יום שישי, 03.05.2024 שעה 20:42

תעשה את הקפיצה? הפער שמיננקו צריכה לסגור

הקופצת שבשיאה זינקה ל-14.78 מטר, חוזרת להתחרות בחו"ל ולהיאבק על הקריטריון לטוקיו מנקודת פתיחה נמוכה יחסית. עד כמה היא רחוקה מהטופ העולמי?

|
תחזור לעצמה? חנה קנייזבה מיננקו (עמית שיסל)
תחזור לעצמה? חנה קנייזבה מיננקו (עמית שיסל)

חנה קנייזבה מיננקו ידועה בתור אחת מהאתלטיות הבכירות ביותר בעולם בקפיצה משולשת. בשנה וחצי האחרונות היא עברה פציעה בקרסול שהשביתה אותה לכמה חודשים, כשחזרה להתאמן פרצה מגפת הקורונה שגרמה לתחרויות רבות להתבטל - ורק בימים הקרובים היא למעשה תחזור להתחרות במסגרת בינלאומית, כשתתחרה באליפות אירופה באולם שתתקיים בפולין.

בקריירה שלה מיננקו הגיעה להישגים מרשימים ביותר, עם מדליות בתחרויות הגדולות, ובשיאה היא קפצה למרחק של 14.78 מטר. כעת, היא חוזרת להיאבק על הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו שיתקיימו בקיץ, כאשר היא נדרשת לעמוד ברף של 14.32 מטר, אך על פי התחרות שקיימה לאחרונה באצטדיון הדר יוסף בתל אביב היא מגיעה מנקודת פתיחה נמוכה יחסית עם תוצאה של 13.83 מטר בלבד.

התוצאות הבולטות של חנה מיננקו בגמרים לאורך השנים (צילומים: רויטרס)התוצאות הבולטות של חנה מיננקו בגמרים לאורך השנים (צילומים: רויטרס)

חלפו כמעט חמש שנים מאז אולימפיאדת ריו 2016, בה מיננקו סיימה במקום החמישי לאחר שרשמה קפיצה למרחק של 14.68 מטר, ומאז היא לא חזרה על התוצאה הזו שוב. עם השנים, בעיקר בגלל פציעות ועניינים מקצועיים של החלפת מאמנים, התוצאות שלה רק הלכו וירדו. אחת מהכוכבות של הענף לא הצליחה לחזור ולהרשים למרות הכישרון הגדול.

התוצאה הגבוהה ביותר אליה היא הגיעה מאז אולימפיאדת ריו הייתה באליפות העולם בלונדון, בה היא סיימה במקום הרביעי עם קפיצה למרחק של 14.42 מטר, שזה 26 סנטימטרים פחות מהמרחק שאליו היא הגיעה בברזיל. שנה אחר כך, באליפות אירופה בברלין, היא קפצה למרחק של 14.41 מטר במוקדמות ובגמר הגיעה ל-14.37 מטר.

חנה מיננקו. בגלל הפציעה, רחוקה משיאה (רויטרס)חנה מיננקו. בגלל הפציעה, רחוקה משיאה (רויטרס)

אין ספק, כעת חנה מיננקו רחוקה משיאה ובעיקר רחוקה מהטופ העולמי אליו היא הייתה שייכת, כאשר הקופצות האחרות עם הזמן רק הולכות ומשתפרות. סף הכניסה לגמר הקפיצה המשולשת באליפויות העולם האחרונות הלך ועלה, כאשר ב-2015 הקופצות נדרשו לעבור 13.84 מטר כדי להעפיל לגמר העולמי, ב-2017 הן כבר היו צריכות לקפוץ למרחק של 14.07 מטר וב-2019 רק מי שעברה 14.12 נכנסה לתחרות הגמר.

על פי התוצאות הקמפיין האולימפי הנוכחי, כדי להגיע לפודיום באליפויות העולם האחרונות הקופצות הבכירות נדרשו לעבור לפחות 14.73 מטר, במקרה הטוב. מיננקו, שזכתה במדליית הכסף באליפות העולם ב-2015 עם 14.78, לא הצליחה להגיע שוב למרחק הזה, בעוד שבאליפות העולם האחרונה הזוכה במקום השני הייתה מי שקפצה עד ל-14.92 מטר.

חנה קנייזבה מיננקו עם מדליית הכסף מאליפות העולם (איתי כהן)חנה קנייזבה מיננקו עם מדליית הכסף מאליפות העולם (איתי כהן)

כמו כן, קופצת המשולשת הבולטת ביותר בעולם בשנים האחרונות, יולימאר רוחאס, עשתה לפני כשנה את התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה כשזינקה ל-15.43 מטר באולם. זו הייתה למעשה הפעם הראשונה בעשור הזה שמישהי בכלל נכנסה לתוצאות הגבוהות בהיסטוריה. כדי להתמודד איתה ועם הטופ העולמי, למיננקו יש פער גדול שהיא תצטרך לסגור.

בחזרה למעלה

חנה מיננקו חוזרת להתחרות בחו”ל לראשונה מאז ששברה את הקרסול לפני כשנה וחצי. באיגוד האתלטיקה סבורים כי מבחינה גופנית היא מרגישה טוב ושיש חשיבות גדולה עבורה להשתתף בתחרות בסדר גודל כמו של אליפות אירופה, על מנת שתחזור לעניינים. לא סתם באיגוד נלחמו כדי שתצא להתחרות בפולין והם עדיין מאמינים בה. נכון שמבחינת כושר כרגע היא אולי לא בשיאה, בוודאי לאור התוצאה שעשתה בתחרות המבחן האחרונה בארץ, אבל חנה מיננקו ידועה כאחת שצריכה את התחרויות על מנת להוציא מעצמה את המיטב.

חנה קנייזבה מיננקו. חוזרת להתחרות בחו"ל (רויטרס)חנה קנייזבה מיננקו. חוזרת להתחרות בחו"ל (רויטרס)

לדברי הגורמים המקצועיים באיגוד, נכון לעכשיו מיננקו באמצע הליך הבנייה המחודשת שלה, אחרי שהפסיקה להתחרות בגלל הפציעה ובגלל מגפת הקורונה שעצרה את העולם. לכן חשוב שהיא תפגוש את המתחרות הבכירות שלה אחרי שנתיים, על מנת שתוכל לצמצם את הפער מהטופ העולמי בדרך לטוקיו. גם עכשיו, אגב, היא מדורגת במקום ה-21 בדירוג העולמי, מה שמעיד על היכולות הגבוהות שלה. “בקפיצה המשולשת, כמו שקל לרדת כך גם קל לעלות בחזרה למעלה. המטרה שלה כרגע היא לחזור להתחרות, ולהתחרות טוב”, אמר גורם מקצועי באיגוד האתלטיקה.

שש שנים חלפו מאז שהוכתרה לסגנית אלופת העולם עם הקפיצה האדירה שלה למרחק של 14.78 מטר. מאז היא לא הגיעה לאזורים הללו שוב, אבל כעת היא חוזרת להתחרות, ביחד עם המאמן שהוביל אותה להישג הזה, אלכס מרמן, אליו היא חזרה במטרה קודם כל להשיג את הקריטריון שיכניס אותה לאולימפיאדת טוקיו. זו המטרה שלה, זו השאיפה שלה - וכעת מתחיל המבחן שלה בחזרה למעלה.

קנייזבה מיננקו ואלכס מרמן. חזרו לעבוד ביחד (נעם מורנו)קנייזבה מיננקו ואלכס מרמן. חזרו לעבוד ביחד (נעם מורנו)

התוצאות הבולטות באליפויות העולם בקפיצה משולשת במטרים:

2015: מקום שני 14.78, כניסה לפודיום 14.77, עלייה לגמר 13.84.
2017: מקום שני 14.52, כניסה לפודיום 14.77, עלייה לגמר 14.07.
2019: מקום שני 14.92, כניסה לפודיום 14.73, עלייה לגמר 14.12.

תוצאות השנה של חנה מיננקו מנקודת השיא:

2015: קפצה ל-14.78 מטר (בייג’ינג, סין).
2016: קפצה ל-14.68 מטר (ריו זה ז’ניירו, ברזיל).
2017: קפצה ל-14.42 מטר (לונדון, בריטניה).
2018: קפצה ל-14.41 מטר (ברלין, גרמניה).
2019: קפצה ל-14.20 מטר (לימוז’, צרפת).
2020: לא השתתפה בתחרויות בגלל פציעה.
2021: קפצה ל-13.83 מטר (תל אביב, ישראל).

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */