יום שישי, 03.05.2024 שעה 16:29

היום: המועצה הלאומית תדון באמות המידה

גופי הספורט נגד השינויים בכספי התמיכה ע"פ הסימולציה של מינהל הספורט, הוועד האולימפי דרש סימולציה של רו"ח חיצוני. זעם באיגודים: "מחטף בחירות"

|
ירדן שועה ודור פרץ במאבק (רדאד ג'בארה)
ירדן שועה ודור פרץ במאבק (רדאד ג'בארה)

המועצה הלאומית לספורט אמורה להתכנס היום (רביעי) כדי לדון בשינוי אמות המידה לחלוקת כספי התמיכה לספורט הישראלי, כאשר על פי המסתמן כעת - כל גופי הספורט מיישרים קו ומתנגדים לשינויים על פי הסימולציה שנערכה על ידי משרד התרבות והספורט ונחשפה ב-ONE.

כל גופי הספורט - מרכז מכבי, מרכז הפועל, ההתאחדות לכדורגל, איגוד הכדורסל, הוועד האולימפי והאיגודים השונים לא צפויים לאשר את אמות המידה על פי הסימולציה שנעשתה על ידי מינהל הספורט. השבוע נעשו ניסיונות מצד גורם במינהל ליצור קשר עם אנשי ההתאחדות לכדורגל והאיגודים הגדולים ש”נפגעו” מהסימולציה, מתוך כוונה לשכנע אותם להסכים לאמות המידה, תוך שלכאורה הוא פיזר הבטחות שונות לשינויים בסכומים - אך אלה שללו זאת על הסף.

ים מדר מול סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)ים מדר מול סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

גורמים בספורט הישראלי מתחו ביקורת על כך וציינו: “הפקידות של המשרד רוצה להחליט החלטות. לא ייתכן שלפתע מציעים לתקן את הסימולציה לטובת ההתאחדות לכדורגל שנפגעה ממנה בעשרה מיליון שקל והאיגודים הגדולים שנפגעו ממנה במיליונים נוספים, כל זאת רק על מנת שיאשרו אותה. זה לא רציני”. בדיוני המועצה הלאומית לספורט, אגב, הוועד האולימפי דרש כי הסימולציה תיעשה על ידי רואה חשבון חיצוני ולא על ידי משרד הספורט.

בגופי הרוחב בספורט הישראלי סבורים כי אין לאשר את השינויים גם בגלל שמדובר בשנת קורונה ובשנה אולימפית, כך ששינויים בתקציבי האיגודים הבכירים כמו ההתעמלות והג’ודו עלולים להוביל לפגיעה בספורטאים שאמורים להתכונן למשחקים האולימפיים בטוקיו. במינהל הספורט ניסו לשכנע והצהירו כי על חלק מהכסף יהיו הגנות, כמו הגנה של קיצוץ שנתי בגובה של עד 10% מסך כל התקציב הנוכחי, אך בספורט הישראלי סבורים כי צריך לדחות את היישום גם אם על חלק מהכסף יש הגנות של 90%.

לטענת בכירים בספורט הישראלי, כל גופי הספורט יישרו קו, כך שאם לא ישנו את התבחינים - השינוי באמות המידה לא יאושר. מבדיקה שנעשתה על ידם עולה כי הקבוצות והאגודות ייפגעו בנזק של מיליוני שקלים, משום שלפי התוכנית יש כוונה לקצץ מתוך 100 מיליון השקלים שמחולקים לאגודות סכום של 10 מיליון שקל, כאשר המדינה מציעה כי ה-10 מיליון שקלים שקוצצו יגיעו לקבוצות והאגודות בחזרה כפיצוי דרך פרויקט המאמנים.

תמנע נלסון לוי (איגוד הג'ודו, עודד קרני)תמנע נלסון לוי (איגוד הג'ודו, עודד קרני)

גופי הרוחב דואגים לקבוצות וגורם בכיר בספורט הישראלי הגיב לכך: “בסופו של דבר, מי שמחולל את הספורט בישראל אלה האגודות, עם כל הכבוד לאיגודים ולוועד האולימפי. רוצים לפצות אותן על הקיצוץ עם פרויקט המאמנים, אבל גם שם רק העשירות יקבלו את המענקים האלה. נניח ובעוד שנה-שנתיים קדימה יפסיקו את הפיצוי על המאמנים, מה יקרה אז? הקיצוץ הזה הוא קריטי להרבה אגודות שייפגעו וייסגרו”.

באיגודים רבים יש מתח גדול לקראת הישיבה. גורם בכיר בספורט הישראלי זעם: “חייבים לעצור את אישור אמות המידה בישיבה מחר. מעולם לא קיבלנו אותם להערות או הארות. גם הערות שנתנו כשראינו אותן בחטף לא התקבלו. זהו מחטף בחירות שיחריב מספר ענפי ספורט. מדובר בהליך שאינו תקין כל עוד לא מעבירים את אמות המידה ואת הסימולציה לאיגודים אפילו למראית עין”.

מנכ”ל איגוד הכדורעף, יניב נוימן, אמר: “שינוי אמות המידה לתקצוב הינו הליך נכון והכרחי אבל יש להעביר אותן, כולל הסימולציה, להתייחסות איגודי הספורט לפני דיון על אישורם. לא ראוי לקבוע את עתיד הספורט ולפגוע משמעותית בחלק מתקציב האיגודים והאגודות ללא שיתוף והכלה. איגוד הכדורעף פעל על פי אמות המידה של לובצקי, הגדיל את מספר הקבוצות והספורטאים, ועדיין תקציב האגודות שלו ירד ביותר מ-30 אחוז בשנת 2020. אמות המידה החדשות יובילו לקיצוץ של יותר מ-50 בתמיכה לאגודות בשנתיים. זה לא מידתי ואפשרי”.

שחקני ברצלונה מברכים את ליאו מסי
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */