יום ראשון, 19.05.2024 שעה 17:57

שגיא מוקי: אתרכז בטוקיו, מולאי? ניפגש יום אחד

הישראלי, לאחר ההדחה המפתיעה בגראנד סלאם ת"א: "זה מאכזב, אבל המטרה זו האולימפיאדה". אורן סמדג'ה על הארד של בוטבול: "אני קורא לו 'הרוצח השקט'"

|
שגיא מוקי (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו)
שגיא מוקי (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו)

הפתעה גדולה קיבלנו הבוקר (שישי) ביום השני של גראנד סלאם בתל אביב, כאשר אלוף העולם שגיא מוקי הודח כבר בשלב מוקדם אחרי שספג איפון מיריב בלגי. מוקי התייחס להדחה, שמנעה ממנו לפגוש את סעיד מולאי האיראני בקרב על מדליה.

"הפסדים זה חלק מהדרך הזו”, אמר מוקי. “המטרה הכי חשובה שלי זו האולימפיאדה. מבאס שזה קרה פה בארץ כי רציתי להצליח פה. מאוד קשה לנתח את הקרב הזה ברגע, אני אחזור מחר-מחרתיים ואבין מה צריך לחזק. אתכונן לאולימפיאדה. אני וסמי חברים טובים, ביקר את המשפחה ואכל איתנו, אנחנו חברים טובים אבל על המזרן כל אחד רוצה לנצח. לא הייתי במיטבי". 

אורן סמדג'ה ושגיא מוקי לאחר ההפסד

עוד אמר: “הגעתי פחות אני, זה דברים שקורים. פעמיים התחריתי בארץ, ב-2018 באליפות אירופה וב-2019 בגראנד פרי וזכיתי בזהב והיה מרגש. לצערי הפעם זה לא קרה אבל זה חלק מהדרך. אני פעמיים אלוף אירופה, אלוף עולם, אם הייתי צריך סטירה כדי להשתפר יותר לקרארת טוקיו אז זה חלק מהדרך. העיקר זו האולימפיאדה. זה מבאס בלי ספק, אבל נרים את הראש ונמשיך קדימה. יש המון רעשי רקע מהרבה כיוונים. חלק מתפקיד של ספורטאי זה לנטרל את הרעשים ולהמשיך קדימה. לפעמים זה הולך פחות, אבל כל עוד לומדים מהטעויות ולא חוזרים עליהן. המפגש שנמנע עם סעיד מולאי: “מאוד רציתי להתחרות מולו, אבל זה הגורל. אולי יום אחד זה יקרה”.

אורן סמדג’ה אמר: "בתחרות, כמו בכל תחרות, אחד מגיע נחוש יותר, אחד מגיע לא במיטבו, אחד מנצח ואחד מפסיד וזו התוצאה. האם זה בגלל הפסטיבל סביב מולאי? לא, מדובר באלוף עולם שכבר רגיל למצלמות, קהל וביתיות, דברים יכולים לקרות. אלוף עולם יכול להפסיד ולוקחים דברים כאלה בחשבון”.

עוד הוסיף: “אנחנו לא רוצים שזה יקרה שוב, זה מסע שמטלטל ימינה ושמאלה, ניקח את מה שהיה פה היום ונמשיך קדימה. היו הרבה מאוד ציוצים לא נעימים ורעש סביב מולאי והרבה מתחים שקורים. הוא בתהליך חזרה מפציעה ועוד נחזור לראות את שגיא חוזר בענק”.

שגיא מוקי ואורן סמדג'ה (נעם מורנו)שגיא מוקי ואורן סמדג'ה (נעם מורנו)

משה פונטי הגיב להדחה: “גם אורן סמדג’ה חודש לפני האולימפיאדה בברצלונה הפסיד באיפון נגד יריב שהתחרה איתו על המדליה באולימפיאדה ובסוף אורן ניצח אותו. אנחנו נעשה הכל כדי ששגיא יהיה מוכן לטוקיו, זו המטרה. צריך לנתח את כל מה שקרה פה, זה לא רק ההפסד. יש דברים נסתרים מעבר לקרב הזה, דברים רק אני מבין ומכיר”.

שגיא מוקי (חגי מיכאלי)שגיא מוקי (חגי מיכאלי)

כמו כן, יש גם חדשות טובות ביום הזה אחרי שטוהר בוטבול השיג מדליית ארד בקטגוריית עד 73 ק"ג כשגבר על לאשה שבדטושווילי, ג’ודאי גיאורגי ותיק ומעוטר, בקרב מתיש וארוך שנגמר בהכרעה לטובת הישראלי בעונשים.

הג’ודאי הישראלי אמר בסיום: “קודם כל יש תחושות קשות של עייפות וחמצון בכל השרירים, אבל בגדול אני מבסוט מאוד מהתוצאה ומכאן אני מקווה להמשיך רק קדימה ולתת את הכל עד לטוקיו. זה היה לא פשוט, הרגשתי שהיום אני לא במיטבי, אבל שמח שהצלחתי להוציא מים מהסלע ולהשיג מדליה. הפציעה בכתף? היו רגעים קטנים של לחץ, אבל הצלחתי במהלך הקרב להתאפס על עצמי ולהתעלם מהכאבים עד כמה שאפשר”.

טוהר בוטבול (עודד קרני)טוהר בוטבול (עודד קרני)

בנוסף, גם מאמן הנבחרת, אורן סמדג’ה, הגיב על הזכייה בארד: “קודם כל אנחנו מכירים את לאשה, הוא אלוף אולימפי, אנחנו מכירים את הסגנון עבודה שלו, הוא ניצח את טוהר בעבר, וגם טוהר ניצח אותו בדוחא. ידענו שהולך להיות קרב מאוד קשוח, ידענו שזה יילך למקום של אגרסיביות עם קצת בעיטות, קרב שהוא “מכוער” על פי המושגים שלנו, אבל ידענו שזאת הדרך היחידה שאפשר לנצח את לאשה, וזה עבד. טוהר הוא לוחם גדול, הוא יודע לעשות את הדברים בצורה מרשימה, אני קורא לו ‘הרוצח השקט’ כי הוא הרבה זמן שקט ופתאום כשהוא פורץ אז הוא נותן לנו תחושה של ‘וואו’ זה פשוט מדהים לראות אותו”.

הפציעה בכתף של בוטבול: “הם פצועים כל הזמן, הם חווים עייפות ותשישות, אבל יש פציעות שצריכים לדעת איך להתמודד איתן, ראינו את זה אצל טוהר שהוא סוחב את הפציעה, היא לא הייתה פציעה שמצריכה ויתור על מדליה מאוד קריטית וחשובה במיוחד בשנה אולימפית”.

טוהר בוטבול ואורן סמג'ה (עודד קרני)טוהר בוטבול ואורן סמג'ה (עודד קרני)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */