יום שני, 29.04.2024 שעה 05:35
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

חוגג: רוצה צוות זר, החתמות נוצצות? לא הפוקוס

בעלי בית"ר הודה: "נכשלנו" והבהיר: "אליפות עוד שנה? לא ריאלי". על שועה ואוחנה: "מי שלא ירוץ לא יישאר". וגם: ההגנה, השחקן הטוב וההשוואה למיץ'

|
משה חוגג ומוני ברוש (רדאד ג'בארה)
משה חוגג ומוני ברוש (רדאד ג'בארה)

אחרי עזיבת סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה ולאור העונה הקשה שעוברת על בית"ר ירושלים, שאפילו לא הצליחה לעלות לפלייאוף העליון ותיאבק בפלייאוף התחתון, בעלי הקבוצה, משה חוגג, ערך היום (שני) במסיבת עיתונאים על מצב המועדון הירושלמי. המסע”ת הועברה בשידור חי באתר ובערוץ ONE.

הבעלים דיבר בין היתר על השאיפות שלו לעונה הבאה, כישלון העונה הנוכחית, שכר השחקנים שהוא מתכוון להוריד, ההשקעות הצפויות במועדון וגם ההתנהלות מול ארגון האוהדים לה פמיליה. כמו כן, בעלי בית”ר ניסה להבהיר מה המטרות שלו לשנים הבאות ואיזה תקציב תעמיד בית״ר בעונה הבאה. בנוסף, חוגג דיבר מעט על הסטטוס הנוכחי בכל הקשור לרכישת הקבוצה על ידי השייח בן ח’ליפה ועל המהלכים הבאים שלו בנושא.

“אני כאן כדי להישאר, אבל אם יגיע עם מישהו טוב יותר, הדלת פתוחה”

חוגג, אמר בפתיחת דבריו: ”אני כאן כדי להישאר, לא רוצה לעזוב ולא רציתי לעזוב. חשוב לזכור שכדורגל זה לא עסק רווחי. מדובר פה בתרומה ופילנטרופיה, יש אהבה לכדורגל, אבל זה לא עסק רווחי, זה עסק שמפסיד הרבה מאוד כסף כל שנה. אני בבית”ר עונה שלישית, עלה לי מעל 110 מיליון ש”ח עד היום, לא הגעתי כדי להרוויח כסף, לא חושב שיש בעלים שמגיע להרוויח כסף”.

השייח, האכזבה והאוהדים: חוגג מדבר על הכל

“אני הגעתי כדי לעשות טוב. באתי כדי לעשות משהו חשוב, ירושלים חשובה לי, אני אוהב כדורגל, ראיתי בעיות לא פשוטות והחלטתי להתמודד איתן ואני מנסה לשנות – לכן הגעתי. כאוהד כדורגל, אני לעיתים לוקח ללב אולי יותר ממה שאני צריך. קשה לי מאוד להסתכל על בית”ר בצורה קרה ולנתח פעולות כמו שאני עושה בעסקים. יש בי אמוציות ואהבה, וכשהמועדון מפסיד, כמו שכל אוהד לוקח את זה איתו, אני לוקח את זה טיפה יותר”.

“יש לזה מחיר מעבר לכסף. ההצהרה הזאת היא בניגוד לרצון משפחתי. הגעתי למצב שבו המשפחה לא מתה על מה שקורה, כשמנצחים יש המון שמחה וזה טוב, אבל כשיש אכזבה ויש המון, וכמעט ואין רגעי נחת, זה נכנס הביתה, משפיע על האנרגיה שלי ועל העסקים שלי. בהיבט הזה אני צריך להיות חזק יותר לעשות את ההפרדה”.

אלי אוחנה, משה חוגג ומוני ברוש (רדאד ג'בארה)אלי אוחנה, משה חוגג ומוני ברוש (רדאד ג'בארה)

“אני לא נשבר כשקשה, צריך לשנס מותניים, לא להישבר, לעשות תחקיר איך אפשר לעשות את זה טוב יותר ולהתקדם. לפני שלב הסקת המסקנות, אומר ואציין – אני לא מכיר שום מקום או מוסד שאני תורם לו שיש אקסקלוסיביות. אם יש מישהו אי שם שרוצה לתרום, ואני לא מחפש שותף, גם עם השייח’ לא חיפשתי, אבל אם יש מישהו שחושב שהוא יכול לעשות את זה טוב יותר ולהשקיע סכומים, הדלת פתוחה”.

“לא צריך לקרוא לבעלים ‘לך’, אין שום בעיה. יש שני מקרים שבהם אלך בדקה בלי שום מאבק. אחד אם ארגיש שרוב הקהל מתנהג בגזענות, אבל זה לא המצב, רוב הקהל רחוק מלהיות גזען, אבל אם מישהו רוצה ‘בית”ר טהורה’, או שלא רוצים בי, לא אהיה פה. אם כל הקהל רוצה שאלך, ולא 150 או 200 גזענים, אז לא תהיה שום מלחמה, אני באותו רגע אקום ואלך. אם יש מישהו שיכול לעשות טוב ממני, אשאר אוהד ואמשיך לתרום למועדון”.

אלי אוחנה, משה חוגג ומוני ברוש (רדאד ג'בארה)אלי אוחנה, משה חוגג ומוני ברוש (רדאד ג'בארה)

“אם יגיע עם מישהו עם יכולות וכלים גדולים משלי, אני לא אעצור אותו, לא אעצור שום שחקן ולא שום מועדון. אם יש איזה מיליארדר בעל הון שרוצה להשקיע יותר ממה שמשה חוגג השקיע – לא אעצור אותו. כששמנו את זה מאחורינו אסכם, אני לא רואה את זה קורה בינתיים, אני כאן, אמשיך להשקיע מהזמן, מהלב ומכספי. אני שם את החלק מאחורינו ורוצה לגשת לנושא הקהל. נושא הקהל מורכב וחשוב מאוד, הכי חשוב”.

המועדון עצמו ירחיק אוהדים שנוהמים ממשחקי הבית והחוץ לצמיתות

“אנחנו לא משחקים בשכונה כדורגל, יש שחקנים מקצוענים, אני רואה את זה כסוג של הופעה. כל מה שאנחנו עושים זה למען הקהל וכדי שהקהל ישמח ויהיה מרוצה ויחוש גאווה גדולה בקבוצה שלו. יחד עם זאת, הקהל של בית”ר הוא לעניות דעתי מהקהלים המורכבים בעולם. זה כנראה גם מה שגורר עניין עולמי סביב הקהל הזה, ואני אפרט – זה הקהל הכי גדול בישראל, שאלנו בעלי אתרים לגבי הטראפיק, ואיפה שלא בדקנו מצאנו שזה הקהל הגדול בארץ”.

אוהדי בית"ר ירושלים (איציק בלניצקי)אוהדי בית"ר ירושלים (איציק בלניצקי)

“יחד עם זאת, צריך להכיר במציאות – הקהל הגדול מגיע לאצטדיון בכמויות יחסית נמוכות לגודלו, וברמת ההכנסות רחוק שנות אור מהגדולות האחרות. מכבי חיפה ות”א מכניסות כמעט פי 3, גם קהלי הפועל ב”ש והפועל ת”א מניבים הכנסה גדולה יותר. לא עוצם את העיניים גם לגבי הגזענות. הנתח קטן הרבה יותר ממה שאנשים חושבים ומבינים. כשעץ צומח לא שומעים, אבל כשהוא נופל שומעים הרבה רעש”.

“כשחצי מיליון שותקים ו-200 נוהמים ומקללים, שומעים אותם ומדברים עליהם, והמצב שבו יש נתח בקהל, בלי קשר למלחמה בי, כי אותם אנשים נלחמו בכל בעלים שהיה, את כולם הם הרימו על הכתפיים ברגע הראשון ונלחמו בו בהמשך כדי שיעזוב בשנייה שהוא לא עושה את מה שהם חושבים. אותו קומץ עלול להגיע עד לשריפת המועדון, ממש במציאות. גם הנתח שנקרא לה פמיליה מתחלק, יש שם גם אנשים טובים, לא מאמין שהכול הוא שחור או לבן ויש אנשים טובים שעושים מעשים רעים, הם גם עושים הרבה מעשים טובים

“כמו שבעל לא יכול לנאום על זה שאני בעל טוב אבל מכה אותך, ככה גם הנתח הזה לא יכול במשך משחק שלם לקלל את מלך השערים שלנו, לא אמורים לנהוג ככה, יש את הקהל היריב שיקלל אותנו, רוצים קהל אוהב ותומך באש ובמים, ושלא לדבר על עלי מוחמד שהוא שחקן פנטסטי, שסובל מקריאות מהנתח הזה לאורך המשחק, וכל הסיפורים שזה לא בגלל שמו, זה זלזול באינטיליגנציה של כולם”.

עלי מוחמד (רדאד ג'בארה)עלי מוחמד (רדאד ג'בארה)

“תאמינו לי, אני לא מחפש מלחמות, הלוואי שיכולנו להתמקד רק בכדורגל ולהילחם על כר הדשא, ולא להשקיע זמן ואנרגיה מחוץ לדשא. זה לא הזמן האידיאלי לבחור מלחמות, אנחנו נראים לא טוב אך חייבים להיות אמיתיים, הנתח הזה עושה נזק לבית”ר שנים על גבי שנים וזה לא עוצר ולא ייעצר אם לא עוצרים את זה”.

“יש שם כמה אנשים טובים, אבל כלפי 10 או 20 מהמנהיגים שלהם שלוקחים לקיצוניות ומתעסקים בגרפיטי ואימה על אוהדים אחרים – צריכים לעצור למען האוהדים האחרים והשפויים של הקבוצה. לצערנו אין לנו שיתוף פעולה ממוסדות המדינה בנושא. משרד המשפטים מזלזל בזה כשעוצרים אנשים נותנים להם שבועיים הרחקה ועוד בעידן הקורונה. באנגליה כשנוהמים לשחקן, מרחיקים אותך לכל החיים בצ’לסי, ואין שום סיבה שנעשה את זה אחרת. לכן, המועדון עצמו ירחיק אוהדים שנוהמים ממשחקי הבית והחוץ לצמיתות”.

אנשי לה פמיליה (יוסי ציפקיס)אנשי לה פמיליה (יוסי ציפקיס)

יש לי אחריות לכישלון, נפלתי בשבי הדריבל ולא נתתי כבוד לעבודה קשה

“אין שום ספק שהעונה הזאת היא כישלון מקצועי, מה שכן חשוב זה להסתכל קדימה. כבר באוגוסט מתחילה העונה הבאה, והמבחן יהיה לראות איך ללמוד ולהסיק מסקנות. אתחיל מעצמי, יש לי אחריות כי אני ראש המערכת, אני רואה את תפקיד ה’נשיא’ להתוות את האידיאולוגיה והדרך של המועדון, מקצועית ותרבותית, ובהיבט הזה אני חושב שאני מצליח, בהיבט המקצועי אני חושב שעשיתי טעות בפוקוס שלי, כיוונתי את כל המועדון, כי אני יודע שאני והאוהדים אוהבים התקפה, כיוונתי להתקפה בליגה שבה ההגנה היא זו שמנצחת”.

“שחקנים בקבוצות שלוקחות תארים זה שחקנים רעבים שרצים 11 ק"מ כל משחק, וכוכבים נחתכים מיד גם אם הם מאוד מוכשרים. יש שחקנים שהבאתי ממועדונים אחרים ונחתכו משם, לא כי הם לא יודעים לשחק, הם נחתכו כי הם לא עובדים מספיק קשה על הדשא. חטאתי בהיבט הזה של הפוקוס לרמת המחויבות אל מול הכישרון, נפלתי בשבי הדריבל ולא נתתי מספיק כבוד לעבודה קשה, וזה משהו שאנחנו חייבים לשנות כלפי העונה הבאה וקדימה”.

משה חוגג (רדאד ג'בארה)משה חוגג (רדאד ג'בארה)

“ההיבט הנוסף זה רעב, אני חושב שכאן בהיבט של המשכורת זו טעות שלי, לפעמים נתתי משכורות שגרמנו לאנשים לשובע, בהיבט של הרעב שזה לא מייצר אצלם, בן אדם מרגיש נוח מדי בעבודה שלו ולא מוציא מעצמו את המיטב, וזו טעות. לפעמים נכנעתי כי מאוד רציתי שחקן מסוים, ולא לקחתי בחשבון שבשכר כזה הם לא יסתכלו קדימה על התחנה הבאה, אם אתה כדורגלן צריך להיות לך רעב להגיע לאירופה ולא רעב להרוויח עוד כמה שקלים”.

“יש שחקנים שיש להם את הרעב הזה, יש שחקנים שהיה להם את הרעב והתקדמו, אנחנו נשים הרבה יותר דגש בלחפש שחקנים כאלו, שמבינים שהמשכורות המנופחות צריכות להיות באירופה ולא בישראל, וכדי להגיע לשם צריך לתת עונות טובות במועדון כמו שלנו ולהתקדם הלאה. כאן האחריות הייתה שלי בניווט הספינה”.

"בנושא המנהל המקצועי, אני לא מנהל מקצועי ומעולם לא הייתי, רוב זמני אני לא עוסק בקבוצה אלא בעסקיי, אין אף מאמן שהתערבתי לו, תמיד אני רק מעביר את דעתי, לא כפיתי אף שחקן על אף מאמן רק אמרתי את דעתי, גם במקרה ערן לוי וגיא לוזון, אבל יחד עם זאת, אני מעורב כמו שכל בעלים מעורב, אני אומר את דעתי, יש לי דעה, ולבוא ולומר שצריך רק לשים כסף ולזוז הצידה זה זלזול, זה מגוחך, לא יקרה ולא קרה, זה לא עובד ככה, מי שנכנס לפה אוהב כדורגל ורוצה להביע את דעתו, מי שמקבל את ההחלטות זה המאמן”.

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. חוגג לא כפה כלום (איציק בלניצקי)סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. חוגג לא כפה כלום (איציק בלניצקי)

“יש שחקנים בסגל שהשקעתי בהם מעל 30 מיליון שקלים שאני ביקשתי להביא אותם, קיבלתי אישורים כמובן, לא היה מאמן שאמר לא, היו שחקנים אחרים שרציתי ומאמנים אמרו לא, אז לא הבאתי. יש הבדל בין מעורבות לבין התערבות בכפייה, רציתי את מיכה ואצילי, אבל היה מנהל מקצועי שאני מאוד מכבד, יוסי בניון שאני מאוד מעריך, והוא לא רצה אותם, ולמרות שאני מאוד רציתי, הוא לא בבית”ר, לכן אני ממשיך, הייתה חצי עונה שטביב הצליח ואמר ‘אני מנהל מקצועי’”. 

הכיוון זה צוות זר, ההחתמות הנוצצות זה כבר לא הפוקוס של בית”ר

“אל תניפו את הגרזן מעליי, לא כי אני מפחד מזה, אלא כי לא מגיע לי הקרדיט של מנהל מקצועי. אנחנו לא מחפשים כרגע מנהל מקצועי, אני לא רואה אחד כזה בשום קבוצה בליגה, 15 שנים אחורה אני זוכר רק 2 שהיו דומיננטיים, אולי אחד בעצם, ג’ורדי קרויף, שחוץ ממנו לא היה מישהו דומיננטי בתפקיד. יוסי מזרחי יהיה המאמן הזמני בתקופה הזאת, עד שנמצא מאמן שימו את בורסת השמות בצד, הכיוון שאני מחפש זה צוות זר, אני חושב שבהתאם למה שאני רוצה שיהיה בבית”ר, מחויבות ולחימה, חשוב מאמן שלא מכיר את השמות והתעשייה המקומית והסוכנים, אלא בא נייטרלי ומקצועי, עם מנטליות אירופית

“אני רוצה לחזור על החזון קדימה. במשחק הקודם נגד אשדוד, לא האחרון אלא בגביע, היה רגע במשחק ששינה בי המון, רגע שבגללו התקשרתי ודיברתי היום עם עידן ורד וביקשתי שימשיך איתנו. הרגע ה​​​​​​​זה היה כשעידן ורד איבד כדור, קם על הרגליים, רץ, עשה גליץ’, חילץ אתה כדור בחזרה, התקדם ומסר לירדן שועה שכבש. הרגע הזה בשבילי מסמל את מה שבית”ר צריכה להיות - לחימה, ללא פשרות, להשאיר את הכל גם כשמפסידים, והפסדנו לאשדוד. הרגע הזה הוא דרמטי עבורי, מקווה שהוא יהיה דרמטי עבור המועדון, זה קפטן אמיתי. אני שמח לראות שהוא לאחרונה גם נראה טוב יותר מקצועית, עברו עליו תקופות לא פשוטות. אבל הרגע הזה שילד צעיר רואה את הקפטן מאבד כדור, רץ, נלחם ולא מוותר עד שהוא לוקח אותו חזרה, זה מה שצריך לראות בבית”ר.

עידן ורד עם הכדור (איציק בלניצקי)עידן ורד עם הכדור (איציק בלניצקי)

“צריך לזכור ולהודות, התקציב של מכבי ת”א קרוב להיות פי 5 מהתקציב של בית”ר. אף שאני רואה שכסף לא מדבר, יש גבול. כשזה פי 5 זה מדבר. לא נוכל לנצח בכסף, זו לא יכולה להיות הדרך שלנו. אנחנו צריכים לנצח בצורה אחרת וזה יכול להיות אך ורק חשיבה מדויקת ובחירת הסגל, האופי של השחקנים קדימה. גם בתרבות שלהם כבני אדם, והדברים שקורים בעונה הזו במועדון לא מקובלים ונעשה בהם סדר, אנחנו רואים את זה מהדלפות, דרך קרבות אגו, עזיבה מוקדמת וכל מיני דברים כאלה לא מקובלים.

אנחנו חייבים למצוא תלכיד טוב יותר בהיבט של הגישה למשחק, למועדון, הכבוד כלפי הסמל הזה. ויחד עם זאת אנשים שבאים לעבוד, שלא מתביישים להפשיל לשרוולים, כוכבים ככל שיהיו, ולרדת על הדשא ולחלץ כדורים ולהתלכלך ולהזיע. ההחתמות הנוצצות, יכול להיות שיהיה עוד פה ושם אבל לא זה הפוקוס של בית”ר ירושלים קדימה. יש מספיק כוכבים, הקהל של בית”ר צריך לצפות קדימה לראות שחקנים שרצים 11 ק”מ כל משחק ומשאירים הכל על הדשא. אני בטוח שכישרון לבדו לפעמים בהבלחות יכול לנצח משחקים, אבל עבודה קשה אין לה אף פעם תחליף לאורך זמן, אף פעם, ואנחנו את הפוקוס שלנו רוצים לשים כערך עליון למחויבות.

שחקני בית"ר ירושלים (חגי מיכאלי)שחקני בית"ר ירושלים (חגי מיכאלי)

תודה לאל יש יכולת כלכלית, הביטקוין עולה. האג’נדה נשארה גם בעסקת השייח’. אמרתי מפורשות שגם אם השייח’ יביא מיליארדים, לא אתן לכסף ללכת למשכורות. כסף יילך לתשתיות, לנוער, למקומות האלה, לרכישת שחקנים, לא למשכורות מנופחות. אני חושב שזו רעה חולה קשה מאוד בכדורגל הישראלי שחייבים לעצור. אני אשם בה לא פחות מעמיתיי. חייבים לעצור את זה. ייאמר לזכותי שגם בעסקת השייח’ אמרתי שהכסף לא למשכורות”.

“כשרכשתי את בית”ר, רכשתי חנות ללא מלאי”

על הסיפור עם השייח’: “הסיפור לא הסתיים, אני לא יכול לדבר עליו בהרחבה, אבל יגיע יום במסיבת עיתונאים נפרדת, אני מקווה שהיא תהיה שמחה אבל לא בטוח, אני הרבה פחות אופטימי ממה שהייתי, תהיה מסיבת עיתונאים נפרדת. יש היתכנות לעסקה, לאותה עסקה שהייתה כנראה שלא, אבל יש היתכנות לעסקה אחרת, לא זו הסיבה למסיבת העיתונאים הזו. אני מדבר מתחילת הדרך ועד היום בפתיחות גמורה על הכל. בנושא הזה אני קצת תקוע בין הרצון שלי לשתף את כולם דרך התקשורת בכל מה שקורה וזה אכן מעניין, אבל אני מאוד נזהר כי מעורבים בדבר הזה גורמים שאומרים לי לא לעשות את זה בשלב הזה, נעשה את זה בשלב אחר. מי שהיה שם וגם החבר’ה כאן לצידי היו שם, קיבלו מצג שונה לחלוטין, לא ציפינו למה שקרה, לא מהצד הישראלי ולא מהצד שלהם, יחד עם זאת אדבר על זה בהרחבה כשכל הפרטים יהיו רלוונטיים כדי לא ליצור תמונה חלקית. כשתהיה התמונה השלמה, הסופית, נבוא ונדבר על זה. אין לי עדיין את התמונה המלאה”.

משה חוגג והשייח חאמד בן ח'ליפה במעמד החתימה (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)משה חוגג והשייח חאמד בן ח'ליפה במעמד החתימה (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)

על התקציב לעונה הבאה: “אני לא יכול להיכנס לעומק כי רק לאחרונה הבנו את הסיטואציה וחיים נבון עם אלי ומוני עובדים על התוכניות לעונה הבאה. לגבי גובה התקציב אני יכול לומר שהתקציב יהיה דומה לתקציב שקיים עכשיו, השנה. כמובן לפעמים זה קרה לי בשלוש העונות בבית”ר, לפעמים אני מתאהב בשחקן כזה או אחר ומחליט לפתוח את הכיס אקסטרה על מה שתכננתי. אני אוהב את זה, אשתי קצת פחות. אני לא יודע לומר מה יקרה שנה הבאה, אבל כאג’נדה אני חושב שאם תסתכל על בית”ר, יש מספיק נכסים. גם אם שחקן כזה או אחר יימכר, אפשר לרכוש בכסף הזה נכס חדש. כשרכשתי את בית”ר, רכשתי חנות ללא מלאי, היו שם מעט-מעטי שחקנים, גם אלה שהיו הטובים כמו עידן ורד, לא שחקנים שהם מלאי שאפשר למכור ולקנות שחקנים אחרים, זה לא המצב עם עידן, אז לא היה מלאי. רכשתי מלאי בעשרות מיליונים, אני כמעט בטוח שרכשתי יותר שחקנים ביותר כסף מכל קבוצות ליגת העל גם יחד. וגם מכרנו שחקנים בכסף יפה, גם את גדי קינדה, גם את ליוואי גרסיה, שיש עליו לא מעט הצעות שא.א.ק. בוררת ומשם גם נרוויח כסף. והכסף הזה ישמש אותנו כדי להמשיך לשפר ולהעצים את המועדון. זה חשוב שקרה.

כאג’נדה אין את הדבר הזה לבוא ולחפש את הכוכב שיודע לעשות פדלאדה הכי טוב ופעם בכמה זמן להבריק באיזה גול אבל לא רץ מספיק, אלא לחפש שחקני צעירים, צנועים, רעבים. רואים את זה באשדוד ובמכבי פ”ת. נכון שהשחקנים האלה בעונות הקודמות קבוצה אחת ירדה ליגה ועלתה, אשדוד נאבקת על הירידה כמעט כל שנה. נדיר שרואים דברים שזה מתחבר, אבל לאורך זמן זה לא עובד וצריך קצת יותר כסף, תשתיות, מלאי, אבל יש את זה בבית”ר. אני חושב שהמתנה הכי גדולה שאוכל לתת לבית”ר זה ליצור מערכת שיודעת לעבוד גם אם אני לא תומך בה. ואני אומר את זה לחיוב, לא לשלילה. מערכת שהבוס עוזב וכולם ב’בלבלות’, היא מערכת שלא נוהלה מספיק טוב. ההצלחה הכי גדולה של בית”ר תהיה שאם חוגג יום אחד יעזוב, בית”ר לא תקרוס. וזה יכול לקרות רק עם ניהול שפוי, עם תקציב, כמו שעושים בגרמניה. המודל שם הוא מודל אחר, אין דבר כזה שבעלים מפסיד 50-70 מיליון שקל בשנה, זה לא טוב כי כשהבעלים הזה יעזוב המועדון יהיה בבעיה.

משה חוגג ואלי אוחנה (רדאד ג'בארה)משה חוגג ואלי אוחנה (רדאד ג'בארה)

“אני חייב לומר מילה קטנה על התרבות פה בארץ, שצורמת לי ופוגעת. כשבא מיליארדר ושופך סכומי כסף מטורפים כמו שעשה בזמנו גם אחד בבית”ר, כולם מהללים אותו, מוחאים כפיים, משבחים בתקשורת, זה מקולקל. מה אתם מעריצים – שאדם שירש או הרוויח או זכה אתם משבחים אותו על עושר? אנשים לא נמדדים בכסף שלהם, אלא במה הם באים להשאיר. אני גם יכול, שנה שעברה שפכתי 80 מיליון ואם אני אחליט לשפוך 100 מיליון אני אתמודד. אבל אין לי את ההון לשים 100 מליון כל שנה. וגם אם יהיה לי, אם אני עושה את זה אני פושע. כי ביום שאזוז, אם אין מישהו שיעשה אותו דבר וזה עוול למועדון. מה אתם חושבים שיקרה במכבי ת”א אם מיץ’ יחליט ללכת? אתם חושבים שיש מיליארדרים שמחפשים לשים 100 מיליון? אנחנו לא אנגליה. הדבר הנכון לליגה הוא שנהיה יציבים, שנצמח, שיהיה ניהול שפוי, שיהיה פייר פליי פיננסי. יש המון פוליטיקה בכדורגל הישראלי, העברתי פייר פליי פיננסי בהצבעה, 10 קבוצות הצביעו בעד וזה לא יצא לפועל. צריך להבין למה.

ההצלחה האמיתית היא כמו בגרמניה, אין דבר כזה בעלים לבד של קבוצת כדורגל, היא שייכת לכולנו, גם לבעלים וגם לאוהדים, אבל אי אפשר שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, זה לא עובד לאורך זמן. הדבר הנכון זה להביא תקציב מאוזן עם קצת, מישהו שייתן את האקסטרה תמיד תמצא, אבל מישהו שישים מאה מיליון שקל בכל שנה לא תמצא. עשו קמפיין לפני שנתיים בחיפה “יענקלך”, מה לך? יבוא מישהו כמו יענקלה שחר? אין הרבה כאלו. תכבדו אותם, תעריכו אותם. יש יותר מדי זלזול, אני רואה בבני יהודה כלפי הבעלים שלהם, וגם אצלנו, לכבד זה טוב וחייב, אבל אתם חייבים לדחוף שיהיה פייר פליי פיננסי גם בכדורגל הישראלי, לא הגיוני שבית”ר וברצלונה יהיו כפופים לאותו הפסד. על מה ולמה הפייר פליי הפיננסי שלנו ושלהם זהה? אנחנו חייבים התאמות כדי להבטיח הצלחה ארוכת טווח בליגה שלנו.

אוהדי מכבי חיפה מוחים נגד יענקלה שחר (עמיחי הילמן)אוהדי מכבי חיפה מוחים נגד יענקלה שחר (עמיחי הילמן)

“משחק ההגנה שלנו לא מתאים לליגת העל”

חוגג על השאלה האם יהיה סגל חדש בבית”ר בעונה הבאה: “יגיע מאמן, נשב, נדבר. אני חושב ואמרתי בתחילת דבריי שלא שמנו פוקוס לא על משחק ההגנה, חושב בלי להעליב שחקן כזה או אחר, אבל משחק ההגנה שלנו לא מתאים לליגת העל, ולא שמנו עליו דגש, אני לא שמתי עליו דגש כמערכת, על התקפה שמתי דגש וביקשתי שחקני התקפה מאוד מוכשרים ולא עשיתי את זה ברמת ההגנה. אני עכשיו עושה את זה, עצם האמירה הפומבית שלי כלפי משחק ההגנה, הפוקוס שלנו יהיה לחזק את משחק ההגנה וכדי לעשות את זה נצטרך להביא שחקנים. הכמויות? נביא מאמן, הוא יסתכל, אלי יסתכל, הסקאוטים. אנחנו לא משופעים בשחקנים שיש בהם איכות ומחויבות, אין הרבה, לך תמצא, אבל נחפש בכל הכוח, בטוח נעשה שינויים ומקווה שהם יצליחו”.

על השייח’: “לצערי אני לא יכול לעונת תשובה מלאה, אתם ראויים לתשובה מלאה, כשתהיה לי תמונה מלאה, נכון שההסכם שנחתם איתו משפטית אין בו רוורס, נאום אם אמר את זה אמר נכון, הוא מחויב, והוא צריך לעמוד במה שהוא התחייב וחתם עליו. יחד עם זאת יש המון שאלות אחרות שאפילו לוקחות אותנו למקומות האם אני רוצה את הדבר הזה, כשתהיה תשובה מלאה אנחנו נדבר רק על זה”.

משה חוגג (רדאד ג'בארה)משה חוגג (רדאד ג'בארה)

על הביקורת שלו כלפי השחקנים ברשתות החברתיות: “זה נושא יותר רחב. אם אני אומר משהו פומבי, אז כוונת המשורר שלי היא לומר אותו פומבי. אם זה מייצר לחץ, אולי רציתי לייצר את הלחץ. לפעמים אני טועה, אבל בגדול אני חושב על דברים לפני שאני עושה ואם אני מצייץ פומבית, כנראה רציתי לומר משהו בצורה פומבית ובהיבט הזה רציתי לומר משהו ברמה הפומבית. כמובן שהיו בי גם המון תחושות קשות כמו שהיו לשחקנים ולאוהדים אחרי המשחק, תחושות קשות נורא, אבל כשאני אומר את הדבר זה ההיבט”

“במשחק האחרון מול אשדוד בשבת קיבלנו שני צהובים בדקות האחרונות, אני לא מחשיב אותם, של תמיר עדי ופדידה, שנכנסו מחליפים בסוף. המשחק הכי חשוב שלנו העונה, שכנראה גם אם היינו מנצחים לא היינו עולים, אבל בואו נעשה את שלנו לפחות. אני מאוד מכבד ומעריך את אשדוד ואת ג’קי, אבל הם לא ברצלונה ולא יעלה על הדעת שבמשחק כ”כ חשוב, לא נקבל כרטיסים צהובים. עבורי צהובים זה מדד למחויבות. אני אוהב לראות את ינקוביץ’ וזרגרי, זה צהובים טובים, אני מוחא להם כפיים. זרגרי קיבל הכי הרבה צהובים השנה וזו מחויבות והוא השחקן הכי טוב בבית”ר השנה. וינקוביץ’ בבית”ר פחות מחודש וכולם מעריכים את המחוייבות שלו וזה בא לידי ביטוי בפאולים וגליצ’ים. מותר להחמיץ, לפשל, אבל אסור לא להשאיר הכל על המגרש.

אביאל זרגרי (איציק בלניצקי)אביאל זרגרי (איציק בלניצקי)

על מיכאל אוחנה וירדן שועה: “שני השחקנים האלה הם שחקנים שאני נורא אוהב ומעריך, אני חושב שהם מהכישרונות הגדולים שיש בישראל, אין לנו פריבילגיה בכדורגל הישראלי לוותר על כישרונות כאלה, הם ברמת הכישרון הטהור בסדר גודל אחר, שניהם, גם ירדן וגם מיכאל, כישרונות אדירים. אבל גם ראובן עובד היה כשרון גדול מאוד. זה לא מספיק. אמרתי את זה גם לשחקנים בתוך המועדון. אני לא חושב שהם בלתי פתירים, הם שחקנים צעירים, הם לא דומים אחד לשני, ירדן ומיכאל למרות ששניהם מאוד מוכשרים, ובשניהם אני מאמין – אני יכול לומר שירדן שועה ויתר על הרבה מאוד כסף כדי להצטרף לבית”ר. אם לא היה מעניין אותו כדורגל והוא לא היה רעב, היה נשאר על הספסל במכבי חיפה, היה נותן גול פה ושם, מתמודד על האליפות. הוא ויתר על הרבה כסף, זה מראה שהוא כן רעב, רוצה כדורגל. לא אגיד שאנחנו מקבלים ממנו 11 ק”מ. מי שרוצה לשחק בבית”ר בשנה הבאה צריך לרוץ, הקבוצה צריכה לרוץ למעלה מ-105 ק”מ כל משחק, לא משנה מול מי, שחקן שלא יעשה את זה, שיהיה המוכשר שבאדם, לא יהיה בבית”ר.

מיכאל אוחנה חוגג עם ירדן שועה (רדאד ג'בארה)מיכאל אוחנה חוגג עם ירדן שועה (רדאד ג'בארה)

חוגג: “כל אוהדים של קבוצה גדולה, כולם בתחילת שנה מדברים על אליפות, תמיד מדברים על אליפות בתחילת שנה, לא המועדון, האוהדים. זה בסדר, אנחנו אוהדי כדורגל ואנחנו רוצים לנצח. לגבי ציפיות, אמר פה אלי, אלונה ב-7 השנים הראשונות שלה ירדה ליגה והתמודדה נגד הירידה כמה פעמים עד שנמצא התלכיד, גם מיץ’ גולדהאר בשנים הראשונות היו כושלות מאוד עד שמצאו את הנוסחה הנכונה ואיתה הם רצים.

עוד לא מצאנו את זה בבית”ר, יהיה תמים לחשוב שגם אם אנחנו מסיקים מסקנות וגם אם הן נכונות, הרי את רוח הדברים הבנתם, גם אם זו הנוסחה המנצחת ואני מקווה שזה הכיוון, זה לא אומר שנזכה בשנה הבאה באליפות. יש מועדונים עם סגל עמוק מאוד, עם תקציבים פי כמה יותר גבוהים משלנו, שרצים שנים ביחד. יש לזה משמעויות, לבנות סגל כשיש לך סגל חזק ולהחליף 3-2 שחקנים בשנה מלהחליף 9-7 שחקנים בשנה. עוד לא הגענו לתלכיד שאנו צריכים להחליף בו 3-2, אנו צריכים להחליף הרבה יותר, ולכן להגיד שנרוץ לאליפות בשנה הבאה זה לא ריאלי.

מיץ' גולדהאר (חגי מיכאלי)מיץ' גולדהאר (חגי מיכאלי)

“אנחנו נסתכל איך נייצר תלכיד שיהווה שלד לשנים הבאות, רוח חזקה של מחויבות לפני הכל, אבל בליגה כמו שלנו אין שום סיבה בעולם שלא נתמודד בצמרת. זה לא אומר שניקח אליפות, אבל אנחנו בוודאי צריכים להיות בחלק העליון של הפלייאוף העליון, להתמודד חזק על אירופה, להתמודד בגביע, וצריך להסתכל 5 שנים קדימה ולא שנה קדימה”.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */