יום שבת, 04.05.2024 שעה 12:34

טפר: שופט שיתבטא פוליטית יטופל משמעתית

מנכ"ל האיגוד פנה לשופטים והבהיר: "חל איסור על התבטאויות בעלות אופי פוליטי". היו"ר תירוש: "העת לגלות איפוק". קוון בליגה לשר אוחנה: "אתה כלום"

|
יריב טפר (רדאד ג'בארה)
יריב טפר (רדאד ג'בארה)

בשל המצב הביטחוני המתוח במדינה בעקבות ההסלמה ברצועת עזה ובמוקדים שונים ברחבי הארץ, מנכ”ל איגוד השופטים, יריב טפר, פנה לשופטיו והבהיר כי הוא אוסר עליהם להתבטא ברשתות החברתיות, ביחס לאירועים המתרחשים. 

באיגרת שהעביר לסגל השופטים, כתב טפר: “בהמשך להודעת יו״ר האיגוד ולאור מספר אירועים שקרו בימים האחרונים, אבקש להבהיר - חל איסור על התבטאויות בעלות אופי פוליטי, גזעני ו/או מגדרי ברשתות החברתיות, לרבות העלאת תמונות, ציטוטים וכל מייצג שיש בו כדי להביע עמדה פוליטית, גזענית, מגדרית וכיו״ב. חשוב לזכור - אנו מנהלים משחקים של מגזרים שונים ומגוונים באוכלוסיה ולכן אסור לנו לגרום לכך שנהיה מנועים מלנהל משחקים למגזרים מסוימים ו/או לקבוצות מסוימות.

יריב טפר וספיר ברמן (רדאד ג'בארה)יריב טפר וספיר ברמן (רדאד ג'בארה)

היו בטוחים שגם לי יש עמדות, מחשבות ודעות בכלל ובפרט בזמנים מורכבים כמו אלה שאנו חווים בימים האחרונים, אולם אני שומר אותן לעצמי ולא מעלה או משתף אותן ברשתות החברתיות ובכלל. לפיכך, ולאחר מספר מקרים שקרו בימים האחרונים וטופלו מיידית, הנני להבהיר כי כל מקרה שיקרה מעת הוצאת הודעה זו שיהיה בניגוד לאמור לעיל יטופל משמעתית על כל המשתמע מכך”.

היו”ר רונית תירוש ציינה: “צוותי שיפוט יקרים ואהובים. כולנו חווים ימים ולילות קשים ומאתגרים וכל אחד מאיתנו מתמודד עימם בדרכו שלו. הנטייה לנקוט עמדה פוליטית ולהביעה ברשתות נמצאת בקצות אצבעותינו, אך זו בדיוק העת לגלות איפוק, לחשוב ולפעול בחוכמה. ימים אלו הינם רגע של מבחן עבורנו. להרוס – קל. לבנות – קשה. מילים שנאמרו והופצו ברבים, לא ניתן לקחתן בחזרה. הימים הרעים הללו יחלפו במהרה, אך הזיכרון יישאר עימנו ואיתו הקרעים והשסעים שיצרנו. כבני אדם בוגרים ואחראים, כפי שלפחות הכרתי אתכם, חובה עלינו לחשוב על היום שאחרי ולא להיגרר אחר המתלהמים והמסיתים.

יריב טפר (מערכת ONE)יריב טפר (מערכת ONE)

מצפה מכולכם שופטות ושופטים, יהודים וערבים, להימנע מכל התבטאות הגורמת לפיצול, לשנאה ולחוסר אמון הדדי. כוחנו ועצמתנו כאיגוד מקצועי הינה באחדותנו, בערבות ההדדית ובעבודת הצוות להן אנו נדרשים על המגרש ומחוצה לו. מאמינה בכם ומאחלת לכולנו ימים של שקט והתמקדות בעשייה מקצועית מהנה”.

עוד קודם, השופט לירן ליאני התייחס להסלמה במדינה: “כל שופט שואף לשפוט את המשחקים הכי קשים, הכי רגישים והכי נפיצים בליגה ובגביע. אני אוהב את המדינה הזו כאילו היא אחת מילדיי. הפעם האחרונה ששהיתי בממ״ד היתה במלחמת המפרץ והלילה לצערי, חזרנו לזה שוב ובגדול. תמיד ידעתי אבל היום הבנתי יותר מתמיד מה עובר על תושבי הדרום שחיים ככה שנים על גבי שנים ומנסים. לגדל את ילדיהם במציאות לא הגיונית הזו. כואב לי לראות את המצב במדינה. כואב לי לראות עוד יותר כשהיא בוערת מבפנים. החלטת ההתאחדות לדחות את שני חצאי הגמר בשנית היא חכמה ונכונה לפחות עד שהשקט והביטחון יחזרו אלינו, יחזור לילדינו. הלב נמצא עם הדרום. הלב נמצא עם החיילים והשוטרים. הלב נמצא עם הפצועים ועם משפחות ההרוגים. הלב נמצא עם כולכם/ן. בקשה אחת: לפני שאתם עושים לייק לפוסט בואו נתלה את הדגל בגאווה בשביל החיילים והשוטרים שלנו שעושים ימים כלילות למען ביטחוננו”.

כמו כן, נרשמה התבטאות פוליטית יוצאת דופן ברשתות החברתיות מצד קוון בליגת העל. שניר וינטראוב הגיב לפוסט של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וכתב לעברו: “אתה כלום ושום דבר, תחתית הריקבון הפוליטי. זוכר איך עמדת מאורי נתניהו הנאשם, בבית המשפט בתמונה היסטורית המסמלת את שיא הריקבון? זוכר את הרגע העלוב הזה? זה היה הרגע שממנו נוטפת אווירת המחדל המנהיגותי שאחראי כאן למוות, ועוד מוות, ועוד אחד”.

סולומון ופלצ'יק תומכים בישראל
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */