יום חמישי, 02.05.2024 שעה 14:18

משרד הספורט יממן העסקת מאמני ילדים ונוער

פרסום ראשון: בדרך לשינוי מעמד המאמן, המדינה צפויה להשקיע 12 מיליון שקל בפיילוט למאמני ילדים ונוער. במקביל, חוק המאמנים יקודם אחרי הבחירות

|
שחקני מכבי פ
שחקני מכבי פ"ת ומכבי חיפה בנוער (חגי מיכאלי)

פרסום ראשון: משרד התרבות והספורט מתכנן לשנות את מעמד המאמן בישראל. במסגרת הרפורמה שמתוכננת לספורט הישראלי, המדינה צפויה לממן העסקת מאמנים לילדים ונוער בעלות של 12 מיליון שקל, במקביל להתארגנות של המשרד להעביר את חוק המאמנים החדש אחרי הבחירות.

ל-ONE נודע לראשונה כי בכוונת משרד התרבות והספורט להשקיע במאמני ספורט ישראלים, כולל עם שדרוג שכרם, כך שיקבלו משכורת ראויה יותר בזכות תוספת מטעם המדינה, ויוכלו להתפרנס בכבוד מאימון של ילדים ונוער, זאת בין היתר כדי היא לעודד מאמנים איכותיים לעבוד בתחום ולהסדיר את מעמד המאמן בישראל.

אוהדי מכבי בטירוף לפני הדרבי

במשרד התרבות והספורט יוצאים מתוך הנחה כי השלמת הרפורמה לספורט הישראלי תתעכב בגלל המחלוקות על תקציב הספורט שהובילו לדחיית הדיונים במועצה הלאומית לספורט, ולכן הומלץ לקיים קודם כל פיילוט למימון המאמנים בקרב כ-60 קבוצות ואגודות, ולבדוק את השפעתו הן אצל מאמנים בספורט הקבוצתי והן אצל מאמנים בספורטאים האישי. מדובר בהשקעה של כ-12 מיליון שקל בפיילוט הראשוני.

המטרה היא כאמור לשדרג את שכרו ומעמדו של המאמן הישראלי, למסד בתקציב את תפקידו וכך להפוך אותו לגורם החשוב ביותר בפיתוח הדור הבא של הספורטאים. כמו כן, בכוונת משרד התרבות והספורט ולהפוך את עבודת המאמן ליוקרתית יותר, כך שתמשוך אליה אנשי מקצוע איכותיים שיתוגמלו כראוי.

במקביל, בכוונת המשרד להעביר את חוק המאמנים אחרי הבחירות. כזכור, בשנתיים האחרונות במשרד התרבות והספורט דיברו על כך שהמדינה צריכה לפעול כדי להפוך את תחום האימון למקצועי יותר ולשנות את שוק המאמנים הפרוץ, בין היתר בעקבות פרשת מאמן הכדוריד בנו ריינהורן שהורשע בעבירות מין של קטינות שהתאמנו תחתיו.

בנו ריינהורן (רדאד ג'בארה)בנו ריינהורן (רדאד ג'בארה)

עם חקיקת חוק המאמנים החדש, בכוונת המשרד להגדיר מי רשאי להסמיך מאמנים ומי רשאי לעבוד כמאמן, כולל בדיקת רישום פלילי על מנת לשלול פגיעה בילדים ובנערים שעובדים תחתיו. בנוסף, בכוונת המדינה לערב את האיגודים שיכשירו את המאמנים על פי סולם של ארבע דרגות, לחייב כל מאמן לעבור השתלמויות כתנאי לחידוש תעודת המאמן שלו, להקים מאגר מאמנים רחב ולפקח עליו.

הדברים הללו לא היו קיימים עד כה ולכן במשרד הספורט רוצים לשנות זאת כעת. במנהל הספורט השלימו את כל ההכנות לכך בעבודה יסודית ובכיר במשרד הספורט אמר בנושא: “בקרוב ניישם את הרפורמה החשובה הזו כדי להסדיר את מעמדו של המאמן הישראלי, שהוא הגורם החשוב ביותר בפיתוח הספורטאים הישראלים”.

בגלל מגפת הקורונה ותקופת הבחירות, עדיין לא ברור מתי יעבור חוק המאמנים החדש ומתי יחל הפיילוט למימון שכרם של המאמנים, אך הנושא צפוי לעלות לדיון בעוד כשבועיים במסגרת דיוני הרפורמה במועצה הלאומית לספורט. כמו כן, במשרד התרבות והספורט נערכים לימים שאחרי הבחירות כדי שיוכלו להעביר את חוק המאמנים החדש עם הקמת הממשלה הבאה.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */