יום שני, 29.04.2024 שעה 07:51
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1891-216923הפועל ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
64%1731-182022הפועל ירושלים
57%1829-190423הפועל חולון
52%1932-190923עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
27%1889-167922הפועל אילת
25%2138-196124הפועל גליל עליון
22%2044-188623הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 77 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • 102 - 63
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • 73 - 90
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • 83 - 76
  • הפועל חיפה
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 18:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל אילת
  • רביעי, 01/05, 18:45
  • הפועל חולון

טיילור: אם לא הייתי נפצע, הייתי ממשיך ב-NBA

שחקן ראשל"צ בראיון נרחב לקראת ירושלים בגביע ב-18:30: דוברת ("יכול להצליח ב-NBA"), העתיד, החברים במכבי ת"א ובחולון, וגם: עובדה שלא ידעתם עליו

|
אייזאה טיילור (חגי מיכאלי)
אייזאה טיילור (חגי מיכאלי)

אייזיאה טיילור הגיע לישראל וראשון לציון בגיל 26, ולאחר פציעה ברגלו שגרמה לו להיעדר לתקופה  ארוכה וממושכת מהמגרשים, מסלול הקריירה שלו השתנה במידה רבה. טיילור יעלה עם קבוצתו למשחק מול הפועל ירושלים, כשהוא מסרב להסתכל מעבר למטרה אשר ניצבת לו מול עיניו: ירושלים. בראיון מיוחד ל-ONE אייזיאה מדבר על הקשיים שהגיעו עם הפציעה, שהובילו למחשבות הבלתי נמנעות על כך שלא יחזור לשחק, האכזבה מהוויתור של ראשון על היורוקאפ, החברים ממכבי תל אביב וחולון, נועם דוברת ("חושב שהוא בטוח יוכל להצליח ב-NBA"), פטריק בברלי והדבר שלא ידעתם עליו.

מכבי ראשון לציון היא התחנה הראשונה שלך מחוץ לארצות הברית, איך הולך לך עד כה?
”למען האמת יש עליות וירידות, העונה עד כה לא הולכת כמו שרצינו שהיא תלך אבל, אבל אני לומד לאורך הדרך, אין ספק שהמשחק האירופאי שונה מאוד מהמשחק האמריקני, המאמנים שונים השחקנים שונים, האווירה שונה הכל שונה ובמיוחד עם הקורונה כשאין אוהדים, כך שכל זה תהליך למידה עבורי, כך שהעונה הזו די ישירה במובן מסוים, אבל אנחנו פשוט מקווים להמשיך ולהתקדם".  

אייזיאה טיילור (חגי מיכאלי)אייזיאה טיילור (חגי מיכאלי)

הקבוצה הייתה אמורה לשחק העונה ביורוקאפ, אך לבסוף נאלצה לוותר על ההשתתפות. עד כמה ההשתתפות ביורוקאפ השפיעה על החלטתך להגיע הנה, וכמה הייתה גדולה האכזבה שלך כשהקבוצה נאלצה לוותר על ההשתתפות?
"הייתי מאוד מאוכזב, זו אחת הסיבות העיקריות שבגללן הגעתי הנה, כדי לשחק ביורוקאפ לצבור ניסיון ולקבל את החשיפה, כדי להתחרות ברמה גבוהה ולטייל בעולם, וכשקיבלנו את החדשות שאנחנו לא נשתתף ביורוקאפ החלטתי להישאר כי הייתי בחוץ כמעט 14 חודשים בגלל הפציעה שלי ברגל, ורציתי פשוט לחזור לשגרה, לשחק כדורסל, ולשחק בעקביות ואפילו זה לא בדיוק הלך כמתוכנן בגלל הקורונה, נאשים חלו בקורונה במהלך העונה, ושקבוצות נחשפו לקורונה והחמצנו כמה משחקים ושסגרו את המדינה. הרבה דברים קרו העונה”. 

עבור מי שזו התחנה הראשונה שלו מחוץ לארצות הברית, כמה קשה זה להתמודד עם כל זה?
"שמעתי שתל אביב, ראשון, ולמעשה כל מה שבסביבה הקרובה שלי – מקומות נהדרים, ולא זכיתי לחוות את זה עד כה, וזה מאכזב. להיות בלי המשפחה זה לא בדיוק דבר שמוכר לי אז אתה די מבודד, אבל זה מה שזה ומתמודדים עם זה תוך כדי".   

אייזאה טיילור (נעם מורנו)אייזאה טיילור (נעם מורנו)

אתה לא השחקן היחיד לו זו השנה הראשונה כאן, יש לכם בסגל גם שחקנים מאוד צעירים, אתה חושב שזה השפיע עליכם עם איך שהעונה נראית?
”כן, זו חוויה חדשה לחלוטין עבורי, להתרגל לסגנון האימון, לסגנון שונה של כדורסל, לחוקים שונים, אני ניסיתי ללכת צעד אחר צעד וללמוד את הדברים על הדרך, לנסות ולהיות חתיכה שמתאימה לפאזל. דריל מונרו, הקפטן שלנו, ניסה לעשות את העבודה שלו הכי טוב שאפשר כדי לחבר את כולנו, זו השנה הראשונה שלי כאן, ויש לנו קבוצה חדשה לחלוטין מזו שהייתה כאן בשנה שעברה והוא מנסה לחבר אותנו ולהוביל אותנו לניצחון".

אמרת שהיית בחוץ למשך 14 חודשים בגלל הפציעה ברגל, אפשר להניח שאלמלא השבר מאמץ היית נשאר בארצות הברית ב-NBA?
"למען האמת, אם לא הייתי נפצע, הייתי משחק באותה העונה לכל אורכה בקליבלנד קבאלירס והעתיד שלי יכול להיות היה שונה לגמרי, כך שאפשר לומר את זה".  

אייזיאה טיילור מול ג'ו תומאסון (רדאד ג'בארה)אייזיאה טיילור מול ג'ו תומאסון (רדאד ג'בארה)

בתקופה שהיית בחוץ מה עבר לך בראש? כי זו לא היעדרות קצרה, הרי היית יותר משנה מחוץ למגרשים.
"לעבור אפילו את החודשים הראשונים. אחרי הניתוח הרגל שלי הייתה נפוחה כמו לא יודע מה, היא הייתה ענקית ולא יכולתי ללכת. בחודש חודש וחצי הראשונים הייתי עם קביים, כך כמו שיהיו ספקות לכל אחד, גם לי היו ספקות בנוגע לחזרה, האם אני אוכל לחזור ולעשות את מה שעשיתי לפני ודברים כאלו. להתרגל שוב לריצה, ולהתרגל לריצה קלה ולמכשיר שהיה לי ברגל, כך שלהתרגל לכל הגורמים הללו, לקח לי זמן לחזור לכושר ולהרגיש בנוח עם הרגל שלי. אנשים עוברים פציעות מטורפות כל הזמן, כמו גורדון הייווארד ב-NBA, אנשים עוברים פציעות מטורפות כאלה שמשביתות לפרק זמן של שנה, 14 חודשים, וזה לוקח זמן לחזור ולהרגיש שוב בנוח עם הגוף שלך, ואני פשוט עשיתי את זה צעד אחר צעד".

כמו שאמרת היו לך תהיות האם לחזור, מה נתן לך את הכוח?
"אחרי שעזבתי את קליבלנד הייתי בבית ופשוטו כמשמעו שכבתי כמעט חודש וחצי במיטה, בלי היכולת לזוז, ללא היכולת ללכת וכשאני לא יכול לעשות דברים עבור עצמי, פשוט צופה במשחקים במחשב ולדעת שאני לא יכול להתחרות כמו שאני אוהב, והתגעגעתי לזה, שיחקתי את המשחק הזה מאז שהייתי צעיר ופשוט רציתי לחזור למגרש. היו לי את האנשים במתקן האימונים UPB Basketball בסן פרנסיסקו, והיינו אני, קואץ' פקי (טרנר, מ.ב) אחד המאמנים שם, וכריסטופר הד שיש לו עסק של יוגה, ובמשך תקופה של חודש חודשיים, היינו קמים כל בוקר בשש כדי להתאמן ואני חב לו המון, לו ולדוקטור שלי, ארתור תינג אלו הם השניים שעזרו לי לחזור וללכת אחרי החלומות שלי". 

אייזאה טיילור (נעם מורנו)אייזאה טיילור (נעם מורנו)

היית 14 חודשים בחוץ ואז הסוכן שלך המליץ לך לצאת מארצות הברית כדי לחזור לשם בשלב מאוחר יותר?
"בעיקרון, אמרתי לו שאם אני אחליט לעבור מעבר לים, אני רוצה להרגיש בנוח ובמקום בטוח בו אני אוהב לחיות, וכולם אמרו לי שישראל היא מקום נחמד, אז לא רציתי לשבת ולחכות לטלפון מה-NBA, אני מעדיף לצאת החוצה ולהמשיך לשחק ולהראות לאנשים מה אני עוד יכול לעשות, כך שזו הייתה סוג של החלטה משותפת לעבור מעבר לים, והידיעה שאנחנו לא מחכים לשום דבר ושאנחנו לא מחכים לשום הזדמנות, כך שאני אמשיך להתקדם הלאה ואשאר עם הרגליים על הקרקע".

ברור שהמצב לא אידיאלי, אבל איך חווית את ישראל עד כה?
"האמת שהמצב די טוב, לרוב אנשים מדברים כאן. לפחות מנסים לדבר איתי באנגלית, האוכל טוב, מזג האוויר נהדר, וכולם כאן קיבלו אותי כאן בברכה, מהקבוצה הצוות וההנהלה, כולם קיבלו אותי בזרועות פתוחות כך שאני לא יכול להיות מצוברח יתר על המידה". 

אייזיה טיילור מול גיל בני (איציק בלניצקי)אייזיה טיילור מול גיל בני (איציק בלניצקי)

יצא לך לעקוב אחרי המפעלים האירופאיים? יורוליג, יורוקאפ?
”כן, אני ממש קרוב לטיילר דורסי ממכבי תל אביב, אני והוא שיחקנו יחדיו באטלנטה ואני שומר איתו על קשר, וגם כריס ג'ונסון (הפועל חולון, מ.ב), כששיחקתי ברוקטס (יוסטון, מ.ב) בשנה הראשונה שלי ונשלחתי לליגת הפיתוח אחד לכמה זמן כדי לצבור ניסיון אז הוא היה איתי בקבוצה, ואלו שני אנשים שאני שומר איתם על קשר כאן, ואני עוקב גם אחרי היורוליג כי יש לי חברים כמו מלקולם דילייני שמשחק במילאנו מהיורוליג, אני והוא חברים טובים מאוד ושומרים על קשר טוב, כך שאני עוקב אחרי המפעלים האירופאיים".

אז איפה אייזאה רוצה לשחק בעתיד הקרוב?
"ברור שהמטרה היא לחזור הביתה ול-NBA, זה היה החלום שלי כילד, והחלום של כמעט כל ילד שגדל, אבל אם לא אז ברור שביורוליג, ואין מה להוסיף על זה".

קבוצה ספציפית שתרצה לשחק בה?
"לא באמת, אבל אני מסתכל על מקומות אחרים בעולם שאנשים מתגוררים בהם, על איטליה, ספרד, ויוון, רק שתהיה את ההזדמנות לחיות במקום אחר ולחוות תרבות שונה במקומות כאלו, זה יהיה מדהים". 

אייזיה טיילור מול נתנאל ארצי (איציק בלניצקי)אייזיה טיילור מול נתנאל ארצי (איציק בלניצקי)

הדברים העונה לא בדיוק הולכים לכם חלק, אם היית צריך להצביע על מה לא עובד?
"אני חושב באמת שמדובר בכימיה הקבוצתית, בזה שאנחנו צריכים להכיר האחד את השני ולדעת מתי למסור ומתי לזרוק לסל, להכיר מי טוב ובאיזה עמדה ואי חושב שבזה אנחנו צריכים להשתפר בזה, אנחנו צריכים עוד קצת כימיה קבוצתית וכרגע אנחנו צריכים שיהיה לנו ביטחון בעצמנו בקבוצה, ולעשות את הדברים שאנחנו יודעים לעשות".

האם סיפרו לך על היריבות של מכבי ראשון לציון בשנים האחרונות?
"כן שמעתי שמכבי ראשון משחקת המון מול הפועל ירושלים זה מה שכולם אומרים לי, כך שאנחנו מסתכלים רק על המשחק היום כדי לנצח ופשוט להתחרות, אנחנו יודעים שאנחנו עם הגב לקיר, ושגם הם לא במצב הכי טוב כך שאנחנו נבוא ונילחם מהפתיחה".

מבחינה מנטלית האם מהפסד כמו שספגתם למכבי תל אביב, אפשר לקחת את זה לכיוון החיובי לקראת המשחק מול ירושלים?
"במשחק מול נהריה, לפני מכבי החטאתי שתי זריקות עונשין בקלאץ', כשעד אותה הנקודה קלעתי את כל זריקות העונשין שלי והחטאתי שתיים ברגעים המכריעים, ומבחינתי זה שהיה לי את הביטחון לחזור ולשחק שוב, כך שרק שיש את הביטחון הזה ולתת לקבוצה שלנו להבין שהיא קבוצה טובה ושצריך להיות לנו ביטחון האחד בשני, אנחנו יודעים שהיו לנו עליות ומורדות לכל אורכה של העונה אבל ברגע שהכול יתחבר אני חושב שאנחנו בטוח נהיה אחת הקבוצות הכי טובות". 

דריל מונרו ואייזאה טיילור חוגגים (שחר גרוס)דריל מונרו ואייזאה טיילור חוגגים (שחר גרוס)

איפה נראה את ראשון בסוף העונה? כי לומר שהמאזן שלכם לא משקף יכול להיות האנדרסטייטמנט של השנה.
"למען האמת אני לא כל כך בטוח, כי זה לא תמיד עובד ככה, רואים שאפילו ג'יימס הארדן וקיירי (אירווינג, מ.ב) כולם מפסידים משחקים, אז אני לא מודאג מזה מבחינה מסוימת אנחנו רוצים לנצח אבל אני לא מודאג מהפסדים, ההפסדים לא קובעים עד כמה כל שחקן כאינדיבידואל הוא טוב, הוא שזה ספורט קבוצתי וצריכים לנצח יחדיו, מצוות האימון דרך ההנהלה והשחקנים, כולם וברגע שנפענח את זה ונתגבש כולנו ולא רק כאינדיבידואלים אני חושב שנהיה במקום טוב".

איך גיא גודס בתור המאמן הראשון שלך מחוץ לארצות הברית?
"שמעתי עליו שהוא מאמן שזוכה כאן להרבה כבוד, ושהוא קשוח שמנסה לשים אותנו בפוזיציה הכי טובה כדי להצליח".

מה אתה חושב על נועם דוברת שמחשב לפרוספקט נהדר, וחכם מאוד שרוצה להיבחר בדראפט?
"נועם הוא שחקן טוב ומאוד מאוד מוכשר, שיכול לטפל בכדור, והוא יכול לקלוע יש לו תחושה טובה למשחק, אני חושב שהשלב הבא מבחינתו הוא פשוט להפוך ליותר פיזי ולהתרגל לפיזיות שבמשחק, ואני מניח שלקרוא נכון יותר מהפיק אנד רול, אבל נועם הוא רואה דברים שאחרים לא, והוא מסוגל למסור מסירות בלי להסתכל, ויש לו תחושה טובה למשחק וסוואג ויש לו ביטחון ואני מאוד אוהב את המשחק של נועם, ואני חושב שהוא בטוח יכול להצליח ב-NBA". 

נועם דוברת (רדאד ג'בארה)נועם דוברת (רדאד ג'בארה)

ספר לנו משהו שלא יודעים על אייזיאה טיילור?
"זה מטורף, ניגשתי לדראפט ה-NBA בשנה השלישית שלי בקולג' אם לא הייתי שובר את היד שלי בשנה השנייה שלי בקולג', אז הייתי יוצא לדראפט בסוף אותה השנה, זו עובדה כיפית, וכשגדלתי הספורט האהוב עליי היה בייסבול ולא הכדורסל".

בתקופה שלך עד כה בישראל, למדת כמה מילים בעברית?
"לא את המילים הטובות."

בוא נשים את זה על השולחן לרוב כל מי שלומד שפה אחרת לומד את הקללות קודם.
"כן (צוחק) למדתי את הקללות), אבל למדתי בוקר טוב, וכולם אומרים בן ז***, כולם אומרים את זה (צוחק). יש לי עוד מילים שמורות בטלפון שלי אבל אני אומר בוקר טוב כמעט בכל יום, שלום, תודה, מה קורה, ואלו המילים השכיחות שאני מכיר". 

מה אתה חושב  על טראש טוק?
“אני אוהב את זה אבל מאז שאין אוהדים, אין אנרגיה באולם ואני חושב שטראש טוק זו דרך וזו הדינמיקה כדי להכניס את השחקנים לעניינים ואני אוהב את זה כי בסופו של דבר זה הכל קשור לתחרות". 

אייזאה טיילור עולה לליי אפ (חגי מיכאלי)אייזאה טיילור עולה לליי אפ (חגי מיכאלי)

מי הטראש טוקר הכי טוב בקבוצה שלכם וששיחקת נגדו:
"אני אגיד שזה אני, והכי טוב ששיחקתי נגדו ככל הנראה זה פטריק בברלי, ובארץ אף אחד לא באמת אמר לי משהו מטורף או דיבר איתי, ואני וכריס ג'ונסון שהוא אחד החברים הקרובים שלי כששיחקנו יחדיו בארצות הברית, דיברתי איתו המון במהלך המשחקים אבל הוא לא אמר לי שום דבר ופשוט נשאר ממוקד לכל אורכו של המשחק, ועבורי זה שאני מדבר איתו פשוט מדרבן אותי".

ולמשחק הערב, למה אנחנו צריכים לצפות?
”תצפו לאייזיאה טיילור אגרסיבי, וראשון אגרסיבית וקבוצה שתילחם כי זה הולך להיות קרב".

אם תנצחו יש קבוצה שתעדיף לפגוש בגמר?
"למען האמת, לא אכפת לי בכלל נגד מי נשחק, אני אפילו לא מודאג מזה לי ולמשחק הזה אין דבר במשותף כי אני מרוכז בירושלים".

בסה"כ רצה להחזיר את הכדור וסיים מובך
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */