יום שבת, 11.05.2024 שעה 23:28

אחרי הזהב, ויגדורצ'יק נגד האיגוד: רצו לפגוע בי

דווקא לאחר הזכייה בקייב, המאמנת שלחה להנהלה דו"ח חריף לסיכום אליפות אירופה ותקפה: היחס כלפיה, בן הזוג, האוכל והבכי במלון. בדרך להליך משמעתי?

|
אירה ויגדורצ'יק (נעם מורנו)
אירה ויגדורצ'יק (נעם מורנו)

מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית אירה ויגדורצ’יק שלחה היום (חמישי) מכתב חריג לחברי הנהלת איגוד ההתעמלות עם דיווח על אליפות אירופה. רק שבמקום לדווח על ההישגים אליהם הגיעה הנבחרת, העבודה המקצועית והמדליה היוקרתית בה זכתה בקייב, המאמנת הוותיקה העבירה דיווח על כל מה שקרה מאחורי הקלעים ותקפה את הנהלת האיגוד.

בניגוד לדיווחים אחרים שמאמנים מעבירים אחרי תחרויות, המאמנת לא העלתה על הכתב התייחסות מקצועית להישגים והאימונים שהיו לנבחרת ההתעמלות האמנותית בראשותה, אלא העלתה על הכתב טענות קשות כנגד האיגוד וציינה: “אף על פי כן ולמרות הכל אני מאמנת של אלופות אירופה”.

אירה ויגדורצ'יק (רדאד ג'בארה)אירה ויגדורצ'יק (רדאד ג'בארה)

ויגדורצ’יק כתבה להנהלת האיגוד: “כחלק חשוב מההכנות לאליפות אירופה ביקשתי להזמין את הכוריאוגרף סטפן איבנוב לסייע לנו. סטפן נבדק לקורונה ביציאתו מאיטליה ונמצא שלילי. נבדק שוב למחרת הגעתו לישראל ונמצא שלילי בשנית, היה בקפסולה סגורה בה נפגש אך ורק עם המתעמלות, צוות המאמנים והמעטפת המקצועית של הנבחרת, התגורר בבית של מתעמלת הנבחרת ושמר על הקפסולה. טרם הגעתו של סטפן לארץ ביקשתי רשמית ממנכ"לית האיגוד, שרית שנער, לאשר את האקרדיטציות המותרות לי לאליפות אירופה, ארבעה אנשי מקצוע שנחוצים לי על השטיח במתחם התחרות. מסיבה לא ברורה וללא נימוקים, תוך התעלמות מצורך מקצועי חשוב ביותר, אני מקבלת תשובה שלילית לגבי סטפן איבנוב אשר כל כך נחוץ ככוריאוגרף”.

אחרי שבאיגוד טענו לכאורה כי הוא הפר את תנאי הקפסולה, המאמנת הגיבה: “סטפן פגש לראשונה את מאמנת הנבחרת האולימפית של שחיה צורנית בחדר האוכל במכון וינגייט. ביום שקיימנו תחרות מבחן לנבחרת הקבוצתית הגיעו לצפות אנשי היחידה לספורט הישגי ומאמנת הנבחרת האולימפית של השחייה הצורנית ששוהה בווינגייט עם הנבחרת שלה בקפסולה סגורה ומעת לעת נבדקת לקורונה. מאמנת הנבחרת של השחייה הצורנית בקשה מסטפן, על רקע הבנתו באקרובטיקה ובכוריאוגרפיה, סיוע בבניית פירמידה. היא הסבירה שהיא צריכה עזרה כי המאמנת הראשית הספרדייה מזמן לא הגיעה ארצה. ביום שישי, היום החופשי של הנבחרת הקבוצתית, סטפן הגיע לאולם ברלין כדי לעזור למאמנת נבחרת השחייה הצורנית לבקשתה כפי שפורט קודם. הוא היה אך ורק בסביבת נבחרת השחייה הצורנית שכולה שלילית לקורונה, וזאת לזמן קצר ומבלי שנפגש עם אחרים. סטפן עשה זאת כמחווה מקצועית ולא ראה בכך הפרת הסכם עם איגוד ההתעמלות ובוודאי לא ראה זאת כיציאה מהקפסולה”.

נבחרת ההתעמלות האמנותית (באדיבות איגוד ההתעמלות)נבחרת ההתעמלות האמנותית (באדיבות איגוד ההתעמלות)

בהמשך, ויגדורצ’יק התלוננה גם על התנאים בווינגייט וגוללה את שאירע בהכנות: “התנאים באוהל בערב הראשון לא היו נוחים לאימון. היה מאוד קר, המזגן היה על מוד קור ולא מצאנו מישהו שיכבה אותו. שתיים-שלוש מתעמלות ועוזרת המאמנת נועה קדוש התקררו והתלוננו על כאבי גרון. פניתי בבוקר לרופא האולימפי במכון וינגייט ולפי המלצתו קיבלו תרופה נגד כאבי גרון. הרופא לא חשד שהן חולות בקורונה. לאחר שלושה ימים בווינגייט נבחרת ישראל הגיעה למחנה אימונים בצפון לשבוע. כל הנבחרת כולל הצוות נבדקה לקורונה על ידי האיגוד וכולם יצאו שליליים”.

המאמנת התייחסה גם לבן זוגה שעוזר לנבחרת באופן יומיומי בדירה שאותה האיגוד שוכר עבור הנבחרת, ואירה ויגדורצ’יק התלוננה כי הוא לא קיבל אישור כניסה לאליפות אירופה למרות שהוא חלק מהצוות: “אילן אזבי נמצא בצמוד לנבחרת כארבע שנים, במסירות מוחלטת, מעביר אימוני כושר בהתנדבות מלאה ובידע אדיר. החל בחודש מרץ 2020 אילן אזבי קונה מצרכי מזון ומוצרים לבית עבור הבנות, מבשל כל יום ל-10-11 אנשים בהתנדבות מלאה. החל בחודש יוני 2020 אילן מתפקד גם כאב בית בהתנדבות, זאת ביתאום עם שרית שנער (מנכ”לית האיגוד, א.מ). במשך כל התקופה של ארבע השנים ביקשתי בכל תוכניות העבודה לצרף את אילן לצוות כי הוא נחוץ מקצועית ומנטלית”.

אירה ויגדורצ'יק (רדאד ג'בארה)אירה ויגדורצ'יק (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיפה לגביו כי ”בכל נסיעותיו לתחרויות מעולם לא חרג מדרישותיכן - לן במלון אחר, היה רק בקהל ועודד את כל המשלחת הישראלית. בתקופת הקורונה אילן קיבל משרית אישור רשמי שהוא חלק מהקפסולה כי היה אמור לצאת לקניות, לבשל ולהעביר אימוני כושר. בכל מחנות האימונים והתחרויות אילן מתפקד ככולבויניק באישור שרית שנער, כולל עזרה במזוודות, קניות וכל שנדרש כדי לפנות לי ולצוות את הזמן לעיסוק מקצועי נטו. במהלך שהותי במחנה האימונים בצפון פניתי שנית לאיגוד בבקשה שאילן אזבי יצטרף לנסיעה לאליפות אירופה על חשבונו וישהה במלון אחר בקפסולה של מארגני התחרות. בתאריך 21 בנובמבר, יום שבת, שבוע אחרי וינגייט, כשאנחנו ביום האחרון של מחנה האימונים בצפון, בהכנה האחרונה לאליפות אירופה, מגיעה הודעה משרית שנער בשתיים בצהריים שסטפן נדרש לעזוב את הארץ מיידית. יומיים לפני היציאה לאליפות אירופה קיבלתי הודעה משרית שנער שאילן אזבי לא יכול לצאת עם המשלחת כי אינו חלק מהקפסולה”.

לטענתה, ויגדורצ’יק קיבלה מהאיגוד מכתב לפיו סטפן חרג מנהלי הקפסולה. “כתבתי לשרית בקשה להשאיר את סטפן כי הוא נחוץ ביותר להכנות לאליפות אירופה אך לשווא”, כתבה המאמנת. “סטפן עזב את הארץ למחרת בשעה 10 בבוקר בהסכמת שרית שנער ובצרוף מכתב משפיל הדורש ממנו לא להגיע לאליפות אירופה ולא להתקרב לבנות איתן עבד. שמרנו על הקפסולה באדיקות רבה. איך אדם שהיה חלק בלתי נפרד מהקפסולה עד היום האחרון לפני היציאה הוצא ממנה באופן שרירותי? ברור כי הסיבה היחידה לכך היא הרצון לפגוע בי”.

אירה ויגדורצ'יק (איציק בלניצקי)אירה ויגדורצ'יק (איציק בלניצקי)

המאמנת ציינה כי השניים בכל זאת הגיעו לקייב: “סטפן הוזמן לקייב כאזרח בולגרי וכאדם פרטי על ידי מארגני אליפות אירופה, ועם הגעתו כמו כל אדם אחר, נבדק ויצא שלילי לקורונה. גם אילן אזבי הגיע לקייב כאדם פרטי ובהזמנה אישית של המארגנים. סטפן ואילן הגיעו לאליפות אירופה, ישבו בקהל ועודדו את הנבחרת. בשיא ההכנות, האימונים והלחץ של אליפות אירופה הודיעו לי מארגני התחרות שיו”ר איגוד ההתעמלות, כנרת צדף, דרשה מהאיגוד האירופאי להוציא מהיציע את סטפן איבנוב ואילן אזבי, ולא לאפשר להם לצפות בתחרות. נאמר לי לא לדאוג, כי שניהם הגיעו כאנשים פרטיים ומוזמנים אישית על ידי המארגנים. פעולה זו של האיגוד הפכה לשיחת היום בקרב מארגני התחרות שהביעו פליאה רבה והשתוממות כיצד האיגוד פועל נגד הנבחרת שלו, מאמניה ואנשים קרובים שבאו לצפות ולעודד”.

לטענתה של המאמנת באיגוד לא אהבו את העובדה כי בן זוגה של ויגדורצ’יק הגיע לקבל אקרדיטציה לתחרות למרות שהוא לא חלק מהמשלחת וכך הגיבה המאמנת: “מעניין שלכל הנבחרות וכל המשלחות איתם נפגשים ומתחרים מותר להיפגש איתי כפונקציה של התחרות, אך רק לבן זוגי שנמצא איתנו בקפסולה אסור להיפגש איתי או עם כל אחד אחר במשלחת. כולם יכלו להיפגש עם כולם חוץ מהאדם שהכי מקורב לקפסולה ונותן מעצמו בכל עת, בן זוגי אילן אזבי, שאני זקוקה לו כל כך לעידוד מנטלי”.

מעבר לכך, המאמנת האשימה כי “לפני התחרות הנבחרת הקבוצתית התאמנה במשך שעה וחצי על הרצפה כי המאמנת אלה סמופלוב סירבה לפנות את השטיח” ואף טענה כי “איגוד ההתעמלות הזמין ארוחות שכללו בשר חזיר, עירוב של בשר וחלב וחמאה”.

נבחרת ההתעמלות האמנותית (איגוד ההתעמלות)נבחרת ההתעמלות האמנותית (איגוד ההתעמלות)

בנוסף, ויגדורצ’יק יצאה כנגד היועצת החדשה של האיגוד, מריאנה ואסילבה, וציינה: “התחרות הקבוצתית נפתחה עם ביצוע מרשים של הנבחרת שלנו בתרגיל חמישה כדורים ואני מבינה מיד שקיבלנו ציון נמוך ב-D3. לאחר בירור קצר הובהר לי על ידי מאמנים ראשיים ממדינות אחרות, מארגני התחרות ושופטות דבר מדהים וכואב בו זמנית - שופטת מטעם אזרבייג'אן ששפטה במקצה D3 יחד עם אוקראינה סירבה לתת ציון המגיע לנבחרת ישראל, באומרה שהמאמנת הראשית של אזרבייג'אן שהיא במקביל המנהלת המקצועית של ישראל הסבירה לכולם שהאיגוד הישראלי לא מעוניין בהישג של הקבוצתי בוגרות, לכן אין צורך לתת ציון כל כך גבוה לקבוצתי אלא רק ללינוי אשרם באישי. מידע כזה היה בבחינת הקש ששבר את גב הגמל. הלכתי למלון ולא הפסקתי לבכות”.

היו”ר: מאחלת שתשובי לעסוק באימון ולא במסביב

יש לציין, כי בתום התחרות ויגדורצ’יק זומנה לבירור באיגוד על כך שיצאה מבית המלון של הנבחרת בקייב בניגוד לנהלי הקפסולה. בסיום הבירור נשלח לה מכתב ובו ציינה היועצת המשפטית של האיגוד, עו”ד חיות גרינברג, כי זו הפרה את הכללים לכאורה על מנת להיפגש עם בן זוגה. בסיום הבירור הודיעה עו”ד גרינברג לוויגדורצ’יק כי המליצה לנקוט בהליכים משמעתיים נגדה לאור התנהגותה.

יו”ר האיגוד כנרת צדף, שגם נגדה בין היתר הוטחו האשמות מצד המאמנת, הגיבה לוויגדורצ’יק בדואר אלקטרוני: “הנהלת האיגוד שמחה על סיכום האליפות ששלחת, ומעריכה מאוד את ההשגים של המשלחת והנבחרת בפרט. לגבי תוכן הדברים, אי הדיוקים, לשון הרע והוצאת הדיבה האמיתית שמתחוללת בחודשים האחרונים - ככל הנראה שהיא תצטרך להיבדק לעומק על ידי עורכי הדין. הנהלת האיגוד תידון לעומק בכל נושא התנהלות הנבחרת, האיגוד וכל המעטפת ותגיע להחלטות לגבי המשך הדרך וההתנהלות באשר הן. אנו מודים לך על המסמך המושקע והמעמיק. נלמד, נבדוק ונגיב. מאחלת לך רק בריאות, ובעיקר שתשובי במהרה לעסוק באימון ולא במסביב”.

כנרת צדף (נעם מורנו)כנרת צדף (נעם מורנו)

היו”ר ציינה בדבריה למאמנת: “הנהלת האיגוד ועובדיה פועלים ימים ולילות על מנת שתוכלי להגיע לטוקיו בהכנה המירבית אבל לצערי במקום לקבל מכתבי תודה אנו נאלצים להתמודד עם חוסר שביעות רצון, חוסר קבלת מרות, זילזול ושלל מחמאות שבאמת מעידים על הצורך בבדיקת המערכת כולה. אני מבטיחה לך באופן אישי שאם יתגלה פגם או רבב בהתנהלות מולך או מול הנבחרת מטעם חברי ההנהלה המכובדים אתפטר במקום”.

הקמפיין החדש של ג'ובאני רוסו
אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספות כדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */