יום שלישי, 21.05.2024 שעה 00:25

"עומר אצילי צריך להתרחק מאור הזרקורים"

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם מנכ"לית מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית: "המסר צריך לעבור". משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נעסוק בהכנות לקראת הדרבי הגדול של תל אביב במסגרתו נועלת הטבלה הפועל תל אביב תארח באצטדיון בלומפילד את אלופת המדינה מכבי תל אביב לקרב קצוות לוהט ב-20:45. כמו כן, נעסוק גם בהכנות לקראת המשחק בין בית”ר ירושלים למ.ס אשדוד ב-20:00.

אורית סוליציאנו: “אצילי צריך להתרחק מאור הזרקורים”

שוחחנו עם מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית על אופציית החזרה של עומר אצילי לכדורגל הישראלי ולמכבי חיפה.

מה דעתך על אפשרות חזרתו של עומר אצילי לכדורגל הישראלי?
“אני עובדת כבר הרבה שנים בעולם של לעזור לאנשים שנפגעו מינית להתמודד. אנחנו עובדות ברמה מערכתית וארגוני הסיוע שלנו מקבלים 50 אלף פניות בכל שנה. לא הייתה הרשעה, אבל ההשלכות הנפשיות, השיימינג, ההוקעה החברתית וכל הדברים שקרו ועוד יקרו יכולים להשפיע על כל מהלך חייה. גבר בן 28 הוא עדיין בן אדם חכם, פיקח ועיניו בראשו. מערכת המשפט היא לא רלוונטית, אלא הערכים. אנחנו לא רוצים שהילדות שלנו יעריצו אדם מאוד מפורסם ואותו אדם ינצל את תמימותן שהן יחשבו שהוא אוהב אותן, אנחנו לא רוצים שהחברה שלנו תעבור לסדר היום בנושא. סיכמנו עם ההתאחדות לכדורגל שיועברו סדנאות בתחום לכל קבוצות ליגת העל. הבן אדם לא שילם את חובו, הוא צריך להתרחק מאור הזרקורים. הוא לא צריך להיות דמות לחיקוי והערצה, וכל החבר’ה שמעריצים אותו אומרים ‘יאללה שיחזור, שום דבר לא קרה’. המסר צריך לעבור”.

את היית בחקירה? את יודעת מה היה שם?
“לא הייתי. הבן אדם לא אשם מבחינה משפטית. אני מצפה מיעקב שחר שינהג כמו מיץ’ גולדהאר שקיבל החלטה ברורה וערכית. גם אם השחקן לא עבר עבירה פלילית, הוא עשה דבר מוסרי לקוי ביותר על ילדה קטנה, שלא יהיה כוכב על. אפילו ההתאחדות לכדורגל הבינו את זה, כי בן אדם שנהיה כוכב צריך להבין שעם הכוכבות צריכה להגיע אחריות”.

שלחת מכתב ליעקב שחר בנושא?
”שלחתי לו מכתב שלא ינהג כך, אך הוא עדיין לא ענה”.

עומר אצילי מול סאן מנחם (שחר גרוס)עומר אצילי מול סאן מנחם (שחר גרוס)

שייע פייגנבוים: “קלינגר לא מאמן בובה, יש לו ניסיון רב”

שוחחנו עם שחקן הפועל ת”א לשעבר ומאמן העבר שייע פייגנבוים על מצבם הרעוע של האדומים ועל סיכויים להשיג נקודות בדרבי התל אביבי.

ערב טוב שייע, האם יש סיכוי להפועל תל אביב הערב?
”הכל תלוי במכבי ת”א. אם מכבי לא תשחק הפועל ת”א תנצח. היא פייבוריטית ואני מאמין שהיא תנצח”.

עד כדי כך אתה לא מאמין בקלינגר?
”יש להם 2 ניצחונות העונה. הניצחון השני היה בסכנין בקושי. הכל יכול לקרות, הפועל תוכל לכבוש גם ממצבים נייחים”.

לדעתך קלינגר ישחק בונקר וייצא למתפרצות?
”אין שם מטוסים שיכולים לצאת למתפרצות. איך אפשר להיות אופטימי אם אלטמן לא כבש העונה. הקבוצה לא כובשת בכלל”.

מי בנה את הקבוצה?
“ההנהלה יחד עם אנשי הצוות. אם ניר בנה אותה אז האצבע המאשימה צריכה להיות לכיוונו. חשבו שיש סדרה של צעירים כשרוניים אבל זה לא עובד. מזלם שאין קהל, הוא היה מלחיץ את הצעירים של הפועל הרבה יותר, הם עדיין לא משופשפים וזה יכל להיות גרוע יותר”.

על איזה שחקן סמכו שיבקיע בצרורות כשהם בנו את הקבוצה?
”הם בנו על הגולים של אלטמן בסוף העונה שעברה. לצד הצעירים צריכים להיות שחקנים מובילים שימשכו אותם, אבל אין כלום וכלום לא זז שם. הקבוצה נראית באמת גרוע”.

אם היית בעלים היית ממשיך עם קלינגר?
”כפי שראיתי את זה, הפסד בסכנין היה גורר פרידה. לא יכול להיות שהפועל תהיה במקום האחרון, כי על הנייר היא טובה מכמה קבוצות בליגה. אם הם לא מאמינים בקלינגר הם צריכים לשחרר אותו, אבל אין קוסמים בחוץ. יש הרבה מאמנים בובות אבל ניר הוא לא, יש לו ניסיון, הוא עשה דברים יפים ואפילו גם בעונה שעברה בהפועל”.

אתה מאמין שהוא יכול להוציא אותה מהבוץ?
”הסגל חלש מאוד אבל הפועל יכולה לצאת מזה. אני צופה שכל המערכת הזאת תזוז הצידה ובקרוב. בוא נראה מה יהיה. אולי שהבעלים יילך לדובאי ויזיז משם מישהו לכאן”.

שייע פיינגנבוים (חגי מיכאלי)שייע פיינגנבוים (חגי מיכאלי)

מישל דיין: “כולם בציפייה שהעסקה עם בן חליפה תיחתם סופית”

שוחחנו עם שחקן העבר מישל דיין מרדיו ירושלים על עסקת חוגג-בן חליפה ועתידה של בית”ר ירושלים.

מה דעתך על הספקות והשאלות בנושא עסקת חוגג-בן חליפה?
”כולם באיזשהי ציפייה. יש חוזה שנחתם, נערכה מסע”ת, ומחכים לכל המסמכים, אז אנחנו שומעים שאבא של בן חליפה היה מאושפז והמסמכים אמורים לעבור. צריך לקוות שהעסקה הזו אכן תצא לפועל, כי אם לא בית”ר ירושלים תהיה בבעיה לא פשוטה”.

למה?
”כי לא נראה לי שמשה חוגג ישקיע עוד כסף בקבוצה. הוא אמר את זה בעצמו”.

כי הוא לא רוצה או כי אין לו?
”אני לא יודע, אני לא נכנס לו לחשבונות. אני לא מכיר אותו ברמה האישית. מישהו יודע מה יש לו בחשבון בנק? אף אחד לא יודע. הוא השקיע בבית”ר כמעט מאה מיליון ש”ח. הוא בנה עוד מגרש סינתטי עם תאורה, פנטסטי, הוא שדרג ופעל. כשבעל בית משקיע כ”כ הרבה כסף ומחכה לתוצאות וכבר שנתיים שאין תוצאות זה משפיע”.

במידה והעסקה עם בן חליפה אושרה, מה אתה מצפה מבן חליפה?
”מדובר ב-20 מיליון שקלים. מדברים על כסף שאמור להיכנס מספונסרים”.

זה לא נראה לך מוזר?
”אם הוא לא ישדרג אותה תוך 4,3 שנים ולא רק את הקבוצה הבוגרת שיבוא ויגנוב 2 אליפויות, אלא השקעה באקדמיה ולטווח ארוך, זה לא שווה. גאידמק הביא אליפות אחת ב-420 מיליון ש”ח, היה אפשר לסדר בצורה אחרת את בית”ר. אני לא מצפה מבן חליפה שיביא את הכסף כדי שבית”ר תקח אליפות בעונה הבאה. צריך לשדרג את המערכת ואת מחלקת הנוער כדי שהמועדון יצמח. ב-20 מיליון שהוא מעביר כל שנה אי אפשר לדרג את בית”ר ירושלים. אז מה אם הוא מיליארדר? אי אפשר לשכנע אותו להשקיע יותר. אין לי מושג למה צריך אותו. הכל זה ספקולציות. או שחוגג במצוקה כספית או שהוא חיפש שותף שישקיע. אני מצפה שאם מכניסים אדם בסדר גודל כזה, שבית”ר ירושלים תהיה תוך 3,2 שנים בטופ של הכדורגל. את התשתיות צריך לבנות מלמטה. אם זה הצגה אוהדי בית”ר אכלו אותה ואוהדי הכדורגל אכלו אותה”.

מה מצבה של בית”ר מבחינה מקצועית?
“בית”ר נראית רע מאוד מבחינה מקצועית, שוחררו שחקנים טובים יותר ממי שהגיעו. שחררו שחקנים שהבקיעו 42 שערים והביאו במקומם שחקנים שלא שיחקו שנה וחצי ושחקנים אלמוניים עם מחשבה קדימה אולי, אבל הקבוצה מאוד בינונית. אם היא תמשיך ככה והיא לא תנצל את התקופה הקרובה כדי להשתנות, אם היא יכולה בכלל, אז יהיה לה מאוד קשה להגיע לפלייאוף העליון. אי אפשר לראות אותה משחקת ככה”.

מישל דיין (שי לוי)מישל דיין (שי לוי)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */