יום שבת, 18.05.2024 שעה 15:05
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מחכה לו: אשכנזי הוא השחקן שהכי חסר לחיפה

הקישור של בכר עובד טוב בהגנה, אך לא מספק מספרים. כשרוקאביצה פצוע ושרי רחוק משיאו, הגולים של הקשר חסרים מתמיד. קטן בטוח: "תוספת כוח משמעותית"

|
יובל אשכנזי (עמרי שטיין)
יובל אשכנזי (עמרי שטיין)

אחרי 18 מחזורים רצופים בהם מכבי חיפה כבשה בכל משחק ומשחק, במחזור האחרון הירוקים נעצרו, לא הצליחו להרעיד את הרשת של מ.ס אשדוד והפסידו לה 1:0. מוליכת ליגת העל אומנם עדיין במקום הראשון, אבל סובלת ממכת פציעות ורצף הכיבושים הנהדר שלה הגיע לסיומו אחרי שהחלוץ ניקיטה רוקאביצה נפצע. ודווקא עכשיו, נדמה כי השחקן שהכי חסר לקבוצה הזו הוא יובל אשכנזי.

מפתיחת העונה, חוליית הקישור המרכזית של מכבי חיפה עובדת נהדר מבחינה הגנתית, אך מנגד היא לא מצליחה לייצר מספרים ומדובר בבעיה עבור ברק בכר. בתחילת העונה, המאמן אומנם שילב את יובל אשכנזי במשחקי הקבוצה, אך הוא לא סיים 90 דקות באף משחק ליגה, בעוד שמוחמד אבו פאני ונטע לביא קיבלו את רוב הדקות.

הקישור עובד הגנתית, אך לא מספק מספרים

אלא שליובל אשכנזי יש משהו שלאחרים אין. במהלך העונה שעברה הקשר תרם המון להצלחה של מכבי חיפה עם מעורבות אישית בשערים, משהו שהשחקנים האחרים שמשחקים בעמדה שלו לא הצליחו לייצר. בעונה שעברה, אשכנזי כבש 11 שערים ובישל עוד 7 בכל המסגרות, למרות ההיעדרות שלו בסיום העונה בגלל פציעה בכתף. גם בעונה הנוכחית, למרות ששותף בפחות דקות כאמור, הוא כבש 2 שערים ונרשמו לזכותו גם 2 בישולים.

יובל אשכנזי (עמרי שטיין)יובל אשכנזי (עמרי שטיין)

נתונים כאלה אין לנטע לביא או למוחמד אבו פאני למרות הדקות הרבות שקיבלו, כי הם לא שחקנים של מספרים. לשם ההשוואה, בעונה הקודמת של אבו פאני, שהייתה נהדרת לכל הדעות, הקשר כבש 4 שערים וסיפק עוד 5 בישולים בהפועל חדרה. לעומת זאת, השנה יש לו רק שער אחד ובישול אחד במדים הירוקים בכל המסגרות, כשהוא משחק באופן קבוע בהרכב של ברק בכר וכמובן מביא ערך מוסף בעיקר מבחינה הגנתית.

יובל אשכנזי לא בולט רק בקרב שחקני הסגל של מכבי חיפה, כי למעשה מדובר בשחקן עם המספרים הטובים ביותר מבין קשרי האמצע המובילים בארץ. בעונת השיא של דור פרץ, לפני שתי עונות, הקשר של מכבי תל אביב כבש 9 שערים והיה אחראי ל-2 בישולים, כאשר בעונה הנוכחית המאזן שלו עומד כעת על 4 שערים ו-5 בישולים. כמו כן, חברו לקבוצה אייל גולסה סיפק 4 שערים ו-5 בישולים כשהיה בשיאו, בזמן שהצהובים רצו לאליפות אשתקד.

מוחמד אבו פאני. לא מספק מספרים (רדאד ג'בארה)מוחמד אבו פאני. לא מספק מספרים (רדאד ג'בארה)

קטן בטוח: “אשכנזי חסר מאוד לקבוצה”

"בעונה שעברה יובל רשם עונה יוצאת מן הכלל", אמר שחקן העבר יניב קטן. "החיסרון שלו מאוד משמעותי, גם כשמכבי חיפה משחקת טוב ומנצחת משחקים. בעיניי, כשהוא על המגרש מדובר בתוספת כוח משמעותית לקבוצה, ההצטרפות שלו מאחורה היא מאוד חכמה, הוא אינטליגנט והמספרים שהוא מביא זה משהו שחסר לקבוצה, כי כל שלישיית האמצע - מוחמד אבו פאני, נטע לביא וחוסה רודריגס - בקושי הצליחה לספק מספרים העונה ולהשפיע מבחינה התקפית".

בעונה שעברה, אשכנזי הצטרף לרחבה באופן טבעי וידע לאיים על השער מכל טווח. כשחשבו להחתים אותו, במועדון התלהבו מהניידות שלו, מהשטחים ששרף ומכך שהוא יכול היה להגיע בקלות מרחבה לרחבה. מעבר לכך, בחיפה התרשמו גם מהאישיות שלו, הרי שמדובר בפרפקציוניסט שעבד עם יועץ מנטאלי אמריקאי במשך שנים ונשאר לאימונים אישיים כדי שיוכל להשתפר.

יובל אשכנזי (רדאד ג'בארה)יובל אשכנזי (רדאד ג'בארה)

מבחינת פוטנציאל, כמובן שאשכנזי בעונה שכזאת היה יכול לעזור למכבי חיפה, בוודאי בחסרונם של שחקנים שנפצעו, כמו חוסה רודריגס בקישור האחורי או צ'ירון שרי בקישור ההתקפי. נכון לעכשיו ניקיטה רוקאביצה וצ'ירון שרי לא בכושר, הפציעה של רודריגס גרמה לנטע לביא למלא את החלל ולבצע יותר פעולות הגנה מאחור - וחסר שחקן נוסף במרכז השדה שיצטרף ויועיל מבחינה התקפית.

פציעה אחרי פציעה

בעונה שעברה אשכנזי עשה זאת נהדר ותרם רבות לקבוצה תחת מרקו בלבול, אבל הוא לא זמין כעת וחסרונו מורגש. יובל אשכנזי נפצע בתחילת העונה בשריר הארבע ראשי ונעדר לתקופה של כחודש ימים. לאחרונה הוא נפצע שוב, הפעם בשריר הירך האחורי, כך שהקשר ייעדר לחודש נוסף לפי ההערכות, אחרי שבזמן מסירה באימון הוא הרגיש מתיחה בשריר ולאחר מכן התגלה כי הוא סובל מקרע חלקי.

יובל אשכנזי. המספרים שלו חסרים (רדאד ג'בארה)יובל אשכנזי. המספרים שלו חסרים (רדאד ג'בארה)

במכבי חיפה מקווים לראות את אשכנזי חוזר לקראת הפלייאוף, למאני טיים של העונה, ומקווים כי הליך ההחלמה יתנהל באופן תקין. קשה להתעלם מכך ששחקנים רבים בחיפה סובלים מפציעות שרירים ובקבוצה רוצים לראות את אשכנזי חוזר בסבלנות עם מנוחה נכונה. הקשר בן ה-28 הוא אחד שתמיד עובד קשה ונותן מעצמו הכל באימונים, אך הצוות המקצועי מנסה לגרום לו להפחית בעומסים לעת עתה כדי לעצור את מעגל הפציעות.

"פציעות הן משהו שהוא אף פעם לא פשוט ולא קל לשחקן כדורגל, אבל יובל זה בחור שהגיע דרך עבודה קשה למכבי חיפה עם הרבה התמדה ואמונה בעצמו, כך שאני מאוד מאמין בו. מדובר בכדורגלן איכותי שיש לו גם אישיות חזקה וטובה, לכן אני מאמין שהוא עוד יחזור ויצליח לתרום לקבוצה במהלך העונה", סיכם קטן. 

"למכבי חיפה יש כיום שלושה מאמני כושר, משהו שאף פעם לא היה במועדון, ומדובר באנשי מקצוע ברמה גבוהה כך שאני בטוח הליך השיקום יעבוד טוב", אמר מאמן הקבוצה לשעבר מרקו בלבול וציין: "יובל אשכנזי הוא שחקן טוב שמביא משהו אחר לקישור, התיאום שלו עם שרי היה פנטסטי ואני מאמין שהוא עוד יחזור ויעזור לקבוצה".

התרומה ההתקפית הבולטת ביותר של קשרי האמצע המובילים בכל המסגרות:

יובל אשכנזי, בעונת 2019/2020: 11 שערים ו-7 בישולים
דור פרץ, בעונת 2018/2019: 9 שערים ו-2 בישולים
אייל גולסה, בעונת 2019/2020: 4 שערים ו-5 בישולים

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */