יום שני, 20.05.2024 שעה 21:34
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3649-2833הפועל חדרה5
3539-4432בית"ר ירושלים6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • 3 - 1
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • 0 - 1
  • מכבי פ"ת

"זה ניצחון של אופי, אבל גם של כדורגל טוב"

במכבי ת"א היו בעננים אחרי ה-1:2 על מכבי חיפה וסימנו גיבורים: חוזז ("לא הוריד ראש לרגע"), ז'ראלדש וגלזר שדחף לניצחון. וגם: הרכש והטענות ל-VAR

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם אלכסנדר פשיץ' (רדאד ג'בארה)

"מתן חוזז זה שחקן שלא מוריד את הראש לרגע. גם כשהוא לא שיחק ולא היה מרוצה מזה, בא לכל אימון ונלחם, מתאמן ברמה הכי גבוהה שיש, הוא שחקן כדורגל מצוין ואיזה כיף שהוא עשה את הניצחון הזה", כך החמיאו בצוות המקצועי של מכבי תל אביב לשחקן ההתקפה שהפך אמש (רביעי) לגיבור המשחק שייתכן מאוד ופתח מחדש את מאבק האליפות בליגת העל. האלופה המכהנת שוב עשתה את זה מול מכבי חיפה ועם 1:2 דרמטי במשחק רותח מהדקה הראשונה שלו, הראתה שהיא עוד פה. 

חוזז סומן כאיש המפתח מן הסתם אחרי שבישל שער יפהפה לטל בן חיים וכמובן סחט את הפנדל שהכריע את המשחק עם תרגיל גדול על טאלב טוואטחה. "כל העונה הפרשנים השונים מדברים על מה קרה לטל בן חיים, מישהו שמע את קולם בענייני טוואטחה או שאסור לבקר העונה מישהו במכבי חיפה?", תהו אצל הצהובים בשעה לילה מאוחרת לאחר המשחק. במכבי ת"א סימנו שחקן נוסף שהביא למפנה מול הירוקים וזהו אנדרה ז'ראלדש, המגן הימני הפורטוגלי שבמשך ימים רבים בחודש שעבר, בחיפה היו בטוחים שהוא יגיע אליהם אך בסוף חזר לת"א. 

פשיץ' לאחר הניצחון על חיפה

"אנדרה שינה את המשחק. הגנתית הוא ניצח כל מאבק, בהתקפה הוא היה נראה קליל ועשה מהלכים יפים, אבל ההכנסה שלו שינתה את כל הפריסה שלנו כי פטריק ואן לוון זיהה את הדלילות המתפתחת בקישור של מכבי חיפה. ההזזה של שחר פיבן לאמצע וההכנסה של ז'ראלדש, זה סיפור המשחק יחד עם הכניסה של דן גלזר", הסבירו במכבי ת"א, שם החמיאו למספר 6 שהחליף את עדן קארצב שנפצע בברכו וסיפק מעל מחצית השעה ברמה שהזכירה לכולם מיהו שחקן העונה שעברה: "דן ווינר. עלה כמו גדול. כשמכבי חיפה כבר חשבה על תיקו בדקה 75, הוא צרח על כולם באמצע המגרש 'אנחנו מנצחים היום', זה שחקן ומנהיג". 

אגב, גם שרן ייני היה בין הצורחים על הדשא וזה שדחף את חבריו בדקות האחרונות. "מכבי חיפה מדקה 65 שיחקה על תיקו. ישב להם בראש שתיקו טוב להם, אנחנו ידענו שאסור לנו לתת לזה לקרות, הרגשנו במחצית השנייה שאנחנו הרבה יותר טובים והיינו חייבים לנצל את זה אחרי שבמחצית הראשונה היינו מאוד מבוהלים", סיכמו במועדון הצהוב. "בסוף אפשר להגיד אופי, אופי וניצחון של אופי אבל זה לא רק זה. זה ניצחון של כדורגל. במחצית השנייה הכדורגל שלנו ניצח, השינוי הטקטי, הפעולות האישיות, עשינו את הדברים שמנצחים משחקים מתי שחשוב לעשות אותם". 

שחקני מכבי ת"א חוגגים עם אלכסנדר פשיץ' (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א חוגגים עם אלכסנדר פשיץ' (רדאד ג'בארה)

בזמן שכל זה התרחש, ביציע הכבוד ישנו שני אנשי הצוות החדשים של פטריק ואן לוון. העוזר החדש רייניר רובמונד ומאמן השוערים החדש דניס גנטנאר. הם האנשים שכעת יסייעו לפטריק ואן לוון להמשיך את הקדנציה שלו בקריית שלום כמאמן הראשי עד לסיום העונה ומי יודע, אולי גם הלאה. "פטריק יסודי מאוד באימונים שלו, אתם יכולים להגיד שאנחנו אומרים את זה עכשיו כי ניצחנו את מכבי חיפה וזה, אבל באמת - יסודי באסיפות, יסודי באימונים, מבין כדורגל, יודע מה הוא רוצה מהשחקנים", החמיאו לו בקבוצה. סביב הגעתם של רובמונד וגנטנאר יש סיפור מעניין מאוד על איך הצליחו במכבי ת"א לסגור את ההגעה שלהם במהירות הבזק ולהתארגן על מבצע של ממש כדי להנחיתם רגע לפני שהשמיים נסגרים. 

אותו תהליך, חשף נקודה מעניינת לפיה קבוצות ליגת העל, וכמובן מכבי ת"א, יכולות להביא זרים חרף סגירת נתב"ג. לקבוצות הכדורגל יש לכך אישור בשלב הזה, כאשר הפרוצדורה אומנם סבוכה מאוד אך אפשרית. על המועדונים יש לשלוח חוזה חתום למשרד הפנים כדי לקבל אישור להנחתת אדם שמגיע לישראל לצורך עבודה. אותו שחקן זר יצטרך להציג בדיקת קורונה שלילית לפני שהוא עולה על טיסה. המטוס יצטרך להיות חכור באופן פרטי, מחברה ישראלית בלבד, והוא יורשה להגיע ארצה. 

פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)

הדרך הנוחה ביותר תהיה פשוט לחכור מטוס מחברה ישראלית אשר ימתין בקפריסין ולהביא את הזר או הזרים החדשים לאי השכן, ומשם להטיס אותם לישראל. מדובר כמובן בהוצאה כספית לא מבוטלת, אך אפשרית למי שרוצה להתחזק. במכבי ת"א בכל אופן מחפשים שחקן התקפי שיכול לשחק מתחת לחלוץ ובכנפיים, מישהו ורסטילי שיעניק להם מספר פתרונות ואם יצליחו למצוא את השחקן הזה, שצריך אגב להיות חופשי או מושאל, המהלך יתבצע אם כי כפי הנראה לא בזמן למועד הרישום ל-32 האחרונות בליגה האירופית. במקביל, במכבי ת"א מעוניינים להאריך את החוזה של דור פרץ לחוזה רב שנתי וארוך וכך גם את של דן גלזר. שיחות בעל פה כבר התקיימו בין הצדדים.

לסיום, בחזרה למשחק מול מכבי חיפה, במכבי ת"א היו טענות קשות בנוגע לשיפוט אך חלקן הופנו דווקא לעבר צוות ה-VAR ששפט במשחק. הטענה הראשונה הייתה סביב ביטול הפנדל של אנריק סבוריט: "אם היו בודקים כמו שצריך את הזווית האחורית של 4-5 או את הזווית הרחוקה, היו רואים פנדל. יש מגע בין הרגליים. אבל עזוב את זה, למה אוראל גרינפלד שרק? הרי הוא במגרש, שמע את ההיתקלות ביניהם, ראה את ההיתקלות ביניהם, מה הוא דמיין את זה? ראה לא טוב? ואז הולכים כמה דקות קדימה, עופרי ארד פשוט דוחף את איתי שכטר על פיבן וכך הכדור פוגע בשחר ונכנס פנימה”.  

גרינפלד מוציא צהוב (רדאד ג'בארה)גרינפלד מוציא צהוב (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיפו: “באותו הזמן פלאניץ' תופס את פיבן. את זה לא רואים? זה מהלך שכן מאשרים בלי לבדוק במסך? שופט ה-VAR (זיו אדלר, ר.א) הכשיל את גרינפלד. הרי על המגע של סבוריט ורז מאיר במרכז המגרש הוא שורק עבירה וממשיכים הלאה. אז על מה קראו לו, ואיך לא קראו לו לראות פאול על שכטר בגול? 250% עבירה. חד משמעי, אבל כבר התרגלנו ואין לנו שום ציפיות כבר במשחקים שלנו".

בנוסף, במכבי ת"א הביעו פליאה על כך שחוסה רודריגס לא ראה כרטיס אדום. "הוא שולח בעיטה קטנה לעבר אייל גולסה, למה? רצה לבדוק מה מידת הנעליים שלו? השווה בין הרגליים? זה אדום קל, הכי קל שיש". כמו כן, ציינו גם מרפק שנשלח מדולב חזיזה לעבר אנדרה ז'ראלדש, שהוביל לדימום של המגן הפורטוגלי שניות בודדות אחרי שעלה לשחק. "במקרה הכי פחות מחמיר, זה צהוב. אפילו צהוב לא נשלף". 

חוסה רודריגס (רדאד ג'בארה)חוסה רודריגס (רדאד ג'בארה)

דיווח: מכבי ת”א מעוניינת בקשר אחורי צ’יליאני

בתוך כך, בקולומביה מדווחים שהצהובים הביעו עניין בקשר הצ’יליאני בן ה-27 של אמריקה דה קאלי, רודריגו אורנייה, ומתלבטים אם ללכת עליו כבר בחלון ההעברות הזה או לחכות לקיץ. בקולומביה מתארים אותו כשחקן חשוב במערך של הקבוצה וככזה שלקח חלק משמעותי בקופה ליברטדורס, כאשר נטען שההצעה עליו מאלופת ישראל היא בגובה לא פחות מ-1.2 מיליון אירו, כך שיש ספק רב אם יש אמינות בעניין המחיר כפי שצוין בדיווח.   

רודריגו אורנייה (רויטרס)רודריגו אורנייה (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */