יום ראשון, 05.05.2024 שעה 15:43

מלחמת מים: צוברי וכהן במאבק צמוד על טוקיו

לא רק קרבות על הפודיום: שיוט המדליות באליפות העולם יכריע מי יטוס למשחקים האולימפיים. כל התרחישים לקראת ההכרעה, כולל האפשרות לסיים בשוויון

|
צוברי (גלשן מספר 11) בקרב צמוד עם כהן (2) (באדיבות איגוד השייט)
צוברי (גלשן מספר 11) בקרב צמוד עם כהן (2) (באדיבות איגוד השייט)

אליפות העולם בגלישת רוח בדגם ה-RSX מגיע לשיוט המדליות ויש כמה גולשים ישראלים שיוכלו לסיים אותה על הפודיום, כמו קטי ספיצ’קוב שמדורגת במקום השלישי בתחרות לנשים, כמו תום ראובני שמדורג במקום הרביעי או יואב כהן שמדורג שישי בתחרות לגברים. אין ספק, היום (שלישי) הזה יהיה יום של הכרעות. אלא שמעבר לענייני המדליות, יש חשיבות גדולה גם למיקום הסופי של הגולשים בנבחרת הגברים, כי בסיום התחרות הזו יוכרע מי יהיה הנציג של המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים בטוקיו.

מדובר בתחרות האחרונה במבחנים לטוקיו עבור נבחרת הגברים של גור שטיינברג, כאשר מי שהגיעו אליה עם הסיכויים הטובים ביותר הם המדליסט האולימפי שחר צוברי ואלוף אירופה יואב כהן. כעת, אחרי התחרות הזו עלול להתחיל כאב הראש של איגוד השייט, שיצטרך לקבל החלטה - את מי מביניהם שולחים למשחקים האולימפיים? את הגולש המנוסה שהיה מעל כולם בקמפיין אך הכרטיס ליפן נלקח ממנו ברגע האחרון בגלל דחיית אולימפיאדת טוקיו, או את הגולש הצעיר שנמצא בכושר הטוב ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה?

שחר צוברי (שחר גרוס)שחר צוברי (שחר גרוס)

לפי שיטת הניקוד שעל פיה יוכרעו המבחנים של הגולשים הישראלים, לאליפות העולם שחר צוברי הגיע ביתרון של 61 נקודות, בעוד שיואב כהן היה עם 37 נקודות מאחוריו. מדובר בפער של 24 נקודות בין השניים, כאשר הגולש הצעיר סגר אותו בין היתר בזכות הזכייה שלו במדליית הזהב באליפות אירופה האחרונה, שהעניקה לו ניקוד משמעותי ואפשרות להתקרב לצוברי במאבק הפנימי בנבחרת.

לאליפות העולם השניים הגיעו בידיעה שהכול פתוח. איגוד השייט קבע כי מי שינצח באליפות העולם ויענוד את מדליית הזהב על צווארו יזכה ב-48 נקודות דירוג, מדליית כסף תהיה שווה 40 נקודות, מדליית ארד 32 נקודות, מקום רביעי יעניק לגולש 24 נקודות, מקום חמישי יביא 16 נקודות ומקום שישי 8 נקודות. כמו כן, הוחלט כי מי שיירד מתחת למקום ה-12 באליפות העולם יספוג ניקוד שלילי. 

יואב כהן (שחר גרוס)יואב כהן (שחר גרוס)

בעקבות התוצאות שהוגשו עד כה, למעשה, באליפות העולם הנוכחית התמונה כולה בטבלת הדירוג הפנימי עשויה להשתנות. מדובר ביום גורלי מלא מתח ואקשן, עם מלחמה אדירה במים כאשר אם יואב כהן סימן לו כמטרה לסיים לפחות במקום הרביעי בשיוט המדליות, כאשר אם יסיים במקום החמישי עשוי להיווצר מצב של שוויון נקודות עם הגולש הוותיק.

צוברי ייאבק בשיוט האחרון שלו היום על המיקום הכללי שלו באליפות העולם. מדובר בשיוט מיוחד לכל אלה שסיימו במקום ה-11 והלאה, כלומר לכל מי שלא הצליחו להתברג בין עשרת הטובים ביותר שהעפילו לשיוט המדליות. נכון לעכשיו צוברי מדורג במקום ה-15 באליפות העולם, וכל עוד הוא לא יצליח לטפס בחזרה למקום ה-12 או ה-11, הוא יספוג ניקוד שלילי כך שיירדו ממאזנו 8 נקודות דירוג. זה שישאיר אותו עם 53 נקודות בלבד בדירוג הפנימי.

שחר צוברי (שחר גרוס)שחר צוברי (שחר גרוס)

במקביל, ליואב כהן שהעפיל לשיוט המדליות של אליפות העולם מהמקום השישי, יש עדיין 37 נקודות כאמור והניקוד הסופי שלו תלוי במיקום בו הוא יסיים את התחרות הנוכחית. זה לא יהיה קרב פשוט כי בשיוט המדליות כולם רוצים לסיים כמה שיותר גבוה, ולכן כהן יצטרך להתבלט ולהוכיח שהוא ראוי להגיע לטוקיו. זה המאני טיים שלו.

בתחרות עצמה כהן רחוק ב-11 נקודות ממדליית הארד, כך שהוא יהיה חייב לסיים בין הראשונים בשיוט המדליות ולקוות לטוב. אם אחרי שיוט המדליות הוא יסיים במקום החמישי הכללי וצוברי יסיים באותו המיקום בו הוא נמצא כרגע, כהן ישתווה בכמות הנקודות שלו לזו של שחר צוברי - כך שלשניהם יהיו בסופו של דבר 53 נקודות בדירוג הפנימי של הנבחרת - אבל אם יסיים במיקום גבוה יותר, כלומר מהמקום הרביעי ומעלה, הוא יעבור את הגולש הוותיק ממש ברגע האחרון.

יואב כהן (שחר גרוס)יואב כהן (שחר גרוס)

ויש גם צלע שלישית בתחרות הפנימית הזו. תום ראובני נתן את ההופעה הטובה ביותר באליפות העולם הנוכחית מבין כל הגולשים בנבחרת הגברים הישראלית, הרי שהוא מדורג במקום הרביעי הכללי נכון לעכשיו והוא עשוי לזכות במדליה. לצד זאת, במבחנים הפנימיים לטוקיו יש לתום ראובני ניקוד פנימי שלילי של מינוס 1 נקודות, וכל עוד מדליית הזהב לא ברת השגה באליפות העולם הנוכחית - הוא יוכל לסיים בסופו של דבר רק עם 39 נקודות במקרה הטוב. וזה כמובן משאיר אותו מחוץ למשחק במאבקים על הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו.

מעבר לכך, ראובני הצעיר לא רשם הישג גדול בקמפיין הנוכחי ולא זכה קודם לכן במדליה יוקרתית, כך שאומנם מדליה באליפות העולם תהיה אירוע משמעותי עבורו ברמה האישית, אבל היא ככל הנראה לא תעזור לו להגיע לטוקיו במילא כי לפי שיטת הניקוד ההצלחה אמורה להימדד לאורך זמן. אצל ראובני בולט גם חוסר הניסיון ביחס ליתר, למרות שרשם תחרות נהדרת בקאדיס, כי באחד מהשיוטים אמש הוא הוביל על פני כל יתר הגולשים אך נפל למים מרחק של קילומטר מקו הסיום, כך שאיבד הזדמנות לנצח באותו שיוט ופספס את האפשרות להגיע לקרב על המדליות במיקום טוב יותר.

תום ראובני (שחר גרוס)תום ראובני (שחר גרוס)

יש לציין כי לצד כל המתמטיקה והחישובים, גם לדעתו של האיש שמלווה את הגולשים הללו יש משקל רב בקבלת ההחלטה הסופית מי יתחרה בטוקיו. מאמן נבחרת הגברים, גור שטיינברג, יצטרך בסיום התחרות הזו להגיש המלצה על אחד מגולשי הנבחרת עבור הוועדה של איגוד השייט שתקבע את זהות הגולש הישראלי שיטוס בקיץ ליפן. כמובן ששיטת הדירוג הפנימית מהווה מעין “רשת ביטחון” ותעזור בקבלת ההחלטה, אך ייתכן והשיקולים של שטיינברג כמאמן יכריעו את הכף בבחירת הגולש שייצא עם המשלחת האולימפית, בוודאי בתרחיש שבו שניהם עוד עלולים לסיים בשוויון נקודות. בכל זאת, רק אחד יוכל להיות שם בסופו של דבר.

ולפני כל החישובים הללו, היום (שלישי) בשעה 15:00 יוזנקו שיוטי המדליות לנשים ולגברים באליפות העולם בדגם ה-RSX בקאדיס. הדור החדש של גולשי הרוח הישראלים מוכיח שהענף הזה עדיין חי וקיים עם המון אקשן. אם אכן יהיו זכיות במדליות, יש מה לדבר גם על פודיום במשחקים האולימפיים בטוקיו.

שער ניצחון ענק לבאיירן על צלסי בחצי הגמר
אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */