יום שישי, 17.05.2024 שעה 08:50

קפילוטו הורחק מ-3 משחקים, אראל ותורג'מן מ-2

עסקת הטיעון של הפועל חיפה: הבלם בחוץ ל-3 משחקים, הקשר והחלוץ ל-2. מלול ובן בסט הורחקו ממשחק. נדחתה בקשת האדומים, שנחשפה ב-ONE, לניצחון טכני

|
מוחמד אבו פאני וגל אראל מתעמתים (עמרי שטיין)
מוחמד אבו פאני וגל אראל מתעמתים (עמרי שטיין)

אחרי שמוקדם יותר היום (רביעי) מכבי חיפה הגיעה לעסקת טיעון עם בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, כעת גם הפועל חיפה הגיעה להסדר וספגה את עונשי ההרחקה שלה – ניסו קפילוטו ספג את העונש הקשה ביותר והורחק מ-3 משחקים בפעול, אלון תורג’מן וגל אראל הורחקו משני משחקים ועדן בן בסט ודור מלול ממשחק אחד. בנוסף מאמן הכושר דני ביבס הורחק ל-3 משחקים וספג קנס של אלף ש”ח והמועדון נקנס ב-15 אלף ש”ח.

לאחר שהושתו העונשים בפני שחקני הפועל חיפה, מאמן הכושר והמועדון, והעסקה נידונה בפני הדיין, האדומים עדיין עמדו על בקשתם לזכות בניצחון טכני של 0:3, בעקבות אירועי המשחק, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, אך הדיין דחה את הדרישה של האדומים.

עדן בן בסט בבית הדין (רדאד ג'בארה)עדן בן בסט בבית הדין (רדאד ג'בארה)

מהלך הדיון על הסדר הטיעון

עו"ד, עידן גולדנברג, עורך דינה של הפועל חיפה, הגיב לעסקה: "הגענו להסדר הטיעון הזה בלב לא קל. מדובר במשחק של מכבי חיפה והיא המארחת והיא הייתה אחראית לשלומם של השחקנים. ראינו בסיום המשחק מחזות לא נעימים לעין והן תוצאה של התגרות מכוונת שאליה הצטרפו עשרות אנשים שהיו באצטדיון, ורובם ככולם או בעלי תפקידים או ממלאי תפקידים במכבי חיפה, והתוצאה הייתה התנפלות רבתי על שחקני הפועל חיפה”.

עוד הוסיף: “הפעולות שננקטו על ידי הנאשמים היו במסגרת הגנה עצמית והגנה אחד על השני. גם זה לא היה צריך לקרות ואנחנו מצרים על הסיטואציה, אבל אם אנשי האבטחה היו עושים את תפקידם ואם השופטים היו מצליחים למנוע זאת, אני רוצה להאמין שלא היינו נמצאים כאן היום אני ער להחלטה בעניין העונשים שניתנו למכבי חיפה ומי מטעמם ואני רוצה להתייחס לנאשמים שכאן”.

עו"ד עידן גולדנברג (מערכת ONE)עו"ד עידן גולדנברג (מערכת ONE)

בהתייחסותו לכל נאשם בנפרד, אמר עו”ד גולדנברג לדיין: “קודם כל העבירות של עדן בן בסט ודור מלול היו קלות ופחותות ערך. גל אראל הותקף באגרופים לפנים על ידי אנשי צוות של מכבי חיפה ולא תקף אלא הותקף. אלון תורג’מן ניסה לסייע לו והרחיק את מנכ”ל מכבי חיפה, אסף בן דב, וזה הסתיים בנפילה של המנכ”ל, אבל לא באשמתו של אלון תורג’מן. לגבי ניסו קפילוטו, אין שום תיעוד לטענתו. נגדו רק דו”ח השופט, שלטעמי עם כל הכבוד במקרה הזה לא יכול לשמש כראיה מכרעת לתוכנו, אבל אנחנו מכבדים את השופט והמערכת ולכן ויתרנו על החקירה והסכמנו להודות גם במעשה הזה. לגבי דני ביבס, האירוע היה מול דובר מכבי חיפה, דודו בזק, כאשר ביבס היה הקורבן ולא התוקף”. 

גודלנברג המשיך: “הפועל חיפה לא צריכה כלל להיענש אבל הסכמנו כדי לחסוך את הדיון ומבינים את ההד הציבורי שיש למראות שראינו ולכן אני מבקש מספר דברים – 1. לכבד את עסקת הטיעון ולא להוסיף עונשים. ההבדלים בינינו לאחרים הם מהותיים ומצדיקים את ההסכם כמו שהוא. 2. מבקש מבית הדין להשתמש בסמכותו כדי להפריד את מועד ריצוי העונש באופן שאראל ובן בסט וכן קפילוטו יחלו בריצוי העונש כבר מהמשחק הקרוב (משחק הגביע), ודור מלול ותורג’מן יחלו בריצוי העונש רק עם סיום ריצוי העונש של קפילוטו. בנוסף אבקש לפצל את העונש של תורג’מן שישחק משחק כן ומשחק לא. בימים אלה שחקנים מהקבוצה התגלו כחולי קורונה. שחקנים אחרים בבידוד והאימון היום בוטל בהוראת משרד הבריאות. מלבדם שישה פצועים שחלקם יזדקקו להתערבות כירורגית. ההפרדה של ריצוי העונש חשובה במיוחד עבורנו”.

אורן שטרלינג ועדן בן בסט (רדאד ג'בארה)אורן שטרלינג ועדן בן בסט (רדאד ג'בארה)

בנוגע לדרישה לניצחון טכני, טען עו”ד גולדנברג: “סבור שמבחינה משפטית מגיע לנו שתוצאת המשחק תיקבע כניצחון טכני 3:0 בייחוד לאור הרשעתן של מנכ”ל מכבי חיפה והקבוצה. 

הדיין: “לא נתקלתי בתקדים שמשחק הסתיים ואין בעיה של שיתוף שלא כחוק שמבקשים ניצחון טכני”. תובע ההתאחדות עו”ד רשף: “זה גם לא עולה ביחד עם הרצון להוריד להבות”.

עו”ד גולדנברג: “ברגע שיש הודאה של מנכ”ל הקבוצה היריבה באלימות קשה על כר הדשא עוד לפני ירידת השופטים והשחקנים לחדרי ההלבשה, זה עדיין חלק מהמשחק ואני חושב שזו הסנקציה הנכונה שיכולה ללמד את הדרך הרצויה בכדורגל, קרי לסלק את האלימות מהמגרשים. אני חושב שהודאת מנכ”ל-ראש המערכת של הקבוצה היריבה זה דבר חסר תקדים, במיוחד שהמנכ”ל הזה הועמד לדין גם בעקבות הדרבי בסיבוב הראשון העונה ומדובר בהתנהגות חוזרת ונשנית, שמלמדת שהקבוצה היריבה לא הפנימה את דרך ההתנהגות הספורטיבית הרצויה”.

עו"ד רשף: “העניין הזה ברגע שהמשחק הגיע לסיומו, האירועים הובאו לבית הדין, המנכ”ל הוענש ובא לציון גואל. אין ייסוד לקבוע נצחון טכני ולדעתי הבקשה הזו היא מגביהת להבות בניגוד למטרה של הסדר הטיעון, היא שאנשים ייענשו על מעשים לא נאים אבל שהדברים יישארו מאחרונו ונוכל להמשיך לשחק כדורגל ולא לצפות במעשים כאלה. מבחינתי אין הבדל בין ההתנהגות של הקבוצות, שההבדל היחידי זה אחריות שילוחית של מכבי חיפה לפעולה של המעסה שלה. שתי הקבוצות התנהגו בצורה לא נאותה, בלשון המעטה. לגבי פיצול העונשים, יש לפי התקנון סמכות לכך. יחד עם זאת מצויה הפועל חיפה בסיטואציה קשה ביותר לאור מספר המורחקים הרב וחולי קורונה ולכן לא אתנגד לפיצול של השחקנים, אבל לא אסכים לפיצול של אלון תורג’מן, כי זה נוגד את התקנון”.

עו"ד ניר רשף (חגי מיכאלי)עו"ד ניר רשף (חגי מיכאלי)

עו”ד גולדנברג: “יש תקדים באירועי המושבה, כשעלי חטיב ספג בעיטה בראש אחרי השריקה ושונתה התוצאה”.

האם הדרבי החיפאי יעניק אליפות למכבי ת״א?
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */