יום שישי, 17.05.2024 שעה 09:59

וילי התחפש לדוניס, שידוע איך סיים במכבי ת"א

כמו היווני, גם האוסטרי עם מסר בעייתי כשאמר על חוסר הרוטציה בנבחרת: "לא יכולים להחליף 8-9 שחקני הרכב". מה יחשבו בשאר הסגל? וגם: הסתירה בדבריו

|
רוטנשטיינר ודוניס (רדאד ג'בארה, אורן בן חקון)
רוטנשטיינר ודוניס (רדאד ג'בארה, אורן בן חקון)

זה היה ברור עוד לפני המשחק אמש (רביעי) שאחרי הניצחון על מולדובה החלשה מאוד, יתחילו לאבד פה פרופורציות. אחד מהם זהו המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר שהפך כזכור את עוזרו מרקו בלבול לאנליסט בכיר ביציע.

האוסטרי ניצל את ה-1:4, שהושג לאחר מחצית ראשונה מביכה ביותר, לסגירת חשבון כאשר אמר בין השאר: “אלה שמבקרים אותי לא מבינים בכדורגל, בישראל הביקורת היא מאוד אישית ויש מאחוריה אינטרסים”. רוטנשטיינר, שגם אתמול התעקש על שיטת שלושת הבלמים למרות שמראש ידוע היה שמשחקים נגד נבחרת חלשה מאוד, וגם לאחר שהרחיקו לה שחקן הוא עדיין נשאר נאמן לשיטה שלו, כבר מבין שהתקשורת לא מחבקת אותו כפי שהיה בעבר, ונראה שהוא מאוד לא אוהב זאת.

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

אז וילי שמהיום שנחת פה רצה להיות מאמן הנבחרת, הזכיר את גאורגיוס דוניס מאמנה המפוטר של מכבי ת"א. נראה לרגע שהוא אף התחפש למאמן היווני שהיה בתחילת העונה בקריית שלום והועזב בדצמבר. כזכור, בזמנו אחרי 2:2 של מכבי ת"א מול בני יהודה, דוניס הזועם אמר לאחר המשחק: “התוצאות בשני המשחקים האחרונים מאוד מאכזבות אותי. היריבות שלנו מגיעות אולי לשניים או שלושה מצבים ואנחנו סופגים פעמיים. אני כועס מאוד על השחקנים שלי. אני חושב שזה בלתי אפשרי לתת ליריבה כאלה מצבים. בדקות האחרונות אחרי שכבשנו, לא נלחמנו ולא היינו ממושמעים. אני כעוס מאוד שלא שמרנו על שלוש הנקודות. השחקנים צריכים להבין שהם צריכים להילחם מהדקה הראשונה עד הדקה ה-95”. מאותו הרגע שיצא נגד שחקניו, דוניס למעשה איבד את חדר ההלבשה של מכבי ת"א.

כאשר נשאל אתמול רוטנשטיינר על כך שכמעט הוא לא עשה רוטציה בשלושת משחקי הנבחרת נגד דנמרק, סקוטלנד ומולדובה במוקדמות מונדיאל 2022, ורץ עם 9 שחקנים קבועים בהרכב עם חילוף נקודתי במה שלמעשה סחט את שחקניו, האוסטרי השיב: "אנחנו לא דנמרק שיכולה להחליף כל משחק 8-9 שחקנים בהרכב", כאשר על המחצית הראשונה הרעה מול המולדובים אמר המאמן הלאומי: "שחקנים היו עייפים".

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

אז תחליט, וילי, אם ידעת מראש שהשחקנים יהיו עייפים על המאמץ האדיר שהשקיעו עם משחק בכל 3 ימים, מדוע לא לרענן מראש מספר שחקנים ולהכניס רעננות? מה יחשבו כעת שחקני הספסל והסגל המורחב שלמעשה המאמן הלאומי לא בדיוק מחזיק מהם, לא חושב שהם יכולים לשחק בהרכב שלו. איזה מסר הוא ביקש להעביר להם?

האם לדוגמה לדולב חזיזה, שחקן העונה הסדירה, אין מקום לשחק בהרכב נבחרת ישראל? מה חזיזה יחשוב כעת על הדברים של המאמן שלו? האם ליאל עבדה הכישרון העולה של מכבי פ"ת לא יכול היה לשחק חצי שעה מול מולדובה? בנוסף, כאשר יש בעיות בהגנה ואיתן טיבי נראה סחוט, אור בלוריאן לא יכול היה לעלות?

איתן טיבי ודור פרץ בחימום (רדאד ג'בארה)איתן טיבי ודור פרץ בחימום (רדאד ג'בארה)

למעשה, רוטנשטיינר בדברים שלו גורם לפצל את הנבחרת לשחקנים המשחקים ולאלו שלא משחקים כי למעשה הוא לא חושב שהם מספיק טובים להיות על כר הדשא, זו הפרשנות לדבריו.

בראיון שעשינו עם המאמן הלאומי לקראת הקמפיין, הוא אמר לרז אמיר על שילובם של השחקנים הצעירים בנבחרת כי: “אני בקיץ סוגר שלוש שנים פה. עבדנו הרבה על התהליך הזה יחד עם המועדונים, עזרנו למועדונים שעושים את מרבית העבודה. השחקנים האלה, הצעירים, זה מדהים כמה מהם משחקים בליגה הבכירה. אם תשווה את המספרים ל-2018, יש שינוי. אפשר להגיד שזה בגלל הקורונה, אולי, אבל זו עובדה שהם משחקים. הצעירים נראים מעולה, השילוב בין הצעירים למנוסים, זה משהו שאני רוצה לעשות". איפה השילוב הזה היה בשלושת המשחקים הראשונים של הקמפיין?

וילי רוטנשטיינר ושחקני נבחרת ישראל באימון (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר ושחקני נבחרת ישראל באימון (רדאד ג'בארה)

אגב, וילי, שאמר אמש כי מי שמבקר אותו לא מבין בכדורגל, סיפר באותו הראיון לפני פתיחת הקמפיין כי: “אין לי בעיה עם ביקורת. אני חושב שצריך לדעת  להתמודד עם הדברים האלה". אז לאיזה וילי להאמין? ממש 1 באפריל.

מכבי חיפה מציגה: חולצת רטרו מעונת 84/85
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */