יום שבת, 18.05.2024 שעה 18:20
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 0 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 0 - 0
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

דיווח: טרבזונספור מתעניינת בליאל עבדה

בטורקיה פורסם שמועדון בו משחק וואקמה עשוי לפנות לפ"ת. בקבוצה גיבו את החלוץ אחרי ה-1:0 למכבי: "שחקן אחר בגילו לא היה יכול לשחק אחרי שבוע כזה"

|
עבדה. עוד ניסיון (רדאד ג'בארה)
עבדה. עוד ניסיון (רדאד ג'בארה)

תחושת החמצה במכבי פתח תקווה אחרי ההפסד אמש (שני) 1:0 למכבי תל אביב באצטדיון המושבה. הקבוצה של גיא לוזון הגיעה למצבי הבקעה אך השחקן המדובר של השבוע, ליאל עבדה, לא הצליח לנצל את ההזדמנויות הקורצות שלו.

אחרי המבוי הסתום אליו הגיעו בעסקת המכירה של עבדה, מבחינת אבי לוזון לא תהיה עסקה אם עוד היום האוקראינים לא יסכימו לחתום על הסעיפים שביקש, כולל מכירה עתידית והורדת סעיפי המשמעת. מבחינת מכבי פ”ת אפשר יהיה להתקדם לאופציות נוספות בגזרת עבדה. כבר בסוף השבוע האחרון, לוזון, שכזכור מייצג את השחקן במו"מ מול המועדון האוקראיני, שלח להם את החוזה עם התיקונים והצדדים קבעו לדבר לאחר חג הנובי גוד.

בינתיים, במקביל צצו דיווחים בטורקיה לפיהם הכישרון הצעיר הוצע לטרבזונספור, קבוצת הצמרת בה מככב אנתוני וואקמה, מאז עזב את הפועל באר שבע. “טרבזונספור בהחלט מתעניינת בעבדה שהוצע לה, זאת לנוכח ההצלחה של הרכש האחרון שהגיע למועדון מליגת העל”, נכתב באחד הדיווחים במדינה. 

תגבות מכבי תל אביב לניצחון על מכבי פת

בחזרה לקייב. כמו כן נודע כי המכשול הנוסף בדרך למעבר היוקרתי הוא העובדה כי המאמן הרומני של סגנית אלופת אוקראינה, מירצ'ה לוצ'סקו, מעוניין בשחקן ברזילאי על אותה עמדה של עבדה וזאת בניגוד לעמדת הנהלת המועדון שחושבת שהישראלי יכול לסייע להם יותר.

בפתח תקווה טוענים בין היתר כי לפרסומים על העסקה היה חלק בכך שהמועדון אוקראיני קיבל רגליים קרות באשר לעסקה והכניסו את הסעיפים בעוד היה להם ברור כי הסיכויים שבסביבתו של עבדה יסכימו להם קלושים. מיום חמישי אז התעוררו המחלקות בין הצדדים, בקבוצה ביקשו מעבדה להתנתק מהפרסומים ומרעשי הרקע כדי לשחק מול מכבי תל אביב "בראש נקי". השחקן באמת ניסה לעשות זאת אחרי שבמועדון גם סיפרו שהוא חיכה מאוד למשחק אך בעת המשחק עצמו, ההחמצות הלא אופייניות לו בדרך כלל העידו על דבר אחר.

גם לשחקן כמו לכולם הגיעו הדיווחים כי מועדון הפאר האיטלקי רומא מעוניין בשירותיו, מה שעל פי גורמים במועדון עדיין לא קרה באופן רשמי שכן לא הגיעה הצעה מסודרת. "ביום של משחק כזה יצאו דיווחים על רומא, מה אפשר לצפות ממנו?" גוננו על הנכס הצעיר במועדון, "הוא באמת ניסה הכל, התנתק, לא דיבר עם אנשים אבל הוא לא יכול היה לברוח מזה. יאמר לזכותו של ליאל שכל שחקן אחר בגילו אחרי שבוע כזה לא היה יכול לשחק. החמצות הן חלק מהמשחק והוא עוד יכניס את הכדורים האלה ויותר מזה".

ליאל עבדה. עובר ושב (רדאד ג'בארה)ליאל עבדה. עובר ושב (רדאד ג'בארה)

גם בסיום ניגשו אליו היו"ר והמאמן גיא לוזון ועודדו אותו כשאמרו שיש גם משחקים כאלה שהכדור לא נכנס והוא חייב להרים את הראש. אם לא תהיה הפתעה מצד האוקראינים, נראה כי עבדה ייקח חלק במשחק של הקבוצה ביום חמישי מול הפועל כפר סבא כשבמועדון בטוחים שאם עסקת דינמו תיפול באופן סופי יהיו אלה קבוצות אחרות שיגישו הצעה על השחקן והוא יימכר בחלון ההעברות הקרוב או אפילו בקיץ. 

במקביל להתעסקות במעברו של עבדה, בקבוצה מנסים למצוא חיזוק. אחרי חזרתו של ארמנדו קופר שיוכל להיכלל בסגל רק לאחר פתיחת חלון ההעברות ביום ראשון, במועדון רוצים להחזיר לשורותיהם את שחקנה של סט. ג'ונסטון, גיא מלמד, שם אינו זוכה לקרדיט. הצדדים קבעו לשוחח השבוע על מנת להגיע להסכמה על תנאים שישיבו אותו אל הקבוצה. שם נוסף שעלה הוא שלומי אזולאי, החלוץ שמשחק כיום באסטרה ג'יורגיו הרומנית. פרט לחיזוקים האפשריים, בקבוצה הודיעו לאבדיאל ארויו הפנמי על שחרורו מהקבוצה וצפויים לעשות את אותו הדבר גם עם ג'וסי לופטה אך לא בטרם יגיעו עם השחקן להסדר כספי וכן לפני שיימצא לו מחליף.

גיא מלמד (חגי מיכאלי)גיא מלמד (חגי מיכאלי)

באשר למשחק, הקבוצה של לוזון יצאה עם תחושת החמצה לאחר שהרגישו כי יכלו להוציא לפחות נקודה מההתמודדות עם הצהובים אך כאמור סבלו מחוסר מזל על אף מספר מצבים בולטים שהצליחו לייצר. בפ"ת שיבחו את משחק ההגנה שהציגה הקבוצה בפרט היה זה מוחמד הנדי שלראשונה מאז הגיע שיחק כבלם שלישי מצד שמאל לצידם של אור בלוריאן ומרקוס דיניז והצליח להרשים מאוד את הצוות המקצועי עם חילוצי הכדור וכן מסירות מדויקות שסיפק, שאחת מהן הייתה קרובה מאוד להסתיים בשער. שחקן נוסף שבלט במיוחד וזכה למחמאות על התצוגה הוא השוער אריק ינקו שהמשיך את היכולת הנפלאה שלו מתחילת העונה ואף הוסיף לסטטיסטיקה שלו מספר הצלות מרשימות במיוחד בחצי הראשון כשהזכורה ביותר היא זו לבעיטה של שחר פיבן, אז התעופף השוער תוך שמתח את ידיו והדף כדור לא פשוט.

את ההפסד למכבי תל אביב החבורה ממלאבס תצטרך לשים בצד מאוד מהר כשכבר ביום חמישי הקרוב תתארח אצל הפועל כפר סבא. "זו תוצאה מאכזבת אבל אין לנו יותר מדי זמן להתעמק ולהוריד את הראש. יש לנו עוד משחק בעוד יומיים אז הפנים כבר לשם", אמר הקפטן גיא חדידה בסיום, "ההחמצות זה חלק מהכדור, תמיד אומרים מי שלא מבקיע, סופג. החמצנו והחמצנו אבל זה חלק מהמשחק ואני מאמין שבמשחקים הבאים זה ייכנס".

גיא חדידה תופס את הראש (נעם מורנו)גיא חדידה תופס את הראש (נעם מורנו)

למשחק הבא, גיא לוזון עתיד לקבל בחזרה את אור אינברום שהתאושש מקרע קטן בשריר הארבע ראשי וכן גם דיניז שהוחלף בשל רגישות בגיד שהפריעה לו עוד מתחילת העונה, אך בקבוצה הבהירו כי לא מדובר בפציעה. מי שנמצא בסימן שאלה גדול לפחות למשחק הקרוב, הוא הקשר נאור סבג שהוחלף כבר בדקה ה-15 אחרי שהרגיש כאבים באזור המפשעה ונראה מתוסכל מאוד. הקשר שחווה בעבר פציעות באזור, ייבדק במהלך היום ובפתח תקווה מקווים כי לא מדובר בקרע, בעוד ההערכות הראשוניות מדברות על מתיחה חזקה או קרע קטן שישבית אותו לתקופה הקרובה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */