יום שלישי, 07.05.2024 שעה 00:14
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ירושלים

מי שמאמין: איתן טיבי הוא הנכס של מכבי ת"א

גם כשלא היה בתוכניות נלחם, כשחזר השתפר ולאחרונה גם מציג פן התקפי. הבלם יעלה בשיאו לדרבי ב-21:00. דסה ("עבד כמו משוגע") וקרלוס גרסיה מפרגנים

|
איתן טיבי (רדאד ג'בארה)
איתן טיבי (רדאד ג'בארה)

"יש דברים בחיים שלא רק בשליטתך וחלק ממה שהיה בעונה שעברה לא היה בשליטתי. אני מנסה לעשות הכל כדי שאהיה הכי טוב בדברים שעליהם יש לי שליטה ואני שמח שהיום אני משחק ונהנה מהדבר שאני הכי אוהב לעשות. אבל מה שהיה בשנה שעברה זה דבר שקשה לשכוח, זה לא קל, זה חרוט לי בלב, ואומרים שחיה פצועה זו החיה הכי מסוכנת”. את המשפטים האלו אמר איתן טיבי אי שם בינואר 2020, אחרי שחזר מגלות על הספסל של מכבי תל אביב ושב להנהיג את ההגנה שלה. למעלה משנה חלפה מאז, הרבה השתנה בעולם, אך טיבי לא התייבש שוב בצד.

מוקדם יותר השבוע האלופה הודיעה על חידוש חוזהו של דן גלזר. בזמן שהמאבק על האליפות רותח וצמוד במיוחד, לקבוצה מקריית שלום יש משימה לא פשוטה בניסיון להבטיח את עתידם של אלו שמשמשים כשלד היציב שלה בהרכב. גלזר ודור פרץ בקישור, איתן טיבי בהגנה. האחרון עתיד לסיים את חוזהו בתום העונה ומבחינת היכולת לא רק שנראה כי דעיכה לא באה בחשבון אצלו – אלא הוא אף שיפר במשחק שלו מדדים שלא היו בעבר. הערב (שבת, 21:00) הוא יעמוד בפני מבחן נוסף בדמות הדרבי הגדול של תל אביב מול הפועל.

וואן לוון מדבר לקראת הדרבי

עומד איתן: טיבי הוא הדמות הכי יציבה במכבי ת”א

המחמאות על החודשיים האחרונים של מכבי ת”א, שהשכיחו פתיחת עונה איומה והחזירו אותה למקום הראשון, מופנות בצדק מוחלט לפטריק ואן לוון. מי שהחליף את גאורגיוס דוניס הצליח בזמן קצר להציל ספינה רגע לפני שהיא שוקעת ולהוביל אותה לחוף מבטחים. ההולנדי עשה זאת בזכות אותם השחקנים שהיו שם בהצלחות בשנים האחרונות וברגע האמת, כשצריך היה אופי מיוחד ו-ווינריות, הם חזרו. איתן טיבי הוא אחד מהם. ישנם שני שחקנים בלבד שהיו במכבי ת”א עם הגעתו של ג’ורדי קרויף ותחילת השושלת ונותרו עד היום – שרן ייני ואיתן טיבי. במידה רבה, שניהם דומים מאוד זה לזה. כאלה שמתרחקים מאור הזרקורים, לא מרבים להתראיין וברשתות החברתיות לא תמצאו אותם מתעדים כל מה שזז. שחקנים של פעם, קפטנים באופי.

טיבי בוודאי זוכר היטב את עונת 2018/19, הראשונה של ולדימיר איביץ’ בקבוצה, עונה בה טעות באירופה בקיץ הובילה להתייבשות שלו ביציע. החודשים האלו, בהם לראשונה מאז הגיע למכבי ת”א נאלץ לשבת בצד, כמעט וגרמו לעזיבתו. השחקן סיים חוזה בקיץ 2019 ונראה היה שסיים את חלקו במועדון אך במקביל הבלם לא הוריד רגל מהגז – כשערך אימונים אישיים עם אלון חזן, שהיה עוזר מאמן הנבחרת (לאחרונה מונה למאמן הצעירה). העבודה הקשה, כמאמר הקלישאה, משתלמת. בחודש אוגוסט של אותה השנה חתם על החוזה החדש לעוד שנתיים ושני הצדדים הרוויחו. בשנתיים האחרונות חזר טיבי להיות הסלע היציב בתחנה האחרונה של ההגנה הצהובה. קרלוס גרסיה, שרן ייני, שחר פיבן, ז’איר אמאדור וכעת לואיס הרננדס – לצד כולם הוא היה שם בעשור האחרון בו ביסס את מעמדו כנכס הכי גדול של הקבוצה, וגם לבאנקר בנבחרת ישראל.

איתן טיבי מתפלל (נעם מורנו)איתן טיבי מתפלל (נעם מורנו)

בשנה שעברה הוא היה חלק עיקרי מההגנה שוברת השיאים של מכבי ת”א, וגם בזו הנוכחית, על אף המשבר בתחילת העונה, הוא מהגורמים החשובים ביותר על הדשא שהחזירו את המועדון לפסגה. כשמסתכלים על טיבי של השנים האחרונות אפשר גם להבין את התשובה – גם כשמסביב לא האמינו, הוא היה מי שהאמין בעצמו. 

השנה האחרונה

נחזור מעט אחורה. במאי 2020 חווה טיבי ומשפחתו משבר אישי עם מות אביו משה ז”ל. בעקבות אבלו, נעדר טיבי משלושה משחקים בהם היה מחוץ לסגל ועוד שלושה בהם ישב על הספסל – כל זאת בששת המשחקים שפתחו את הפלייאוף העליון. וכמה סימלי היה משחק החזרה של טיבי להרכב – דרבי תל-אביבי מול הפועל שהסתיים בחגיגה של 0:3 צהוב והבטחת האליפות שנה שנייה ברציפות. לצד החגיגות, נרשם רגע אמוציונלי לא פחות. בדקה ה-81 איתן טיבי היה זה שהכפיל את התוצאה עם מספרת לא אופיינית מקרוב, ומיד פרץ בבכי כשחבריו מקיפים אותו. הרגע הזה חתם תקופה קשה שעברה על השחקן בפן האישי, אך גם מקצועית הוא השאיר מאחור את כל הצלקות ומאז לא הסתכל אחורה. 

איתן טיבי (חגי מיכאלי)איתן טיבי (חגי מיכאלי)

טיבי מודל 2020/21 מציג גם דברים שלא הראה בעבר. מעבר ליכולת ההגנתית המוכרת, הבלם יוצא יותר קדימה ומסייע לקבוצה לפרוץ הגנות ולעיתים גם עם פעולות מכריעות. כך לדוגמה עשה במשחק מול בית”ר ירושלים שהסתיים ב-1:4. טיבי, עם דריבל לא אופייני, ניער מעליו את השומרים ושלח כדור ארוך שהגיע לבסוף לשרן ייני ומשם לאיתי שכטר שכבש. הפעולות האלה בזמן משחק נראו לא פעם במהלך העונה מצד טיבי, שנראה ששינה גישה – פחות מסירות מאחור, יותר להוציא את ההתקפה המהירה של מכבי קדימה.

יש לציין גם את החלק השני במשוואה ההגנתית של האלופה. בשנה שעברה היה זה אמאדור, בזו הנוכחית לואיס הרננדס מסתמן כרכש נפלא בנוף הישראלי. בתחילת העונה עם דוניס הוא ספג ביקורות, אך מהר מאוד הוכיח שמדובר בבלם ברמה גבוהה ושיתוף הפעולה בין השניים מסדר למכבי ת”א לא מעט נקודות. אם באמאדור עסקינן, יש לזכור שהפורטוגלי, בעונה הראשונה שלו בקריית שלום, היה בעיקר על הספסל, בעוד שחר פיבן קיבל את המושכות. כך שבגזרה הזו, יש להרננדס עדיפות לפחות בהשתלבות שלו במועדון.

לואיס הרננדס ואיתן טיבי (רדאד ג'בארה)לואיס הרננדס ואיתן טיבי (רדאד ג'בארה)

זמן סטטיסטיקה

ישנם כמובן דברים שלא נרשמים בנתונים, אך מבט על הסטטיסטיקה של טיבי, באדיבות מנהלת הליגות לכדורגל, מראה את החשיבות שלו בהנעת הכדור של הצהובים. הבלם ניצב רביעי בליגה במסירות (1,440) ושני להרננדס בליגה כולה במסירות מדויקות (1,342). בנוסף, טיבי מוביל מבין חבריו לקבוצה במאבקי אוויר (90) ובמאבקי אוויר מוצלחים (67), שני בחילוצי כדור (163) וגם בחילוצי כדור בחצי ההגנתי (145). כמו כן, הבלם ניצב ראשון מבין חבריו לקבוצה באיומים שנבלמו.

דסה: “מוסר עבודה ששייך לרמות הגבוהות”, גרסיה: “ספורטאי אמיתי”

מי ששיחק עם טיבי לא מעט במהלך הקריירה, גם במכבי ת”א וגם בחלק האחורי של נבחרת ישראל, הוא אלי דסה. המגן הימני שעושה חיל בכדורגל ההולנדי ונמצא בעונה מצוינת עם ויטסה, סיפר בשיחה עם ONE על חברו” “אני עוקב אחרי כל המשחקים”, פתח. “טיבי הוא אחד האנשים הכי מיוחדים בכדורגל. טוב לב שהלוואי והיה לאחוז מהאנשים בעולם. בן אדם שקט, צנוע ושאור הזרקורים לא מדבר אליו ולא מעניין אותו. תן לו את אשתו והילדים והוא שלם ומאושר”.

דסה וטיבי מהימים בצהוב (שחר גרוס)דסה וטיבי מהימים בצהוב (שחר גרוס)

הפתיע אותך שטיבי חזר בגדול ואף השתפר?
”מי שהיה עם טיבי בתקופה הזו לא מופתע שהוא חזר בגדול. כלפי חוץ זה נראה לא הגיוני לחזור כאילו מעולם לא היה בחוץ, אבל הבן אדם הזה יש לו מוסר עבודה ששייך לרמות הגבוהות ביותר. הוא שכר מאמן כושר, יועצי תזונה ומאמן מנטלי ועבד כל יום כמו משוגע, לא היה מוציא מילה מהפה. בא ראשון, הולך אחרון וכל זה תוך כדי שהוא חווה משבר אישי ומשפחתי קשה מאוד עם אביו ז״ל, שאליו היה מחובר יותר מהכל, ובעיניי כל ילד צריך להסתכל על איתן וללמוד מה זה לשים לב לפרטים הכי קטנים ולהיות עקבי במה שאתה עושה לאורך שנים, לא שבוע או שבועיים”.

נבחרת ישראל תפתח בהמשך השבוע קמפיין חדש עם חלון של שלושה משחקים שיהיו יריית הפתיחה של מוקדמות מונדיאל 2022 בקטאר, קמפיין בו דסה וטיבי ימשיכו להיות המפתחות של וילי רוטנשטיינר מאחור, והמגן משוכנע: “איתן הוא כבר אחד מהבנקרים בנבחרת ואין ספק שהוא צריך להמשיך להיות כזה”.

איתן טיבי באימון נבחרת ישראל (רדאד ג'בארה)איתן טיבי באימון נבחרת ישראל (רדאד ג'בארה)

מי ששיחק לצד טיבי במשך שלוש שנים והיה חלק מתחילת השושלת של מכבי ת”א בעשור האחרון הוא קרלוס גרסיה, שכיום נמצא עם ג’ורדי קרויף בסין. בשיחה עם ONE מספר הבלם הספרדי: “יש לטיבי מנטליות גבוהה והוא יודע איך לדחוף את עצמו כדי להשתפר בכל אימון ובכל משחק. זה מה שעוזר לו לעבור רגעים כדי ולדעת להתגבר עליהם. הוא שחקן מיוחד”.

גרסיה המשיך: “עם השנים הוא משפר גם את הריכוז והוא מביא את הניסיון לכל משחק. כבני אדם אנחנו עוברים בחיינו רגעים קשים, לפעמים דברים אישיים, סיום חוזה, תחושות שונות עם מאמנים וחברי צוות ודברים נוספים. כשהסביבה משתנה, גם ביצועי השחקן משתנים, אפילו לגדולים ביותר זה קורה, אבל ספורטאי אמיתי הוא כזה שיודע להתעלות ולחזור לעצמו, וכך בדיוק איתן טיבי. שחקן הגנה דורש הרבה פרמטרים ולאיתן יש את כל מה שנדרש, שמחתי לשחק לצידו כי הוא מקצוען אמיתי”.

קרלוס גרסיה ואיתן טיבי (יניב גונן)קרלוס גרסיה ואיתן טיבי (יניב גונן)
אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */