מערכת ONE
|
מגזין הפיננסים Brand Finance פרסם היום (שני) את התחזית השנתית שלו לשווי המותגים הגדולים בכדורגל העולמי, בצל ניסיון הקמת הסופר-ליג, שלא יצא לפועל, ועלה למייסדות כ-600 מיליון אירו במצטבר.
למרות ההפסדים של המייסדות, שלושת המותגים החזקים בעולם מגיעים מקרביהן: ריאל מדריד במקום הראשון ושווה 1.27 מיליארד אירו. ברצלונה במקום השני עם 1.26 מיליארד ומנצ’סטר יונייטד שלישית עם 1.13 מיליארד. הקבוצה היחידה בעשירייה הראשונה שראתה את הערך שלה עולה בשנה האחרונה, שנת הסופר-ליג והקורונה, היא באיירן מינכן שרשמה גידול של 1.1%. באיירן זכתה לתואר המותג האמין ביותר מכל 50 המועדונים.
השפעת היעדר הקהל הובילה לכך שהייתה ירידה כללית של 11.2% בערך המותג של כל קבוצות הכדורגל, מגמה שהמועדונים הגדולים בעולם ירצו לשנות בעונת 2021/22. 19 מ-50 המועדונים היו מאנגליה ו-43% מערך המותג הכללי שייך לפרמייר-ליג. יש 12 מועדונים מועדונים גרמנים ברשימה, מה שהוביל אותם למקום השני. יש 7 מועדונים מספרד, 6 מאיטליה ו-3 מצרפת.
המועדונים שרשמו את הקפיצה הגדולה ביותר הם זניט סט פטרסבורג, כאשר ערך המותג שלה עלה ב-35% ל-135 מיליון אירו. אסטון וילה עלתה ל-147 מיליון, גידול של 28%, ולידס יונייטד קפצה ל-117 מיליון אירו הודות לעלייתה לליגה האנגלית. וולבס (42.6%), רומא (40.6%) ושאלקה (35.4%) רשמו את הירידה הגדולה ביותר בשווי המותג בעונה האחרונה.
עשרת המועדונים עם שווי המותג הגבוה ביותר:
1.ריאל מדריד, 1.27 מיליארד אירו.
2.ברצלונה, 1.26 מיליארד אירו.
3.מנצ’סטר יונייטד, 1.13 מיליארד אירו.
4.מנצ’סטר סיטי, 1.12 מיליארד אירו.
5.באיירן מינכן, 1.07 מיליארד אירו.
6.ליברפול, 973 מיליון אירו.
7.פאריס סן-ז’רמן, 887 מיליון אירו.
8.צ’לסי, 769 מיליון אירו.
9.טוטנהאם, 723 מיליון אירו.
10.ארסנל, 675 מיליון אירו.