יום שישי, 17.05.2024 שעה 06:02

טרופר: 500 אוהדים במגרשים - בשורה משמעותית

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם שר התרבות והספורט: "יש במה להתגאות. צריך לעבוד בזהירות". משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל נעסוק בעיקר בסוגיית החזרת הקהל, כשאושר להכניס 500 צופים בלבד, אך קבוצות ליגת העל מתנגדות לכמות המועטה וימתינו לפעימה הבאה והמתוכננת על מנת להכניס כבר כמה אלפים בחודש הבא.

חילי טרופר: “כשלמסעדות לא יוכלו להיכנס אנשים יוכלו להיכנס לאולמות ולמגרשים”

שוחחנו עם שר התרבות והספורט על מצב הספורט בישראל עקב משבר הקורונה והאופציה להכנסת קהל למגרשים.

שלום השר טרופר, ספר לנו על האישור להכניס 500 צופים למגרשים.
”השמחה היא גדולה בעיניי, כל הספורט התחרותי צריך לחזור בתחילת השבוע הבא. התעקשתי שזה יהיה בפעימה הראשונה, אז בפעם הראשונה שהמשק נפתח זה קרה. הספורט חוזר וזה כיף, כל הליגות, ילדים, נוער, אחלה. בנושא הקהל אפשר להכניס קהל בכדורגל ובכדורסל, משרד הבריאות ביקש מספר מסוים בפעימה הראשונה, בפעימות הבאות נוסיף יותר. זה לא פשוט, באנגליה הכניסו כפיילוט 3,000 איש וזה די קרס. זה לא פשוט אבל אנחנו על זה”.

האם בפעימה הבאה תהיה שר הספורט?
”הפעימה הבאה תלויה בתחלואה. אני מת על הספורט והלוואי שאשאר, במנדטים יש לנו לאן להשתפר. נעבוד ונראה תוצאות. חלק גדול מהספורט הצלחנו לפתוח, שני מקומות יוכלו להכניס התקהלות גדולה – תרבות וספורט. 300 איש בפנים, 500 בחוץ, בעיניי זו בשורה משמעותית. רק מתחסנים ומחלימים נכנסים”.

למה לא להכניס את כל המתחסנים?
”תמיד יכולים להיות פספוסים ועדיף לעשות את זה לאט. יש דברים שעוד לא ברורים. אנחנו המדינה הראשונה שמתחילה לצאת עם חיסונים ולהביא מספרים כאלה. ב-7 במרץ צפויה להיות עוד פעימה כדי שהמספרים יהיו יותר גדולים ויהיה אפשר אוכל ושתייה במגרשים ובאולמות התרבות. בשבוע הבא תרבות וספורט יהיו מקומות שיוכלו להגיע אליהם הרבה אנשים כשבמסעדות לא יוכלו לשבת. יש פה הרבה מאוד שאלות שנכון יותר לעשות בזהירות ואחריות. רציתי 500 על כל יציע אבל נגיע לזה לאט לאט עד שנחזור ל-30-20 אלף אוהדים לאצטדיון”.


אוהדי הקבוצות הגדולות איימו שכולם יגיעו אם יאושר להכניס 1,000 אוהדים.
“הקבוצות הגדולות זה נושא יותר מאתגר ומורכב בשלב הזה ואני אכבד כל החלטה שלהם. כל הליגות יחזרו לשחק, גם הילדים והנוער. הגיע הזמן שייצאו מה-ZOOM. יש הרבה קבוצות שלא מביאות קהל של 300 איש, תנו להורים לבוא לראות את הילדים שלהם משחקים. זה ייקח זמן אבל נגיע לכולם. אתמול חילקנו תמריצים לספורטאים שהביאו מדליות. 15 מדליות ב-2020, יש גראנד סלאם ג’ודו בסוף השבוע. יש במה להתגאות”.

מהו מצבו של הספורט הישראלי?
”הילדים והנוער חוו מכה קשה יותר. החזקנו יפה לאורך כל התקופה, כל האולימפי וכל ליגות העל שיחקו ונשארנו גם באירופה. יש עבודה יסודית ותשתית טובה באולימפי, בג’ודו ובעוד ענפים. בכדורגל יש לנו עוד דרך לעשות”.

מה הנזק לקבוצות וכיצד אפשר לעזור להן?
”הבאנו רשת ביטחון מהמשלה, 110 מיליון שקלים שסייעו לקבוצות. יש פגיעה קשה בהכנסות, בלי מנויים, זו פגיעה קשה מאוד. לולא התקציב שנתנו לקבוצות הקטנות, הן היו קורסות. 70-60 אחוזים מההכנסות השוטפות הועברו לקבוצות, עבדנו פה על מהלך. זו שנה קשה, וזו נחמה בימים קשים. הייתי שבוע שעבר בחצי הגמר בכדורסל, ואפילו עשרות האוהדים הבודדים עשו אווירה שונה. זה לא כמו סמי עופר, בלומפילד, טדי או טרנר מלאים, אבל מתקדמים”.

הקבוצות הקטנות קורסות, איך אפשר לעזור להן שלא יתפרקו?
”הדרך היחידה להביא כסף מהמדינה. המדינה מונעת מהקבוצות להכניס כסף, לכן צריך לפצות אותן. הן לא מרוויחות המון מקהל לכן הן פחות ניזוקו. אנחנו עוזרים בצורה רוחבית”.

השר חילי טרופר (איציק בלניצקי)השר חילי טרופר (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */