יום שני, 20.05.2024 שעה 09:12
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3649-2833הפועל חדרה5
3539-4432בית"ר ירושלים6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • 3 - 1
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

הוגש כתב אישום חמור נגד מכבי והפועל חיפה

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, פירסם את רשימת השחקנים ואנשי הקבוצות שיועמדו לדין ועלולים לספוג עונשים כבדים בעקבות המהומה בדרבי. אבו פאני בחוץ

|
הקטטה בין אנשי מכבי חיפה להפועל חיפה (עמרי שטיין)
הקטטה בין אנשי מכבי חיפה להפועל חיפה (עמרי שטיין)

תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, פרסם היום (שני) את רשימת השחקנים ואנשי הקבוצות ממכבי חיפה ומהפועל חיפה שיועמדו לדין ועלולים לספוג עונשים כבדים בעקבות המהומה בדרבי שהסתיים ב-0:2 לירוקים. מוחמד אבו פאני, שנכלל בדו”ח של השופט לירן ליאני, לא נכלל בכתב האישום. גם הקבוצות עצמן יועמדו לדין – מכבי חיפה על התפרעות, תגרה ותקיפה בנסיבות מחמירות. הפועל חיפה על התפרעות, תגרה ותקיפה.

ממכבי חיפה יועמדו לדין סאן מנחם (התנהגות בלתי ספורטיבית והפרת סדר), עאיד חבשי (השתתפות בקטטה בנסיבות מחמירות והפרת סדר), דולב חזיזה (השתתפות בקטטה בנסיבות מחמירות והפרת סדר), בוגדן פלאניץ’ (השתתפות בקטטה והפרת סדר) והמנכ”ל אסף בן דב (השתתפות בקטטה והפרת סדר). מהפועל חיפה יועמדו לדין גל אראל (השתתפות בקטטה והפרת סדר), עדן בן בסט (השתתפות בקטטה והפרת סדר), דור מלול (השתתפות בקטטה והפרת סדר), אלון תורג’מן (השתתפות בקטטה בנסיבות מחמירות והפרת סדר), ניסו קפילוטו (השתתפות בקטטה בנסיבות מחמירות והפרת סדר) ומאמן הכושר דני ביבס (השתתפות בקטטה בנסיבות מחמירות והפרת סדר).

האם הדרבי החיפאי יעניק אליפות למכבי ת״א?

בכתב האישום נכתב בין היתר: “מיד עם שריקת הסיום למשחק התגרה הנאשם 1 (סאן מנחם) בספסל שחקני הפועל חיפה “הביתה, אתם חבורה של סמרטוטים”. כתוצאה מכך התפרץ לעברו של הנאשם 1 הנאשם 6 (עדן בן בסט), נצמד אליו, אך שחקנים ובעלי תפקידים הפרידו בין השניים. במקביל, רץ לעברו של הנאשם 1 דור מלול, הנאשם 7, אשר נצמד אליו עם ראשו אל הנאשם 1 ותוך מספר שניות פרצה על כר הדשא מהומה בה השתתפו שחקנים, בעלי תפקיד ואנשי צוות, אשר חלקם כלל לא היו אמורים להימצא על כר הדשא עם סיום המשחק”.

“במהלך המהומה נצפו שחקני הקבוצות הנאשמות וכן בעלי התפקיד בהן מתפרעים, דוחפים, מקללים, מושכים בחולצות וחלקם אף מנסים להכות אחד בשני. הנאשם 9, מנכ”ל מכבי חיפה (אסף בן דב), ירד אל כר הדשא על אף האיסור להימצא עליו עם סיום המשחק ונראה דוחף את גל אראל. אלון תורג’מן הנאשם 7 אשר צפה בכך הגיח בריצה משך את הנאשם 10 והפילו לקרקע ונטל חלק פעיל בקטטה. בזמן המהומה, נראה הנאשם 10 מאמן הכושר של הפועל חיפה (דני ביבס) דוחף ומנסה לתקוף באגרופיו אחרים. מעסה מכבי חיפה, אשר לא היה רשום בטופס המשחק ואף הוא לא היה אמור להימצא על כר הדשא, הצטרף למהומה ותקף באגרוף את גל אראל. המהומה המשיכה לתוך מנהרת השחקנים כשבקטטה נצפו דולב חזיזה הנאשם 3 כשהוא מכה שחקן יריב, פלאניץ בטגדאן הנאשם 4 כשהוא משתולל ומתפרע וכן ניסו קפילוטו הנאשם 8 אשר נראה חונק וחובט באגרופיו”.

מכבי חיפה והפועל חיפה בעימות המכוער (עמרי שטיין)מכבי חיפה והפועל חיפה בעימות המכוער (עמרי שטיין)

“חבטות ואגרופים”

כזכור, ליאני כתב דו”ח חמור: “עם השריקה לסיום המשחק שחקן מכבי חיפה סאן מנחם (שלו היה כבר כרטיס צהוב בגין התגרות בשחקן יריב לאחר שהבקיע את השער הראשון לזכות קבוצות) רץ באופן מתריס ומתגרה תוך שהוא צועק לעבר שחקני הספסל של קבוצת הפועל חיפה: "הביתה, אתם חבורה של סמרטוטים".

“כתוצאה מכך שחקן קבוצת הפועל חיפה, עדן בן בסט, רץ אליו בצורה תוקפנית ומאיימת והשניים החלו להתקוטט. תוך מספר שניות פרצה על כר הדשא מהומה המונית שבה היו מעורבים שחקנים ובעלי תפקידים משתי הקבוצות: שחקנים מקבוצת מכבי חיפה: חבשי עאיד, סאן מנחם, ומוחמד אבו פאני. שחקנים מקבוצת הפועל חיפה: גל אראל, דור מלול, אלון תורג'מן ועדן בן בסט. שחקנים אלו לקחו חלק פעיל בקטטה - התפרעו, קיללו, חנקו, משכו בחולצות הכו וניסו להכות האחד את השני כל זאת שמסביבם שחקנים ואני צוות רבים שנראו שמנסים להפריד את המהומה”.

מוחמד אבו פאני וגל אראל מתעמתים (עמרי שטיין)מוחמד אבו פאני וגל אראל מתעמתים (עמרי שטיין)

“תוך כדי המהומה ירד למגרש מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב, שהושלך לכר הדשא על ידי- שחקן קבוצת הפועל חיפה אלון תורג'מן. אסף החל לקחת חלק פעיל בנוסף ונראה דוחף בידיו, מאמן הכושר של קבוצת הפועל חיפה דני ביבס נראה דחוף ומנסה לחבוט באגרופיו על כר הדשא וגם באזור מנהרת השחקנים. עד מהרה גלשה המהומה לאזור מנהרת השחקנים כאשר אותם השחקנים ממשיכים להתקוטט, להתפרע ולחבוט באגרופים לכל עבר”.

“בשלב זה הצטרפו לקטטה: מקבוצת מכבי חיפה: דולב חזיזה שנראה מכה שחקן מהקבוצה היריבה ובוגדאן פלאניץ' שנראה משתולל ומתפרע. מקבוצת הפועל חיפה: ניסו קפילוטו שנראה חונק וחובט באגרופיו. רק בעזרת התערבותם של כוחות האבטחה והשיטור ניתן היה להשתלט על הקטטה ולהביא לסיומה”.

“בסיטואציה המורכבת שנוצרה בדמות קטטה המונית ורבת משתתפים במספר מוקדים, צוות השיפוט עשה ככל שביכולתו על מנת לנתח את האירוע תוך הסתמכות על מה שנראה באופן ישיר ע"י צוות השיפוט בכר הדשא ובמנהרת השחקנים ובסיוע מערכת ה-VAR. יתכן שבשל מורכבות האירוע, ישנם מעורבים נוספים שלא אותרו ע"י צוות השיפוט”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */