יום ראשון, 19.05.2024 שעה 00:33

מימר: ההפסד בגביע הדליק נורה אדומה, אכזבנו

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם המאמן על ההשפלה בגביע, ועם תירוש וטרופר על ההחלטה של ספיר ברמן. גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

והערב בתכנית – דיברנו על ה-1:1 בין מכבי חיפה להפועל באר שבע ופער שתי הנקודות בפסגת הטבלה, דנו על משחקי ליגת האלופות, דיברנו עם יו”ר איגוד השופטים, רונית תירוש, על השינוי המגדרי של השופטת ספיר ברמן ועל כל מה שמלווה לכך, שוחחנו עם חילי טרופר על חזרת הקהל למגרשים ודיברנו עם מאמנה של בני סכנין, שרון מימר, על התקופה הטובה בקבוצה ועל ההשפלה בגביע בדמות 4:0 מול בית”ר ת”א/בת ים מהליגה הלאומית.

שרון מימר: “ההפסד בגביע הדליק נורה אדומה, זה אכזבה גדולה”

ערב טוב שרון מימר: 
“ערב טוב”

איך מרגיש מאמן שיודע שהוא נקודה או שתיים מהישארות?
”מהיום שחתמתי עד שנשלים את המשימה אין שקט ויש את הלחץ הזה לא לתת לדברים להתפקשש. עשינו מסע מדהים עם אחוזי הצלחה גבוהים ונקווה להשלים את המשימה. אני תמיד אוהב להסתכל על הדברים שעושים לי כיף, יש לי רגעים טובים שלא הייתי משיג במקצוע אחר.

מה קרה בהפסד לבית”ר ת”א 4:0 בגביע?
”עצם השאלה מראה על התרבות שלנו. לא יכול להיות ששופטים אותי אחרי כל ההצלחות שעשיתי עם סכנין רק על משחק אחד. זה קורה לכולם. יום חלש ועוד הרבה מאוד סיבות. אכזבנו את עצמנו. איבדנו שליטה על המשחק.

שרון מימר מאוכזב (עמרי שטיין)שרון מימר מאוכזב (עמרי שטיין)

ברקוביץ’: “אני לא מסכים, יש להפסיד במשחק ליגה ויש להיות מובס במשחק כלכך חשוב מול קבוצה מהליגה השנייה בבית. אני מכיר הרבה מאמנים ששילמו במקום שלהם. גם כשהייתי בסלטיק זה קרה והמאמן פוטר”.

מימר: “גם קריית שמונה, שהיא קבוצה מצוינת הפסידה להם. על מה צריך לעשות זעזוע על הפסד בגביע? תלוי איך רואים את הדברים, אם אתה ב-90% אחוזים טוב ו-10% אחוזים לא - אז זה בסדר. בית”ר ת”א קבוצה מצוינת. אם אתה מאמן ומובילים עלייך 0:2 במחצית מה אתה עושה? מעלה את כל הכלים ההתקפיים? אני מסכים שזו אכזבה גדולה. זה הדליק לי נורה אדומה, אם אנחנו נישאר ליגה אני אהיה מאמן בעונה הבאה ולמדתי הרבה דברים על השחקנים. אין לנו מספיק עומק בקבוצה, היו חסרים לנו הרבה שחקנים וזה פגע בנו.

שחקני סכנין פשוט בהלם אחרי התבוסה בגביע (עמרי שטיין)שחקני סכנין פשוט בהלם אחרי התבוסה בגביע (עמרי שטיין)

“זה בסדר לפשל ולטעות אבל צריך ללמוד מזה הלאה, זה חלק מהמשחק. לא צריך להיכנס ללחץ מזה. צריך ללמוד ולתקן את זה. מה הכוונה שזו התרבות? בוא לא נשקר את עצמנו. בבובה של לילה הנושא העיקרי שדיברו בתוכנית האחרונה זה נושא שינויי המאמנים. זה לא יכול להיות. מי אשם בזה? המאמנים? או התרבות הזאת? אני לא חושב שבכל העולם מפטרים מאמנים בצורה הזאת. צריכה להיות חוקה או כל דבר כזה או אחר שיעזור לשמור על מעמד המאמן”. 

שרון מימר (עמרי שטיין)שרון מימר (עמרי שטיין)

רונית תירוש: “ספיר עשתה מהלך של "גבר", ידענו מזמן”

ערב טוב רונית תירוש:
“ערב טוב”.

מה את חושבת על ההחלטה של ספיר ברמן?
“היא התחילה כבר להראות סימנים על המגרש של אישה בקרב חבריה לשופטים וביקשה מהם לדבר אליה בתור אישה, רק לאחר מכן החליטה לעשות זאת בצורה מסודרת כדי שלא יהיה רעשים, נפגשה עם ראשי ההתאחדות וסיפרה על ההליך. ידעתי זאת כבר לפני. היא עשתה מהלך של "גבר", היא שמה הכל על הבמה הכי גדולה בעולם”. 

ספיר ברמן ורונית תירוש (רדאד ג'בארה)ספיר ברמן ורונית תירוש (רדאד ג'בארה)

מתי ידעת שזה יקרה?
“ידענו מזמן. יכול להיות שהיא עשתה את זה כדי לעלות לליגת העל אבל אני לא יכולה להגיד. היא לא הייתה בתקופה טובה בשיפוט וייחסנו את זה לדברים אישיים כי לא ידענו. ברור שזה לא היה אותו דבר אם היא הייתה שופטת בליגות נמוכות”.

“לפי מה שהיא סיפרה כשדיברתי איתה, שאילו ידעה שתקבל כזאת תמיכה - היא הייתה יוצאת מזמן. אמרתי לה שהיא יצאה בזמן, כי החברה בישראל הולכת צעד צעד. אנחנו לא חוששים מכך באיגוד. לא סתם ביקשתי מאיתן תבריזי לשבץ אותה בבמה הגדולה של ליגת העל. אני מתוקף תפקידי מאשרת את השיבוצים”.

ספיר ברמן (רדאד ג'בארה)ספיר ברמן (רדאד ג'בארה)

למה לשבץ אותה בסמי עופר במשחק מרכזי?
“היא מוכנה לאתגר הזה. זה המשך ישיר ובלעדי לחשיפה שמקבלת המון אהדה. ככל שנתרחק מהאהדה הזאת אני לא יודעת מה יהיה. אני מקווה שבעתיד הקהל ימשיך באופוריה שהוא נמצא כעת. לטובת המוסריות שלנו כחברה הייתי מציעה לכל אדום לעשות חשבון נפש אם לפגוע או להעליב”.

“זה נכון שמקללים את כל השופטים ואני לא אוהבת את זה. צריך לכבד אותה, אנחנו קצת בורים בנושא וזה מובן. אמרנו לה שתמקד את עצמה בשיפוט ותשתפר. זה לא בחירה שלה, הבחירה היחידה שלה זה לחשוף. זה משהו בגנטיקה שאתה נולד אליו בטעות או לא ואין מה לעשות עם כך. היא הבינה מגיל מאוד צעיר שהיא אישה. לקח לה זמן, צריך הרבה כוחות נפש לתהליך הזה”.

היא לא עשתה את זה בכדי להיות שופטת בליגת העל?
“יכול להיות, ואם זה מה שגרם לזה אז אני שמחה על כך. אמרתי לה שבחזון שלי רציתי לראות שופטת בליגת העל וקיבלתי מוקדם מהצפוי”.

ספיר ברמן (עמרי שטיין)ספיר ברמן (עמרי שטיין)

חילי טרופר: “מעריך את ספיר על האומץ, זה לא פשוט”

ערב טוב חילי טרופר: 
“ערב טוב”.

מה אתה חושב על הסיפור המדהים של ספיר ברמן?
“אני מעריך את ספיר על האומץ שלה, זה לא פשוט. הספורט יכול להיות מקום מכבד ואני מקווה שזה יקרה. עדיין לא דיברתי איתה”.

השופטת ספיר ברמן (נעם מורנו)השופטת ספיר ברמן (נעם מורנו)

איך הצלחתם להחזיר קהל?
“מהשלב הראשון אמרנו שהספורט לא יישאר בצד. התחלנו בצעדים קטנים, אך אמרנו שזה לא יקרה במכה. האמנו שזה יקרה”.

מה ניצח בסוף?
”מהשלבים הראשונים הספורט נפתח. מה שעזר זה נתוני התחלואה וההתעקשות שלנו. הוכחנו שאפשר. אנחנו יודעים איך לנהל קהל בעניין של הדרכון ירוק והצלחנו. הם בסוף השתכנעו כי גם הם אוהדי ספורט”.

אוהדי מכבי חיפה (מרטין גוטדאמק)אוהדי מכבי חיפה (מרטין גוטדאמק)

הספקת לעשות דברים נוספים בספורט?
“כן, בנינו את כל תוכנית המתקנים עשור קדימה. מפה מתחילים לבנות. יש המשכיות ומכבדים, אני מכבד גם דברים שמירי רגב עשתה. הוצאנו אישור למתקנים על סך 436 מיליון שקלים. מ-2018 לא בנו תוכנית. וינגייט הפך למכון הארצי של ישראל, העברנו הרבה דברים לשם. היה חשוב להציל את הספורט. לא נסגרה אף אגודה או קבוצה וזה הישג. כיף לראות את נס ציונה, חגגנו איתם כל השבוע וזה כיף גדול”.

איך שומרים שלא יהיו הדבקיות במגרשים?
“אין לי הבטחה ב-100%. באופן יחסי זה אחד העולמות הכי בטוחים בגלל הדרכון הירוק. יש בדיקות מהירות ויכולים לדעת. אף אחד לא בודק בקניונים. ברגע שהתקנות החדשות יעברו יהיו בדיקות של 24 שעות לפני. במגרשים הפתוחים לא צריך מסכות, באולמות הסגורים צריך. השחקנים לא מחויבים להיות עם מסכות”.

חילי טרופר: "מעריך את ספיר על האומץ שלה" (עמרי שטיין)חילי טרופר: "מעריך את ספיר על האומץ שלה" (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */