יום שישי, 10.05.2024 שעה 13:14

מגפת סוסים חדשה מדאיגה את הנבחרת לטוקיו

לא רק קורונה: מגפה התפרצה באירופה ופוגעת בחיות. חברי נבחרת ישראל ייצאו לתחרות בסנט גאלן, לאחריה ייבחרו ארבעת הצמדים למשחקים האולימפיים

|
אשלי בונד (איתי כהן)
אשלי בונד (איתי כהן)

לא רק ספורטאים הולכים לייצג את מדינת ישראל במשחקים האולימפיים הקרובים בטוקיו, אלא גם סוסים שישתתפו בתחרויות קפיצות הראווה לראשונה. אחרי דחיית אירוע הספורט הגדול בעולם בשנה, בנבחרת ישראל יבחנו בקרוב את מצבם של הרוכבים והסוסים שמועמדים להגיע לאולימפיאדת טוקיו בקיץ הקרוב ויפרסמו עד ל-1 ביולי את הסגל הסופי של ארבעת הצמדים האולימפיים. 

נכון לעכשיו ישנם שבעה צמדים פוטנציאליים של רוכב וסוס שיכולים לייצג את מדינת ישראל בקיץ הקרוב ביפן, מהם ייבחרו ארבעה בסופו של דבר. בימים הקרובים יגיעו הרוכבים הישראלים לסנט גאלן שבשווייץ, שם תתקיים בעוד כשבוע וחצי תחרות נבחרת ברמה של חמישה כוכבים, שתדמה את התחרות האולימפית שאמורה להיות בטוקיו. מדובר בתחרות גדולה ואחרונה בסבב העולמי ושם ייבחנו הצמדים הישראלים.

המטרה היא לבחון את היכולות שלהם לקראת ההכרעה לגבי זהות הנציגים שיתחרו בטוקיו. לאחר מכן יתקבלו ההחלטות לגבי מי שיצטרפו למשלחת האולימפית. בתקופה שכזאת, עם מיעוט תחרויות בינלאומיות, יש חשיבות גדולה ליציבות של כל צמד. השאלה היא מי יותר יציב ומי הסוס שלו יוכל לעמוד במעמסה של טוקיו, שם צפויים תנאי חום ולחות קיצוניים. אחרי טוקיו, תתקיים גם אליפות אירופה כך שמדובר בקיץ אינטנסיבי עבור נבחרת ישראל.

מגפה חדשה ומדאיגה (איתי כהן)מגפה חדשה ומדאיגה (איתי כהן)

השנה האחרונה פגעה בחלק מהצמדים המובילים, עקב דחיית המשחקים האולימפיים ומיעוט התחרויות בשל מגפת וירוס הקורונה. לא קל לשמור על כושר טוב בסיטואציה בה יש פחות תחרויות כמובן. אלא שמלבד מגפת הקורונה, בחודשים האחרונים התפרצה מגפה חדשה באירופה בקרב סוסים ובנבחרת ישראל בקפיצות ראווה היו מודאגים מאוד ממנה.

המגפה של הסוסים התפרצה בוולנסיה והתפשטה מהר ברחבי אירופה בחודשים האחרונים, עם גל תחלואה שהחל בחודש פברואר והסתיים באפריל. מדובר במגפת הרפס לסוסים עם מחלה נשימתית מדבקת שפוגעת בתפקודן של החיות בצורה קשה, כך שבעקבות המצב סוסים רבים נכנסו להסגר בדיוק כפי שעשו בני האדם במהלך מגפת הקורונה, תחרויות שתוכננו בוטלו ולוחות הזמנים השתנו.

עד כה, אף אחד לא נפגע מבין הנציגים הישראלים, כאשר רוב הסוסים של נבחרת ישראל נמצאים באירופה ובארצות הברית. אומנם אירופה מתחילה לפתוח את שעריה אחרי החיסון שקיבלו בני האדם לקורונה ובקרוב יגיעו רוכבים וסוסים רבים להתחרות ביבשת, בין היתר גם בשווייץ כאמור, כך שישנו חשש עדיין מהמגפה החדשה. גם ביפן, שנחשבת למדינת אי, יש חשש ממגפת הסוסים החדשה ולכן הוחלט כי כל הסוסים שיגיעו למשחקים האולימפיים ייכנסו להסגר של שמונה ימים לפני הטיסה ליפן במדינה נייטרלית. הסוסים הישראלים, שאמורים לטוס לטוקיו משדה התעופה בליאז’ שבבלגיה, יהיו בהסגר בגרמניה לפני הטיסה, שם הם ישהו בליווי וטרינרים עם ציוד רפואי מתקדם.

מסי במצב רוח טוב חותם לכל האוהדים בכניסה

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */