יום שישי, 03.05.2024 שעה 09:24

הכמות גדלה: רק 5,000 אוהדים ייכנסו למגרשים

בתום דיונים בין אנשי הספורט לבריאות סוכמה הגדלת התכולה. במנהלת מקווים שהממשלה תאשר בקרוב ויודיעו לקבוצות היום האם כמות הקהל תיכנס כבר בסופ"ש

|
אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)
אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

יש סיכום – הכמות גדלה, אך יחד עם זאת עדיין לא בכמות מספקת: משרד הבריאות אישר היום (שלישי) כניסה של 5,000 אוהדים למגרשים הגדולים בפעימה הנוספת, זאת לאחר הדיונים בין אנשי משרד הספורט למשרד הבריאות. בדיונים השתתפו פרויקטור הקורונה פרופ’ נחמן אש וראש המטה של שר הספורט חילי טרופר, גיא גוטמן. יש לציין כי ההחלטה עוד צריכה לקבל את אישור ההמשלה, שצפויה להתכנס בימים הקרובים.

משרד הבריאות לא מוכן היה לשמוע על כניסת 10,000 אוהדים לאצטדיונים הגדולים, כשליש מהתכולה, ודרש להמשיך במתווה של 1,500, אך לבסוף הושגה פשרה להכנסת 5,000 אוהדים למגרשים. במנהלת הכדורגל מתקשים להבין את ההחלטות הלא הגיוניות האלה, שכן מקסימום של 5,000 אוהדים בלבד ייכנסו באצטדיונים של 30 אלף מקומות.

בכל אופן, במנהלת דורשים שההחלטה תבוא לידי ביטוי כבר בסוף השבוע והכמות הגדולה יותר תוכל להיכנס ליציעים במחזור החשוב שינעל את העונה הסדירה. ישיבת ההמשלה תיערך רק בחמישי ועלולה לקבל החלטה רק בסוף השבוע וכך כמובן לא יישאר זמן לקבוצות להיערך בהתאם להכנסת כמות גדולה יותר, וכן הן לא יכולות לקחת סיכון של מכירת כרטיסים רחבה במקרה שבסופו של דבר ההחלטה לא תאושר עד הסופ”ש. לאור כך, במנהלת מקווים שהממשלה תתכנס כבר מחר, ולא בחמישי.

המנהלת תודיע מחר לקבוצות האם הגדלת הכמות תתבצע כבר הסופ”ש כדי שיוכלו להיערך בהתאם. גם במקרה שהממשלה לא תתכנס לפני יום חמישי, המנהלת תודיע לקבוצות אם היא תבין שההחלטה להגדיל ל-5,000 אכן תתבצע בסוף השבוע והאישור הוא רק עניין פורמלי בממשלה.

חילי טרופר (אורן בן חקון)חילי טרופר (אורן בן חקון)

המתווה שסוכם: עד 5,000 באצטדיונים הגדולים

באולם המכיל עד 5,000 מקומות - תתאפשר הכנסת קהל של עד 75% מתפוסת המקום, או עד למספר גג של 1,000 צופים. באולם המכיל מעל ל-5,000 מקומות - תתאפשר הכנסת קהל של עד 30% מתפוסת המקום, או עד למספר גג של 3,000 צופים.

באצטדיונים: במתחם המכיל עד 10,000 מקומות - תתאפשר הכנסת קהל של עד 50% מתפוסת המקום או עד למספר גג של 3,000 צופים (אחוז התפוסה באצטדיונים קטנים יסוכם סופית מחר). במתחם המכיל מעל ל-10,000 מקומות - תתאפשר הכנסת קהל של עד 30% מתפוסת המקום או עד למספר גג של 5,000 צופים.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: “אנחנו אחרי מו״מ ארוך והגדלנו משמעותית את כמות הצופים באולמות התרבות ובמגרשי הספורט. זו בשורה טובה, אבל העבודה עוד לא נגמרה. רצינו להכניס יותר קהל ואנחנו לא ננוח עד שנחזיר את כל הקהל. לשמחתי, התחומים הכי פתוחים עם מספר הצופים והאוהדים הכי גדול ממשיכים להיות תחומי התרבות והספורט. אנחנו נתכנס לישיבות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות לאחר התחלת הפעימה הנ״ל, על מנת שנוכל להגדיל יותר את כניסת הקהל בפעימות הבאות. אני קורא לקהל כולו להמשיך ולהקפיד על הנחיות הבריאות ולשמור על חייהם”.

רוטנשטיינר: מתרגשים ככל שמתקרבים המשחקים
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */