יום ראשון, 05.05.2024 שעה 14:40
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
75%1971-225124הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
54%1904-196624הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
30%1951-175423הפועל אילת
25%2122-198424הפועל ב"ש/דימונה
25%2138-196124הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • עירוני רמת גן
  • 93 - 79
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חיפה
  • שני, 06/05, 20:10
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 07/05, 18:40
  • הפועל חולון
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • שלישי, 07/05, 19:05
  • הפועל אילת

חולון מקווה לארח את הפיינל 8: זה יהיה מטורף

חגיגות גדולות בקבוצה שעלתה שלב בליגת האלופות של פיב"א. פניני סיפר על התרגיל המנצח, דה זאו חגג בענק והסביר למה. וגם: יוגב אוחיון בדרך החוצה?

|
שחקני הפועל חולון חוגגים (חגי מיכאלי)
שחקני הפועל חולון חוגגים (חגי מיכאלי)

"הישג עצום", אמרו בחולוניה לאחר הניצחון אמש (רביעי) 79:81 על ברינדיסי שהבטיח העפלה ראשונה והיסטורית לשלב הפיינל 8 של ליגת האלופות של פיב"א וזאת עוד מהמקום הראשון בבית. בקבוצה היו מאושרים עם סיום המשחק וגאים לא פחות לא רק לנוכח ההישג אלא גם לנוכח זהות ואיכות היריבות מולן שיחקה הקבוצה. עוד לפני שהתחיל המשחק נגד ברינדיסי, הנהלת הקבוצה פנתה לאיגוד הכדורסל בבקשה לסיוע יחד עם משרד הספורט כדי לארח את שלב שמונה האחרונות של ליגת  האלופות. 

ישראל היא אחד היעדים המועדפים על פיב"א לאירוח שלב הפיינל 8 של המפעל ולפי שעה, שתי האופציות שנשקלות בחולון לשם האירוח של השלב ההיסטורי שייערך בין ה-5 ל-9 למאי, הן היכל הטוטו שבחולון או לחלופין היכל מנורה מבטחים שכבר אירח בעבר את הבית הישראלי של היורובאסקט כמו גם את פיינל פור היורוליג. המצב בישראל מבחינת הקורונה והעובדה שהורשתה כניסתם של אוהדים למגרשים יכולים להפוך את המאורע לאפילו יותר מיוחד אך בכדי שהסגולים צהובים יוכלו להביא ארצה את השלב האחרון של העונה בליגת האלופות של פיב"א, הדבר מותנה בתמיכת המדינה במהלך. 

דדאס: ״היה משחק קשה, שמחים על הניצחון״

המשחק מול ברינדיסי היה ערב קסום שכלל 1,800 אוהדים, משחק שהזכיר את הקבוצות האיטלקיות של פעם עם כדורסל מאוד מובנה, דרמה, הארכה אך מעל לכל הייתה שם מלחמה בלתי נלאית מצד שחקניו של סטפאנוס דדאס שבסיום מצאו את עצמם תחת גשם של קונפטי. החגיגות האלה תפסו מקום משני נוכח התפרצות הרגשות של מקסים דה זאו ששחרר אנחת רווחה ענקית בעוד שחבריו לקבוצה חגגו עם הקהל, ומקס זכה לשירי הלל כמו גם מאמן הקבוצה דדאס והבעלים איתן לנציאנו. 

מקסים דה זאו חוגג (חגי מיכאלי)מקסים דה זאו חוגג (חגי מיכאלי)

לצד השמחה העצומה של כלל אנשי המועדון, לא היה נציג אחד בקבוצה שלא שמח אפילו יותר שדווקא דה זאו הבלגי היה זה שקלע את סל הניצחון, לאחר עוד תצוגת גיא פניני טיפוסית שניצח במו ידיו את ברינדיסי פעמיים, הן על אדמת איטליה עם שלשת ניצחון ואמש עם אסיסט שייכנס לפנתאון, הן של חולוניה והן של ליגת האלופות. השחקנים המשיכו לאחר המשחק לחגיגה קבוצתית, מה שנראה כה מובן מאליו טרום ימי הקורונה וכיום נחשב לחגיגה כפולה ומכופלת לאור הנסיבות, ובקבוצה לא היו יכולים שלא לחוש גאווה לאור הדרך אותה עשתה מעונותיה הקודמות במפעל הבכיר של פיב"א ועד לעונה הנוכחית בה מיצבה את עצמה כאחת הקבוצות האיכותיות במפעל. 

שחקני הפועל חולון חוגגים (חגי מיכאלי)שחקני הפועל חולון חוגגים (חגי מיכאלי)

מי שנעדר מהמשחק היה יוגב אוחיון שלא נכח אמש בהיכל הטוטו בחולון. השחקן שקיבל מהקבוצה אישור להיעדר מאוכזב ממעמדו ושוקל את המשך דרכו במועדון. השחקן לקח מספר ימים בתאום עם הקבוצה כדי לשקול את צעדיו ולקבל החלטה שתהיה טובה עבורו, כאשר אחת האפשרויות היא פרידה בין שני הצדדים.   

מקסים דה זאו חוגג (חגי מיכאלי)מקסים דה זאו חוגג (חגי מיכאלי)

מקסים דה זאו אמר לאחר המשחק: ”במקרה כזה מה שקובע זה רק הניסיון, זה מה שגיא עשה וידעתי שאני צריך להיות שם בשנייה הזאת. עם הניסיון של גיא אני צריך רק לשים את הכדור בסל, הרגשתי כמו כדורגלן שכבש שער. זה עצום עבור האוהדים. אתה לא טיפש, אני לא טיפש, אתה יודע שאני חווה תקופה קשה עכשיו, אני לא מחביא את זה, אבל כל עוד מצליחים לנצח אז למי אכפת ממקסים דה זאו? ואם נצליח לעשות את זה אז פ*ק איט. העיקר שאנחנו ננצח ואהיה שמח. כמקצוען אתה יודע שלאחרונה אתה לא עוזר לקבוצה. זה גם מדהים כי החטאתי את כל זריקות העונשין שלי, לרוב אתה תשמע קריאות בוז אבל האוהדים היו מאחוריי ושרו עבורי, אני מעריך את האוהדים ורוצה להגיד להם תודה".

גיא פניני חוגג עם מקסים דה זאו (חגי מיכאלי)גיא פניני חוגג עם מקסים דה זאו (חגי מיכאלי)

גיא פניני הוסיף: ”נשארה שנייה וחצי, ידעתי שזריקה פנויה לא תהיה, קשה מאוד בלי פסק זמן לסדר איזשהו תרגיל, אם שמתם לב הכדור היה ממש בפינה ולא היה אאוט מתחת לסל, אמרתי 'יאללה אני אמסור', זה לא היה סתם תרגיל בפוטבול שעושים הייל מארי, איך שמסתדרים אמרתי שהיחידי שיכול לעשות סל זה מקס. אני מאושר קודם כל בשביל מקס כי כולם רואים את שבתקופה האחרונה הוא לא טוב כל כך, צריך להבין מה עומד מאחורי כל שחקן כי הוא נמצא ללא המשפחה, היום יש לי ילדים וכשאני נמצא שלושה ימים בלעדיהם אז אני נקרע. הוא נכנס לאיזשהו כדור שלג שממנו אי אפשר לצאת, אני ממש שמח בשבילו”.

“אני חושב שזה יהיה דבר מטורף בכדורסל הישראלי, לא תראה באירופה ככה קהל ואני חושב שהאינטרס של כולם, גם של פיב”א וגם שלנו זה שתהיה כזאת אווירה, ואני חושב שזה יהיה מהלך נכון להביא את זה לישראל”, אמר על האפשרות שהפיינל 8 ישוחק בישראל. “יש לנו אנשים ממש איכותיים, מקבלים כל תפקיד שהמאמן מבקש מהם. אני יכול לספור אולי על יד אחת את הריבים הקטנים שהיו לנו וזה הכוח שלנו. עכשיו אנחנו מגיעים לטופ 8 עם מזוודות, במשחק אחד אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה, אני חושב שאנחנו מאוד מיוחדים וקשה להתפוצץ מולנו”.

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */