יום שבת, 18.05.2024 שעה 21:04

שי ממן: רוצה לקום מהסיוט, להגשים לבני את החלום

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם אביו של בן ממן, שאיבד את רגלו בתאונה, וגם על חיפה - ב"ש. התכנית משודרת גם ברדיו חיפה וירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

והערב בתוכנית – נדון בהשלכות הסגר המסתמן על הכדורגל הישראלי וכמובן לקראת המשחק המרכזי בין הפועל באר שבע למכבי חיפה. 

כלפון: תוציאו את הכדורגל מהחלטות פוליטיות, יהיו השלכות הרסניות

יו”ר מנהלת הכדורגל ארז כלפון דיבר על הניסיון להשאיר את הכדורגל הישראלי בפעילות למרות הכניסה לסגר בימים הקרובים:

אתה בטח שומע כמו כולנו, הסגר ביום שישי הולך להיות קשה ביותר. האם אתה מעריך שהספורט יוחרג?
“אכן הסגר יתחיל משישי ואולי אפילו מחמישי. חשוב לי להבהיר שאנחנו מאתמול במגעים מול משרדי הממשלה. שמנו את כל הטיעונים שלנו למה להמשיך עם הכדורגל”.

תן שני טיעונים
“בכל אירופה משחקים כדורגל. גם באנגליה, שבגלל מה שקורה שם נכנסים לסגר, משחקים כדורגל. נושא שני – אנשים יהיו בבתים ומן הראוי לתת להם אפשרות לצפות. שחקני הכדורגל בבידוד בבתים מתחילת העונה. ואם נצטרך להפסיק עכשיו ההשלכות הרסניות”.

יגיד ביבי – אתה עושה לי שריפות עם הדתיים. למה כדורגל כן וחרדים לא?
“לכן אני אומר – תוציאו את הכדורגל מהחלטות פוליטיות. זה מה שאנחנו מבקשים. דיברנו עם כל הגורמים הרלוונטיים. משרד הספורט בשת”פ מלא איתנו מבין את הנקודות. כל אירופה משחקים כדורגל ואין סיבה שבישראל יפסיקו. מעבר לפגיעה בקבוצות יש לזה השלכות הן על הקבוצות שמשחקות באירופה וכמובן אם הליגה תיעצר זה ישפיע על סוף הליגה והעפלה למפעלים האירופים, כי רק עכשיו משלימים את הפערים מהסגרים הראשונים. לכן קראנו לכולם לאפשר לנו לשחק”.

כולנו מקווים שיאפשרו להמשיך, אבל ברגע שעושים סגר כללי, החרדים יגידו – אין בית כנסת, לא יהיה כדורגל. בצד השני יגידו – אין הפגנות, אין כדורגל. אי אפשר לעשות הבדלים יגידו לך.
“בסופו של דבר ממה שאני מבין כן הולכים להשאיר כמה דברים, דיברת על הפגנות, בתי משפט, מקומות חיוניים ישארו פתוחים. זה לא שהמדינה תיסגר. יהיו ענפים מצומצמים שיישארו פתוחים”.

ואז אלה מהכדורסל יגידו – מה עם כדורסל וכדוריד וכל הספורט המקצועני? מה תגיד להם?
“אני בא ואומר את ההשלכות לכדורגל הישראלי שאותו אני מייצג ומכיר. לכדורגל הישראלי מדובר בהשלכות הרסניות”.

ארז, כולם יבואו ויגידו, גם בכדוריד וגם בכדורעף.
“כל המקצועות שהזכרת חשובים מאוד, אני מאוד מקווה שיאשרו לכל הענפים שאתה אמרת. אני הצגתי את המתווה וכל ההשלכות ואנחנו יודעים שבכל העולם משחקים כדורגל”.

אני תמיד איתך ואופטימי, אבל הפעם יש לי הרגשה שיגידו – אין הפגנות ואין מסעדות ובתי כנסת ואין גם כדורגל. זה הפחד שלי וזו ההרגשה שלי
“תראה אייל, אני אומר לך שמספר מצומצם של ענפים יישאר פתוח. אני לא יודע מה. עד הרגע האחרון נעשה הכל כדי שזה יקרה”. 

באחוזים, מה ההערכה האישית והמקצועית שלך, האם תצליח לשכנע כן או לא וכמה אחוזים
“בהימורים אני לא טוב, אנחנו יחד עם משרד הספורט עושים הכל כדי שהכדורגל ימשיך, בשביל הקבוצות, המשפחות שמתפרנסות, הכדורגלנים”.

אם לא יהיה, מה יהיה?
“נהיה בבעיה גדולה. אמרתי שאם נצטרך לעצור פעילות לשבועיים ואח”כ שלושה שבועות לחדש אימונים, באמצע פברואר כשאנחנו עוד ממשיכים משחקים, זה קטסטרופה. בוא נקווה שלא נגיע לשם ושנוכל לשחק כדורגל כמו שקורה בכל העולם, שם התחלואה יותר גדולה ויותר אנשים בבתי חולים. אני מקווה מאוד שנצליח, נהיה חכמים יותר לקראת הלילה או מקסימום מחר בבוקר”.

שי ממן: אני רוצה לקום מהחלום הרע הזה, להגשים לילד את החלום

שי ממן אביו של בן ממן, שחקן הנוער של טוברוק שנפצע בתאונת דרכים, עלה דגם הוא וסיפר על המקרה.

מה שלום בן?
“אם יורשה לי לספר את הסיפור בקצרה. תודה שנתתם לי את הבמה. הבן שלי, ילד בגיל 17, כוכב קבוצת טוברוק, קשר שמאלי, מלך השערים, עתיד זוהר היה לו. היה עובד כשליח של פיצה בנתניה. במסגרת העבודה יצא מאחד הצמתים באזור התעשייה והיה מפגש בין שני קטנועים והבן שלי כל הצד השמאלי התרסק. הרגל קטוע רגל, היה פגיעה רב מערכתית. קיבלתי את הילד בנס בחיים. הוא הובא לבית חולים ועבר סדרה של ניתוחים מאוד קשים  ביניהם קטיעה של הרגל השמאלית. הרגל השמאלית, כל העתיד שלו, חרב עליו עולמו. משם עברנו לתל השומר, עבר סדרה של ניתוחים וכשהתעורר שאל מה אני עושה פה. עמדתי לידו ואמרתי לו שהוא עבר תאונה והכל בסדר ומטפלים בו על הצד הטוב ביותר. הדבר הראשון שעשה זה הרים את הראש לראות שהרגליים בסדר. הוא ראה שהרגל השמאלית איננה. מאותו יום, כל העולם שלו התהפך והעולם שלנו כמובן את מבינה אותי”.

“הוא פרץ בבכי והבטחתי לו דבר אחד. בתור אבא, מחודש מרץ כל העבודה שלי קרסה, אני תקליטן באירועים, ירדתי ממאה לאפס, הישרדות יום יומית בחיי היום-יום, הגיעה המכה הזאת שריסקה אותי, אבל אני עם הראש על הכתפיים ואני נלחם כמה שאפשר. אמרתי לו שאוציא אותו מהבית חולים עם רגל שהוא ירגיש כאילו זה מה שהיה לו. לא ירגיש שונה בכלום. ואני עכשיו יצאתי לגיוס המונים לרגל פרוטזה, שעולה מעל 600 אלף ש”ח. וזה לרגל אחת. יש רגל להליכה, רגל לאמבטיה ורגל לספורט. הבן שלי בן 17 ספורטאי מצטיין, אני לא רוצה להפיל אותו נפשית ורוצים לתת לו את הרגל הכי טובה”.

איך אנחנו יכולים לעזור?
“אני אמרתי שזו ההזדמנות, הסיפור כולם יודעים, זה פורסם בכל הרשתות, אני עושה הרבה רעש בשביל לקבל עזרה. אני לא במצב כלכלי טוב, יש לי שני ילדים שאני מטפל בהם”.

המדינה לא משתתפת בדברים כאלה?
“המדינה נותנת את הדברים הפשוטים לא את הדברים הטובים. ילד בן 17 אני רוצה שירגיש הכי טוב. רגל זה חלק מהגוף שלו, הוא הולך לחיות עם זה כל החיים”.

איך מתחילים להזיז את עניין הכספים? איפה תורמים, מה תורמים?
“בנק הפועלים, סניף 612, מספר חשבון 358971, על שם שי ממן, זה חשבון תרומות שמיועד לפרוטזה של הרגל. ואני מקווה שבזכות אנשים טובים”.

אני וברקוביץ’ רוצים להתחיל בתוכנית שלנו הראשונים שרוצים מפה לעזור. אני יודעת שיש אנשים טובים שכבר עשו את זה, אני שומעת שקשה לך. אני וברקוביץ’ כל אחד מאיתנו ייתן 1,800 שקלים כל אחד. אני וברקו הראשונים שתורמים ואני מבקשת מהמאזינים והמאזינות אני יודעת שיש לכם לב ענק אז בואו ננסה להחזיר לבן את החיוך לפנים. כבר מישהו כותב לי פה שהוא רוצה להעביר בביט.
“המספר של הביט זה 0537303132. אני רוצה להודות לכל אלה שתרמו עד עכשיו, לאלה שיתרמו בעתיד, לאלה שלא תרמו ושיתפו. אין לי מילים. אני רוצה לקום מהחלום הרע הזה, להגשים לילד את החלום”.

מה הילד אומר שי, איך אפשר להוציא ממנו חיוך?
“הרבה אנשים באים לבית חולים, מחזקים אותו, אנשי כדורגל, אני תקשורת, שרים. אבל זה דאון, אפ, דאון. אמא שלו לא עוזבת את המיטה. יש לי עוד שני ילדים. זה קרה לפני חודשיים. הוא עדיין במחלקת שיקום בתל השומר, זה הליך מאוד ארוך, מאוד קשה”.

אז בואו נחזיר לבן את החיוך ולעזור לו בפרוטזה. בןק הפועלים שי ממן סניף 612 מספר חשבון 358971. המספר של הביט זה 0537303132. 
“אני היום פניתי, אני יודע שאתה שחקן, אופירה יודעת מה זה בתור אמא ובעזרת השם זה יצליח”.

אני יכולה לומר לך שעוד ועוד אנשים פונים אלינו ורוצים לתרום. כל תרומה תתקבל בברכה. תודה לך שי ששיתפת אותנו והחלמה מהירה לבן.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */