יום שבת, 18.05.2024 שעה 17:58
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

מכבי ת"א רוצה לשמור את חלום הדאבל בחיים

הצהובים יתמודדו ב-20:45 בגמר הגביע מול ראשל"צ, האנטר נרשם בסגל. הכתומים יעלו בצל הטענות והתחושות כי ההתמודדות אינה ספורטיבית. מתכוננים למפגש

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א (איציק בלניצקי)

מכבי תל אביב ומכבי ראשון לציון תיפגשנה הערב (חמישי, 20:45) במסגרת גמר גביע המדינה. הכתומים מעיר היין מגיעים למפגש כאשר הם חסרים שלושה זרים ואת נועם דוברת, מנגד הצהובים מגיעים למפגש לאחר שספגו מהלומה לא פשוטה בכלל עם עזיבתם של אלייז'ה בראיינט וטיילר דורסי (כל אחד מסיבותיו הוא). רגע לפני שמשחק הגמר ייצא לדרך נראה שאין זמן מתאים מעכשיו לנסות ולנתח את כל אשר קרה במהלך הימים האחרונים.  

לפני פחות מ-48 שעות חניכיו של יאניס ספרופולוס ספגו הפסד ליריבה שנותרה עם שני זרים וכשהסגל שלה מעובה בשני זרים מהליגה הלאומית, כמו גם מקומיים. להפועל ירושלים היה על מה לשחק בעוד שלצהובים המשחק למעשה היה לפרוטוקול בלבד, אך יומיים לפני הגמר אלופת המדינה נראתה שונה מאוד, בטח ברמת הביצוע הטקטי, בהשוואה למשחק נגד הפועל חולון בשני צידי המגרש, והתוצאה כאמור הייתה הפסד.

מסע"ת לקראת גמר גביע המדינה בכדורסל

ראשון לציון מאידך מגיעה לאחר שני ניצחונות כאשר היא נלחמה על חייה כדי להיכנס לפלייאוף, חניכיו של גיא גודס אומנם ניצחו פעמיים אך זה לא הספיק ובסופו של דבר הם הודחו מהפלייאוף וספגו מהלומה נוספת עם פציעתו של נועם דוברת דווקא בלילה שבו הודיעה הקבוצה על כוונותיה באשר למשחק גמר הגביע עליהם נרחיב בהמשך. 

מכבי ראשון לציון של גיא גודס הראתה שיש ביכולתה מספיק כוח אש בתוצרת מקומית כדי לשים לא מעט נקודות על הלוח, נכון שהיריבות לא היו מהחלק העליון של הטבלה (הפועל תל אביב -99, בני הרצליה 106, ובהפסד לנס ציונה 86-), אין ספק שמרבית הכוח הגיע מהקו האחורי, ואם היה צריך להצביע מבחינת כושר קליעה, למי יש את היתרון הרי שהיתרון ילך דווקא עם חניכיו של גודס, להם יש יותר אופציות של ריווח בעמדות 2-3 עם גולן גוט ואיגור קולשוב וטל פלד. הבעיות של מכבי ראשון לציון הן יותר בעומק ובאיכות של השחקן ה-7 – 8 ואפילו ה-9 שעולה מהספסל. 

גיא גודס (נעם מורנו)גיא גודס (נעם מורנו)

חשוב לומר כבר עכשיו כי השאלה בנוגע ליכולתו של גיא גודס לעשות דברים נהדרים לא קיימת כלל וכלל, בשנים האחרונות עם סגלים שהיו צנועים יותר או צנועים פחות ראשון לציון הייתה אחת מקבוצות הצמרת של הליגה הישראלית, כך יעידו הפיינל פורים, של הליגה כמו גם הגעה לחצי גמר גביע המדינה פעם אחת (2019/20) ופעמיים למשחק הגמר בשלוש השנים האחרונות (2018/19, ו-2020/21). לאור התוצאות של הקבוצה מעיר היין בגביע המדינה ובליגה המקומית בשילוב הסגלים שהיו צנועים יותר או פחות בשנים האחרונות, לכן על לא מעט חוסרים שיש לקבוצה, ויש לא מעט כאלו – גודס יותר מאשר מפצה על כך. 

בימים האחרונים כזכור הקבוצה לא ירדה ולו לרגע מהכותרות לאור סוגיית דחיית המשחק מאז מבצע "שומר החומות", הכול כבר ידוע החל מעזיבת השחקנים דרך הבקשות החוזרות והנשנות (כמו גם התשובות השליליות) והאיומים שבסופו של דבר לא מומשו וראשון תעלה הערב על הפרקט עם תחושת קיפוח, שכן הם לא מגיעים בהרכב הכי חזק שלהם ועם תחושות כי ההתמודדות אינה ספורטיבית בעקבות כך. 

שחקני ראשל"צ (איציק בלניצקי)שחקני ראשל"צ (איציק בלניצקי)

יחד עם זאת חשוב להבהיר כבר כאן ועכשיו שהסיבה שהכתומים בחרו לשחק את המשחק היא כדי לכבד את השחקנים שהיו שם לאורך כל הדרך ולתת להם במה כמו גם לצעירים, אך לצד כל המחשבה על השחקן הישראלי והתקווה בקבוצה כי הם כן יוכלו לעשות משהו, אי אפשר שלא לתהות על קנקנם של אירועי השבוע האחרון בהיבט הפסיכולוגי.

איזו השפעה תהיה לאירועים הללו אם בכלל על השחקנים, מה משמעותה של ההתעקשות מצד המועדון על השחקנים, האם זה נותן אקסטרה מוטיבציה? או שמא מדובר במצב שבו השחקנים מגיעים עם תחושת קיפוח וחוסר אמונה? הערב כאמור זה כבר משחק הגמר ולמחשבות כאלו מעניין אם יהיו השלכות בכלל ואם כן, מה הן יהיו. בכל הנוגע לטקטיקה והשוואת סגלים ראש בראש קבוצתו של גודס נמצאת בכושר קליעה טוב יותר מבחינת הקו האחורי, אך בכל הנוגע לקו האחורי ולעצור את העומק של מכבי כאן הדברים כבר מתחילים להיות מסובכים יותר. 

שחקני ראשל"צ (נעם מורנו)שחקני ראשל"צ (נעם מורנו)

מכבי תל אביב בחרה לרשום את אות’לו האנטר למשחק הגמר על חשבונו של דראגן בנדר מתוך מחשבה להמשיך ולהחזיר את האנטר לכושר משחק, אצל אלופת המדינה מדברים כבר תקופה ארוכה במונחים של השוואה לעונה שעברה שנעצרה עם אליפות והעפלה לפלייאוף היורוליג (גם אם לא שוחק בסופו של דבר), ולמרות שהעונה הצהובים לא העפילו לפלייאוף היורוליג, בזירה המקומית מבחינתם, העונה הנוכחית יכולה להיות טובה יותר מקודמה שכן מכבי תל אביב לא זכתה בדאבל מקומי מאז עונת 2013/14. 

האובדן של טיילר דורסי ושל אלייז'ה בראיינט בעייתי מאוד עבור ספרופולוס, מה שנאמר לא אחת ייאמר שוב, עד כה שלושה משחקים היו לאלופת המדינה מאז שהשניים עזבו, מול הפועל גלבוע גליל ניתן לשייך את מה שהתרחש במשחק מבחינת אחוזים, כמו גם איבודים לחלודה, מה שכמובן יהיה יותר מלגיטימי, הניצחון על הפועל חולון היה לא פחות מטקטיקה שהוצאה לפועל לעילא ולעילא, אך דווקא במשחק מול הפועל ירושלים אנטה ז'יז'יץ’ שחשיבותו גדלה מאין שעור בהתחשב בנסיבות לא קיבל מספיק כדורים, מה שבסופו של דבר יצר לקבוצה לא מעט בעיות. 

דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ' (איציק בלניצקי)דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ' (איציק בלניצקי)

מבחינתם הערב במשחק אליו הם אמורים להגיע כפייבוריטים מובהקים בכל מה שקשור לסייז וליכולת ללכת פנימה, כדי שלסקוטי ווילבקין ושאר שחקני הקו האחורי יוכלו לקצור את הפירות, כל עוד ידבקו בכך החיים בטח שבצד ההתקפי יהיו קלים יותר, יחד עם זאת הקלישאה של התקפה מנצחת משחקים אך הגנה מביאה תארים, מעולם לא הפסיקה להיות רלוונטית.   

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */