יום שני, 29.04.2024 שעה 10:40
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

חסון: רוטנשטיינר הצליח, יהיה מנהל טכני ישראלי

יו"ר ההתאחדות דיבר על מאמן נבחרת ישראל: "לא איבדנו את הדרך". האוסטרי הציב מטרות ("דרג 3 במוק' היורו") והתייחס לרפאלוב ("אין לי בעיה איתו")

|
וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)
וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)

לראשונה מאז הוחלט כי ימשיך בתפקידו כמאמן נבחרת ישראל גם במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022, וילי רוטנשטיינר דיבר היום (שני) לראשונה במסיבת עיתונאים משותפת, אשר התקיימה בזום בשל הגבלות הקורונה, עם יו”ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, בה שניהם התייחסו למשימות הניצבות בפני הנבחרת הלאומית בקמפיין הקרוב וכמו כן, על המשך דרכו של רוטנשטיינר כמאמן והחיפושים אחר מנהל מקצועי חדש.  

כזכור, רוטנשטיינר לא הצליח להוביל את נבחרת ישראל ליורו שייערך הקיץ לאחר שהנבחרת נכנעה 5:3 לסקוטלנד בגלאזגו בדו קרב פנדלים אחרי 0:0 ב-120 דקות בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו. כמו כן, הנבחרת סיימה במקום השלישי בבית שכלל את צ’כיה, סקוטלנד וסלובקיה בדרג ב’ של ליגת האומות, מה שהוביל לכך שהנבחרת תישאר בדרג גם בקמפיין הבא של ליגת האומות.

רוטנשטיינר: לא איבדנו את הדרך

רוטנשטיינר אמר: “אני מצפה למשחקים הקרובים ומקווה שהקהל יוכל להיכנס. זה כבוד גדול ועונג גדול עבורי לאמן את נבחרת ישראל. השאלה העיקרית היא מה אנחנו רוצים להשיג השנה וזו שאלה קשה, אבל עבדתי וסימנתי שבע מטרות. ברור שיש לנו פילוסופיה מסוימת ואני אעשה את המקסימום לסייע למנהל הטכני החדש כדי להמשיך בדרך שלנו. הנבחרת הישראלית היא כרטיס הביקור של הכדורגל הישראלי והמטרה שלי היא להוביל את הנבחרת להצלחה, הנבחרת הזו נלחמת עד השנייה האחרונה ואנחנו אף פעם לא מוותרים ונותנים הכל בשביל הקהל והמדינה. אנחנו במקום ה-87 בדירוג העולמי, אז אנחנו רוצים להתקדם ויש לנו חזון גדול לטפס בדירוג לאזור 30 הראשונות. המטרה שלי היא לעלות לפחות לדרג השלישי בדירוג לקמפיין הבא, שיחקנו טוב מול סקוטלנד, סלובקיה וצ’כיה, אבל המטרה היא להמשיך להתקדם כדי להשיג את המטרות שלנו. אנחנו רוצים לשחק באינטנסיביות גבוהה יותר ולהניע מהר יותר את הכדור. השיפור בליגה הישראלית חיובי מאוד עבורי, אנחנו רוצים להתקדם בדרך להשגת המטרות שלנו”.

ווילי רוטנשטיינר (נעם מורנו)ווילי רוטנשטיינר (נעם מורנו)

“זה לא נכון מבחינתנו לסמן מטרות מבחינת מיקום בקמפיין כי יש איתנו נבחרות חזקות כמו דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד. המטרה שלנו היא לקחת נקודות כבר במשחק הקרוב מול דנמרק. אנחנו רוצים להאמין בכדורגל הישראלי, בשחקנים הישראלים ובנבחרת שלנו, אנחנו מתמקדים ביכולות שלנו ובאיכויות שלנו ולא בבעיות, אנחנו יכולים לגרום לזה לקרות אם נאמין, יש לנו שחקנים מצוינים. שחקנים צעירים מקבלים הזדמנות אדירה אצלנו, לא רק מנור סולומון. נתינת הבמה לשחקנים כאלה ובנייתם לכדורגל בין לאומי היא המטרה השישית. יש לנו גם את שון וייסמן בספרד ושחקנים נוספים. המטרה השביעית היא הקהל, הרבה אנשים אוהבים את הנבחרת ואנחנו רוצים שכאשר נושא הקורונה ייפתר נמשוך קהל למגרשים, זו מטרה גדולה מאוד מבחינתנו. התחלתי לעבוד על המטרות האלה בכדי להפוך אותן למציאות. אני מבקש מהתקשורת גם לקחת חלק בתהליך הזה, ברור שאם דברים לא יילכו כראוי תוכלו לבקר, אבל חשוב לי שתתמכו בדרך שלנו. יש לנו מוטיבציה וכוח לעשות את זה ולהשיג את המטרות שלנו וזה מה שאני מבקש מכל שחקן ואיש צוות, אני רוצה לראות את המטרות האלה באות לידי ביטוי בקמפיין מוקדמות המונדיאל הקרוב”.

המשך דרכו בתפקיד מאמן הנבחרת: “הוועדה קיבלה החלטה ויש פילוסופיה מסוימת לגבי העתיד שלי וההחלטה שימונה מנהל מקצועי חדש ולכן אני חושב שלא אני אמור לענות על כך”.

על מצבו של ליאור רפאלוב שלא מזומן לנבחרת על אף שנבחר לשחקן העונה בבלגיה: “אתה צודק שנבחרת ישראל מצליחה רק כאשר כולם נשארים ביחד, אבל חשוב מאוד שכולם יעבדו על מנת שהנבחרת תיראה טוב ותצליח. אין לי בעיה עם ליאור רפאלוב, אני מברך אותו על ההישג המרשים שלו בבלגיה, הוא הציג יכולת נהדרת. אני מנסה לזמן את השחקנים הטובים ביותר בעיניי ולדעת הצוות המקצועי, השחקנים שישתלבו בצורה הטובה ביותר ויעזרו לנבחרת. אם אראה לנכון, אזמן גם את רפאלוב, הדלת פתוחה. אנחנו עוקבים אחרי כל השחקנים ואז מקבלים את ההחלטה לגבי הזימונים, ההחלטה שלנו תהיה במרץ ויכול להיות שליאור יזומן ויכול להיות גם שלא, אנחנו צופים אבל בכולם. אנחנו בוחנים בכל שבוע את התפוקה והיכולת של השחקנים ובסופו של דבר מזמנים את אלו שהכי יתאימו לנבחרת. אני מעריך אותו מאוד, הוא שחקן מנוסה ונהדר ובירכתי אותו על ההישג שלו, נראה מה יהיה בהמשך”.

רפאלוב עם נעל הזהב (הטוויטר הרשמי של אנטוורפן)רפאלוב עם נעל הזהב (הטוויטר הרשמי של אנטוורפן)

על ליאל עבדה: “הייתי במשחק של מכבי פתח תקווה והיה משחק טוב, אבל אני לא רוצה להתייחס לשחקן בודד. אני רוצה לעזור לשחקנים צעירים להשתפר ולהתפתח ושחקנים כאלה תמיד מתקבלים בברכה בנבחרת הלאומית. אני מתרכז גם בצפייה בנבחרות הצעירות ויש לנו שחקנים צעירים מצוינים ואנחנו רוצים לפתח אותם ואם תהיה אפשרות לשלב שחקנים צעירים בנבחרת הבוגרת זו כמובן מטרה מבחינתנו”.

ליאל עבדה חוגג (נעם מורנו)ליאל עבדה חוגג (נעם מורנו)

על אלון חזן: “יש לי צוות באיכות גבוהה וחשוב לי שהצוות המקצועי יישאר כזה, אבל ברור שיש עוד אפשרויות אבל יכול להיות שייפתחו אפשרויות ואני תמיד רוצה קודם כל בהצלחת ההתאחדות על כל הנבחרות השונות”.

אלון חזן (רדאד ג'בארה)אלון חזן (רדאד ג'בארה)

על ביברס נאתכו: “הייתה לי שיחה טובה עם ביברס והוא שחקן מצוין, מהקפטן ועד השחקנים הצעירים, הזימון לנבחרת מגיע בהתאם ליכולת של השחקנים. אני לא יכול להגיד מראש מה יהיה, אבל אני מעריך את המנהיגים שלנו בנבחרת”.

ביברס נאתכו (רדאד ג'בארה)ביברס נאתכו (רדאד ג'בארה)

חסון אמר: “עד כמה שזה נשמע בלתי נתפס, אנחנו נערכים בפעם השלישית להתניע את הכדורגל בתקופת הקורונה וזה דורש הרבה היערכות מבחינה כלכלית ולוגיסטית וזה אתגר לא פשוט עבורנו. לשמחתי הפעולה של הנבחרות נשמרה כמו שהיא ברמה הבין לאומית. חתמנו על הסכם עם ההתאחדות של איחוד האמירויות בהתאם להסכם השלום בין המדינות ואף מינינו פרויקטור, יריב טפר, לשם כך ואני מקווה שנראה תוצאות בקרוב. כמו שאתם יודעים וילי רוטנשטיינר מונה למאמן הנבחרת והמשימות שלנו די רבות למינוי מאמנים לנבחרות השונות”.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון (ההתאחדות לכדורגל)יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון (ההתאחדות לכדורגל)

“נשאלתי אחרי שמינינו את רוטנשטיינר אם איבדנו את הדרך, אז לא איבדנו את הדרך, יש לנו את הדרך הישראלית בהנהגתו של רוטנשטיינר ואנחנו עומדים מאחורי הדרך הזו. כל מי שייכנס להתאחדות יאמץ את המצפן של הדרך הישראלית הזו כי בנינו משהו לשנים הבאות. כשנכנסתי לתפקיד אמרתי שאני אשקיע בילדים ובנוער ואהפוך את הפירמידה וכך אכן אני עושה. אנחנו בתוך שנת קורונה והקמנו את האקדמיה הראשונה במכמורת ויש שם 23 ילדים משנתון 2007 שכבר נמצאים שם ופועלים וזו הייתה משימה מאוד לא פשוטה וזה מבחינתנו חוד החנית. נוסף על כך, פתחנו שלושה מרכזי מצוינות בנוף הגליל, אשקלון ורמת גן ואני חושב שההשקעה הזו נותנת לנו תקווה להמשך הדרך בעשייה בנבחרות הצעירות. אנחנו הולכים להכפיל את בית הנבחרות בשפיים ונקיים עוד שני בתי פיתוח לנבחרות במזרע ובאשקלון, הייתה משימה לא פשוטה השנה ועמדנו בה. באשר לוועדת האיתור, הייתה עננה מאוד גדולה האם נוכל לקיים את הפעילות הבינ”ל כאשר הקמנו את ועדת האיתור והצבנו שני מטרות, מטרה אחת להעפיל ליורו, מה שלא צלחנו ומטרה נוספת, להישאר בדרג ב’ של ליגת האומות לאחר שעלינו מדרג ג’. לשמחתי הרבה ביעד הזה הצלחנו לעמוד”.

“התלבטנו לגבי המשך שיתוף הפעולה עם רוטנשטיינר, אם יהיה מנהל טכני או ימשיך כמאמן ובסופו של דבר, החלטנו שהוא ימשיך כמאמן נבחרת ישראל. ידענו שלאורך זמן הוא לא יוכל לשמש גם כמאמן הנבחרת וגם כמנהל טכני. כמובן שהוא ימשיך לסייע למנהל הטכני שייכנס לנעליו ונמנה בשבועות הקרובים מנהל לנבחרות הצעירות ויהיה אחראי למינוי המאמנים. כאשר דיברנו על המטרות למוקדמות מונדיאל 2022 ראינו את השינוי בנבחרת בתקופה הזו והנבחרת שלנו מתנהלת היום בצורה מאוד מקצועית ואני חושב שאנחנו רואים את התוצאות וקוצרים את הפירות. הוגרלנו לבית מאוד אטרקטיבי והמטרה היא ברורה מאוד, להיות תחרותיים ולצבור מספיק נקודות על מנת לצבור נקודות כדי לחזור בקמפיין הבא לדרג 3 שאיבדנו בקמפיין האחרון. שני המשחקים מול דנמרק וסקוטלנד ייערכו באצטדיון בלומפילד כאשר אנחנו מאוד מקווים שתהיה אפשרות לאפשר לקהל להיכנס. אנחנו בדיאלוג עם משרד הספורט ומשרד הבריאות בנוגע לסיטואציה. יש עוד חודשיים ואנחנו רואים את הקצב בחיסונים והשאיפה שלנו היא שהנבחרת תתחבר בקמפיין הזה שוב לאוהדים שמאוד חסרים”.

אורן חסון,יו"ר ההתאחדות לכדורגל (ההתאחדות לכדורגל)אורן חסון,יו"ר ההתאחדות לכדורגל (ההתאחדות לכדורגל)

ההחלטה למנות את רוטנשטיינר למאמן הנבחרת ולחפש מנהל טכני חדש: “קודם כל, אני אגיד בצורה מאוד ברורה שמרגע שהגעתי להתאחדות אני חושב שנכון שהמנהל הטכני יהיה עסוק כל כולו בפיתוח הכדורגל ושיהיה מאמן שיתמקד בנבחרת. זה מה שהחלטנו בוועדת האיתור ברגע שהחלטנו למנות את וילי רוטנשטיינר למאמן הנבחרת. אתם מוזמנים לבוא לבתי הנבחרות ולראות את הפעילות. המטרה היא שהמנהל המקצועי יתרכז בנבחרת הצעירה ומטה, יש שם משימות רבות מאוד. השקענו שם סכומי כסף עצומים לעומת מה שהיה נהוג בעבר, ולכן ההחלטה שלנו היא לעשות הפרדה. הדרך שלנו ידועה ומאוד ברורה ולשם אנחנו מכוונים”.

מה גרם להפיכתו של רוטנשטיינר למאמן הנבחרת: “אני חושב שהקמפיין האחרון היה קמפיין טוב מאוד, אני לא זוכר את נבחרת ישראל משחקת שבעה משחקים בצורה כל כך טובה מול נבחרות שמדורגות מעלינו, נבחרת ישראל הייתה שווה בין שווים מול שלוש נבחרות טובות מאוד ונהניתי לראות את נבחרת ישראל בחודשים האחרונים, מול שאר חברי הוועדה, על אף שלא הצלחנו לעלות ליורו. היינו רחוקים פנדלים מהמטרה הזו. אני חושב שווילי הוכיח שהוא הביא את נבחרת ישראל לשחק כדורגל טוב מול נבחרות טובות מאיתנו בהרבה ועל כן הוא המשיך כמאמן הנבחרת. נטען שרוטנשטיינר כמעט סיים את דרכו ואני לא רוצה להתייחס לרכילות, המחלוקת בינינו הייתה כלכלית בגלל משבר הקורונה ולבסוף הגענו להבנות ועל כן, אני חושב שלא נכון להגיד שהוא היה כפסע מלסיים את דרכו”.

פרשת עומר אצילי ודור מיכה והאפשרות שיזומנו לנבחרת: “אם וכאשר המאמן יחליט שהם ראויים להיות בסגל אז נידרש לפרטים, כי אני לא מכיר את פרטי האירוע. אם וכאשר נידרש לדבר הזה נבדוק את הנושא. אני לא שופט, אבל ברור שהנפגעות באירוע הזה הן הנערות”.

עומר אצילי ודור מיכה (חגי מיכאלי)עומר אצילי ודור מיכה (חגי מיכאלי)

החיפושים אחר מנהל טכני: “אנחנו נמצאים בתוך התהליך למינוי מנהל טכני והשאיפה היא למינוי מנהל טכני ישראלי, מחפשים מישהו שהיה או מאמן או שחקן, בנינו פרופיל מאוד מסודר שבנינו בזמנו גם עם וילי, זה היעד שלנו בחודש הקרוב. אנחנו בתחילת התהליך. השאיפה היא כאמור למנות מישהו ישראלי, אותו וילי ילווה ויסייע לו להיכנס לתפקיד, אנחנו מחפשים מישהו לטווח ארוך, זה מהלך של שנים. אני מאמין ומקווה שזה יקרה במהלך החודש הקרוב”.

סאגת עסקת מכירת 50 אחוזים מבית”ר ירושלים לשייח חאתם בן ח’ליפה והוועדה להעברת זכויות: “אני לא חבר בוועדה להעברת זכויות, זו ועדה בלתי תלויה בראשות שופטת שבוחנת את המסמכים ואת כל הנושא. אבל אני יכול להגיד שלא נזוז מילימטר מהדרישות שלנו ומהקריטריונים שלנו. מה שאתם יודעים אתם כבר יודעים ומה שלא עדיף שיישאר בוועדה. יש דרישות ברורות מאוד וכולם צריכים למלא אחר הדרישות”.

משה חוגג והשייח חאמד בן ח'ליפה במעמד החתימה (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)משה חוגג והשייח חאמד בן ח'ליפה במעמד החתימה (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)

הפעולות שננקטות להחזרת פעילות הכדורגל גם בליגות הנמוכות: “גם אני, גם מנכ”ל ההתאחדות וכל מי שעוטף את הכדורגל עובד על מנת להשיב את הפעילות כמה שיותר מהר בכל הליגות. אנחנו הצלחנו להחזיר את הכדורגל והוכחנו שההדבקה בכדורגל נמוכה מאוד. נערכנו מראש וקבענו שהעונה הזו תהיה עונה רזה יותר וגם עסקנו בתרחיש בו העונה לא תסתיים, אבל לא נגיע לזה, אנחנו נסיים את העונה, נעשה כל דבר על מנת שהעונה הזו תסתיים, אנחנו פועלים מסביב לשעון על מנת שהכדורגל בכל הליגות יחזור”.

התחקיר על עובד ההתאחדות שנחשד בגניבה: “היות ומדובר בעניין אישי של בן אדם אני כן יכול להגיד שהתגלו אי סדרים ופעלנו ביד מאוד קשה, נפרדנו מאותו בן אדם והגשנו תלונה, אם כי לא אני לא יכול לעסוק בזה מעבר לכך”.

מינוי המאמן לפני מנהל טכני והמועמדים לתפקיד המנהל הטכני: “אני חושב שיש לנו סגל של שחקנים מאוד מוכשרים ונבחרת שסך הכל עשתה תוצאות טובות. כשהגעתי להתאחדות אמרתי שאם אנחנו רוצים להביא תקווה ושינוי לכדורגל הישראלי אנחנו צריכים להשקיע בילדים ובנוער, רמת ההשקעה שלנו היום בנושאים העלה מאוד מאוד גבוהה. אין לי ספק שאנחנו צריכים כרגע למנות את אותו מנהל טכני והמערכת, שמורכבת מהמון אנשים, כרגע עובדת טוב, אנחנו לא נחפזים, נמצא אבל את המנהל הטכני הנכון. היו לי שיחות עם יוסי בניון וזה לצערי לא קרה, אבל נמצא את המנהל הטכני שאנחנו רוצים למנות”.

חלון ההעברות וסגירת השמיים: “זו מציאות חדשה שנתקלנו בה ופעלנו גם בחלון ההעברות הקודם והצלחנו אפילו לייצר חלון העברות נוסף ואנחנו פועלים בנושא מול פיפ”א ומקווים שנהיה אנשי בשורה, כבר פעלנו ואני מקווה שנוכל לבשר בקרוב את התוצאות לכך”.

מדוע אינו רוצה מנהל טכני זר: “הייתה לנו התלבטות בעניין הזה ועוד לא קיבלנו החלטה סופית, לא נתפשר עד שנמצא את הבן אדם הנכון שיתאים לפרופיל. התייעצתי עם וילי רוטנשטיינר בנושא ויש יתרון במנהל טכני ישראלי שיוכל לקבל את החפיפה מווילי וייכנס כראוי לתפקיד. אנחנו בתוך שלבי הביצוע של התוכנית שלנו ובעזרת וילי אני מאמין שנמצא את הבן אדם הנכון, שיוכל להיכנס ולהיבנות בתפקיד הזה. נרצה לוודא מול המועמדים שימשיכו באותה הדרך שלנו ויוכל לקבל את התמיכה מווילי”.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */