יום ראשון, 19.05.2024 שעה 08:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מהנבחרת לקבוצת תחתית: חידת אלישע לוי

המאמן הלאומי לשעבר עושה מה שקודמיו לא עשו, לוקח סיכון והולך לאתגר רציני עם הפועל כפר סבא. ב-15:00: הבכורה במשחק ההישרדות מול הפועל תל אביב

|
אלישע לוי (נעם מורנו)
אלישע לוי (נעם מורנו)

למאמני כדורגל, כך מספרים, לא קל לשבת בבית. כל שבוע שעובר כשהם נשארים מחוץ לעסק הוא קשה מנשוא. זה חיידק, משהו שקשה להסביר, הם אומרים. זו הסיבה כנראה שאלישע לוי החליט לחזור לאמן והסכים להצעה של הפועל כפר סבא, ששקועה מתחת לקו האדום בליגת העל. היום (שבת) ב-15:00 הוא ירשום הופעת בכורה על הקווים של הירוקים בקרב התחתית מול הפועל תל אביב.

אלישע לוי הוא בין המאמנים הבכירים והמוערכים בישראל. כזה שהגיע הכי רחוק שאפשר - בנה קבוצות חזקות, טיפח שחקנים צעירים, לקח תארים והגיע עד למשרת המאמן בנבחרת ישראל. לפני כשלוש שנים הוא סיים את תפקידו בהתאחדות, אבל מאז הוא לא מוצא את מקומו בקבוצות הצמרת.

קלינגר ואליאס מדברים לקראת הפועל כפ"ס

לפני עשור הוא לקח אליפות עם מכבי חיפה אחרי שהופיע איתה בליגת האלופות, אחר כך בנה את התשתית לעונות הגדולות של הפועל באר שבע - ומשם הגיע לנבחרת. אלא שמאז הקדנציה שלו במדים הלאומיים, אלישע לוי לא מצא קבוצה גדולה. הוא הגיע למכבי פתח תקווה ופוטר בינואר בתום שיחה עם אבי לוזון שלא היה מרוצה מהתוצאות שהשיג, אחרי שנה בחוץ הוא חתם בבני יהודה ופתח טוב אבל לאחר מכן לא הסתדר גם עם הבעלים ברק אברמוב - וכעת הוא מגיע להפועל כפר סבא של יצחק שום אחרי שזו נקלעה לתחתית.

בפתיחת העונה הפועל כפר סבא ערכה מסיבת עיתונאים חגיגית ומכובדת, והיה נדמה שהמועדון מכוון גבוה יותר מאשר התמודדות במאבקי ההישרדות. לבעלים יצחק שום, שעשה דברים גדולים בעצמו כמאמן ועבד אפילו כעוזר מאמן בנבחרת, היו ציפיות גדולות מהקבוצה שאותה הוא מנהל. הוא רצה לשחזר את הימים היפים של המועדון, לראות קבוצה תוססת ולנסות להתברג בפלייאוף העליון - אבל מהר מאוד הוא גילה שהשאיפות הללו לא תואמות למציאות.

יצחק שום. היו שאיפות, אבל כפ"ס בתחתית (רדאד ג'בארה)יצחק שום. היו שאיפות, אבל כפ"ס בתחתית (רדאד ג'בארה)

עם ניצחון אחד בעשרה משחקים, כפר סבא הידרדרה מתחת לקו האדום וחיפשה מאמן חדש. אלישע הסכים לאתגר, הוא כבר אימן את הקבוצה הזו בעבר, מכיר את אנשיה ולמעשה מגיע לקנדציה שלישית בה. עד היום זוכרים לו בכפר סבא איך הביא את סמואל יבואה ודגלאס דה סילבה, אבל בקנדציה הראשונה שלו במועדון, לפני כ-20 שנה, הוא לא הצליח למנוע את הירידה של הקבוצה לליגת המשנה. גם הפעם הוא מגיע באמצע העונה כשהקבוצה בסיטואציה דומה בתחתית.

מעבר לאתגר המקצועי, יהיה מעניין לראות את עבודת הצוות בין המאמן החדש של כפר סבא לבעלים יצחק שום. זה יהיה מבחן עבור אלישע לוי, אחרי שלא הסתדר עם הבעלים בקבוצות הקודמות שלו, למרות תדמית הג'נטלמן שדבקה בו לאורך כל הקריירה שלו. "אלישע הוא בן אדם מדהים שהיה כיף לעבוד איתו ואי אפשר להגיד עליו מילה אחת רעה, אבל הוא וברק אברמוב לא שידרו על אותו גל", אמרו גורמים בבני יהודה. "כמו בכל מקום עבודה, אם הבוס והעובד שלו לא מתואמים, אז זה לא יעבוד ולא תהיה הצלחה".

ברק אברמוב, אלישע לוי וכפיר אדרי. לא הסתדרו (חגי מיכאלי)ברק אברמוב, אלישע לוי וכפיר אדרי. לא הסתדרו (חגי מיכאלי)

בכפר סבא מרגישים בינתיים שהחיבור הוא טוב, אבל זה כמובן ייבחן לאורך זמן, לאור חילוקי הדעות שצצו בין יצחק שום למאמנים קודמים שעזבו בטריקת דלת בשנים האחרונות. אחרי שלושה אימונים בלבד, אלישע לוי מנסה להביא שינוי עם רוח חיובית והשחקנים מרגישים שהגיע אליהם מאמן מנוסה שיודע מה הוא עושה.

"אלישע הוא אדם נעים וחיובי שבא לסדר את הקבוצה ולהעמיד אותה מחדש על הרגליים, שזה בדיוק מה שהשחקנים שלנו היו צריכים", אמרו גורמים שונים בהפועל כפר סבא. "אלישע הוא פיגורה ולשמחתנו יש פה שתי פיגורות שמובילות את המועדון ביחד. אלישע לוי ויצחק שום הם לא ילדים, הם אנשים מנוסים שיודעים להקשיב אחד לשני, והקשר ביניהם הוא חם וחיובי. יצחק שום מאוד רצה שאלישע יגיע ולא סתם הוא גם נתן לו חוזה לשנה וחצי".

אלישע לוי. מגיע לאתגר חדש (נעם מורנו)אלישע לוי. מגיע לאתגר חדש (נעם מורנו)

אלישע לוי הוא מאמן ותיק, בן 63, וידוע כאחד שבנה את עצמו מלמטה, מבית שאן, והגיע לפסגות של הכדורגל הישראלי. יש לו רזומה מרשים, אבל עצם זה שהוא בוחר ללכת אחרי הקנדציה בנבחרת לשלוש קבוצות בדרג ביניים בליגת העל, כמו מכבי פתח תקווה, בני יהודה והפועל כפר סבא, זה דבר חריג. הרוב המוחלט של מאמני הנבחרת העדיף לאמן אצל השמות הגדולים אחרי שסיים את המשימה הלאומית שלו, ואין ספק שהמהלך של אלישע הוא לא שכיח במיוחד.

הרי יוסל'ה מרימוביץ' אימן את הפועל תל אביב ומכבי תל אביב אחרי הנבחרת, עמנואל שפר ז"ל הלך לבית"ר ירושלים, שלמה שרף קיבל עבודה במכבי תל אביב לפני שירד לליגה הלאומית כדי לאמן בהפועל באר שבע ופרש מאימון אחרי כמה משחקים בודדים כשהבין שטעה, המאמן הכי מעוטר, דרור קשטן, הוביל את בני יהודה לצמרת ומשם חזר להפועל תל אביב, אלי גוטמן הלך אחרי הנבחרת לעבוד בהפועל תל אביב ובמכבי חיפה, ואברהם גרנט אפילו הרחיק לכת כאשר המריא לעבוד באנגליה והגיע עם צ'לסי עד לגמר ליגת האלופות.

אברהם גרנט. הגיע הכי רחוק אחרי הנבחרת - ואלישע הלך בכיוון אחר (רויטרס)אברהם גרנט. הגיע הכי רחוק אחרי הנבחרת - ואלישע הלך בכיוון אחר (רויטרס)

מאמני נבחרת רבים הבינו שהם צריכים להמציא את עצמם מחדש אחרי שהיו במקום אליו שואף להגיע כל מאמן ישראלי. מעטים רשמו הצלחות גם בימים שאחרי הנבחרת - אבל אלישע לוי הוא לא אחד שמוותר והוא רוצה להמשיך לאתגרים נוספים בליגת העל, לא באמת משנה אם מדובר בקבוצה גדולה או לא.

"אלישע רוצה להמשיך לעבוד כי הוא אוהב כדורגל", סיפרו מקורבים למאמן. "הוא לא מאמן עם אגו, כך שלא משנה לו אם זו קבוצה גדולה או קבוצה שנמצאת בתחתית. הוא אחד שבא מהקבוצות הקטנות עד לתהילה, כך שהוא לא מתנשא והכדורגל אצלו הוא מעל הכל".

אלישע לוי ושחקני הפועל כפר סבא. יברחו מהתחתית? (נעם מורנו)אלישע לוי ושחקני הפועל כפר סבא. יברחו מהתחתית? (נעם מורנו)

הפועל כפר סבא זה מועדון עם היסטוריה ועבר מפואר, אבל כרגע הקבוצה במצבה הנוכחי היא אחת מהחלשות בליגה. כעת הירוקים יגיעו למשחק גורלי מול הפועל תל אביב, במה שיהיה קרב ישיר נגד הירידה בין שתי האחרונות בטבלה - ולמעשה, איך שלא הופכים את זה, המאמן הוותיק והמוערך לוקח פה סיכון. אלישע לוי הוא טיפוס נעים, אבל הוא יצטרך לחולל שינוי גדול כדי שהעונה הזו בכפר סבא תסתיים בצורה נעימה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */