יום שלישי, 07.05.2024 שעה 04:10

נמני: הפגרה באוקראינה נותנת למכבי ת”א סיכוי

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE עסקנו בהגרלה שזימנה למכבי ת"א את שחטאר דונייצק ומנור סולומון. התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית עסקנו כמובן בהגרלת הליגה האירופית שזימנה משחק מרתק בין מכבי תל אביב לשחטאר דונייצק ומנור סולומון בשלב 32 האחרונות. כמו כן, נדבר על הגרלת ליגת האלופות ובמוקד המפגש הפיקנטי בין ברצלונה לפאריס סן ז’רמן, סיכמנו את ה-3:4 הענק של מכבי ת”א על הפועל חיפה והתכוננו למשחק בין מכבי חיפה להפועל תל אביב. בנוסף, שוחחנו עם בעלי הפועל חיפה יואב כץ ועם היועץ המקצועי של הפועל חדרה, אורן גולן.

נמני: הפגרה באוקראינה נותנת למכבי ת”א סיכוי להפתיע את שחטאר

שוחחנו עם שחקן העבר וסוכן השחקנים, אבי נמני, על הגרלת שלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, בדגש על ההגרלה שקיבלה מכבי תל אביב, שתפגוש את שחטאר דונייצק של מנור סולומון.

ערב טוב אבי, מה דעתך על ההגרלה של מכבי ת”א מול מנור סולומון ושחטאר דונייצק?
“קודם כל אני חושב שהמפגש הוא פיקנטי בגלל הסיפור של מנור סולומון, אבל הפערים די גדולים כי ראינו מה שחטאר דונייצק יכולה לעשות בליגת האלופות. למרות זאת, ההישג של מכבי תל אביב הוא גדול מאוד, גם מקצועית וגם כלכלית, אבל על הנייר למכבי תל אביב יהיה קשה מאוד להפתיע את שחטאר”.

מנור סולומון בטירוף (רויטרס)מנור סולומון בטירוף (רויטרס)

אתה חושב שיש למכבי תל אביב סיכוי להפתיע בכל זאת?
”עד פברואר יכולים להשתנות דברים כי מכבי מחפשת להתחזק בגלל שבמכבי לא מרוצים מאיך שהקבוצה נראית, בעיקר בליגה. לגבי שחטאר, היא יצאה לפגרה ולא תשחק אף משחק רשמי עד המפגש מול מכבי תל אביב וזה המון, זו פגרה מאוד ארוכה. מכבי יכולה לבוא מול קבוצה לא בכושר ולא חדה ויש אפשרות שהיא תפתיע. יש עוד נתון שצריך לקחת בחשבון, באוקראינה בפברואר מינוס 10 מעלות, זה משפיע על שתי הקבוצות”. 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על הסכם שיתוף הפעולה של ההתאחדות עם איחוד האמירויות?
“זה מגרש פוליטי, כל ההסכם הזה הוא אקט פוליטי. הכדורגל הישראלי לא צריך להיות מקודם בדרך הזאת, הוא צריך לעבור תהליכים הרבה יותר עמוקים ורחבים שהיו צריכים לעשות כבר לפני שנים ולא עשו. אני חושב שמסתכלים על השלום בין שתי המדינות ועל משחקים בין נבחרת ישראל לאיחוד האמירויות”.

אבי נמני (שחר גרוס)אבי נמני (שחר גרוס)

הגיוני לדעתך שכבר שנתיים וילי רוטנשטיינר אחראי לכל הנבחרות ואין תוצאות?
”בלי להיכנס לנושא וילי רוטנשטיינר, שהוא לא הפיתרון, אבל גם לא הבעיה, העסק הזה שנקרא הכדורגל הישראלי ונבחרת ישראל נכשל וצריך למצוא פתרונות, כמה שאנשים בהתאחדות לא אוהבים לשמוע את זה. אני חושב שגם בהתאחדות יש אנשים טובים ויש אנשים פחות טובים”. 

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

יואב כץ: ה-4:3 למכבי ת”א הרגיש כמו טרגדיה שייקספירית

שוחחנו עם בעלי הפועל חיפה, יואב כץ, על מצבה של הקבוצה לאחר ה-4:3 הדרמטי למכבי תל אביב וכמו כן, על מצבה המאכזב של הקבוצה, הבעיות בהגנה ומעמדו של המאמן חיים סילבס.

ערב טוב יואב, ראיתי את מספרי התחלואה בקורונה בארצות הברית וישר חשבתי עליך, אני מקווה שאתה שומר על עצמך
”קודם כל אני מאוד מודה לך ואני מנסה לשמור על עצמי, זה לא קל במיוחד לקבוצת הגיל בה אני נמצא ולאנשים שצריכים לעבוד יום ולילה, אני כל הזמן מחוץ לבית. זה סיכון, נכון”.

אתה תתחסן?
”אני אקח חיסון, כן”.

יואב כץ (עמית מצפה)יואב כץ (עמית מצפה)

במעבר חד, 11 נקודות מ-33 אפשריות, לא לזה ציפיתם
”נכון, בואו נגיד ככה, הדברים פחות או יותר הלכו בסדר, אבל יש לנו הגנה מאוד חלשה ונצטרך לתקן אותה ואחרי זה אולי יהיה לנו סיכוי להגיע לפלייאוף העליון. אני חושב שמי שציפיתי שיעזור להגנה שלנו הוא רוסלן ברסקי, אבל בהחלט נצטרך לראות מי פנוי כי זה עקב האכילס שלנו וזה בולט מאוד”.

איך הרגשת בהפסד 4:3 למכבי תל אביב? אני ראיתי את זה קורה
”הרגשתי שאני בטרגדיה שייקספירית. לצערי צדקת”.

שחקני הפועל חיפה (אורן בן חקון)שחקני הפועל חיפה (אורן בן חקון)

מה אמרת למאמן חיים סילבס בסיום?
”מה שאמרתי למאמן פחות חשוב, אבל אני יודע שיש בעיה בהגנה והוא מסכים איתי ומודה שהיו טעויות מבחינה הגנתית. הייתה לי התפרצות זעם מתסכול על בן והבה, יותר מאשר ניתוח הגיוני של המשחק, אבל דברים חוזרים על עצמם ורק במשחק אחד לא ספגנו, אז משהו דפוק בממלכה”.

חיים סילבס (עמרי שטיין)חיים סילבס (עמרי שטיין)

אמרת דברים לא פשוטים על בלם הקבוצה בן והבה, לא ראיתי עוד בעלים מדבר כך על שחקן בתקשורת
“אתה צודק במאה אחוז ואני מצטער על כך, אבל הכתב הוציא את זה בצורה הרבה יותר חריפה ממה שזה היה ואני מתנצל על כך. אבל בכל זאת, חשוב לציין שהדברים הוצאו מהקשרם והדבר הכי חשוב הוא שנשפר את ההגנה שלנו”.

בן והבה (עמרי שטיין)בן והבה (עמרי שטיין)

מה מעמדו של חיים סילבס?
”מעמדו של חיים סילבס? אנחנו מתכוננים כעת למשחק מול כפר סבא, אחר כך למשחק מול חדרה ואז נסתכל הלאה”.

שמאי: מצבה של הפועל תל אביב קשה ולא יציב

שוחחנו עם עורך הדין ארי שמאי, מאוהדיה המוכרים של הפועל תל אביב, על מצבה של הקבוצה בשנים האחרונות וכמו כן, על ההכנות לקראת המשחק בין האדומים למכבי חיפה הערב ב-20:45.

אם היית צריך להגדיר את המצב של הפועל תל אביב במונחים רפואיים, איך זה היה?
”המצב קשה ולא יציב, מי שמצטיין בלנתח מצבים הם סוכנויות ההימורים ולפי יחסי ההימורים לקראת המשחק הזה המצב ברור”.

ארי שמאי (שחר גרוס)ארי שמאי (שחר גרוס)

אם היה איזה מיליארדר שרוצה לקנות את הפועל תל אביב, היית ממליץ לו על זה?
“לא הייתי ממליץ לאף אחד לקנות קבוצת כדורגל. אין שום קבוצת כדורגל בעולם שאין לה ארגון אוהדים, ‘אולטראס’, שעושה צרות להנהלה. אתה עושה כסף ממועדונים קטנים, אני לא חושב שיש קבוצה שעושה כסף. חוץ מהעניין של החובות, אני חושב שאת הפועל ת”א מי שיקנה לא יקנה אותה בגלל הכסף, זו קבוצה עם קהל גדול, עם מסורת. אם זה מיליארדר הוא יוכל לקנות גם עם החובות. הפועל ת”א היא הקבוצה הכי ‘ערבית’ בליגה, עם היחסים הכי טובים עם הערבים ובסוף מגיעים הקטארים וקונים את בית”ר ירושלים”.

מישהו יודע כמה גדולה הצרה בהפועל ת”א? אתה בקשר עם הבעלים או שאתה כבר לא בעניינים?
”אף אחד לא יודע את גודל הצרה, אני משקיף על הדברים מלמעלה או מהצד ואני אובייקטיבי, אני לא מדבר עם הבעלים או מכיר אותם, רק ‘שלום-שלום’ ביציע, לא מעבר. אני בעניינים בהפועל תל אביב מאוד, רק שאני לא הולך לבית של הבעלים למחות”.

שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)

אובייקטיבית, איך יסתיים המשחק?
”אובייקטיבית אני חושב שיהיה 0:3 למכבי חיפה”.

ולא אובייקטיבית?
”לא אובייקטיבית? 1:2 למכבי חיפה”.

אורן גולן: מקווה שמימר יאמן אותנו עד סוף העונה וגם בעונה הבאה

שוחחנו עם אורן גולן, היועץ המקצועי של הפועל חדרה, על מצבה של הקבוצה ועל הניצחון 0:3 על בני יהודה, שהוציא אותה מהמקום האחרון בליגת העל. כמו כן, עסקנו במעמדו של מאמן הקבוצה שרון מימר, במצב הכלכלי בתקופת הקורונה ובמשחקים הקרובים.

ערב טוב אורן, תקופה טובה, יש גשם וגולים
”כן, יש גשם וגולים, אבל בדרך כלל כשאנחנו פוגשים את יוסי אבוקסיס יורד גשם של שערים לכיוון הלא נכון, נקווה שהפעם זה יהיה לכיוון הנכון. לוח הזמנים מטורף מבחינתנו, ניצחנו 0:3 את בני יהודה, אבל יש לנו עכשיו את הפועל באר שבע ואחרי זה את אשדוד, אז אנחנו עם הפנים קדימה”.

אורן גולן (איציק בלניצקי)אורן גולן (איציק בלניצקי)

פתחתם לא טוב, מה מעמדו של שרון מימר?
”תראה, פתחנו לא טוב ולהיות במקום האחרון במחזור הזה בקבוצה שהשקענו בה הרבה. אני גם אשם בזה, אני ושרון מימר אחראים לבחירת הקבוצה, אבל אני בן אדם מאוד סבלני ומאוד מתחבר לעבודה של שרון, הוא עושה עבודה טובה ואנחנו נמצאים כרגע מעל לקו האדום. אני מאמין בתיאום ציפיות, שרון ביקש ממני עוד שני משחקים והביא 4 נקודות מ-6, היעד הזה הסתיים ועכשיו הפנים ליעד הבא”.

אז אם תפסידו שוב במשחקים הקרובים הוא יילך?
”אני לא אומר שאם נפסיד לבאר שבע או אשדוד אז שרון מימר יילך הביתה, ממש לא, אנחנו מאוד אוהבים את שרון וגם השחקנים מאוד מחוברים אליו. אבל בסופו של דבר, מאמן כדורגל זה התפקיד הכי כפוי טובה בעולם ונממדים לפי תוצאות. אני מסתכל על קבוצות בליגת העל, הפועל חדרה לא החליפה הרבה מאמנים, בטח לא מחוסר הצלחה, אבל החלפתי מאמנים על סיבות אחרות כמו עם ניסו אביטן ואורי גוטמן”.

שרון מימר (שחר גרוס)שרון מימר (שחר גרוס)

אין לך דד ליין בראש? אתה לא הגעת להחלטה והבנה שמתי שהוא תצטרך לפטר את שרון מימר?
”לא, ממש לא. אין לי דד ליין, אני מקווה ששרון מימר יאמן אותנו עד סוף העונה ואפילו בעונה הבאה, כשמגיעים לאימונים ורואים את חדר ההלבשה מלוכד ואת העבודה הקשה שלו רוצים להשאיר אותו בקבוצה. הוא מאמין שהוא מסוגל להצליח עם הקבוצה וכמו גבר בא אליי לפני שני המשחקים האחרונים ואמר ‘אם אני לא מביא 4 נקודות משני המשחקים האלה אל תחכה לי יותר’. בסוף יש בחירה הדדית וההצלחה היא של כולם ביחד אם מצליחים”.

איך אתם עוברים את התקופה הזאת?
”ימים קשים מאוד, לנו ולכולם, בטח עם רשת הביטחון עכשיו. קיבלנו משהו, הם פרסו את זה לאורך כל השנה. הם נותנים כסף, אבל זה לא מספיק. יש 400 ילדים בבתי הספר לכדורגל שתקועים בבית וזה פוגע בנו במאות אלפי שקלים”.

שרון מימר עם אורן גולן (איציק בלניצקי)שרון מימר עם אורן גולן (איציק בלניצקי)

לא היה מתאים לך להיות קבוצה לגיטימית וחזקה בליגה הלאומית בלי קשיים וכאבי ראש?
”כשהייתי בליגה א’ היה לי חלום להיות בליגה הלאומית ובליגה הלאומית חלמתי על ליגת העל. אי אפשר לשבת במסעדה ולאכול סטייק אנטריקוט ולהגיד ‘לא בא לי יותר על הסטייק ואני רוצה פרוסה עם מרגרינה ועגבנייה’, זה לא עובד ככה”.

אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */