יום רביעי, 15.05.2024 שעה 17:58
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"השופטים מגיעים לשפוט ב-VAR ללא ביטחון"

שלל טעויות השיפוט גרמו לביקורת בקרב האיגוד: "ניהול חובבני, הוועדה המקצועית מתהפכת ויוצרת בלבול". אחד השופטים: "חייבים להוסיף מצלמות וזוויות"

|
לירן ליאני מסתכל ב-VAR (חגי מיכאלי)
לירן ליאני מסתכל ב-VAR (חגי מיכאלי)

דווקא כאשר אנו בישורת האחרונה של העונה הסדירה בליגת העל, טעויות השופטים וטעויות שופטי ה-VAR ברגע הקריטי הזה של העונה הולכות ומתעצמות פעם אחר פעם, דבר שגורם ללא מעט ביקורת מבית ומחוץ לגבי מה שקורה היום בכל מה שנוגע לשיפוט.

באיגוד השופטים מנסים כמעט כל דבר אפשרי כדי ללמד וללמוד, אבל בסופו של דבר ההחלטות מתנקזות לאותם שופטים שאמורים לקבל החלטות על כר הדשא ולפעמים בעזרת ה-VAR, אלא שדווקא עכשיו עולה השאלה המרכזית – מדוע השופטים לא מסתדרים עם תצלומי ה-VAR ויותר מזה, מסתבכים ומסבכים את עצמם בהחלטות שגויות?

אלי חכמון בודק ב-VAR (עמרי שטיין)אלי חכמון בודק ב-VAR (עמרי שטיין)

בכיר באיגוד השופטים מתאר את המצב היום: “בכל העולם הנושא הזה של ה-VAR לא עובר חלק והנושא בתהליך למידה. יש כרגע במיוחד תקופה לא טובה וריבוי של החלטות לא טובות. השופטים מגיעים ל-VAR בלי ביטחון, יש תופעה חדשה שלא הייתה קיימת בהיסטוריה של איגוד השופטים שלא קיימת באף מקום בעולם. פה המציאו המצאה עולמית להוציא הודעה של הוועדה המקצועית על כל טעות או לא טעות של השופטים, גם כאלה הודעות שלא שמו לב אליהן במהלך המשחק”.

“המטרה הייתה לייצר אמון בשופטים, אבל קורה דבר הפוך. הוועדה רצה מהר מדי כדי להודיע על טעויות, השופטים לא מרגישים גיבוי וביטחון. קחו למשל את ארז פפיר שהיה ב-VAR במשחק בקריית שמונה וטעה בעיקר באדום למאור קנדיל. פפיר שפט מצוין שני משחקים בשבוע שעבר בין סכנין לקריית שמונה ובין בני יהודה לבית"ר ירושלים ועכשיו בגלל הטעות ב-VAR ימצא את עצמו בחוץ. זה ניהול של חובבנות, הוועדה המקצועית בלא מעט מקרים מתבלבלת ומתהפכת”.

ארז פפיר (עמרי שטיין)ארז פפיר (עמרי שטיין)

“כל הזמן יש בלבול. ניקח למשל את המקרה בין מכבי ת"א להפועל חיפה, השער של עידו שחר, שנפסל בגלל הנחיה של איגוד השופטים שאם השחקן התקפה קרוב לשחקן ההגנה זה נבדל. בגלל הרעש אמרו אחר כך שהשער לא היה צריך להיפסל. שופט צריך לקבל החלטה בחלקיק של שניה בזמן שהוועדה אחרי 24 שעות הוציאה הודעה שאמורים עוד להחליט לגבי המקרה. אם בוועדה המקצועית לא יודעים בבירור לנתח מה קרה יום אחרי האירוע, אז מה רוצים מהשופטים? הלחצים גדולים, קשה מאד לשופט להיות גם ב-VAR וגם לשפוט. המצב לא טוב בכלל וייקח זמן שנהיה מקצוענים. זה שהשופט טוב על הדשא לא אומר שהוא טוב במערכת ה-VAR”.

שופט העבר יצחק בן יצחק התייחס לכל הנושא ואמר: "ה-VAR הוציא לי את החשק והריגוש לצפות במשחקים בטלוויזיה. אתה יושב בבית, רואה שער מובקע ואז מחפשים על קוצו של יוד מה כן נבדל ומה לא נבדל. מה שופט צריך את ה-VAR כדי לקבוע מה פנדל ומה לא פנדל? הנושא של ה-VAR מהווה כישלון חרוץ. לדעתי צריכים לקחת  שופטים כמו דני קורן או אייל צור ואחרים ולשלב אותם ב-VAR או לצד עוזר ליד שופט ה-VAR. יש לנו שופטים צעירים ויכולות מדהימות וחבל שה-VAR מעכב והורס את חדוות המשחק”.

ארז פפיר מסתכל ב-VAR (עמרי שטיין)ארז פפיר מסתכל ב-VAR (עמרי שטיין)

בכיר בוועדה המקצועית חידד את הבעיה הקיימת ואמר: "אנחנו צריכים לעשות סדר בכל מה שקורה. בהרבה מקרים רואים שמשום מה אין התערבות של ה-VAR ונצטרך לקבל החלטות קשות. זה לא מקרה אחד, שניים או שלוש. שופטים לא מיישמים הנחיות שאנחנו נותנים ונצטרך לתת את הדעת על הנושא. אנחנו עושים הכל, מה עוד שהמשחקים לא כאלה קשים לשיפוט”.

שופט שמשמש כשופט מרכזי וכשופט VAR סיכם את הנושא ואמר: "ל-VAR אין את היכולת להעלים טעויות שיפוט, הוא נועד לצמצם טעויות, אבל עדיין בכל העולם יש טעויות של VAR, כולל בליגת האלופות ושם לא מתערבים. תפעול ה-VAR בארץ מבחינת זוויות של צילום VAR לא איכותיות, יש בקושי שמונה מצלמות במשחק שאינו מרכזי. לקחו את ההחלטה מהדשא והעבירו אותה לשופט המסך, אבל בכדורגל יש דברים אפורים שהשופט צריך לקבל תוך כדי משחק בלי שה-VAR יתערב”.

אביעד שילוח בודק ב-VAR (רדאד ג'בארה)אביעד שילוח בודק ב-VAR (רדאד ג'בארה)

“שופטי העבר פחות מעודכנים בהתקדמות של הכדורגל והם לא שם ולכן לא מומלץ להכניס אותם למערכת. לא כל אחד יכול להיות ב-VAR, צריך הכשרה מיוחדת ולא כל אחד בנוי לזה. צריך להכשיר קבוצה מיוחדת לנושא, זה מקצוע לכל דבר. קשה מאוד לנהל את ה-VAR למרות ההכשרות שאנחנו עוברים, השופטים חסרי אונים בלא מעט מקרים. חייבים להוסיף מצלמות וזוויות שידור, כמו גם איכות. הצילום בלא מעט מקרים מרוח ואז לא יודעים ממש להחליט. מטרת ה-VAR טובה, אבל הוא לקח משהו מהמשחק, את השטף במשחק, אבל זה המחיר של הטכנולוגיה היום ולא רק אצלנו, כולל החוק של הנבדל. באנגליה על מילמטר פוסלים שערים וזה מה שלא רצה הכדורגל”.

הכי גרוע שיש? 3 שערים עצמיים ב18 דקות
אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */