יום שבת, 04.05.2024 שעה 00:36
ליגה ספרדית 23-24
8422-7133ריאל מדריד1
7339-6833ברצלונה2
7140-6933ג'ירונה3
6439-6233אתלטיקו מדריד4
6133-5534אתלטיק בילבאו5
5135-4633ריאל סוסיאדד6
4939-4133בטיס7
4738-3733ולנסיה8
4555-5433ויאריאל9
4347-4134חטאפה10
3949-3733אוססונה11
3838-3133אלאבס12
3846-4233סביליה13
3741-3033לאס פלמאס14
3442-2733ראיו וייקאנו15
3239-2733מיורקה16
3150-3733סלטה ויגו17
2646-2333קאדיס18
2161-3633גרנאדה19
1467-3233אלמריה20
לוח משחקים
  • חטאפה
  • 2 - 0
  • אתלטיק בילבאו
  • ריאל סוסיאדד
  • שבת, 04/05, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ריאל מדריד
  • שבת, 04/05, 17:15
  • קאדיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 04/05, 19:30
  • ברצלונה
  • מיורקה
  • שבת, 04/05, 22:00
  • אתלטיקו מדריד
  • אוססונה
  • ראשון, 05/05, 15:00
  • בטיס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 05/05, 17:15
  • ויאריאל
  • ולנסיה
  • ראשון, 05/05, 19:30
  • אלאבס
  • ראיו וייקאנו
  • ראשון, 05/05, 22:00
  • אלמריה
  • סביליה
  • ראשון, 05/05, 22:00
  • גרנאדה

הכול יכול לקרות: ניתוח טקטי מיוחד לקלאסיקו

צפו: האפשרויות של זידאן וקומאן, שחקני המפתח של בארסה וריאל, וכל מה שצריך לדעת לקראת המשחק הענק ב-22:00 (חי בערוץ ONE) שישפיע על מאבק האליפות

|
בנזמה ומסי (רויטרס)
בנזמה ומסי (רויטרס)

הספירה לאחור החלה. הערב (22:00, חי בערוץ ONE), כל עולם הכדורגל יישא עיניו למשחק הטוב ביותר שהענף יכול לספק. היריבות הנצחית בין ריאל מדריד לברצלונה, תרשום עוד פרק היסטורי בקלאסיקו, כאשר נקבל עוד מאבק כוח בין שתי האימפריות הענקיות של ספרד. המשחק, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV. 

זה יהיה הקלאסיקו ה-182 בתולדות הליגה הספרדית, והמאזן שוויוני למדי: 74 ניצחונות לריאל מדריד, 72 לברצלונה ו-35 תוצאות תיקו. צמוד במאבק ההיסטורי, וצמוד גם בטבלה – זהו משחק שעשוי להיות מכריע במרוץ לתואר אליפות הליגה הספרדית, בו משתתפת גם אתלטיקו מדריד.

ניתוח טקטי: כל מה שצריך לדעת על הקלאסיקו

במשחק יהיו כמה נקודות מפתח בפן הטקטי, כאשר ננתח את הפרטים הקטנים ואת נקודות החוזק של שתי הקבוצות, ובסופו של דבר את כל הגורמים שיכריעו את המאבק – ריאל מדריד של זינדין זידאן, מול ברצלונה של רונאלד קומאן. נתחיל בניתוח ונחזור אחורה אל תחילת העונה, אל הקלאסיקו שנערך בקאמפ נואו, בו ריאל מדריד ניצחה 1:3 את הקטלונים.

זה היה משחק בו זידאן שוב הציג עליונות על בארסה. מתוך עשרת משחקי הקלאסיקו שהוא ניהל, המאזן נוטה בבירור לטובת הבלאנקוס, שניצחו 5 פעמים, סיימו ב-3 תוצאות תיקו ורק פעמיים הפסידו לברצלונה. אז איך הוא עושה זאת? 

קארים בנזמה וזינדין זידאן (רויטרס)קארים בנזמה וזינדין זידאן (רויטרס)

זידאן ניצח בכל התמודדות טקטית מול רונאלד קומאן מהרגע הראשון. העליונות הפיזית של הקישור שלו שלטה במרכז השדה מול הקישור האחורי המעובה של המאמן ההולנדי. כאן, פדריקו ואלוורדה היווה שובר שוויון. עם מרץ בלתי נגמר וכיסוי שטחים גדולים, הקשר האורוגוואי שלט ברוחב המגרש והיה דמות המפתח בעימות הטקטי.

זידאן אף פעם לא חיפש את דרכה של הקבוצה לסגת אחורה, ובחר בלחץ גבוה, כיסוי חללים ומשחק לאורך המגרש. הוא קרא נכון את המשחק והביא שינויים מהספסל שבסופו של דבר הביאו את השינוי. תחילת המשחק הייתה מסחררת, כששתי הקבוצות תוקפות ומגיעות למצבים בעשר הדקות הראשונות. המשותף היה השטחים שהשחקנים המסוכנים ביותר קיבלו מההגנות היריבות. 

סרחיו ראמוס וליאו מסי (רויטרס)סרחיו ראמוס וליאו מסי (רויטרס)

תחילה היה זה בנזמה שנסוג מעמדתו כדי לקבל את הכדור, מה שפינה שטח לוואלוורדה שהסתנן בין הבלמים ולכבוש. מהצד השני, מסי קיבל את הכדור, הפעיל את שיתוף הפעולה המפורסם שלו עם ג'ורדי אלבה, במה שהסתיים בבישול לאנסו פאטי, שקבע 1:1 תוך 8 דקות בלבד.

בארסה נכנסה טוב יותר למחצית השנייה, עם אנסו פאטי כדמות המסוכנת בהתקפה, כולל כמה מצבים שיצר לחבריו, אבל גם כמה מצבי הבקעה קורצים. מכאן ואילך, השחקנים של קומאן לא התאוששו וריאל השתלטה על המשחק. קרוס וראמוס הגיעו למצבים, וכניסתו של לוקאס ואסקס למשחק התבררה כמוצלחת. הוא עצר כל איום של בארסה מהאגף, וגרם לה צרות. לקראת סיום המשחק, השער הנהדר של מודריץ' סגר את הסיפור.

לוקה מודריץ' חוגג (רויטרס)לוקה מודריץ' חוגג (רויטרס)

5 חודשים אחר כך, וזידאן עומד לקראת המפגש ה-11 בקריירה נגד ברצלונה. מפגש קשה מהרגיל, לאור העובדה שהוא מגיע בין שני המשחקים בליגת האלופות נגד ליברפול. המאמן הצרפתי יצטרך להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו ולמצוא נוסחה שתאפשר לו לצלוח בשלום את השבוע הזה, למרות כל החיסורים בסגל.

איך ייראה המשחק הקרוב בפן הטקטי אצל הלבנים?

בקלאסיקו מהסיבוב הקודם זידאן עלה במערך 4:3:3 קלאסי. זה המערך המועדף על הצרפתי, בו השתמש העונה במשחקים הגדולים. זה מערך שמאפשר משחק ישיר ומהיר, ומתבסס על הכישורים ההתקפיים של החלק הקדמי. עם שמות כמו אסנסיו, ויניסיוס, רודריגו ובנזמה, לריאל מדריד יש כלים התקפיים מאיימים במיוחד.

ויניסיוס ג'וניור (רויטרס)ויניסיוס ג'וניור (רויטרס)

מערך נוסף שזידאן הצליח איתו הוא המעוין, ב-4:4:2. את המערך הזה ראינו כבר במספר הזדמנויות רבות. זה מערך שמאפשר איזון רב במרכז השדה ומחזק את ההגנה. בעונה שעברה הוא סייע לריאל לעצור את ברצלונה על 0 שערי זכות, כולל ניצחון בברנבאו. העונה ראינו את זידאן מפתיע עם מערך חדש, 3:5:2, כשמנדי ולוקאס ואסקס משחקים כקיצוניים, ועובדים קשה בכל היבט של המשחק, כשמאחוריהם 3 בלמים.

ההגנה של ריאל מדריד הצליחה לעצור היטב את התקפת ברצלונה במשחקים האחרונים. למעשה, היא ספגה מולה רק פעם אחת בשלושת המפגשים האחרונים. בנוסף, מדובר באחת הקבוצות שספגו הכי מעט שערים בבית.

זידאן עם מריאנו, איסקו ו-ויניסיוס (רויטרס)זידאן עם מריאנו, איסקו ו-ויניסיוס (רויטרס)

דני קרבחאל עשוי לחזור לכשירות לקראת המשחק הזה, אך זה ייקבע רק בסמוך למשחק. לצערם של הבלאנקוס, סרחיו ראמוס נפצע וייעדר מהמשחק הכל כך חשוב הזה. מצד שני, קאסמירו, אחד השחקנים החשובים ביותר של הקבוצה העונה, צפוי לפתוח בהרכב בכל מקרה.

לצד הברזילאי נמצאים כמו תמיד שניים מהקשרים הטובים ביותר בעולם הכדורגל. עבור קרוס ומודריץ' הגיל לא מהווה מכשול. גם לוואלוורדה הצעיר היה חלק משמעותי בניצחון בקאמפ נואו, אבל טוני קרוס היווה את גלגל השיניים. 

פדריקו ואלוורדה אחרי דניס סוארס (La Liga)פדריקו ואלוורדה אחרי דניס סוארס (La Liga)

הגרמני והקרואטי ממשיכים להוביל את הקישור הלבן בבטחה. האחד בן 31, השני בן 35, אך נדמה ששניהם עוד בתחילת הקריירה. הם מקבעים את מעמדים כאחד מצמדי הקשרים הטובים ביותר בעולם הכדורגל. הם ללא ספק נחשבים לאגדות כדורגל שלא מפסיקים להפתיע. כשהכדור מגיע לרגליהם המשחק הקבוצתי זורם, ולמעשה חלק מהנתונים האישיים שלהם רק הולכים ומשתפרים מאז עונת 2017/18.

בנוסף, ריאל מדריד של זידאן כובשת יותר שערים ממצבים נייחים מכל קבוצה אחרת. היא יוצרת הזדמנויות ב-31% מהמצבים הנייחים שלה, הנתון הגבוה ביותר בלה ליגה, וזה עשוי להיות משמעותי בקלאסיקו. מעל כולם, קארים בנזמה תמיד נמצא בסביבה כדי להגיע למצב הבקעה. החלוץ הצרפתי נמצא בכושר פנטסטי ומצוי ברשימת הכובשים המובילה בלה ליגה.

קארים בנזמה זוכה בתואר שחןק החודש בליגה (La Liga)קארים בנזמה זוכה בתואר שחןק החודש בליגה (La Liga)

החלוץ הצרפתי ממשיך להוכיח את עצמו כגורם מכריע בקבוצה. השערים שהוא כובש מאפשרים לקבוצתו להישאר בתמונה במאבק על התואר. לצד מספר 9 בלבן, נמצאים 3 שחקנים חשובים. מרקו אסנסיו נמצא ביכולת טובה שכללה גם כמה שערים, וגם שני הברזילאים, ויניסיוס ורודריגו, שמספקים עבודה התקפית נהדרת, שכוללת פינוי שטחים וכניסה לשטחים.

האפשרויות הטקטיות של קומאן

שנת 2021 האירה פנים עבור ברצלונה, שנראית כמו קבוצה אחרת לגמרי מאשר ב-2020 אותה תרצה לשכוח. הקטלונים פתחו את העונה בספקות רבים, ורונאלד קומאן נאלץ להתמודד עם לא מעט מכשולים והמון מחשבה בחיפוש אחר הנוסחה המתאימה. בסופו של דבר, המאמן ההולנדי זכה להכרה על עבודתו ובארסה מגיעה לקלאסיקו הזה כשהיא בשיא הכושר שלה העונה.

רונאלד קומאן (רויטרס)רונאלד קומאן (רויטרס)

לדוגמה, הרצף יוצא הדופן של 9 ניצחונות חוץ כבר עבר באצטדיונים כמו סן מאמס, בניטו וייאמרין, רמון סאנצ'ס פיחואן ולאחרונה גם באנואטה, שם היא סיפקה את משחקה הטוב ביותר העונה. בשבועות האחרונים קומאן עלה על הרעיון הטוב יותר, מה שהתאים לקבוצה בצורה מושלמת.

הוא נטש את מערך ה-4:2:3:1 מתחילת העונה, ויתר על ה-4:3:3 המוכר בברצלונה, ועבר לשחק עם 3 בלמים, במערך 3:4:3 או 3:5:2. זו שיטה אחרת לגמרי, שהשליכה בצורה חיובית למדי על הקבוצה הקטלונית. תחילה, השינוי ייצב את ההגנה הקטלונית, שהייתה עקב האכילס של הקבוצה. עם 3 בלמים, ברצלונה מוגנת יותר, והקשר האחורי טרוד פחות במשימות הגנתיות. 

ג'רארד פיקה מתעצבן על השופט (רויטרס)ג'רארד פיקה מתעצבן על השופט (רויטרס)

ודווקא שחקני ההגנה שהרוויחו יותר מכל מהשינוי הם שני המגינים. סרג'יניו דסט וג'ורדי אלבה זכו לחופש התקפי בשני האגפים, יותר מאשר שיחקו במערך עם 2 בלמים בלבד. התפקיד החדש מתאים באופן מושלם למאפיינים של שני השחקנים האלה, שעכשיו מסוכנים מתמיד בהתקפה. זה מתאפשר הודות לשלושת הבלמים, שמכסים את השטחים בהגנה שנותרו מאחוריהם.

המגן הספרדי הנהדר שוב נראה בשיאו. כמות הסכנה ההתקפית שמספק מספר 18 היא אדירה. לאלבה חלק חשוב מאד במשחק של הקטלונים, עם כמעט 85 מסירות למשחק, והכי חשוב – כמעט 30 מהן נעשו בשליש האחרון של המגרש. המגן הקטלוני יודע גם לחטוף כדורים בשטח היריב, אבל התחום החזק ביותר שלו הוא ביצירת מצבי הבקעה. הוא מייצר כמעט 2 הזדמנויות לשער במשחק. 

ג'ורדי אלבה חוגג (La Liga)ג'ורדי אלבה חוגג (La Liga)

החיבור עם מסי ידוע לכל, אך בכל זאת כמעט בלתי ניתן לעצירה. שני הכוכבים משלבים מהלכים ביניהם יותר מכל שאר שחקני בארסה. עוד אחד מהמרוויחים הגדולים מהשינוי הטקטי שנעשה, הוא סרחיו בוסקטס. כעת, הקשר האחורי לא מחוייב לכסות שטחים גדולים, וזה מפנה אותו למשימות התקפיות. זה מועיל גם לשותפיו למרכז השדה, פדרי ודה יונג.

בהתקפה, קומאן ממשיך להמר על חילופי העמדות. החידוש העיקרי טמון באוסמן דמבלה, שמתפקד דווקא כחלוץ המרכזי, כשמאחוריו גריזמן ומסי. הצרפתי שהגיע מדורטמונד הוא שחקן ההתקפה הקדמי ביותר במערך, והוא נועד לבצע תנועות שמייצרות פתרונות התקפיים לקבוצה. 

דמבלה ומסי (רויטרס)דמבלה ומסי (רויטרס)

מעבר לשיפור הטקטי, בארסה נמצאת גם בכושר קטלני מול השער. לקטלונים יש את ההתקפה הטובה ביותר בליגה, ובפער. בנוסף להיותה הקבוצה שבועטת הכי הרבה פעמים לשער למשחק, היא נבדלת מריאל מדריד בניצול המצבים. הבלאוגראנה הם הקבוצה המדויקת ביותר מול השער, עם ניצול 11% מהמצבים אליהם היא מגיעה, לעומת 7.7% של ריאל מדריד החמישית בלבד בקטגוריה הזאת.

ככל שהעונה מתקדמת, קומאן מעניק יותר ויותר במה לשחקנים הצעירים. פדרי מהווה את הדוגמה הטובה ביותר לכך, כשההולנדי לא היסס להעניק לכישרון שהגיע מלאס פאלמס מקום קבע בהרכב הפותח. לא היה בברצלונה מאמן שנתן כל כך הרבה אמון בצעירים מאז פפ גווארדיולה. 

פדרי מוסר (La Liga)פדרי מוסר (La Liga)

לבסוף, למרות שזה ללא ספק הגורם החשוב מכולם, ניתן להסביר את הכושר הטוב של בארסה באמצעות השחקן הטוב ביותר שלה. ליאו מסי חזר לחייך, בניגוד גמור לפתיחה הכבדה של העונה. מאמן בארסה יצר את הסביבה המושלמת עבור הארגנטינאי, והוא פורח בהתאם עם תמיכה רבה מסביבו. פדרי ובוסקטס תמיד מוכנים לעזור במרכז השדה, שחקני ההתקפה לוחצים היטב, והמגנים מאיימים על השער. כשמסי שמח, כל בארסה שמחה.

המשחק הגדול בעולם יציג לנו מאבקים מרתקים. בנזמה ומסי הם המובילים בלא מעט נתונים, והם יעלו לדשא בדי סטפאנו כשהם בכושר אדיר. שניים מהשחקנים הטובים ביותר בעולם יראו שוב מה הם שווים כדי להצעיד את חבריו לניצחון חשוב במאבק האליפות. כל אחד מהם הוא שחקן המפתח של קבוצתו, וההופעה שיספקו במשחק תהיה מכרעת. 

ליאו מסי עם קארים בנזמה (La Liga)ליאו מסי עם קארים בנזמה (La Liga)

אלה הם הממוצעים של שני הכוכבים הללו. למרות שמסי מוביל בטבלת הכובשים, בנזמה נמצא לא הרחק ממנו. יש לו ממוצע של 0.7 שערים למשחק, בהשוואה ל-0.9 שמחזיק הארגנטינאי. לשניהם ממוצע של בין 4 ל-6 בעיטות למשחק. בסך הכל, הם מעורבים בכל מהלך, גם אם הם לא כובשים. הם גם מבשלים ומספקים לפחות פעם אחת במשחק מצב ברור להבקעה.

הצרפתי מראה דיוק יותר טוב משל מסי, כשהוא כובש שערים בפחות בעיטות מאשר הארגנטינאי. בנזמה למעשה לוהט מול השער במשחקים האחרונים. בלעדיו, הקבוצה של זידאן לא הייתה כל כך קרובה למקום הראשון. כמובן, אחת הסיבות שתמיד היה כל כך כיף לצפות בברצלונה היא לאו מסי וכושר הכיבוש שלו. בהשוואה לעונה שעברה, מסי בדרך לשבור את מאזן הכיבושים מהעונה שעברה. 

ליאו מסי חוגג (רויטרס)ליאו מסי חוגג (רויטרס)

זה ברור מאוד שבנזמה קטלני יותר מתוך הרחבה. כמעט חצי מהבעיטות שלו לשער הגיעו מהאזור הזה. מסי בועט ממגוון רחב יותר של אזורים, אבל הוא יותר מסוכן מתוך הרחבה. שני השחקנים מנוסים מאוד במשחק הזה. מספר 9 בלבן לקח חלק ב-33 משחקי קלאסיקו במשך 12 שנותיו בלבנים, ולשער הראשון שלו מול בארסה לקח זמן להגיע. הוא קרה בעונתו השלישית, אבל השער הזה נכנס להיסטוריה, מכיוון שזה נחשב לשער המהיר ביותר בתולדות הקלאסיקו.

אך למספר 10 בבלאוגראנה יש יותר שערים בקלאסיקו. מאז הופעת הבכורה שלו בנובמבר 2005, בניצחון 0:3 בסנטיאגו ברנבאו, מסי שבר כל שיא אפשרי. ב-42 הופעות, הוא נרשם כבר כמלך שערי הקלאסיקו בכל הזמנים. זהו הישג מרשים לכל הדעות.

ליאו מסי חוגג (La Liga)ליאו מסי חוגג (La Liga)

על כל פנים, הפעם האחרונה בה שני הכוכבים האלה כבשו הייתה בעונת 2017/18. בנזמה כבש בסופר קאפ בין הקבוצות, בעוד מסי כבש במשחק הליגה שהסתיים ב-2:2, בו בנזמה בישל לכריסטיאנו רונאלדו. הדו קרב הגדול הזה חוזר פעם נוספת. הצרפתי והארגנטינאי ינסו לרשום את שמם בדפי ההיסטוריה בעוד משחק, אליו שניהם מגיעים בכושר שיא. הם שיחקו זה מול זה ב-30 משחקי קלאסיקו. שני השחקנים הטובים בליגה הספרדית, ראש בראש.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */