יום שלישי, 21.05.2024 שעה 04:52

הפועל ת"א תובעת את "ארקיע" בסך כ-1.2 מיליון

המועדון דורש את כספי החסות של הספונסרית לשעבר, שטוענת שדרשה לסיים את ההתקשרות בשל הדרבי בדצמבר 19: "אירועים שהסבו נזקי תדמית קשים. נחרדנו"

|
שחקני הפועל ת
שחקני הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)

הפועל תל אביב מצויה בימים אלה בהליך משפטי מול חברת התעופה הישראלית, "ארקיע", שהייתה נותנת החסות הראשית של המועדון מהליגה הלאומית ועד לעונה שעברה, כך נודע לראשונה ל-ONE, כאשר האדומים תובעים כ-1.2 מיליון שקל על כספים שלכאורה לא שולמו להם למרות שהחסות והפרסום שניתנו לחברה.

ההליך, שיצא לדרך בבית משפט השלום בת"א, הגיע לאחר שהפועל ת"א החליפה את "ארקיע" ב"הכשרה חברה לביטוח" ערב הפלייאוף העליון בעונה שעברה, בשיא התפרצות מגפת הקורונה בעולם, ובישראל בפרט, שהשפיעה כמובן רבות על ענף התעופה.

שחקני הפועל ת"א (אורן בן חקון)שחקני הפועל ת"א (אורן בן חקון)

חברת הביטוח בעצם החליפה את "ארקיע" כנותנת החסות הראשית והמשיכה גם העונה, לאחר שלטענת האדומים האחרונה לא שילמה להם לכאורה את כספי החסות בכלל בעונה שעברה, עוד לפני תקופת הקורונה. בנוסף, ניסיון לפשרה שעלה לאחר הדיון שנערך השבוע בביהמ"ש, לא צלח.

מנגד, חברת התעופה טוענת כי בכלל רצתה לצאת מההסכם נוכח הפרסום השלילי שנגרם לה כביכול כתוצאה מהמהומות בדרבי התל-אביבי בחודש דצמבר 2019, אז נפצע צלם המועדון לאחר שהקהל השליך אבוקות ורימוני עשן, כיסאות ביציעים הוצתו ובנס לא נגרם אסון בנפש.

הפועל ת"א וארקיע בעת ההסכם (דוברות הפועל ת"א)הפועל ת"א וארקיע בעת ההסכם (דוברות הפועל ת"א)

תגובת בא כוחה של ארקיע, עו"ד יריב שגיב: "כטבעם של הסכמי חסות, ארקיע התקשרה עם הפועל תל אביב במטרה לשלב ידיים עם מועדון מצליח וערכי, שיעלה קרנה בציבור, וכפועל יוצא, יעניק פרסום חיובי. הקשר, בין הצדדים, התקיים למעלה משתי עונות, והיה ממשיך להתקיים אלמלא התפרעויות אלימות שהתחוללו באצטדיונה של הפועל בדצמבר 2019.

"אירועים מחרידים אלה הסבו לארקיע נזקי תדמית קשים, בין היתר, על שום שהמדיה הוצפה בתמונות קשות לצפייה כשהלוגו של ארקיע כיכב בהן כנותנת חסות. ארקיע שנחרדה מבושה, דרשה להתנתק מהפועל תל אביב, בעיצומה של תקופת החסות, ובכלל זה, דרשה מהפועל, מפורשות ובכתב, לחדול, לאלתר, מלעשות שימוש בשמה המסחרי. והכל, בהתאם לדין וזכויותיה שבהסכם.

עו"ד יריב שגיב (מערכת ONE)עו"ד יריב שגיב (מערכת ONE)

"בנסיבות, היה מצופה מהפועל להרכין ראש ולכבד את דרישתה הלגיטימית של ארקיע, אך תחת זאת, באופן מעורר פלצות ובהתעלם מהנזקים שגרמה, היא בחרה לתבוע מארקיע לשלם לה דמי חסות עד לתום תקופת ההתקשרות המקורית. על אף שתביעתה, חסרת תום הלב, של הפועל נתקבלה בארקיע, בתדהמה, ועל אף שארקיע מלאה בטענות כרימון, הוחלט לנהוג באבירות כלפי מי שעד לא מזמן הייתה בת חסות, ולנסות לסיים את העניין מחוץ לכותלי בית המשפט.

"ברם, ככל שניסיון זה לא יצלח, הנהלת ארקיע מילאה את ידי לפתוח בכל הליך נדרש במטרה למצות עם הפועל תל -אביב את הדין, ובכלל זה, לתבוע ממנה את נזקי ארקיע, וכן, פיצוי בגין כל שימוש, שלא כדין, שעשתה בשמה המסחרי של ארקיע לאחר שקיבלה את הודעת ביטול החסות. יצוין כי, בדיון הבודד שנערך, עד כה, בית המשפט הנכבד מצא לנכון להיעתר לבקשת ארקיע והעניק לה רשות להגן מפני התביעה בסדר דין מקוצר".

צפו: TRANSFER MARKET - חורף 2021: פרק 5
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */