יום שישי, 17.05.2024 שעה 14:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

חידת טוואטחה: מה עובר על המגן מאז שחזר?

שחקן הרכש ששב למועדון נעוריו בקול תרועה לא מצליח לספק את הסחורה, הפך לשחקן שולי ויש לו חלק בהפסד למכבי ת"א. שדו: "הקורונה פוגעת בשחקנים"

|
טאלב טוואטחה (עמרי שטיין)
טאלב טוואטחה (עמרי שטיין)

הרגע שעלול לשנות את העונה של מכבי חיפה הוא הרגע בו מכבי תל אביב קיבלה פנדל בדקה ה-93 במשחק נגדה בבלומפילד. אותו הפנדל שעזר לה לנצח את הירוקים 1:2 השבוע ולצמצם את הפער מהמקום הראשון לחמש נקודות. אחד מהמעורבים באירוע הזה היה טאלב טוואטחה, המגן השמאלי שעלה מהספסל לדקות הסיום ולא הצליח למנוע מסוחט הפנדל, מתן חוזז, לפרוץ מהאגף שלו לתוך הרחבה החיפאית. זה היה עוד אחד מאותם הרגעים בהם שחקן הרכש אכזב מאז שחזר לשחק במדים הירוקים.

טוואטחה חזר למועדון נעוריו ברעש גדול ועם כותרות ענק, כשהוא נחשב לשחקן בולט בנבחרת ישראל ונמצא בגיל 28, גיל שבו הוא אמור להיות בשיאו ולשדרג את הקבוצה - אך מאז ששב ארצה מספר 17 בירוק לא מצליח לתפוס את מקומו בהרכב ולהוכיח שהוא עדיין אותו השחקן שהוביל את מכבי חיפה להצלחות.

פשיץ' לאחר הניצחון על חיפה

לזכותו ייאמר שהוא הגיע בשלב מאוחר יחסית והמשחק הראשון שלו היה נגד מכבי תל אביב במחזור הרביעי, אחרי שהחלים מווירוס הקורונה בו הוא נדבק כשעוד היה חלק מהסגל של לודוגורץ. כמו על רבים אחרים, המחלה כמובן השפיעה גם עליו. “היה לו קשה להתאמן, הוא סבל משיעול מציק, הגוף והשרירים שלו היו תפוסים אחרי מאמץ. הוא לא הצליח להתאושש מהקורונה”, העיד מקורב לשחקן.

הקורונה האטה את קצב החזרה של טוואטחה, הקשתה עליו לחזור לכושר אחרי שהחלים מהמחלה והובילה גם לפציעות שרירים חוזרות, בהן גם פציעה בשריר הירך האחורי שלו. במשחק הנבחרת מול צ'כיה, טאלב הוחלף במחצית על ידי חברו לקבוצה סאן מנחם בגלל שלא הצליח להתמודד עם המתיחה. למרות הפציעה, טוואטחה חזר להתאמן, נראה כשיר ואפילו פתח בהרכב נגד הפועל כפר סבא בליגה, אבל גם במשחק הזה הוא שוב הרגיש מתיחה בשריר, הוחלף במחצית ולא שיחק כשלושה שבועות.

טאלב טוואטחה (רדאד ג'בארה)טאלב טוואטחה (רדאד ג'בארה)

זה קורה לשחקנים רבים שחלו בקורונה. ערן שדו, מאמן הכושר בנבחרת ישראל, פוגש מידי יום כדורגלנים שעוברים את זה. “אני לא רוצה להתייחס לשחקן כזה או אחר, אבל הקורונה משפיעה מאוד על הכדורגלנים”, סיפר שדו. “אין עדיין בעולם מחקר שיכול לתת לנו תשובה למה שהווירוס הזה גורם לכדורגלנים, אבל אני יכול להעיד מהעבודה שלי בשטח שרוב השחקנים שהיו חולים בקורונה נפצעו באחוזים גבוהים יותר אחרי המחלה והם סובלים בעיקר מפציעות שרירים, חולשה וקושי בפעילות עצימה”.

מאמן הכושר, ששיקם שבעה שחקנים שחלו בקורונה בתקופה האחרונה, העיד: “אם משווים כדורגלן למכונית, אז שחקנים שחלו עדיין יכולים להגיע למהירות של 100 קמ"ש ולבצע את אותן הפעולות הרגילות שדורשים מהם, אבל אם לפני הקורונה הם עשו את זה בהילוך חמישי ובלי הרבה מאמץ של המנוע, אז עכשיו הם מרגישים כאילו הם מגיעים ל-100 קמ"ש בהילוך שני. כדי להגיע לעצימות של פעולה פשוטה הם נדרשים להרבה יותר מאמץ מהגוף. כתוצאה מזה, זה כבר לא אותו השחקן שהכרת קודם. כמובן שכל אחד לוקח את זה אחרת, הירידה ביכולת שלו היא שונה וגם קצב ההתאוששות או החזרה הוא אינדיבידואלי, אבל אי אפשר להתעלם מזה שהגוף עבר טראומה. לשמחתנו, יש בארץ צוותי רפואה ואימון מצוינים שכבר יודעים איך להתמודד עם זה, אבל לשחקן עצמו זה לא פשוט בכלל”.

ערן זהבי וערן שדו (רדאד ג'בארה)ערן זהבי וערן שדו (רדאד ג'בארה)

בזמן שטוואטחה ניסה להשתקם מהמחלה בשבועות הראשונים שלו במכבי חיפה, סאן מנחם הבין כי הוא חייב להילחם על מקומו והציג יכולת גבוהה במשחקים ובאימונים, כך שברק בכר בחר להציב אותו בעמדת המגן השמאלי ולא ויתר עליו גם כשטוואטחה היה כשיר לחזור. מכאן והלאה, הקבוצה נכנסה לריצה טובה והכל התחבר לה, אז הרכש החדש נותר בחוץ ופתח בהרכב רק פעם אחת בעשרת המחזורים האחרונים, כאשר גם בדקות המעטות שקיבל מברק בכר הוא לא הצליח להרשים.

עד כה, טוואטחה שותף רק ל-372 דקות משחק בליגה, בהן הוא רשם 17 חילוצי כדור ומנגד איבד 37 כדורים. מאז שהגיע, הוא פתח רק שלוש פעמים בהרכב במשחקי הליגה ובאף משחק ליגה הוא לא סיים 90 דקות. לעומתו, סאן מנחם רשם כבר 1,322 דקות על הדשא, ומעבר לתרומה ההגנתית, הוא גם הספיק לבשל שער אחד ולכבוש שניים בעצמו, כך שלמעשה טוואטחה נדחק לספסל, יש פיחות במעמדו וגם היכולת שלו עדיין רחוקה ממה שציפו לראות ממנו.

סאן מנחם. השתפר מאז שטוואטחה הגיע (נעם מורנו)סאן מנחם. השתפר מאז שטוואטחה הגיע (נעם מורנו)

ובכל זאת, במכבי חיפה לא יוותרו כל כך מהר על שחקן הבית שחזר בתחילת העונה. בקיץ האחרון, בקבוצה ראו בו בתור שחקן שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול האלופה מכבי תל אביב, אלא שטוואטחה לאורך השנים האחרונות לא היה שחקן מוביל בקבוצות שלו. אומנם הוא היה שחקן שפתח בהרכב נבחרת ישראל, אבל מאז שעזב את הארץ, הוא לא שיחק באופן קבוע בפרנקפורט ובלודוגורץ.

“כשאתה חוזר מחו"ל יש איזה בום כי אתה חוזר אחורה במובן מסוים, גם אם אתה חוזר לקבוצה בסדר גודל כמו של מכבי חיפה שיש בה תנאים של מועדון אירופאי", טען אילן בכר, יועץ מנטאלי כיום וכדורגלן ששיחק בעמדת המגן בעבר. “לפעמים קשה לחזור אחורה כי במובן מסוים זה אומר שלא הצלחת להישאר ברמות הגבוהות של אירופה ולכן זו ירידה שקשה לעכל אותה. כל אחד מקבל את זה אחרת, כי לפעמים החזרה היא מובנת מאליה והכל בסדר, אבל לפעמים ספורטאי מתקשה לעשות את ההתאמות הנכונות למצב החדש אז הוא עלול לאבד את עצמו”.

אילן בכר (נעם מורנו)אילן בכר (נעם מורנו)

בדקות המעטות בהן שיחק נגד מכבי תל אביב בבלומפילד השבוע, טוואטחה ירד לעשות הגנה, לא הצליח לעצור את מתן חוזז שפרץ לרחבה, וכשהבלם בוגדן פלאניץ' ניסה לסגור את הקשר בצהוב זה כבר היה מאוחר מידי והוא הכשיל אותו בתוך הרחבה. זה היה המהלך שהוביל לפנדל, שהביא את שער הניצחון למארחת ובעקבותיו היא גם צמצמה את הפער בטבלה לחמש נקודות מהמוליכה. אי אפשר להפיל את האשמה רק על טוואטחה כמובן, אבל פעם הוא לא היה מגן שהיה קל להתמודד איתו, וכיום הוא רחוק מהיכולת שגילה בגיל צעיר יותר.

“טאלב הוא שחקן מצוין שתרם גם לנבחרת למרות שלא שיחק הרבה בגרמניה, לכן קצת מפתיע אותי שהוא לא מצליח להציג יכולת גבוהה בחיפה”, הוסיף אילן בכר. “אסור לשכוח שמעבר לזה, יש לו גם תחרות רצינית עם סאן מנחם ובסופו של יום ברק בכר לא צריך להתייחס לשמות אלא רק למי שנראה טוב בעיניו, אבל זה עדיין לא אומר כלום. כששיחקתי בהפועל תל אביב לפני 21 שנה, בהתחלה עומרי אפק בקושי ראה דשא, אבל באמצע העונה הוא השתלב בהרכב, שיחק באופן קבוע - וביחד זכינו בדאבל. מה שיפה בכדורגל זה שדברים עוד יכולים להשתנות”.

טאלב טוואטחה. חידה (נעם מורנו)טאלב טוואטחה. חידה (נעם מורנו)

מהמשחק הראשון נגד מכבי תל אביב ועד למשחק האחרון נגד מכבי תל אביב, טוואטחה סוגר סיבוב ראשון במכבי חיפה מאז חזרתו לארץ. לצערו, הוא מסיים אותו כשחקן שולי ולא עם תפקיד ראשי בהצגה. יש לכך סיבות רבות, אך עד למפגש הבא הוא יצטרך לתרום הרבה יותר ובאמת לעזור לה לשנות את מאזן הכוחות כדי לרוץ לאליפות.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */