יום שבת, 04.05.2024 שעה 15:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

כתום זה האדום החדש: אבוקסיס חוזר לשכונה

שנה אחרי העזיבה לב"ש, המאמן "הטבעי" של בני יהודה, שלא חש מוערך, שב לתקווה כדי להשאיר את הכתומים בליגה. המגעים מאחורי הקלעים ו"ניסיון ההפיכה"

|
יוסי אבוקסיס עם הגביע בבני יהודה (עמית שיסל)
יוסי אבוקסיס עם הגביע בבני יהודה (עמית שיסל)

ארבעה ימים חלפו מאז ה-4:0 המהדהד שספגה בני יהודה ממ.ס אשדוד באצטדיון הי"א, שם נפל דבר ביום רביעי האחרון. בעלי המועדון משכונת התקווה, ברק אברמוב, הבין סופית, אחרי חודשיים ללא מאמן קבוע על הקווים, כי עליו למנות אחד וכמה שיותר מהר. גם אם לא מדובר באחד מאותם פייבוריטים שהיו לו לתפקיד, הפנויים והלא פנויים.

בעוד בלבו של אברמוב גמלה ההחלטה למנות מאמן בימים הקרובים, אפילו עד המשחק מול הפועל חיפה מחר (שני, 19:00), הוא צפוי למנות עד אז את חברו הטוב, יוסי אבוקסיס, "המאמן הטוב בישראל" לדבריו ולבטח המתאים ביותר לקבוצה הכתומה בחוזה לשלוש שנים וחצי, כפי שנחשף ב-ONE במהלך השבוע שעבר, וכן אמש, כשהמאמן התפטר מאימון הפועל באר שבע.

הראיון האחרון של אבוקסיס כמאמן הפועל ב"ש

במשך למעלה מחודשיים - כפיר אדרי עמד על הקווים ותוכנן לשמש כמנהל מקצועי בהתאם למאמן שימונה, יעקב אסייג עזר לו, תמיר בן עמי הוזעק ממחלקת הנוער בשל היותו בעל תעודת פרו, ניר קלינגר היה על המוקד אך לבסוף נשאר בהפועל תל אביב, מרקו בלבול סירב בנימוס מאחורי הקלעים, אורי גוטמן כמעט סגר ועוד שמות היו על הפרק – אבל אברמוב לא היה שלם עם שום החלטה, או לא הצליח לממש אף רעיון שעלה במוחו.

בסופו של דבר, הוא עשה לאלונה ברקת את מה שעשתה לו בעונה שעברה, כאשר העונה של בני יהודה קיבלה תפנית משמעותית אחרי עזיבת אבוקסיס לב"ש, עזיבה שפגעה בעונה של הקבוצה ובתוכניות המקצועיות. עוד לפני כן, הבעלים ידע שאבוקסיס בדרך לנקודת רתיחה בבאר שבע בתקופה האחרונה, שוחח על זה עמו מספר פעמים בתור חבר וכבר תכנן את המהלך.

ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס. היסטוריה ארוכה (אורן בן חקון)ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס. היסטוריה ארוכה (אורן בן חקון)

המהלך אמנם הפתיע את ברקת וב"ש, אך מאחורי הקלעים הבעלים כבר שלח מסרים לכיוון בירת הנגב, באמצעות גורמים שלישיים, כי הוא רוצה לסגור את חזרתו של אבוקסיס לשכונת התקווה בצורה מכובדת ומשותפת, אך לא נענה. אבוקסיס, שהתאכזב מהיחס שקיבל בב"ש בכל הנוגע לחוזהו שמסתיים בסיום העונה, נוכח הביקורות על היכולת של הקבוצה וגם לאחר הקללות באימון שלא גונו על ידי הבעלים, עשה את הצעד ואברמוב חיכה בזרועות פתוחות כדי לקדם את בואו בחזרה לשכונה.

מבחינת אברמוב, אבוקסיס הוא המאמן האולטימטיבי, ולא בכדי. הוא לקח את בני יהודה לאירופה, הפתיע איתה בפלייאוף העליון וזכה איתה בגביע המדינה. בין ההישגים הגדולים, הוא קידם וטיפח את הכישרונות שהגיעו לשכונה ותרם לא מעט למכירתם לקבוצות הגדולות בליגה ולאירופה. ביחד, הם צוות א.א. לא רק בשל השמות שלהם, אלא בשל ההבנה העיוורת, שיתוף הפעולה וההערכה ההדדית. ואם בב"ש אבוקסיס חש, ולו קצת, לא מוערך – בתקווה הוא זוכה להערכה מקיר לקיר.

אבוקסיס וצ'יבוטה. בנה קבוצה טובה בשכונה - ועזב לב"ש (אורן בן חקון)אבוקסיס וצ'יבוטה. בנה קבוצה טובה בשכונה - ועזב לב"ש (אורן בן חקון)

לאחרונה, לא מעט שמות עלו בהקשר של בני יהודה, אך אברמוב לא רצה להתפשר. הוא היה ממנה את שרון מימר אחריו פיטוריו מהפועל חדרה, או את קובי רפואה וחיים סילבס אם היו מסיימים דרכם בעירוני קריית שמונה ובהפועל חיפה בהתאמה, אך גם הם היו בגדר ברירת מחדל ביחס לאבוקסיס מבחינתו. הוא לא באמת רצה להחתים מאמן אחר מלבד אבוקסיס, שנחשב לאיש המתאים והמחובר ביותר לבני יהודה, להנהלה, לאנשי המערכת ולשחקנים שאת רובם, עדיין, הוא הביא לבני יהודה ושמחו מחזרתו לקדנציה רביעית במועדון.

בין הביקורות על אבוקסיס, הייתה הדעה שהוא "הפך את ב"ש לבני יהודה". עכשיו, כשהוא על סף חזרה רשמית לשכונה, הוא רוצה להפוך את בני יהודה לבני יהודה, להחזיר את הקבוצה ההיא שהוא בנה וטיפח בשנים האחרונות, שסטתה מהדרך בשנה האחרונה וחוזרת למאמן הטבעי שלה, אחרי שנת הפסקה – מינואר 2020 לינואר 2021.

שחקני בני יהודה. בסכנת ירידה ממשית (איציק בלניצקי)שחקני בני יהודה. בסכנת ירידה ממשית (איציק בלניצקי)

אז, כששוחרר לב"ש, שלא שילמה את הפיצוי הנקוב בחוזהו לבני יהודה, הובטח לבעלים הכתום שה"טובה" תחזור אליו כשיצטרך. עכשיו, הוא קיבל אותה בחזרה, בדמות חוסר ההערכה כלפי המאמן, אותו קיבל בחזרה באהבה גדולה. אחרי שעבר מכתום לאדום, אבוקסיס חוזר לכתום, המועדון עם הצבע שהכי מתאים לו כמאמן ושהוא תמיד באופנה מבחינתו.

כעת, הוא צפוי להחתים בבני יהודה את נוואנקו אוביורה כפי שנחשף ב-ONE, הקשר האחורי הניגרי, אותו אף רצה בקיץ האחרון בבאר שבע, ולא הצליח להחתימו בסכומים הרבה יותר גבוהים מאלו שהוא דורש כיום, אחרי ששוחרר מבואבישטה. כמו כן, הוא יצטרך לבחור חלוץ, כאשר פאטוס בצ'יראי, שעל מועמדותו פורסם לראשונה, שוב על הפרק אחרי שכבר הופסקו המגעים מולו.

בצ'יראי. שוב על הפרק (שחר גרוס)בצ'יראי. שוב על הפרק (שחר גרוס)

בכלל, הוא ייאלץ לקבל החלטות לגבי הסגל של בני יהודה, שדורש שיפוץ רציני, בטח כשהקבוצה מסובכת בתחתית עם 16 נקודות, רק שתי נקודות מעל הקו האדום, וזאת אחרי תשעה משחקים ללא ניצחון - ערב המחזור ה-18. אחרי כל הסיפורים מסביב, אבוקסיס מגיע כדי להשאיר את הקבוצה בליגה, ורק עכשיו הבעלים יכול להיות שקט, כשהוא מלא ביטחון שכעת, עם המאמן הטבעי של בני יהודה, זה יקרה.

לקראת הקיץ, אם לא יקרה משהו בלתי צפוי בקרוב, הוא ינסה לצרף לקבוצה את אחד מכוכבי ליגת העל, אם לא הגדול שבהם, ז'וסוואה, אותו סימנו בבני יהודה באופן מידי במטרה שיתאחד עם המאמן שמחובר אליו כל כך, גם נוכח המו"מ על חוזהו החדש שטרם נחתם והעצבים של הקשר הפורטוגלי על עזיבת אבוקסיס, אותם לא הסתיר בלשון המעטה בחשבון האינסטגרם שלו.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */