יום שבת, 18.05.2024 שעה 17:58
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

ז'וסוואה ויחזקאל עברו תשאול במשטרת באר שבע

כחלק מהליך פורמלי: מאחר ואחד הצדדים עבר טיפול רפואי, המשטרה ערכה תשאול ל-2 השחקנים שלקחו חלק בתקרית האלימה. השניים זומנו גם לוועדת משמעת

|
ז'וסוואה ויחזקאל (רדאד ג'בארה)
ז'וסוואה ויחזקאל (רדאד ג'בארה)

בצל התקרית האלימה ביותר שהתרחשה שעתיים לפני המשחק בין ז'וסוואה לשגיב יחזקאל, בהפועל באר שבע הצליחו לאסוף את עצמם ולעשות ניצחון חשוב מאוד על מכבי פתח תקווה. החבורה של רוני לוי רשמה אמש (רביעי) ניצחון שני רצוף, 0:2 בטרנר על המלאבסים ועלתה במאני טיים למקום הרביעי בטבלה ליגת העל כשהיא תלויה בעצמה במחזור הסיום. ביום ראשון, תצא באר שבע לסיר הלחץ בסמי עופר, בידיעה שתיקו או ניצחון יקנה לה סופית את המקום הרביעי ואילו במצב של הפסד, היא תחזיק אצבעות שמ.ס אשדוד לא תפסיד למכבי פתח תקווה.

לגבי התקרית ישנה התפתחות נוספת, כאשר השניים הגיעו כחלק מהליך פורמלי למשטרת באר שבע ועברו תשאול במשטרה מאחר ואחד הצדדים עבר טיפול רפואי. השניים הגיעו בשעות הבוקר לתחנת המשטרה יחד עם מנכ”ל המועדון אסי רחמים ומנהל הקבוצה אביתר אילוז. יש לציין שהשניים זומנו גם לוועדת משמעת אחרי שיצרו קשר עם ארגון השחקנים.

לוי: התקרית לפני המשחק הייתה חריגה מאוד

חרף המכות שזעזעו את אנשי הקבוצה שעתיים לפני שריקת הפתיחה, בהפועל באר שבע בחרו לשים את התקרית בצד ולחגוג ניצחון חשוב מאוד. בבירת הנגב יצאו שמחים מאוד אחרי עוד 3 נקודות על חשבונה של מכבי פתח תקווה ובכך שהצליחו להתקרב להשלמת המשימה – לתפוס את הכרטיס לאירופה דרך המקום הרביעי. יחד עם זאת, המשימה תושלם אם בקבוצה יעברו את המשחק האחרון של העונה נגד מכבי חיפה בשלום ויצאו שמחים גם ביום ראשון בערב. אבל עם כל זה, אין ספק ששמחת הייתה מהולה גם בעצב בגלל האירוע המשמעותי לא פחות, בו התקוטטו קשות ז'וסוואה לשגיב יחזקאל שהעיב על האווירה לפני הניצחון וגם אחריו.

הרוחות במועדון רגע אחרי שנודע על המכות בין ז'וסוואה ליחזקאל, היו סוערות ובעיקר גרמו להלם. אנשי ההנהלה באותם הרגעים נכחו בטרנר והוזעקו למתחם הבית האדום, שם התרחש כל הבלאגן. אחרי אינספור תקריות בהן היה מעורב ז'וסוואה, התחושות בקרב השחקנים ואנשי ההנהלה היו לא פשוטות בכלל. "רגע לפני משחק כל כך חשוב, שחקנים מאבדים את הראש וכמעט קלקלו מאמץ אדיר שיכול לעלות בהרבה מאוד כסף", אמרו בבאר שבע.

ז'וסוואה עם שגיב יחזקאל (רדאד ג'בארה)ז'וסוואה עם שגיב יחזקאל (רדאד ג'בארה)

התקרית החלה כאמור עם משחק ידיים של ז'וסוואה עם שגיב יחזקאל וזה הדרדר תוך שניות למכות ועד השלכת מלחיה וקומקום שבנס לא גרמו לנזק גדול יותר, אבל כן לחבלות לא פשוטות ואף דימום בפניו של ז'וסוואה. שחקנים שנכחו במקום היו בהלם: "זה היה מקרה מטורף, פשוט מכות בין אחד לשני עד כדי אחד ששרוע מדמם על הרצפה. מקרה שלא רואים בכדורגל", אמר אחד השחקנים, שחלק מהם לא היה מופתע. "ז'וס מרשה לעצמו יותר מדי, הרוב מבליגים לשטויות שלו אבל יש כאלה כמו שגיב שלא משחקים איתם עם ידיים, אבל הוא ביקש ממנו כמה פעמים להפסיק עד שהוא התפוצץ", אמרו.

ברגע שנודע למאמן רוני לוי ולאלונה ברקת על התקרית, ההחלטה הייתה חד משמעית וברורה – להשעות מיידית את השניים עד להודעה חדשה והוצאה מיידית מן הסגל. למרות לחצים גדולים על הבעלים אלונה ברקת לשחרר את ז'וסוואה ויחזקאל, הבעלים העדיפה לפעול באמצעות השעיה, כאשר גם מבחינה פיזית שניהם לא יכלו לשים את הכל בצד ולעלות לשחק. נזכיר, האירוע האלים הזה גרם לחבלה בפניו של ז'וסוואה ודימום שנזקק לאחר מכן לתפרים. בגלל קבלת הטיפול הרפואי כתוצאה מהתקרית, האירוע דווח למשטרת באר שבע והשניים מסרו לשוטרים את אשר קרה ללא הגשת תלונה.

רוני לוי (חגי מיכאלי)רוני לוי (חגי מיכאלי)

מה שבטוח, אחרי הבירור, אלונה ברקת תצטרך לקבל החלטה קשה שלא משתמעת לשתי פנים. במהלך השנה וחצי בה נמצא ז'וסוואה, כוכב ענק בקנה מידה של הכדורגל הישראלי אבל עם הרבה תקריות, הבליגו בבאר שבע, חיבקו את הפורטוגלי ואף העניקו לו טיפול מיוחד בכעסים. ההבנה כעת סביב ברקת היא שאין מנוס מפרידה מז'וסוואה ולמרות שרק האריך חוזה לפני חודשיים, הצדדים יגיעו לסיכום כספי וכל אחד ילך לדרכו.

"האירוע הזה חמור מאוד ואי אפשר להעביר אותו לסדר היום, גם כדי לתת דוגמה ולהראות שדבר כזה לא יכול לקרות יותר במועדון שלנו שנגד כל אלימות שהיא. חוץ מזה, קבוצה שרוצה לרוץ חזק בצמרת כמו שאלונה רוצה בעונה הבאה, לא יכולה להיות במצב נפיץ כל כך בגלל שחקן אחד טוב ככל שיהיה", אמר גורם במועדון. גם בקרב אוהדי הקבוצה שתמכו בז'וסוואה לכל אורך הדרך, קוראים ברשתות החברתיות לסיים את ההתקשרות ונראה שגם להם נמאס מכל התקריות שמוציאות את הקבוצה מהשקט והאיזון שבעבר אלו היו תכונות חזקות שאפיינו את באר שבע.

שגיב יחזקאל עם הכדור (מרטין גוטדאמק)שגיב יחזקאל עם הכדור (מרטין גוטדאמק)

מן הסתם, גם שגיב יחזקאל שיש לו חלק נכבד בתקרית, צפוי להיענש. קודם כל יחזקאל יעבור בירור ו-ועדת משמעת, בה תינקט יד קשה, אך שחרור לא נלקח בחשבון נכון לרגע זה. דרך אגב, באותן דקות שהתרחשה המהומה בבית האדום, נכחו עשרות הורים שצפו בילדיהם באחת מקבוצות הילדים של המועדון. חלק מאותם הורים שהיו עדים לבלאגן הגדול במתחם האימונים טענו כי הנהלת המועדון צריכה לקבל החלטה חינוכית שתסמל גם לשחקני המחלקה שאירוע כזה בטח בקבוצת בוגרים לא יכול לעבור לסדר היום.

בינתיים, טירוף גם בבאר שבע לקראת המשחק מול מכבי חיפה. כ-700 כרטיסים שהועברו להפועל באר שבע נחטפו תוך שעות בודדות על ידי האוהדים האדומים. קיימת היענות גבוהה מאוד מצד אוהדי באר שבע למשחק שיכריע האם יסיימו במקום הרביעי שעשוי להוביל לאירופה, אם כי מכבי חיפה עדיין לא העביר את יתר הכרטיסים, כ-10% אחוז מתכולת אצטדיון סמי עופר (סביבות 2900 כרטיסים).

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */