יום שישי, 17.05.2024 שעה 09:20

מוקי ומולאי יוכלו להיפגש רק בגמר הגרנד סלאם

אלוף העולם בג'ודו ויריבו האיראני יוכלו להיפגש רק בקרב על מדליית הזהב. יפגוש ישראלי אחר בפתיחת התחרות? בנשים, המאבק בין פרימו לכהן יגיע לשיאו

|
שגיא מוקי וסעיד מולאי (אינסטגרם)
שגיא מוקי וסעיד מולאי (אינסטגרם)

הקרב שכולם מצפים לו עשוי להגיע בגראנד סלאם תל אביב. היום (רביעי) נערכה הגרלת התחרות היוקרתית, כאשר אלוף העולם, שגיא מוקי, צפוי לפגוש את אלוף העולם לשעבר סעיד מולאי רק בקרב הגמר. יחד עם זאת, הוא עשוי לפגוש יריב ישראלי אחר כבר בקרב הראשון שלו בתחרות.

מוקי ומולאי, שמתחרים במשקל של עד 81 ק"ג, רוצים מאוד לפגוש אחד את השני ביום שישי הקרוב - אחרי שהאיראני אולץ להחרים את הישראלי באליפות העולם בטוקיו ב-2019 בגלל לחץ כבד שהופעל עליו מצד השלטון באיראן. כעת מולאי מייצג את מונגוליה, אחרי שנמלט ממולדתו. מה שכן, ייתכן כי האורח יפגוש יריב ישראלי אחר כבר בקרב הראשון שלו, את שגב בן הרוש בן ה-19.

אחד משלנו: מולאי מתאמן עם נבחרת ישראל

תחרויות הגראנד סלאם בתל אביב יתקיימו במשך שלושה ימים בסוף השבוע הקרוב. הקרבות ייפתחו מחר החל מהשעה 9:30 עם שלב המוקדמות, כאשר בשישי ובשבת התחרויות המוקדמות יחלו בשעה 10:00 בבוקר. כל הגמרים ייצאו לדרך בשעה 17:00 בכל אחד משלושת הימים הקרובים. בתחרות יקחו חלק 442 ספורטאים מ-60 מדינות, וכולם כבר נמצאים בארץ.

פרימו וכהן נלחמות על הכרטיס לטוקיו

הניקוד הפעם יהיה גבוה יותר מאשר בגראנד פרי ולכן להעפלה לקרבות על המדליות יכולה להיות השפעה גדולה. המאבק המעניין ביותר יהיה במשקל של עד 52 ק"ג לנשים, בין גפן פרימו הצעירה לגילי כהן הוותיקה, שעדיין מתמודדות זו מול זו על הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו - כשהתחרות הנוכחית למעשה תהיה זו שתכריע.

גילי כהן תפגוש יריבה גיאורגית בקרב הראשון שלה, כאשר גפן פרימו תפתח במפגש לא קל עם צ'לסי גילס הבריטית. שתי הישראליות, אגב, יוכלו להיפגש רק בגמר או בקרבות על המדליה. במשקל שלהן, תתחרה גם האלופה האולימפית מריו 2016, מלינדה קלמנדי, שפרימו תוכל לפגוש בחצי הגמר.

גפן פרימו עם המדליה (איגוד הג'ודו)גפן פרימו עם המדליה (איגוד הג'ודו)

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו התייחס למאבק ביניהן: "תחרות זה דבר טוב שבונה את הספורטאיות. אני מקווה שהטובה ביותר תהיה זו שתצא להשתתף במשחקים האולימפיים. אחרי התחרות הזו נדע מי תייצג את ישראל בטוקיו, אבל גם לאחר מכן זה עדיין לא נגמר כי יהיו עוד תחרויות".

עוד ציין הרשקו: "יש התרגשות מאוד גדולה כי זה גראנד סלאם וזה מדהים שיש בישראל תחרות בסדר גודל כזה, בטח בתקופה כזאת ובסיטואציה שנקלענו אליה עם סגירת שדה תעופה מגיע שאפו לאיגוד שלנו, לאיגוד העולמי, למשה פונטי ולמדינת ישראל שהחליטו לקיים את התחרות למרות הכל. זו במה אדירה לפני המשחקים האולימפיים ואני מקווה שהג'ודאיות שלי יספקו הופעה טובה. אנחנו משקיעים מאמצים גדולים כדי שברגע האמת נציג את היכולת הכי גבוהה שלנו".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, אמר בהגרלה: "העולם נמצא בתקופה קשה. אנחנו חוזרים לשגרה כעת, עם אירוח תחרות כמו הגראנד סלאם בתל אביב. אני רוצה להודות באופן אישי לסעיד מולאי ולמאמנו שהגיעו לכאן. הם האנשים האמיצים ביותר שפגשתי". יו"ר האיגוד העולמי, מריוס ויזר, ציין: "אתם יכולים להיות גאים בארגון של התחרות הזו, שמראה את הייחודיות של המדינה הזו".

סעיד מולאי עם מאמנו ומשה פונטי בנתב"ג (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)סעיד מולאי עם מאמנו ומשה פונטי בנתב"ג (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */