יום שישי, 03.05.2024 שעה 14:22
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

ואן לוון ויצחקי התעקשו והנקודות ממשיכות להגיע

המאמן לא ויתר על דן ביטון שהופך למלך המוסרים בליגה, השחקנים שהיו תחת מעקבו של חלוץ העבר (הרננדס ופשיץ') ובן חיים מכריעים. וגם: מצבו של כהן

|
פשיץ' חוגג עם בן חיים (רדאד ג'בארה)
פשיץ' חוגג עם בן חיים (רדאד ג'בארה)

עוד מוקדם לחזות איך העונה המשוגעת הזו תסתיים, אך אמש (שבת) מכבי תל אביב חזרה למקום הראשון בליגת העל והראתה שלכל הפחות, היא תילחם על מה ששלה עד לרגע האחרון. ה-0:1 על הפועל כפר סבא נגמר כ-רק 0:1, אך זו הייתה הפעם השנייה בימים האחרונים שהקבוצה של פטריק ואן לוון כבר נראית הרבה יותר מסוכנת במשחק ההתקפה שלה ואלמלא החמצות ענק, הייתה מסיימת גם את המשחק הזה עם עוד כדורים ברשת. 

יש כמה סיבות ליכולת ההולכת והמשתפרת של הצהובים תחת פטריק ואן לוון. אחת מהן היא ההתעקשות של המאמן ההולנדי להכניס לעניינים את דן ביטון. הוא פתח איתו מול מכבי חיפה במשחק העונה, ובשני המשחקים האחרונים החזיר אותו להרכב. התוצאה אמש הייתה אולי בלי שער או בישול, אבל עם 5 מסירות מפתח במשחק אחד, מתוך 10 שמסרה מכבי ת"א במשחק כולו (הכי הרבה העונה בליגת העל). ביטון הגיע למשחקים האחרונים כשהוא בתקופה אישית פחות טובה, בלי יותר מדי דקות משחק ועם לא מעט ספקות לגבי מה יהיה איתו בעונה הבאה. 

ואןן לוון ובן חיים לאחר הניצחון על כפס

ואן לוון שינה לו את התפקיד, התחיל לשחק איתו בצד ימין והוא מקבל ממנו לא מעט. ביטון אחרי המשחק האחרון הוא מלך מסירות המפתח של הליגה עם 25 כאלה, 4 יותר מדולב חזיזה שגם שיחק הרבה יותר ממנו. ביטון הוא גם מלך הבישולים עם 8 או בקיצור - נכון להיום הוא מלך המוסרים של ליגת העל, וזו תרומה שמכבי ת"א תצטרך לדעת לתרגם ליותר שערים ופחות החמצות. 

לצד ההתעקשות של ואן לוון, צריך גם להחמיא לברק יצחקי. במשך שנתיים הוא עקב אחרי לואיס הרננדס ואלכסנדר פשיץ', השמות שלהם ישבו בראש הפנקס. אלו שני שחקנים שהוא המליץ לוולדימיר איביץ' להביא ולאחר מכן לגאורגיוס דוניס. בסוף הם הגיעו, אומנם באיחור, ואין ספק כי שניהם סבלו מהמאמן היווני שעמד על הקווים, אך משהו משתחרר אצל החלוץ הסרבי לאחרונה, בעוד על הבלם אפשר להגיד בבירור שהוא הרבה יותר טוב אצל ואן לוון, וכאשר שיטת המשחק הגיונית יותר ולא שכונתית כמו אצל היווני, גם האיכויות של הרננדס הולכות והופכות בולטות יותר.

טל בן חיים חוגג עם לואיס הרננדס ואיתן טיבי (רדאד ג'בארה)טל בן חיים חוגג עם לואיס הרננדס ואיתן טיבי (רדאד ג'בארה)

 ואן לוון הוביל את מכבי ת"א ל-28 מ-30 בליגת העל, ובשבעה משחקים הקבוצה שמרה על רשת נקייה. אפשר ללא ספק לזקוף חלק נכבד מכך להרננדס שצריך להגיד, גם בתקופה הקשה תחת דוניס, כאשר הוא ספג לא מעט אש, במכבי ת"א המשיכו להתעקש שהוא אחד הבלמים הטובים ביותר שהגיעו לישראל בשנים האחרונות. בכל הנוגע לפשיץ', שערו אמש שניצח את המשחק היה השמיני שלו בליגת העל והוא מצמצם פערים מיונתן כהן. פשיץ' גם הוא היה שחקן שברק יצחקי ניסה להביא במשך שתי עונות והיה בקשר רציף עם סוכנו עד שהבשיל הרגע בו הוא הצליח לקבל את כספו מהקבוצה בערב הסעודית ועשה את דרכו לישראל. 

אל שניהם צריך להוסיף את טל בן חיים. הבישול הגאוני שלו אמש היה בסך הכל הראשון שלו העונה בליגת העל, אך שימו לב לכמה משמעותיים השערים והבישולים של בן חיים. אחד הוביל לתיקו מהיר מול מכבי חיפה, השער השני ניצח את באר שבע והבישול מול כפר סבא היה לשער הניצחון במשחק. יצחקי היה זה ששמר על קשר עם בן חיים לאורך העונה שעברה כבר. הוא זה שביקש ממנו ללא הרף להמתין למכבי ת"א ולהמתין לרגע בו מיץ' גולדהאר יסכים לשחרר הצעה רשמית. בן חיים לא נספר על ידי דוניס, אבל כאשר ואן לוון קיבל את הקבוצה, בן חיים קיבל תפקיד הרבה יותר משמעותי והתפוקה מגיעה. היסודות למהפך בטבלה הונחו וכעת הצהובים יצטרכו להמשיך ללחוץ על הגז כדי להשלים אותו באופן מוחלט, גם בלי הצורך לחכות ולראות מה תעשה מכבי חיפה. 

פשיץ' רץ לחגוג עם בן חיים (רדאד ג'בארה)פשיץ' רץ לחגוג עם בן חיים (רדאד ג'בארה)

ולצד הדברים הטובים שיש מכבי ת"א הנוכחית, את המשחק אמש עזבו הצהובים עם כאב הראש סביב יונתן כהן שהיה אמור לפתוח במשחק. כהן סיים את מרבית החימום, לפני שחש כאבים באזור השריר הארבע ראשי, שם הוא כזכור סבל מקרע קטן שגרם לו להיעדר כשבועיים. החשש הגדול הוא כמובן פתיחה של הצלקת וקריעה משמעותית יותר של השריר. כהן ממש התקשה לעלות במדרגות ליציע והיה צריך להיעזר במעקה כדי להגיע לאט לאט לכיסאו. הוא יצטרך לעבור כעת בדיקות אולטרסאונד ו-MRI כדי לברר בדיוק מהי חומרת הפציעה ומה בדיוק קרה לו אמש בחימום מול כפר סבא. זו יכולה להיות מכה קשה מאוד עבור הצהובים כי אם אכן מדובר בפתיחה של הצלקת, ברוב המקרים, מדובר גם בזמן החלמה ארוך יותר. 

לגבי אייל גולסה, הקשר כזכור נפגע מול הפועל באר שבע וספג מכה בכף רגלו בסמוך לקרסול. נכון לעכשיו הפציעה מוגדרת כחבלה בלבד, וגולסה אומנם מתאמן, אך בכל פעם כשהוא מנסה להגביר קצב הוא מרגיש כאבים חדים שעולים לכיוון הקרסול. בשל רגישות המקום, לא לוקחים סיכון עם השחקן שממשיך לקבל טיפולים לצד הניסיונות שלו להתאמן. גורם במכבי ת"א אמר גם אמש כי "זוהי לא פגיעה דרמטית, מחכים שהכאב ייפסק", והתקווה כמובן היא כי השבוע יהיה השבוע האחרון בו השחקן נעדר. בכל מקרה, ספק גדול מאוד אם יוכל לשחק נגד שחטאר דונייצק.

יונתן כהן (רדאד ג'בארה)יונתן כהן (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */