יום שישי, 03.05.2024 שעה 18:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

בעקבות ההעמדה לדין: עתיד ז'וסוואה בב"ש בספק

בקבוצה מתוסכלים מה-1:0 למכבי ת"א: "חייבים מאמן מיידית". הקשר צפוי להיענש בחומרה. ברקת מחפשת מחליף לאסי רחמים, סלליך, חטואל ויוספי יחזרו לסגל

|
ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)
ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)

בצל סערת ההתפטרות של יוסי אבוקסיס והקאמבק הרשמי של אלונה ברקת, הפועל באר שבע נשארת מאוכזבת. החבורה של אליניב ברדה ומאור מליקסון רשמו הפסד שני ברציפות אחרי שהפסידו אמש (שני) 1:0 באצטדיון טוטו-טרנר. בכך, באר שבע נשארת במקום החמישי בטבלה, מרחק 2 נקודות מהמקום המוליך לאירופה בעונה הבאה והיא תקווה להתאושש עם כל הבלאגן שמסביב בשבת נגד הפועל כפר סבא.

"חבל, יצאנו מהמשחק הזה בתחושת פספוס", אמרו בבאר שבע, "מכבי תל אביב לא נתנה משחק גדול, אנחנו עשינו את כל מה שיכולים וזה לא הספיק. המחצית הראשונה הייתה טובה מאוד, לחצנו גבוה, השחקנים נלחמו ועשו את הכל כדי להוציא נקודות. המטרה שלנו היא לייצב את המערכת אחרי מה שהיה, לא בטוח שזה יקרה מהר, אבל העיקר שכולם יתגייסו בתקופה מורכבת כמו זו ויתנו את הכל. רק ניצחון בשבת יביא שקט, נעשה את הכל כדי לנצח את הפועל כפר סבא". 

אנתוני וארן מתוסכל (רדאד ג'בארה)אנתוני וארן מתוסכל (רדאד ג'בארה)

עתיד ז’וסוואה בספק, טאהא התנצל על התנהגותו אחרי החילוף

בפעם המי יודע כמה, במחזיקת הגביע שוב ייאלצו להתעסק בתקרית מכוערת מצד הקשר ז'וסוואה, שהיה הראשון שעזב את טרנר לביתו. הקשר הפורטוגלי נתפס במצלמות הטלוויזיה יורק לעבר קשר מכבי תל אביב אבי ריקן ותובע ההתאחדות החליט להעמידו לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, כאשר הוא צפוי לקבל עונש כבד.

בבאר שבע צפו כמה וכמה פעמים בתקרית ולא מיהרו לקבוע שז'וסוואה אכן ירק על ריקן. "ריקן גם עשה דרמה גדולה, בכל מקרה נצטרך לבחון את המקרה ואם נראה שז'וסוואה עשה את זה הוא ייענש בחומרה", אמרו בקבוצה. אלונה ברקת לוקחת על עצמה את הטיפול בקשר והיא תחליט האם להעמידו לדין משמעתי פנימי. בעקבות ההעמדה לדין, שוב עולה שאלת הישארותו של ז'וסוואה בקבוצה, בקיץ או אפילו בחלון הנוכחי.

טל בן חיים וז'וסוואה (רדאד ג'בארה)טל בן חיים וז'וסוואה (רדאד ג'בארה)

אירוע נוסף שהיה במהלך המשחק הוא בנוגע ללואי טאהא. הבלם שרשם דווקא משחק טוב, הוחלף במחצית השנייה ולא הסתיר את הכעס שלו. במועדון ציפו מהקפטן להתנהגות אחרת גם אם הוא לא מרוצה, בוודאי מתוך כבוד לאליניב ברדה ובזמן כל כך לחוץ אחרי ההתפטרות של אבוקסיס. עם יציאתו, טאהא סימן בתנועות ידיים למה הוא היה דווקא זה שהוחלף, זרק חפץ על אחד הכיסאות ועלה כמה שורות ביציע כדי להירגע. יחד עם זאת, טאהא התנצל על ההתנהגות שלו בסיום בפני ההנהלה ובפני אליניב ברדה ולטענת אנשי המועדון האירוע מאחוריהם.

בקבוצה הודו שלא באו עם ציפיות גבוהות לקראת המשחק בעקבות האירועים האחרונים, אבל האמינו שיוכלו לעשות תוצאה ולהפתיע את האלופה. המחצית הראשונה לטענת אנשי המועדון הייתה אחת הטובות העונה, עם לחץ גבוה, עמידה נכונה והרבה לחימה, אבל התאכזבו מהירידה במחצית השנייה.  

לואי טאהא (איציק בלניצקי)לואי טאהא (איציק בלניצקי)

צמד העוזרים שהעבירו זמנית את המשחק, אליניב ברדה ומאור מליקסון, זכו למחמאות מההנהלה שהייתה רוצה שהשניים ייקחו את המושכות עד סוף העונה, אבל זה לצערם הרב לא יקרה. הבעלים אלונה ברקת והמנכ"ל אסי רחמים ביקשו מאליניב ברדה, שבימים אלו חניך בקורס הפרו, לאמן את הקבוצה, אבל ברדה נחוש להישאר בעמדת העוזר מאחר ולדעתו זה לא הזמן שלו לאמן, כאשר תפקיד המנהל המקצועי קורץ לו הרבה יותר.  

בב"ש מרוצים מהקאמבק של אלונה, שתצטרך לבחור גם מנכ"ל חדש

בהפועל באר שבע מרוצים מאוד שהבעלים אלונה ברקת חזרה בצורה רשמית לקדמת הבמה. אתמול סיפקה ברקת ל'תוכנית הספורט של ישראל' ראיון שישמח בעיקר את אוהדי הקבוצה, שייחלו לחזרתה: "אני עם אנרגיות כמו שהיו לפני כמה שנים. הפועל באר שבע תחזור להתמודד על כל התארים", אמרה ברקת בתוכנית הספורט של ישראל.  

אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)

ברקת נחושה לבנות בקיץ קבוצה טובה ואיכותית שתחזור להסתכל בעיניים למכבי תל אביב ומכבי חיפה, אבל עד שזה יקרה היא צריכה לטפל בהרבה אתגרים כעת. "אולי יצא טוב מכל הבלאגן סביב יוסי אבוקסיס", אמרו בבאר שבע, "אלונה חזרה קבל עם ועדה והיא רעבה להוכיח לכולם שזה לא היה נכון להספיד אותה כל כך מהר. מה שכן, זה לא יקרה ביום אחד, צריך סבלנות וזמן".

המנכ"ל אסי רחמים, שהודיע בקיץ כי זו העונה האחרונה שלו, לא יחזור בו מהחלטתו. רחמים הודיע סופית בחודש שעבר לברקת שלא ימשיך, כאשר המקרה האחרון עם יוסי אבוקסיס בטח לא הוסיף. ברקת ניסתה לשכנע את רחמים להישאר גם תמורת העלאה משמעותית בשכר, אבל זה נחוש לעזוב אחרי 11 שנה בתור מנכ"ל המועדון.  

אסי רחמים (שחר גרוס)אסי רחמים (שחר גרוס)

"עזיבת אסי רחמים זו בשורה קשה ודרמטית", אמר גורם המקורב לבאר שבע, "מדובר באחד האנשים הכי ישירים, אמינים וטובים. אסי זה הלב של הקבוצה, הוא דואג לכל עובד ועובד והמשמעות שלו אדירה. העונה הזו הייתה עבורו קשה ביותר, גם הקיצוצים וגם ההתנהלות ללא אלונה, סחטה אותו לגמרי. יהיה מאוד קשה למלא את החלל שישאיר". במקביל לחיפושים אחר מאמן ושחקני רכש, ברקת תחל בקרוב לחפש מחליף ראוי במקום רחמים.

ברדה לא מוכן לאמן את הקבוצה, ימונה מאמן מיידית?

בגלל הסירוב של אליניב ברדה ומאור מליקסון לקחת את הקבוצה עד סוף העונה, בבאר שבע יודעים שיצטרכו מיידית למנות מאמן שייקח את המושכות. נכון לעכשיו, ברקת מתלבטת מאוד על זהות המאמן ועל אורך החוזה שלו.     

אליניב ברדה (רדאד ג'בארה)אליניב ברדה (רדאד ג'בארה)

נכון לעכשיו, אף אחד מהמועמדים, רוני לוי, מרקו בלבול ושרון מימר לא קיבלו פניה רשמית, אך נראה שדווקא מימר יוכל למצוא את עצמו מקבל פנייה ראשון. למימר אין מה להפסיד והוא לא ישמח לקבל מינוי עד סוף העונה, כאשר ההיכרות טובה עם אנשי המועדון כשהיה עוזר מאמן תחת ברק בכר מביאה לו נקודות זכות. כמו כן, ברקת מקבלת המון המלצות על מרקו בלבול והיא תצטרך לקבל החלטה בקרוב מאוד.

במועדון מבינים שחייב לחזק את הסגל, אבל מתוסכלים מהאופציות 

מי שירש את הקבוצה יקווה להתחזק לפחות בשני שחקנים, אבל מתוסכלים מהשוק הדל. במועדון יודעים שכדי להגשים את המטרה ולסיים במקום המוביל לאירופה, סגל השחקנים חייב להתחזק. צוות הסקאוטינג של המועדון בראשות אליניב ברדה ודודו עזריה עובדים שעות נוספות על מציאת שחקן זר אחד לפחות, אבל הסגר האווירי וההיצע הדל מקשים מאוד.

אליניב ברדה ומאור מליקסון (רדאד ג'בארה)אליניב ברדה ומאור מליקסון (רדאד ג'בארה)

מבחינת חיזוק ישראלי, ביממה האחרונה עלו שוב שמם של חאתם עבד אלחמיד ודור מיכה. בסביבתו של מיכה טענו שהסיכוי לא גבוה, מאחר וקבוצתו אנורתוזיס פמגוסטה לא תשחררו בלי מחליף ראוי וסגירת החלון בליגה הקפריסאית מונעת מציאת קשר זר אחר במקומו. ניקו אולסק המשחק כעת בבלגיה גם עלה, אבל לא בטוח שעבור באר שבע מדובר בשדרוג מקצועי.  "המצב בשוק קטסטרופה, אין כמעט שחקנים פנויים שיוכלו לחזק אותנו בצורה משמעותית", אמרו בבאר שבע.

לקראת כפר סבא: סלליך, חטואל ויוספי צפויים לחזור לסגל

בקבוצה יתרכזו כעת במשחק הקרוב נגד הפועל כפר סבא, לאחר שדחיית מחזור הגביע מנעה מפגש קשוח נוסף נגד מכבי תל אביב. בקבוצה שאבו עידוד מהחזרה של מיגל ויטור למרכז ההגנה והחמיאו לקשר דוד קלטינס. כמו כן, התאכזבו מהיכולת של מרסלו מלי ואור דדיה, כאשר השניים הוחלפו במחצית השנייה.    

סינטיהו סלליך (איציק בלניצקי)סינטיהו סלליך (איציק בלניצקי)

לקראת שבת, בבאר שבע מקווים שסינטיהו סלליך יהיה כשיר ויחזור לסגל. תומר יוספי ורותם חטואל החלימו מהקורונה וצפויים לעמוד לרשות הצוות המקצועי. מרוואן קבהא שסובל שוב מהפציעה בירך האחורי, לא צפוי לחזור עדיין.

תגובות הפועל ב"ש לאחר ההפסד למכבי ת"א
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */