יום רביעי, 08.05.2024 שעה 19:06

הישג נהדר: נס ציונה עלתה לפיינל פור היורופקאפ

הכתומים של בראד גרינברג הביסו 80:105 את אירקליס סלוניקי היוונית והעפילו ל-4 האחרונות במפעל האירופי, שם ישחקו מול פארמה. מיינסי ואנגולה בלטו

|
שחקני נס ציונה חוגגים (שחר גרוס)
שחקני נס ציונה חוגגים (שחר גרוס)

עירוני נס ציונה רשמה הערב (שישי) את אחד מהניצחונות הכי גדולים שלה בשנים האחרונות, כאשר הביסה 80:105 על אירקליס סלוניקי היוונית והעפילה על חשבונה לחצי גמר היורופקאפ בבועה שבעיר ההולנדית דן בוש.

החבורה של בראד גרינברג עשתה היסטוריה אדירה כשהצליחה לעלות לפיינל פור של המפעל, שצפוי להיערך ב-23 עד 25 באפריל. בשלב הבא, יפגשו הכתומים את את פארמה פרם החזקה שפירקה ברבע הגמר 62:84 את בלקן.

בראד גרינברג (איציק בלניצקי)בראד גרינברג (איציק בלניצקי)

אחרי שהכתומים ניצחו בשמינית הגמר 76:90 את בי סי קייב בזכות מהפך מרשים, הפעם הם הובילו והכתיבו את הקצב כבר מהפתיחה, כאשר לאורך רוב שלבי ההתמודדות אף החזיקו ביתרון דו ספרתי שנשמר היטב.

היוונים חלמו על קאמבק, אבל הכתומים נתנו גז והבטיחו את הניצחון לקראת סיום הרבע השלישי, אז ההפרש הגיע ל-19 נקודות (ברבע האחרון ההפרש גדל אפילו יותר). ג’רום מיינסי ובריאן אנגולה הצטיינו אצל גרינברג, גם פטריק מילר בהחלט ראוי למחמאות על הופעה נפלאה ושלל אסיסטים שחילק. 

קלעו לנס ציונה: בריאן אנגולה 27 נקודות, ג’רום מיינסי 26, פטריק מילר 19, ויין סלדן 11, טל דן, ליאור קררה ואור קורנליוס 6 כל אחד, נמרוד לוי ורביב לימונד 2 כל אחד.

רבע ראשון: 18:27 לנס ציונה

חמישיית אירקליס: אובינה קנצ’וקוו, ג’וש האגינס, אוליבר הנלאן, ואסיליס קבאדאס וסקוט סאגס.

חמישיית נס ציונה: בראיין אנגולה, טל דן, ג’רום מיינסי, פטריק מילר ו-וויין סלדן. 

הכתומים פתחו מצוין כשאנגולה קלע בליי אפ והוסיף שלשה בדרך ל-0:5, אך האגינס צימק בשלשה משלו. מילר קלע סל והוסיף שלשה בדרך לריצת 0:5 פרטית. מיינסי קלע מהעונשין והיתרון הכתום צמח ל-7 נקודות. דן חטף ומסר למילר בדרך לדאנק גדול, שאילץ את היריבה לקחת פסק זמן.

היריבה אמנם הצליחה לצמק, אך אנגולה שם 2 ושמר על היתרון הדו ספרתי של נס ציונה, כאשר הנלאן היה זה שביטל אותו ואילץ את גרינברג לקחת פסק זמן. מילר תפר שלשה גדולה קצת פחות משתי דקות לסיום הרבע והכתומים נראו פשוט מצוין ושיחקו עם ביטחון. מיד אחריו, אנגולה הוסיף שלוש נקודות משלו. לקראת סיום הרבע האורחת הורידה קצב ואפשרה ליוונים לצמצם משלשה של סאגס.

רבע שני: 40:50 לנס ציונה

מיינסי קלע בליי אפ את הסל הראשון ברבע והוסיף מהעונשין, אך שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות בפתיחה. היוונים צמצמו, לימונד קלע סל חשוב, אך דווין מאוריס צימק את ההפרש לתשע. מיינסי קלע לנס ציונה, אך היריבה 0:5 וצמצמה את ההפרש לחמש נקודות בלבד.

אנגולה קלע שלשה חשובה לנס ציונה וסלדן המשיך עם שתיים חשובות מהקו ששוב סידרו פער מבטיח. הכתומים הגבירו את הקצב לקראת סיום הרבע, הנלאן צמצם בליי אפ, אך לפני כן נמרוד לוי ופטריק מילר קלעו שני סלים שסידרו יתרון דו ספרתי חשוב.

רבע שלישי: 55:72 לנס ציונה

סלדן קלע לנס ציונה שעלתה ל-12 הפרש, אך היוונים מיהרו לצמצם עם שני סלים רצופים. סאגס צמצם מהעונשין והוריד לשבע נקודות בלבד, אך אנגולה התעורר וקלע מהקו, וגם מילר הוסיף. בהמשך, סלדן ואנגולה קלעו 2 נקודות כל אחד וסידרו שוב 9 הפרש.

סלדן וקררה קלעו גם הם לנס ציונה, גם מיינסי הוסיף מאסיסט של מילר, כשבהמשך הוא קלע גם מהקו וסידר יתרון 14 מבטיח. לאחר מכן, מיינסי וקררה שקלע סל והוסיף שלשה אדירה הגדילו ליתרון שיא של 19 נקודות, אולם האגינס צימק לקראת הסיום וקבע את תוצאת הרבע, שהיה אדיר מבחינת נס ציונה.

רבע רביעי: 80:105 לנס ציונה

הרבע האחרון, שהיה לפרוטוקול בלבד, נפתח עם סל נהדר של מיינסי מאסיסט של מילר. מיינסי הוסיף גם מהקו ובהמשך אנגולה תפר שלשה גדולה בדרך ל-21 הפרש – הצגה בכתום. היריבה הצליחה רק לקזז מעט, אך זה לא באמת שינה משהו, וטל דן קלע ליי אפ ששוב קירב את ההפרש ל-20, כשבשלב הזה נס ציונה לקחה פסק זמן בדרך לדקות רגועות עד לסיום.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */