יום שבת, 04.05.2024 שעה 14:45
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

בדיוק בזמן: על הפריחה של דוניו במכבי חיפה

הגנאי, שהעלה לא מעט ספקות בתחילת דרכו, המשיך לעבוד קשה ולקח את הצ'אנס לאחר הפציעה של רוקאביצה. מזרחי ואהרונוביץ' מנתחים, הפועל מחכה ב-20:45

|
גודסוויי דוניו וברק בכר (עמרי שטיין)
גודסוויי דוניו וברק בכר (עמרי שטיין)

כאשר גודסווי דוניו הצטרף כזר שישי למכבי חיפה ושותף כמחליף למשך 19 דקות מול טוטנהאם, היו לא מעט אנשים שהרימו גבה. הגנאי התקשה במספר פעולות פשוטות והיה נדמה שכל קשר בינו לבין כדורגל לא ממש מסתדר ועומד בקנה אחד עם השחקנים הזרים הנוספים שהגיעו השנה לצד הירוק של חיפה –  חוסה רודריגס ובוגדן פלאניץ'. גם המשחקים בהם שותף לפרקים בהמשך, על מנת לאפשר לניקיטה רוקאביצה מעט מנוחה, לא ממש שיפרו את התדמית על החלוץ האפריקאי.

המפנה הגדול חל כאשר דוניו פתח, לראשונה העונה, מול בני יהודה בסמי עופר. הגנאי בן ה-26 הפגין פעלתנות ורצה להוכיח שיש על מי לסמוך. הוא "גנב" כדור תחת לחץ מתחת לאף של דן מורי וכבש שער נהדר, שסלל את הדרך לניצחון של מכבי חיפה באותו משחק. השער הזה היה רק הסנונית הראשונה לקראת הבאות.

קלינגר ודוידה לקראת מכבי חיפה

בזמן שלא מעט אוהדים היו בלחץ גדול בנוגע לשאלה מה יקרה אם וכאשר רוקאביצה ייפצע ומי יחליף אותו? במכבי חיפה לא ממש התרגשו ולא מיהרו להביא חלוץ נוסף. הסיבה לכך הייתה שלפחות באימונים דוניו המשיך לספק את הסחורה וחיכה בסבלנות להזדמנות שלו, שהגיעה מהר מהצפוי.

רוקאביצה נפצע, הלב של האוהדים החסיר כמה פעימות, אבל דוניו לקח את הצ’אנס בשתי ידיים, ורגליים, ומאז לא מפסיק להרשית, וכל שער – בצבע. המפץ הגדול מבחינתו הגיע בדרבי מול הפועל חיפה, כאשר כבש בכדור חכם ושטוח לפינה של רן קדוש וגם הוסיף עוד אחד מקרוב, אך לצערו זה נפסל בצורה מעוררת מחלוקת. לדוניו יש הספק מצוין. הוא כבש בזמן קצר חמישה שערים, ארבעה בליגה ואחד בגביע, ועם יכולת הבקעה כזאת הוא יצר לברק בכר כאבי ראש בריאים, ברגע שרוקאביצה יחזור לרוטציה.

גודסווי דוניו (עמרי שטיין)גודסווי דוניו (עמרי שטיין)

חלוצה האגדי של מכבי חיפה ומלך שערי ליגת העל בכל הזמנים, אלון מזרחי, סיפק את דעתו בנוגע לחלוץ: "לאחרונה דוניו משחק משחקים שלמים כי רוקאביצה פצוע. אם אני מנתח את דוניו עד עכשיו, בוא נאמר שהוא לא מסוג החלוצים שייקחו את מכבי חיפה ויביאו אותה לאליפות. להבדיל מרוקאביצה, הוא לא השחקן שיסחב את הקבוצה על הכתפיים. רוקאביצה יכול לא לשחק טוב במשך שמונים דקות ובדקה אחת להכריע משחק, יש הבדלים ביניהם. דוניו תלוי המון בקו השני שאמור לספק לו כדורים, הוא לא מהסוג של השחקנים שייזום מהלך להבקעת שער. עד עכשיו דוניו מבקיע ועושה עבודה טובה, אבל בוא נאמר שאם אני צריך לבנות את ההתקפה מתחילת העונה, אז אני לא בונה עליו. דוניו חלוץ משלים, אבל לא כזה שיוביל מועדון גדול לאליפות".

בחיפה מספרים שדוניו הגיע בעקבות מעקב של מערך הסקאוטינג בראשות גל אלברמן. במשך ארבעה חודשים ניתחו ועקבו במועדון אחרי הגנאי, עד שהגיע לחתום. המטרה הייתה שהגעתו תהווה תחליף לרוקאביצה בעת הצורך, ומבלי שברק בכר יצטרך לשנות את סגנון המשחק. "דוניו שחקן שקט שמכבד את כולם. בחור אינטליגנט שעובד קשה מאוד וגם בימים שלא זכה לקרדיט לא אמר מילה והמשיך לעבוד קשה. בינואר בני יהודה הלכו עליו בכל הכוח אבל בכר התעקש להשאיר אותו והיום אנחנו קוצרים את הפירות, במיוחד כאשר רוקאביצה עבר פציעה ונעדר מאוחר יותר בגלל נגיף הקורונה", החמיאו בקבוצה להגנאי.

גודסוויי דוניו חוגג עם ארנסט מבוקה (עמרי שטיין)גודסוויי דוניו חוגג עם ארנסט מבוקה (עמרי שטיין)

מבחינת הנתונים היבשים בהשוואה לרוקאביצה, דוניו רשם עד כה 542 דקות (לעומת 2,006 דקות של ניקיטה). הגנאי, שמתאפיין כחלוץ שעובד קשה גם בפן ההגנתי ובקרבות מול שחקני ההגנה, מנצח ב-42% מהמאבקים הדפנסיביים שלו והוא מטריד את ההגנה 6.14 פעמים בממוצע למשחק, לעומת 2.92 מצד האוסטרלי. בנוסף,54% מהבעיטות שלו הולכות למסגרת כשאצל רוקאביצה הנתון הזה קצת יותר גבוה עם 62%.

גם פרשן הכדורגל החיפאי, איציק אהרונוביץ', חלק את דעתו על החלוץ: "בתחילת דרכו בקבוצה היה רב הנסתר על הגלוי בנוגע לדוניו. היה קשה לדעת כיצד לעכל אותו ומה תפקידו האמיתי במגרש. במשחק הראשון דוניו שיחק 20 דקות כאשר ניקיטה שיחק כחלוץ מרכזי. דוניו היה חצי ימין, הוא עשה דברים טובים, בעט לשער והיה פעיל. מאוחר יותר נראה היה שדוניו לא ממש מחובר לכדורגל. התנועה שלו הייתה פחות טובה והוא התבלבל עם הרגליים, אבל הייתה לזה סיבה והיא בגלל ששיחק על הכנף ולא בתפקיד המקורי שלו כחלוץ מטרה”.

“בקו הוא נכשל לחלוטין. יש לו תנועה מצוינת לעומק, יש לו מחשבה שנייה בתנועה אבל כאשר אתה בצלו של רוקאביצה קשה לבוא לידי ביטוי, מה עוד שהביטחון שלו לא היה בשמים”, מסביר אהרונוביץ’ ומסכם: “בסופו של דבר דוניו קיבל קרדיט, פתח מול בני יהודה ועשה גול גדול עם טכניקה מצוינת. למרות שלא נספר לאחר מכן בגלל ההצלחה של רוקאביצה, הוא חיכה בסבלנות וכאשר האוסטרלי פינה את מקומו בגלל פציעה, אפשר היה לגלות שמדובר בחלוץ מרכזי עם טכניקה גבוהה מול השער ושהתנועה שלו עם ובלי כדור מצוינת. מעבר לכך ניתן היה לראות שהוא גם משתף את שחקני ההתקפה ואף שותף לתרגילי בעיטות חופשיות, כפי שקרה במשחק מול ק"ש. דוניו כל הזמן מחפש לעשות צרות והשיא היה מול ק"ש, כאשר הוא כבר משחק עם הגב לקיר והשער שבישל לו ארנסט מבוקה הוכיח כמה מחשבה והתמצאות יש לו בשטח ואיך מגיעים בזמן ובמקום הנכון לרחבה. דוניו מתגלה כחלוץ מפתיע לכל דבר”.

גודסווי דוניו (עמרי שטיין)גודסווי דוניו (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */