דומיניק קופפר מהמקום ה-62 בסיום שעתיים ועשרים דקות.

אנדריי רובלב (רויטרס)אנדריי רובלב (רויטרס)

בין לבין יוני ארליך, הנציג הישראלי ושחקן הזוגות האיכותי בן ה-44, היה כבר נגיעה מניצחון בזוגות המעורבים יחד עם זוגתו לטורניר לוסי הארדצ’קה הצ’כית הוותיקה, אך הצמד נכנע 6:7(5), 7:6(5) ו-6:4 לגונסאלו אסקובר ולברה זבונרבה בשלב הראשון של תחרות הזוגות המעורבים.

בנשים – הפתעה גדולה אירעה היום כאשר גרביניה מוגורוסה הספרדייה הפסידה 5:7, 6:3, 6:2 לאונס ג'אבור הטוניסאית המדורגת 24. הספרדייה המדורגת 12 בעולם שזכתה ב-2017 בווימבלדון, לא עמדה בציפיות ומצאה את עצמה מחוץ לטורניר מוקדם מהצפוי וכבר במשחקה השלישי בווימבלדון.

איגה שפיונטק, הפולנייה המדורגת 9 בעולם, ניצחה בקלילות את אירינה בגו 1:6 ו-0:6 והעפילה לסיבוב הרביעי והיא בעצם גם הראשונה שהבטיחה את מקומה בשבוע השני של תחרות הטניס הוותיקה בעולם. בנוסף, הצ’כית, קרולינה פלישקובה המדורגת 13 בעולם, ניצחה 3:6, 3:6 את בת ארצה, תרזה מרטינקובה, המדורגת הרחק מתחתיה במקום ה-87 והעפילה גם היא לסיבוב הרביעי בטורניר הדשא היוקרתי.

איגה שפיונטק (רויטרס)איגה שפיונטק (רויטרס)

מריה אוסריו סראנו הקולומביאנית סיימה את דרכה בטורניר אחרי 6:0 ו-6:3 לארינה סבאלנקה הבלאורסית, המדורגת 4 בעולם, שמקווה ללכת עד הסוף ובעיקר לאור פרישתה של סרינה וויליאמס, שהגיעה פייבוריטית לטורניר הדשא. ויקטוריה גולוביק ניצחה 2:6, 1:6 את מדיסון ברנגל.

אלנה ריבאקינה הקזחית מהמקום ה-20 המשיכה ביכולת הטובה שלה והשיגה 1:6 ו-4:6 קליל על שלבי רוג’רס האמריקאית מהמקום ה-46 בדירוג ה-WTA. מאוחר יותר, לודמילה סמסונובה הרוסייה, שנמצאת בכושר אדיר עם 10 ניצחונות רצופים, העפילה לשמינית הגמר לאחר ניצחון 2:6, 6:2, 4:6 על סלואן סטיבנס האמריקאית המדורגת 73 בעולם.

עבור השחקנית בת ה-22 המדורגת במקום ה-65 בעולם, שרק לאחרונה זכתה בתחרות בברלין, מדובר בהישג גדול לאחר שנכנסה לטורניר עם כרטיס חופשי והיא כרגע עושה רושם אפילו שיכולה ללכת עד לשלבים הגבוהים ביותר. במשחק שנעל את היום בנשים חגגה מדיסון קיז האמריקאית (מקום 27 בעולם), שניצחה את אליס מרטנס הבלגית (16 בעולם) עם 5:7 ו-3:6 חלק בתוך שעה ו-17 דקות בלבד.

שמינית הגמר גברים (יתר המשחקים מחר)

ג’וקוביץ’ – גארין

פובצ’ביץ’ – רובלב

קצ’אנוב – קורדה

באוטיסטה-אגוט – שפובלוב

שמינית הגמר נשים (יתר המשחקים מחר)

פלישקובה – סמסונובה

קיז – גולביץ’

שפיונטק – ג’אבור

ריבאקינה – סבאלנקה

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */