יום חמישי, 02.05.2024 שעה 17:23

פלצ'יק העפיל לגמר והבטיח מדליה בגראנד סלאם

בכושר מדהים: אלוף אירופה הבטיח פודיום. ששון הודח בקרב הראשון, הרשקו הפסידה בבית הניחומים ופספסה הזדמנות להתמודד על הארד ביום התחרויות האחרון

|
פיטר פלצ’יק (עודד קרני)
פיטר פלצ’יק (עודד קרני)

גראנד סלאם תל אביב בג’ודו מגיע ליומו השלישי והאחרון. אחרי שלוש מדליות לג’ודאים הישראלים ועוד אחת נוספת של ג’ודאי איראני, היום (שבת) מגיע תורם של המתחרים מהמשקלים הגבוהים יותר ומי שלא איכזב היה פיטר פלצ’יק, אלוף אירופה, שהעפיל לגמר בקטגוריית המשקל עד 100 ק”ג, והבטיח עוד מדליה בכחול-לבן, בתקווה שתהיה מצופה בזהב.

עד 100 ק"ג:

אלוף אירופה שנמצא בשנה מצוינת, רוצה להמשיך במומנטום הנהדר שלו עם מדליה נוספת. הוא פתח את היום עם קרב מול אארון ראפא האוסטרי וניצח אותו. לאחר מכן ניצח גם את איבן רמרנקו עם ווזארי וריתוק והעפיל לרבע הגמר. בשלב הזה, פלצ’יק פגש את תומאס בריסנו הצ’יליאני והצליח להשיג בסיום ווזארי ולהיכנס לריתוק, שהביאו אותו להיות במרחק ניצחון אחד ממדליה. בחצי הגמר, פלצ’יק הופיע לקרב נגד אוניסה סנבלידזה הגיאורגי, אותו הוא ניצח בווזארי ובריתוק. בכך למעשה, פלצ’יק הבטיח לעצמו עוד מדליה והוכיח שוב שהוא בכושר מדהים.

גם שגיא חיילו התמודד במשקל הזה, אך הפסיד כבר בקרב הראשון שלו ליריב טורקי וסיים את התחרות מוקדם בבוקר.

פיטר פלצ'יק (עודד קרני)פיטר פלצ'יק (עודד קרני)

מעל 100 ק"ג:

המדליסט האולימפי אורי ששון בא כדי לחזור לראש הפודיום בתחרות עם ניקוד משמעותי, כאשר הפעם הגיע לארץ האלוף האולימפי לוקאש קרפלק הצ’כי ומנגד האלוף האולימפי טדי רינר הצרפתי לא נחת בתל אביב. אך הישראלי אכזב כבר בקרב הראשון שלו, שהיה נגד אלישר יוסופוב, מי שגבר עליו בווזארי והדיח את ששון מהתחרות הביתית.

אורי ששון (עודד קרני)אורי ששון (עודד קרני)

חוץ ממנו, הופיעו במשקל הפתוח גם נאור איטח, יבגני שמצילין וסרפים קומפנייץ. איטח התמודד מול יריב מטג'יקיסטן ונכנע לו בווזארי. שמיצלין הודח באיפון על ידי ויטו דראגיץ’ הסלובני בסיבוב הראשון. סרפים אומנם ניצח באיפון את ג’מאל פייזייב האזרי, אך כאשר עלה לסיבוב השני נגד גלה זאלישווילי הגיאורגי הוא גם הפסיד באיפון.

עד 90 ק"ג:

לי קוכמן, המתחרה הבולט והמוביל במשקל הזה מבין הישראלים, היה חייב להגיע רחוק כדי להבטיח את כניסתו למשלחת האולימפית בקיץ הקרוב. בסיבוב הראשון, פגש יריב אוקראיני ועבר אותו בזכות עונשים. אלא שבסיבוב השני, קוכמן פגש את ניקולוז שרזידאשווילי החזק שמייצג את ספרד והפסיד לו אחרי שנקלע לפיגור של ווזארי וספג שלושה עונשים, כך שגם הוא סיים את התחרות.

בנוסף אליו, השתתפו בתחרות גם גיא גורביץ’, בן טננבאום ודניאל סבג. גורביץ’ פתח בסיבוב השני, שם התמודד עם מילאן רנדל והודח באיפון 34 שניות לסיום הקרב. גם טננבאום החל להתחרות בסיבוב השני, נגד לאשה בקאורי הגיאורגי ונכנע באיפון. סבג התחיל מהסיבוב השלישי בזכות ההגרלה והפסיד בעונשים לכריסטיאן טות’ ההונגרי המנוסה.

לי קוכמן (עודד קרני)לי קוכמן (עודד קרני)

עד 78 ק”ג:

ענבר לניר, הג’ודאית בת ה-20, היא בעלת פוטנציאל רב ותנסה לפרוץ לתודעה ולרשום הישג משמעותי בתחרות הבוגרות הנוכחית. הקרב הראשון שלה היה בסיבוב השני נגד לואיז מלזאן הגרמנייה, היא רשמה הופעה לא רעה אבל הפסידה באיפון בסופו של דבר ליריבה מנוסה.

מעל 78 ק”ג:

רז הרשקו עדיין רודפת אחרי הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו ופודיום בגראנד סלאם בהחלט יכול להזניק אותה קדימה. בהופעה הראשונה שלה על המזרן בהיכל קבוצת שלמה היא ניצחה בעונשים את סנדרה ז’בלונסקטה ועלתה לרבע הגמר. בהמשך, פגשה את מריה אלטמן הברזילאית הוותיקה והפסידה לה, כך שהרשקו ירדה לבית הניחומים. בקרב הראשון שם היא התמודדה עם יסמין גרמובסקי מגרמניה במטרה להגיע לקרב על מדליית הארד, אך הפסידה לה בעונשים למרות הובלה בווזארי. פספוס גדול של הג’ודאית.

רז הרשקו (עודד קרני)רז הרשקו (עודד קרני)

 

 

 

התגובות לזכייה של טוהר בוטבול בארד
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */