יום שבת, 21.09.2024 שעה 04:25

חומסקי: נכשלנו, אנחנו צריכים לעשות בדק בית

ירושלים נחתה אחרי ההדחה מליגת האלופות של פיב"א, הבעלים: "תחושה קשה, בטוח שמשהו בגישה צריך להשתנות", גיא הראל: "רוב הזמן העונה נראינו לא טוב"

|
אייל חומסקי (שחר גרוס)
אייל חומסקי (שחר גרוס)

אחרי שהודחה אמש מליגת האלופות של פיב״א כבר בשלב הבתים הראשון אחרי שנכנעה 88:83 ללימוז׳ הצרפתית, הפועל ירושלים נחתה הערב (רביעי) בישראל בטיסת הנוסעים היחידה שנחתה היום מחו״ל בנמל התעופה בן גוריון כאשר פניהם של השחקנים ואנשי המועדון פשוט אמרו את הכל.

אייל חומסקי אמר: ״הפועל ירושלים תמיד שואפת להכי גבוה, אנחנו שואפים הכי גבוה. נכשלנו, לא עברנו שלב וזה לא מתאים לנו. אנחנו צריכים לעשות בדק בית, אני יודע שאנחנו נמצאים באיזה שהוא רצף של דברים שלא בשליטה שלנו שקרו לנו מאז הקורונה, אבל זה לא תירוץ, אנחנו צריכים להסתכל במראה, לראות איפה טעינו ולראות מה אנחנו יכולים לעשות שונה ויש על השולחן גם את הגביע וגם את האליפות, אנחנו נילחם בזה עד הסוף״. 

רצף האכזבות מאז ההדחה בטורניר הטופ 8 מול סן פאבלו בורגוס: ״את חלק מהלקחים הפקנו, היו גם משחקים שהדברים עבדו יותר טוב. יש כרגע מצב בו הקבוצה לא נראית מספיק טוב ולא משחקת מספיק טוב, אנחנו צריכים לא להסתיר את הדברים, אלא להתמודד עם הדברים, אנחנו צריכים לחשוב מה אנחנו צריכים לתקן ולתקן את אותם דברים ואני בטוח שנצליח. הפועל גם בטוב וגם ברע״.

אייל חומסקי (שחר גרוס)אייל חומסקי (שחר גרוס)

הדברים שעל הקבוצה לתקן: ״אני חושב שזה מוקדם מדי, אנחנו נמצאים בתחושה מאוד קשה אחרי ההדחה, אני חושב שדברים כאלה של שינויים, מחשבות וגישה אחרת זה דברים שצריכים להיעשות בשיקול דעת, צריך לתת לדברים לשקוע ולהבין איזה אמצעים יש לנו כדי לשנות, אבל בטוח שמשהו בגישה צריך להשתנות ואני בטוח שנעשה את זה״.

גם המנכ”ל, גיא הראל, נראה מאוכזב למדי אחרי ההדחה. 

גיא, מה אמרתם לשחקנים אחרי ההדחה?
”לא דיברנו איתם אחרי ההדחה כי אין יותר מדי מה להגיד”.

מה התחושות אצלכם, אני מאמין שגם בחלומות הכי שחורים לא ציפיתם לדבר כזה.
”לא, אנחנו בשנים האחרונות עושים קמפיינים אירופאיים יפים מאוד ורגילים לעבור שלב בצורה מאוד משכנעת. השנה זה היה נראה לא טוב מהתחלה, לא הפסדנו את העלייה אתמול, מהמשחק הראשון ועד המשחק האחרון לאורך רוב הזמן נראנו לא טוב, ניסינו לתקן ולשפר, אבל אתמול זה היה אקורד הסיום המאכזב מאוד”.

מה בעצם לא עבד, בניתם את הקבוצה בהתחשב הבעיות שהיו, עוד לפני שעודד קטש קיבל את ההצעה מפנאתינייקוס, הבאתם שחקנים ועשיתם שינויים, באיזה נקודה הבנתם שזה לא מה שאתם רוצים?
”כמו שאתה אומר, הבאנו וניסינו ושינינו, אנחנו מתחילת העונה רואים שיש לנו קבוצת כדורסל טובה שלא משחקת כדורסל טוב, ומנסים לתקן ולשפר ואין לזה שום קשר לעזיבה של עודד קטש, כלומר אנחנו היינו במצב כבר עם הגב לקיר והיינו צריכים להבטיח את העלייה כבר הרבה קודם אז זה ממש לא קשור לקטש, ובטח לא לאדומאיטיס שזה לא יכול להקשר אליו בשום צורה. קרה לנו משהו העונה שאנחנו פחות התרגלנו אליו בתקופה האחרונה, אם בדרך כלל בשנים הקודמות אנחנו היינו במציאות שבה היינו יוזמים דברים כדי לשפר את הקבוצה, אז השנה היינו צריכים כל הזמן להגיב לאירועים, וזה לא משנה כי התירוצים והסיבות בכלל לא רלוונטיים, אבל אלו העובדות, אם שנה שעברה התחזקנו בשלבין וג’ון הולנד וטאריק כי רצינו לחזק ולשפר את הקבוצה כי היו הזדמנויות, אז השנה עבדנו כל הזמן רק בלייצב את הקבוצה ובאמת מגוון הסיבות הוא לא מעניין זאת השורה התחתונה, אבל יש לנו עוד שני תארים פה בארץ, יש לנו את הליגה שחשובה לנו מאוד וכבר ביום שישי יש לנו משחק ויש לנו כמובן את גביע המדינה וצריך להתאפס מהר, לחזור לעבוד ולעמוד ביעדים שלנו”. 

שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים (אורן בן חקון)שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים (אורן בן חקון)

יש מחשבה למזער נזקים מבחינה כלכלית כשאין אירופה?
”לא”.

דיברת על קמפיינים קודמים באירופה, עברתם לליגת האלופות ואתם הצהרתם מהרגע הראשון שהמטרה היא פיינל פור וללכת עד הסוף במפעל הזה כל עונה, זה לא קרה מאז שהגעתם לליגת האלופות. ביורוקאפ הגעתם לחצי הגמר, מעבר לכך לא עברתם שלבים, אם לוקחים 7 שנים אחורה, אין יותר מדי הישגים אירופאיים.
”אני לא יודע למה אתה קורא הישגים אירופאיים, אני חושב שמועדון בסדר גודל שלנו שאנחנו מועדון מכובד שנה שעברה עד שהסתיימה הקורונה והיינו מקום ראשון ועברנו את השלב אחרי זה והיינו עם הבטחת הביתיות עד הסוף ואז באה הקורונה, אין מה לעשות ושנה לפני זה הפסדנו לטנריף, אני לא יודע בראש של מי זה נקרא כישלון להפסיד להם, כי מישהו צייר איזה סרט שהיא קבוצה נחותה מאיתנו, זה מחמיא מאוד אבל זה לא מתכתב עם המציאות ושנה לפני זה עשינו חצי גמר יורוקאפ, נכון ששנתיים לפני זה היו חלשות אנחנו יודעים את זה אבל תיקנו, והשנה זה באמת כישלון. כשמסתכלים על כל ה-7 שנים זה שקבוצות לא עומדות ביעדים שלהן, אתה יודע כמה קבוצות מתחילות את העונה שלהם בכל ליגה בעולם ובטוחות שהן יהיו אלופות ובסוף יש רק אלופה אחת, אז גם פה, לא תמיד אנחנו רוצים להיות אלופים בכל מפעל בתחילת כל שנה. לא תמיד זה קורה. אבל בסך הכל, באמת השנה זה קמפיין כואב, בשנתיים שלפני אני לא חשוב שזה היה כואב, ובסך הכל אני מרוצה מאוד ממה שקורה בקמפיינים האחרונים באירופה, חוץ מהיום”. 

גיא הראל (שחר גרוס)גיא הראל (שחר גרוס)

נראה שיש ב-3 העונות האחרונות חוסר בגבוה דומיננטי שזה באירופה מאוד משמעותי, יש מחשבה להפיק את הלקח הזה לקראת עונה הבאה?
”זה לא עניין של להפיק את הלקח הזה, בסוף בה מאמן עם שיטת כדורסל שהוא מאמין בה עם סגל שהוא מאמין בו אני לא חושב ששנה שעברה הרגשנו חוסר בגבוה דומיננטי, אם היית שואל כל אחד במפעל היינו פייבוריטים ללכת מאוד רחוק, לא יודע מה היו התוצאות בדיעבד. שנה לפני זה כשעשינו את הבית הראשון עם 12 ו-2 ועברנו את השלב שאחרי לא היה צורך בגבוה דומיננטי. יש כל מיני דרכים לשחק כדורסל ולנצח כדורסל בכל העולם, בסופו של דבר הולכים לפי הפילוסופיה של המאמן ולמאמן הייתה פילוסופיה שהצליחה מאוד בקבוצות הקודמות שבנינו ונראה לגבי ההמשך, עוד מוקדם לדעת כרגע”.

למאמן הנוכחי יש דרישות מסוימות גם לבניית הסגל שהוא רוצה לראות?
”לעונה הבאה? עוד לא התחלנו לדבר על הסגל לעונה הבאה, יש לנו מספיק זמן ומטרות אבל נשב איתו כשיהיה הזמן ונתחיל לבנות את עונה הבאה, הוא מאוד מרוצה מהסגל, אבל לא מרוצה מאיך שאנחנו משחקים, זה טבעי, ישבנו איתו היום, הוא חושב שאפשר להוציא דברים יותר טובים מהקבוצה הזאת ונלך לעבוד”.

שינויים בסגל לעונה הנוכחית, זה משהו שעומד על הפרק?
”לא, ישבנו עם המאמן בבוקר, הוא מאמין בסגל ובקבוצה, הוא רוצה שדברים ייעשו אחרת, וזה נכון לכל מי שרואה אותנו, זה לא סוד”.

עידן זלמנסון הוסיף: "לצערי זה משהו שקורה לא מעט העונה, אנחנו מגיעים למשחק יודעים את החשיבות ולא מוציאים לפועל כמו שצריכים,זה מאוד מתסכל לא ככה רצינו לסיים את העונה האירופאית ולא ככה קיווינו שזה יקרה, אבל אין יותר מדי מה לעשות,כולם מבואסים, הראש למטה בימים הקרובים צריכים להתרכז בלהרים את הראש ולנסות להשיג את המטרות שנשארו".

עידן זלמנסון (שחר גרוס)עידן זלמנסון (שחר גרוס)

האם בגלל הניצחון של טורק טלקום על איגוקאה זה יותר כואב: “אני חושב שכן כי בסופו של דבר אתה רוצה תמיד להשאיר עניינים בידיים שלך, ידענו שזה לא המצב אבל מצד שני גם לא רצינו להסתכל לשם כי אנחנו הפועל ירושלים ותמיד אנחנו רוצים לנצח אז זה קצת חמוץ ולא נעים אבל כולם מאוד מבואסים, לא שמחים ממה שקרה, רצינו את זה יותר מכל דבר אחר אבל לא תמיד הכל מסתדר כמו שרוצים״.

ג'ייקובן בראון (שחר גרוס)ג'ייקובן בראון (שחר גרוס)

טראומת העונה שעברה שנקטעה: "הרגשתי את זה בעיקר בתחילת העונה שעשינו המון השוואות וגם מסביב השוו,בשלב מסוים הבנו שזה עונה אחרת ושחקנים אחרים וגם צריך שוב לעבוד,זה שהעונה שעברה הייתה נהדרת לא נותן שום נקודה לשנה הזאת, הבנו את זה אבל כמו שאמרתי כרגע המצב רוח ירוד וצריך להתרכז בלהרים אותו חזרה כי יש לנו עדיין גביע ואליפות".

דאיניוס אדומאיטיס (שחר גרוס)דאיניוס אדומאיטיס (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */