יום שישי, 17.05.2024 שעה 08:49
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"כשז'וסוואה לא נגרר לשטויות, קשה לעצור אותו"

הפורטוגלי של הפועל ב"ש שוב כיכב, הפעם ב-0:3 על הפועל ת"א: "לא חילקנו מתנות בהגנה". סלליך יקבל הצעה להמשיך, פסימיות לגבי החזרתו של עבד אלחמיד

|
ז'וסוואה חוגג עם יוסי אבוקסיס (רדאד ג'בארה)
ז'וסוואה חוגג עם יוסי אבוקסיס (רדאד ג'בארה)

אחרי התיקו הדרמטי ביום רביעי האחרון מול הפועל חדרה, הפועל באר שבע חזרה בסטייל למסלול הניצחונות. החבורה של יוסי אבוקסיס הביסה אמש (שני) 0:3 את הפועל תל אביב והתקרבה לצמרת הגבוהה של ליגת העל. בכך, באר שבע רושמת ניצחון שלישי מתוך ארבעת המשחקים האחרונים שמעלים אותה למקום החמישי בטבלה עם 17 נקודות, שתיים בלבד מהמקום המוביל לאירופה בעונה הבאה. 

"אחד הניצחונות החשובים של העונה", אמרו בבאר שבע, “התיקו עם הפועל חדרה שיבש לנו את התוכניות והיינו צריכים יום להתאושש מתחושת הפספוס. ידענו שזה משחק מפתח חשוב, שאם לא היינו עוברים אותו בהצלחה היינו מסתכנים בכניסה לעוד משבר. אלו שלוש נקודות יקרות שייתנו לנו דחיפה לחלק העליון של הטבלה. היו דקות פחות טובות, אבל ברוב המשחק שלטנו והפועל לא הגיעו למצבים ממשיים חוץ מהדקות האחרונות שחלמנו בהגנה. כבר בעוד יומיים יש לנו את מכבי פתח תקווה וזה המבחן האמיתי שלנו". 

תגובות הפועל ב"ש לאחר הניצחון על הפועל

חוץ משלוש הנקודות שנוספו לה, בקבוצה היו מרוצים בעיקר מהעבודה שחוליית ההגנה שמרה על רשת נקייה. אבוקסיס לא אהב את הדקות האחרונות בהן הפועל תל אביב הגיעה לכמה מצבים קורצים שיכלו לסבך את המשחק, אבל החמיא למשחק ההגנה של חניכיו. "הכי הכי חשוב שלא ספגנו", אמרו בבאר שבע, "הטעויות שהיו נגד הפועל חדרה חייבו שינוי בגישה, זה לא יכול לקרות בקבוצה שרוצה להיות בחלק העליון של הטבלה. הפעם שיחקנו באחריות גדולה יותר ולא חילקנו מתנות, אבל יש עוד הרבה עבודה לקראת ההמשך".

בבירת הנגב היו מרוצים מצמד המגנים דוד קלטינס ושון גולדברג שתמכו בהתקפה ועשו עבודה טובה מבחינה הגנתית. סינטיהו סלליך שכבש את השער הראשון לזכות קבוצתו ממשיך את היכולת של המשחקים האחרונים ובב”ש שמים לב לכך. הקשר שבינואר יכול לנהל מו"מ עם כל קבוצה שיחפוץ צפוי לקבל הצעה בקרוב לעונה נוספת. "סנטי מוצא פה בית חם, הוא נהנה מכל רגע ומרגיש טוב בבאר שבע, אין סיבה שלא ירצה להמשיך", אמרו בקבוצה. גם החלוץ אנתוני וארן קיבל שבחים על שער שלישי ברציפות ושישי בסך הכל.

שחקני הפועל ב"ש חוגגים עם סינטיהו סלליך (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל ב"ש חוגגים עם סינטיהו סלליך (רדאד ג'בארה)

גיבור הניצחון היה, כרגיל, ז'וסוואה פשקיירה. הכוכב הפורטוגלי רשם משחק לא גדול במיוחד אבל כשהוא “לחץ על הכפתור”, הוא בישל וקינח עם שער אדיר לחיבורים של ארנסטס שטקוס. דקה לפני הגול, הפורטוגלי סיפר שקיבל צרחה מאבוקסיס אחרי איבוד כדור ורגע אחרי שהכדור נכנס לרשת רץ להקדיש את השער למאמן. בב”ש מרוצים מאוד מהיכולת של ז'וסוואה ומהשיפור בהתנהגות שלו מאז התקרית האחרונה, "שרק ימשיך ככה", אמרו בקבוצה, "כשהוא מרוכז ולא נגרר לשטויות אי אפשר לעצור אותו". במועדון החמיאו לקשר גם בשל העובדה שהוא מתעקש לשחק עם פציעה מציקה בשרירי הבטן, גם אבוקסיס ציין לטובה אותו לטובה על כך, כמו גם אלטון אקולטסה שדווקא לא היה במשחק.

אבוקסיס רצה לגמור את המשחק כמה שיותר מהר כדי לתת מנוחה לשחקנים המרכזיים שלו, בדגש על ז'וסוואה ואקולטסה שסוחבים פציעות. לשמחתו של המאמן כך זה קרה והוא הוציא את השניים יחד עם אנתוני וארן. "במצב של שלושה משחקים בשבעה ימים חייבים לעשות את החישובים, אחרת הפציעות יחזרו ואף אחד לא רוצה בזה", הסבירו בבאר שבע. השלושה שהוחלפו ימשיכו ב-11 גם בעוד יומיים נגד מכבי פתח תקווה באצטדיון טדי.

שחקני הפועל ב"ש חוגגים עם ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל ב"ש חוגגים עם ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)

בצוות המקצועי מאמינים שהשיפור בהגנה הפעם בא לידי ביטוי בהצבתו של מריאנו בריירו, שבקרוב יקבל אזרחות ישראלית ולא ייחשב כזר. הבלם עמית ביטון נכנס לדקות ראשונות אחרי ארבעה חודשים של היעדרות בגלל קרע ברצועה הצולבת והוא גם ייכנס לרוטציה במשחקים הקרובים. השיפור עשוי להמשך עם חזרתו של מיגל ויטור שבספק ליום רביעי, אך נגד בני יהודה תל אביב ביום ראשון הוא אמור להיכלל בסגל. בשורות טובות מגיעות מהכיוון של המגן הימני אור דדיה שיחזור היום לאימונים. 

בעניין אחר, אוהדי הקבוצה עדיין לוחצים להחזיר לשורות המועדון את הבלם חאתם עבד אלחמיד, שמעוניין לעזוב את סלטיק ולחזור לישראל. בסקוטלנד התפרסמו ידיעות בשבוע שעבר כי באר שבע מובילה את המירוץ על אלחמיד, אולם בהנהלת המועדון פסימיים מאוד לגבי העניין, לפחות לפי נקודת הזמן הנוכחית. הסכומים אותם דורשים סלטיק ועבד אלחמיד לא עולים בקנה אחד עם המציאות הכלכלית בבאר שבע, שרוצה להתחזק אך לא בכל מחיר. כמו כן, התחרות שצפויה על השחקן מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה, תקפיץ את הסכומים שידרוש עבד אלחמיד ובבאר שבע לא מתכוונים להגדיל את מסגרת השכר שהונהגה במועדון בשנה האחרונה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */