יום ראשון, 19.05.2024 שעה 12:22
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

דור חדש: העונה שעברה על מיכה בקפריסין

המשפחה שלא עזבה, הזוגיות בדרך לחתונה ואהבת הקהל: אקס מכבי חתם שנה לא שגרתית עם גביע באנורתוזיס. אביו קובי מספר על המסע, וגם: השיחה עם ההנהלה

|
דור מיכה עם הגביע, בת הזוג אלמוג והמאמן (פרטי)
דור מיכה עם הגביע, בת הזוג אלמוג והמאמן (פרטי)

15 במאי, לפני שבועיים בדיוק, שבת בערב, דור מיכה חוגג בטירוף עם דגל ישראל באצטדיון רגע אחרי הזכייה בגביע הקפריסאי עם אנורתוזיס פמגוסטה, בגמר בו גם בישל. המשפחה חוגגת איתו ביציע, האבוקות נדלקו על כר הדשא והחיוך לא ירד מפניו של הקשר. “סיום הכי מתוק שיכול להיות”, כתב רגע לאחר מכן בחשבון האינסטגרם, ואכן, פרץ ההתרגשות והשמחה קיבל משמעות אחרת, כזו שלא רק חתמה עונה מצוינת של הקבוצה בליגה, אלא סגרה שנה הפכפכה ומטלטלת שלו באופן אישי.

גם בסיוטיו לא חלם מיכה על מה שקרה בקיץ הקודם, עם אותה סאגה מתוקשרת בה היה מעורב עם עומר אצילי בפרשת הכדורגלנים והקטינות. התיק נגד השניים נסגר, אך יחד עם זאת גם המשך הדרך במכבי תל אביב. 20 שנה, מהילדים, דרך הנוער והאליפויות של העשור האחרון, הסתיימו בטריקת דלת עבור מספר 15 של האלופה. שני השחקנים עברו לאי השכן ובזמן שעומר אצילי חבר לאנדרה ז’ראלדש ובן שהר באפואל ניקוסיה וחזר ארצה אחרי חצי עונה, דור מיכה שהגיע לאנורתוזיס קיבל תמיכה וליווי יוצא מגדר הרגיל מצד משפחתו שעברה איתו את המסע הלא פשוט במדינה הסמוכה.

משפחת מיכה חוגגת את הזכייה בגביע

מיכה קיבל את הקריירה בחזרה, וגם את החיוך. מלך הבישולים של ליגת העל לפני שנתיים יצא לדרך חדשה מקצועית וגם מבחינה אישית, כשבחודשים האלו מצא זוגיות חדשה עם אלמוג בר נוי מגבעתיים, שעשתה את הדרך לאי השכן פלוס שבועיים של בידוד בסלוניקי בדרך ללרנקה, עד אליו. “עונה מאתגרת מאוד הגיעה לסיומה. עונה ראשונה מעבר לים, קורונה, משחקים ללא קהל. אני מאושר שהיא הסתיימה עם גביע ותואר מספר 11 בקריירה. ננוח קצת והפנים כבר לעונה הבאה עם מטרות חדשות”, כתב מיכה אחרי סיום העונה והחזרה לישראל. אחרי ההגעה ארצה, המעגל של השנה המטלטלת הושלם עם הצעת הנישואים של דור לאלמוג.

דור מיכה ואלמוג בר נוי (אינסטגרם)דור מיכה ואלמוג בר נוי (אינסטגרם)

“בקפריסין לא נכנסו לחיים הפרטיים, כל האופציות פתוחות”

כאמור, מיכה ממש לא היה לבד בקפריסין. מרגע המעבר זכה הקשר לתמיכה צמודה, כפי שזכה לה לאורך כל הקריירה שלו, מצד משפחתו. הוריו ואחותו שעובדים בסוכנות נסיעות “ניצלו” את תקופת הקורונה והיעדר החופשות כדי להיות הכי קרובים שאפשר לשחקן. “אין מילים, זה היה כל כך כיף לסיים ככה את העונה”, מספר ל-ONE אביו קובי מיכה על חגיגות הגביע בטרם חזרו לישראל. “הרבה אהבה, קהל מטורף יש לאנורתוזיס, 3,500 נכנסו למשחק הגמר עצמו אבל מה שהם עשו יום לפני ומחוץ לאצטדיון זה מדהים. החגיגות באותו הלילה וגם למחרת, כל כך אוהבים את דור”.

דור מיכה עם המשפחה והמאמן (פרטי)דור מיכה עם המשפחה והמאמן (פרטי)

איך אתם, המשפחה, מסכמים את העונה שלו?
“היינו בעד שהוא יעבור לקפריסין, שנה של שקט זה הדבר הכי טוב שקרה לנו. הוא הכיר חברה מדהימה ממשפחה מדהימה, היא הייתה איתו כל הזמן. נסענו אליו כל הזמן, היינו הרבה איתו. לקראת הסוף גם הגיעו חברים ומשפחה אחרי שבהתחלה היו בעיות בגלל הקורונה. אני, אשתי והבנות גרנו איתו בחלק מהזמן. הוא השכיר וילה עם בריכה בשכונה טובה במרחק 5 דקות מלרנקה. שישה חודשים מתוך העונה הייתי שם איתו”. 

העובדה שהייתם קרובים אליו היא לא מובנת מאליה, נראה שהמשפחה שלכם בלתי נפרדת.
“משפחה חמה, לא דברים שרואים בדרך כלל. לא היה משחק של מכבי ת”א, ואני לא מדבר איתך על הארץ, גם בחו”ל, שהפסדנו ולא היינו עם דור. לכל משחק באירופה הלכנו. היינו יוצאים לשבוע כל המשפחה, זה האושר והכיף שלי. אני בגיל 60 ואלו הדברים שעושים לי אושר, לראות אותו מצליח. התמיכה מצד השחקנים של מכבי היא מדהימה, אני מחובר להורים של השחקנים ועד עכשיו בקשר עם האבות של יונתן כהן, דן גלזר, דור פרץ. גם דור שומר על קשר עם השחקנים שקרובים אליו.

מה שהיה לנו קל זה שאנחנו סוכני נסיעות, גם אני עם אשתי והבת שלי עוסקים בזה ואני לא צריך לומר לך שבשנה האחרונה לא הייתה הרבה עבודה בתחום, השמיים נפתחו ונסגרו ולא רציתי שלקוחות שלי יהיו מאוכזבים מכך שהם סוגרים ובסוף זה מבוטל, כך שזה יצא גם לטובתנו והיה לנו יותר זמן להיות איתו”.

דור מיכה, אביו קובי והמשפחה (פרטי)דור מיכה, אביו קובי והמשפחה (פרטי)

יצא לכם לדבר עם אצילי על המעבר לחיפה?
“אנחנו מאושרים בשביל אצילי. הוא חבר טוב של דור, בן בית אצלנו. הוא התייעץ עם דור, אבל המצב היה שונה כי באפואל ניקוסיה היו קשיים כלכליים וכבר לא שילמו משכורות, זה היה מצב שונה. מה שקרה לקבוצה זה לא רגיל, הם היו רגילים להגיע לאירופה ולאליפות בכל שנה והעונה זה לא הצליח ונהיה להם בור כלכלי. דור הגיע לקבוצה חדשה לבד, ובסופו של דבר מקום רביעי וגביע זה יפה מאוד”.

ומבחינה מקצועית, איך אתה רואה את העונה של דור?
“מקצועית אני חושב שדור יכול היה להיות טוב יותר העונה. בתקשורת מחבקים אותו, השחקנים אוהבים אותו מאוד. עכשיו כשעזבנו חזרה לישראל הם כולם חיבקו אותו. יש לו חוזה לעוד עונה וסעיף שחרור של מאה אלף אירו, כרגע שום דבר לא סגור, לא לפה ולא לשם. כל האופציות פתוחות כולל חזרה לארץ. אבל אני חושב שהוא יכול היה להיות טוב יותר”.

רווית וקובי מיכה עם המאמן קצבאיה (פרטי)רווית וקובי מיכה עם המאמן קצבאיה (פרטי)

איך קיבלו אתכם בתקשורת המקומית?
“הם באמת רק פרגנו, בקפריסין לא נכנסים לחיים, לא דיברו על הפרשה ולא שום דבר. יש לי אפליקציות של אתרי ספורט ואני קורא מה שכותבים עליו בקפריסין ובאמת דברים טובים. מהאוהדים של מכבי ת”א קיבלנו תמיד תגובות טובות, עד היום כל הזמן אני מקבל הודעות תמיכה ושהם רוצים לראות את דור חוזר. אין מילים”.

אתם רואים אותו ממשיך לעונה נוספת באנורתוזיס?
“הוא רואה את עצמו ממשיך בקבוצה, גם קיבל קרדיט במועדון. דור רוצה את השקט, תמיד הוא היה כזה, אחד שלא אוהב לדבר גם במסיבות עיתונאים וראיונות. אני שמח מהמקום שהוא נמצא בו כרגע. הזוגיות והכדורגל, החברה שלו נכנסה לנו ללב ברמות הכי גבוהות”.

דור מיכה, אלמוג והמאמן קצבאיה (פרטי)דור מיכה, אלמוג והמאמן קצבאיה (פרטי)

כשאצילי חזר לארץ היה לא מעט רעש, אבל זה התפוגג מהר. 
“בסופו של דבר יש חוסר אשמה. בזמן שהפרשה התנהלה דיברו בלי סוף, אבל ברגע שהתקבלה ההודעה שאין אשמה, מה שידענו לכל אורך הדרך, אז פתאום הפסיקו לדבר על זה באמצעי התקשורת. הזכירו את זה בחצי משפט בסוף של מהדורה. זו התקשורת, אבל הדבר הזה מאחורינו”.

“הסתגל בצורה טובה”: שיחה עם הנהלת אנורתוזיס

לדור מיכה אכן יש חוזה לעוד עונה אחת בקפריסין וזאת על רקע ההתעניינות מצד הפועל באר שבע שרוצה בשירותיו לעונה הבאה. אחד מאלו שהיו קרובים מאוד למשפחת מיכה בעונה האחרונה הוא אנדראס, בנו של בעלי אנורתוזיס, ששיתף בשיחה עם ONE על הישראלי: “כשהבאנו את דור לקבוצה שלנו ידענו שמדובר בכוכב עם איכויות והוא הראה את זה על הדשא. בקיץ הקרוב, כשהוא יהיה איתנו מתחילת העונה וההכנות, אנחנו מצפים שיהיה אפילו טוב יותר. החתמנו אותו לשנתיים וכמובן שאנחנו רוצים שהוא יישאר, אנחנו שמחים שהוא כאן והוא אפילו מגדיל את העוקבים שלנו ברשתות החברתיות מישראל (צוחק). יש לו סעיף שחרור ולכן עלינו לחכות ולראות גם את ההחלטות שהוא יקבל בהמשך”.

דור מיכה ואלמוג עם הגביע (אינסטגרם)דור מיכה ואלמוג עם הגביע (אינסטגרם)

איך אתם רואים את מערכת היחסים שלו עם המשפחה?
”יש לו קשר קרוב מאוד עם המשפחה שלו ולנו הייתה הזדמנות נהדרת לפגוש אותם השנה. אביו קובי נמצא קרוב אליו כל הזמן וגם החברה שלו אלמוג, העובדה שישראל היא שכנה שלנו מאפשרת להם להגיע ולהיות קרובים אליו כל הזמן. אני חושב שהוא הסתגל בצורה טובה, לצערנו הוא הגיע באיחור כך שלקח קצת זמן עד שנכנס לקצב”.

קיבלתם תגובות כלשהן על המשפט שהתנהל בישראל?
”כידוע לך, יש גם את עומר אצילי שהגיע לקפריסין. בהתחלה התקשורת כאן עסקה במשפט ובכל מה שקרה בישראל אבל ברגע שההחלטה פורסמה והייתה ברורה, זה היה כמו מקרה שנסגר עבור כולם ולא עסקו בכך יותר”.

דור מיכה עם המשפחה והגביע (אינסטגרם)דור מיכה עם המשפחה והגביע (אינסטגרם)

מ-”לא מצליח להנהיג”, ל-”שחקן הכי איכותי בסגל”

כמובן שלא הכל הלך בצורה חלקה ופשוטה עבור דור מיכה. השחקן שנכנס לנעליו של אקס מכבי חיפה רובן ראיוס לא זכה לליטוף תקשורתי לאורך הדרך. “הוא היה אמור להנהיג את הקבוצה אבל זה לא המקרה. ההחלטה להיפרד מראיוס התבררה כשגויה. חוזה לעונה הבאה זה לא משהו שמבטיח יותר מדי כי הכל יכול להיות בכדורגל”, נכתב לפני מספר חודשים באתר 24sports בקפריסין.

בפן המקצועי, מיכה סיים את העונה עם שער וארבעה בישולים בליגה הקפריסאית ב-21 המשחקים וסייע לקבוצתו להגיע למקום הרביעי והמכובד. המספרים המרשימים של הקשר הגיעו בגביע ובעיקר ממפגש בלתי נשכח אחד – מול קרמיוטיסה של עדן הרשקוביץ’ וירין פרץ. המופע של מיכה, שפתח בהרכב, הסתיים בשלושה בישולים בתוך 19 דקות בלבד בדרך ל-1:5 מהדהד והעפלה לחצי הגמר. כאמור, בגמר המפעל הוסיף בישול שסייע לקבוצתו להגיע להארכה וזכייה בתואר.

דור מיכה (Anorthosis Famagusta)דור מיכה (Anorthosis Famagusta)

לאחר אותה הופעה זכה מיכה למחמאות: “מג’יק מיכה”, הוא כונה באחד האתרים ובמקום נוסף נכתב: “זה היה ניצחון ששייך לו, הוא היה הגיבור של המשחק והשחקן הכי חשוב של אנורתוזיס העונה. בדרך כלל הוא המוחלף הראשון או השני של המאמן קצבאיה, אבל הוא השחקן הכי יצירתי ואיכותי שיש בסגל הקבוצה”.

אז אחרי שנה מלאה בעליות וירידות שהסתיימה בהר געש של שמחה על הדשא, רק חודשים ספורים מאז הועזב על ידי מכבי ת”א לגלות, דור מיכה סיכם עונה ראשונה מעבר לים. אולי ימשיך, אולי יחליט לחזור לישראל ואולי אף יגיע ליעד אחר מחוץ למדינה. מה שבטוח – אחרי השנה האחרונה הוא מחפש בעיקר שקט. כך או כך, תהיו בטוחים שהמשפחה התומכת תהיה שם.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */