יום שני, 06.05.2024 שעה 12:05
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

"הייתי בין השחקנים למועדון, זה 'שרף' אותי"

אלי בבייב, ששימש כקפטן מכבי פ"ת אשתקד ולא בתכניות העונה, ל-ONE: "ציפו ממני לפעול מאחורי הגב של אנשים, גדלתי על ערכים אחרים", "מחכה לינואר"

|
אלי בבייב (איציק בלניצקי)
אלי בבייב (איציק בלניצקי)

שנה לא פשוטה עוברת על מי שהיה אשתקד קפטן מכבי פתח תקווה, אלי בבייב, שנותר מחוץ לקבוצה דווקא אחרי שעשה עמה את הדרך מהליגה הלאומית ובסוף מצא עצמו בתביעות כנגד המועדון בגין הפרת חוזה. כעת, הקשר בן ה-30 שובר שתיקה ארוכה ובראיון מיוחד ל-ONE, מספר על מה שהוביל לפיצוץ עם המלאבסים, השמירה על כושר ללא קבוצה, אזרבייג'אן והגעגוע למגרשים.

באוגוסט 2019 חזר ארצה בבייב אחרי שנה אחת מעבר לים, כששיחק במדיה של סומגאייט מהליגה האזרית, זאת בשל המרחק מהמשפחה שנותרה בישראל והגעגועים שעשו את שלהם. הקשר הצטרף למלאבסים ששיחקו כזכור בליגה הלאומית בחוזה לשנתיים עם אופציה לעונה שלישית וזאת במטרה להעלות ביחד עמם לליגת העל. הדברים הלכו בדיוק לפי הספר, הקבוצה רצה, בבייב שהיה מוערך מאוד במועדון, קיבל אליו את סרט הקפטן במקומו של נאור פסר שעזב והיה בין הבולטים בחבורה של גיא לוזון. כאמור, המציאות קיבלה תפנית כשהגיע הסגר הראשון שעצר את הכדורגל הישראלי והכניס את הקבוצות למשברים כלכליים כמו ברוב העסקים בעולם. 

אלי בבייב בועט (חגי מיכאלי)אלי בבייב בועט (חגי מיכאלי)

בבייב כאמור בתור הקפטן של הקבוצה, היה אמור להיות מי שיגשר בין הצדדים על מנת להגיע להסכמות על הקיצוצים ותנאי ההוצאה לחל"ת כפי שקרה בשאר הקבוצות בעקבות הנגיף אך אז החלו היחסים בינו לבין המועדון להידרדר לכדי מצב שהקפטן מצא עצמו מחוץ לתוכניות של הקבוצה שכידוע שיחקה בגמר גביע המדינה ועוד קודם הבטיחה את חזרתה לליגת העל. את העונה הנוכחית כבר ראה בבייב מהיציע והיה השחקן היחיד שלא הוחזר מהחל"ת אחרי הסגר השני, מה שכבר הוביל לתפנית נוספת במאבק כשכאמור הוגשה תביעה מטעמו של השחקן כנגד המועדון בגין הפרת חוזהו. כעת, רגע לפני חלון ההעברות של ינואר, אלי בבייב רוצה לפתוח דף חדש במקום חדש כשעל פי ההערכות מכבי פתח תקווה לא עתידה לעמוד בדרכו.

אלי קודם כל, מה שלומך בימים אלה?
"שלומי טוב תודה, מתגעגע ורעב למגרש. מחכה כבר בכיליון עיניים לינואר המתקרב".

איך אתה שומר על כושר בלי קבוצה?
"אני מתאמן קשה יותר מהאימונים של הקבוצה זה בטוח, מתאמן כל יום במהלך השבוע עם תכנית כושר משתנה שמשלבת דברים וסיטואציות שיש במהלך משחקים ומשלב את זה עם אימונים אישיים עם כדור עם אלון מזרחי. על הדרך אציין את האימונים עם אלון לטובה, הוא מאמן מצוין שאני שמח מאוד שיצא לי להכיר בתיווך של מושיקו מישאלוף שעוזר לי מאוד בתקופה הלא פשוטה הזאת".

אלי בבייב (איציק בלניצקי)אלי בבייב (איציק בלניצקי)

היית הקפטן של מכבי פתח תקווה, נראה היה שאתה מוביל את הקבוצה בדרך בטוחה ופתאום זה התפוצץ. מה קרה שם?
"כן, מוניתי לקפטן מכבי פתח תקווה בתחילת העונה, הכל היה מושלם, עשינו כקבוצה עונה מדהימה שכללה כדורגל מצוין ושוטף, השילוב שלנו, של השחקנים הוותיקים שללא ספק היה הגורם המשפיע ביותר על השחקנים הצעירים ועל הקידום שלהם במגרש ומחוצה לו. הכל הלך לכיוונים שחלמנו עליהם בתחילת העונה. ואז הגיעה הקורונה לצערנו הרב שגרמה לסגר הראשון, וכמו שציינת הייתי קפטן הקבוצה, הייתי בדיוק באמצע, מצד אחד יש את השחקנים שאתה לא רוצה שהם ייפגעו ושכולנו נישאר ביחד כקבוצה וכמשפחה כמו שהיה מתחילת העונה אבל מצד שני יש את המועדון שחשוב ויקר לי ולנו השחקנים. הייתי באמצע וכנראה זה מה שגרם לאנשים סוג של ‘לשרוף’ אותי ואת היחסים הטובים שהיו בנינו מתחילת העונה. כנראה שציפו ממני לבוא ולעשות צעדים ללא שאר שחקני הסגל ואני כקפטן לא הייתי מוכן לעשות את זה כי לפני שאני קפטן של החברים שלי ושל הקבוצה, אני קודם כל בן אדם עם כבוד וערכים שגדלתי עליהם מגיל אפס ולא אעשה משהו מאחורי הגב, לא של השחקנים במקרה הזה ולא של המועדון. זו מה שלצערי הייתה הסנונית הראשונה להרעה ביחסים שלי ושל המועדון". 

אלי בבייב מאוכזב (איציק בלניצקי)אלי בבייב מאוכזב (איציק בלניצקי)

אתה כועס עליהם?
"אני לא בן אדם שכועס או שומר טינה אף פעם אבל כן אני מאוכזב. כרגע אני שם את כל זה בצד ומנסה להתמקד כמה שיותר בחזרה למגרשים, להגיע לקבוצה שתרצה אותי ואוכל בה לחזור לשחק".

בינואר שמתקרב אלינו אתה הופך לשחקן חופשי באופן תיאורטי, יש כבר כיוון לאן תלך? "קודם חשוב לי לציין שלא אהפוך לשחקן חופשי, אני שחקן תחת חוזה במכבי פ״ת לעונה הקרובה וזאת שאחריה. בינואר הקרוב אעשה את כל המאמצים שביכולתי וביכולת הסוכן שלי למצוא לעצמי קבוצה עד לתום העונה, אלא אם כן אקבל הודעה אחרת ממכבי פ״ת. יש כיוונים וקבוצות שאני והסוכן שלי בודקים ונקווה לעשות את הבחירה הנכונה ביותר עבורי בסופו של דבר".

יש חשש לרדת לשחק בליגה הלאומית שוב?
"כמובן שהעדיפות הראשונה שלי היא ליגת העל. חתמתי במכבי פ״ת לפני שנה וקצת כשחזרתי מחו״ל מתוך כוונה וידיעה שהמועדון רוצה בכל הכוח לעלות בחזרה לליגת העל. זאת גם הסיבה שחתמתי איתם על חוזה ארוך טווח כי הרצון היה לשחק בליגת העל ביחד איתם, למרות שהיו לי הצעות מליגת העל כשחזרתי מחו״ל ופסלתי אותן בשביל לעזור למכבי פ״ת להגשים את המטרות שלה ושלי כמובן. לא שכחתי לשחק כדורגל והוכחתי לאורך כל הקריירה שאני טוב וראוי להיות שחקן ליגת העל ושזה הוא מקומי. אני לא אפסול הצעות מליגה לאומית אם יהיו מקבוצות שרוצות ושואפות להישגיות ולעליית ליגה". 

מיגל ויטור ואלי בבייב (ההתאחדות לכדורגל)מיגל ויטור ואלי בבייב (ההתאחדות לכדורגל)

התקופה האחרונה גרמה לך אולי להתחרט שחזרת לשחק בארץ?
"לא, התקופה האחרונה לא גרמה לי להתחרט שחזרתי לארץ, ממש לא. חזרתי לארץ בגלל המשפחה שזאת הסיבה היחידה והעיקרית, אם המשפחה הייתה איתי באזרבייג׳אן, אין לי ספק שהייתי מסיים שם את הקריירה ומשחק שם עוד שנים רבות כי היה לי ממש טוב שם. באופן כללי אני לא מתחרט על שום החלטה שקיבלתי עד היום בקריירה ושלם עם כל החלטה שלי".

שוקל אולי לחזור לשם?
אם המשפחה שלי הייתה מוכנה לזה, והם היו קרובים אליי, אין לי ספק שהייתי חוזר לאזרבייג׳אן. אני בטוח גם שהיו שמחים מאוד שאחזור לשם, אני עדיין בקשר עם כולם שם ואוהב אותם ומעריך אותם מאוד על כל מה שנתנו לי".

אז מה הקבוצה שתיקח את אלי בבייב תקבל? בכל זאת לא שיחקת במשך למעלה מחצי שנה.
"קבוצה שתיקח אותי תקבל שחקן שרעב לכדורגל כאילו זאת הופעת בוגרים ראשונה שלו בקריירה, רעב ללמוד וללמד שחקנים צעירים בתחילת דרכם בקריירת הבוגרים שלהם והכי חשוב שחקן שיעשה וייתן הכל למען הצלחת המועדון וההתקדמות שלו כקבוצה בכדורגל הישראלי. מיותר לציין שבחצי השנה האחרונה כמעט ולא היה כדורגל בגלל נגיף הקורונה לצערנו הרב וכל הסגרים למיניהם, אך בלי שום קשר שוב אציין שאני שומר על עצמי ועל הכושר שלי עובד מאוד קשה, ואין לי ספק שהכושר שלי לא פחות טוב ממה שהיה בעבר אם לא יותר טוב".

תגובות מכבי תל אביב לאחר הניצחון על ק"ש
אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */