יום שישי, 17.05.2024 שעה 14:00
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

דווקא עכשיו: סאן מנחם פורח במדי מכבי חיפה

נלחם על ההרכב בכל פעם מחדש, אבל הצליח לדחוק את טוואטחה לספסל - ורושם עונה מצוינת שגורמת לבכר לכאב ראש בעמדת המגן השמאלי. על הדרך שעבר והעתיד

|
סאן מנחם (עמרי שטיין)
סאן מנחם (עמרי שטיין)

מכבי חיפה נראית נהדר בשבועות האחרונים והקבוצה הזו תופסת את המקום הראשון בטבלה בצדק. עם חיזוק מדויק, עבודה נכונה באימונים ורצף של ניצחונות - הירוקים רושמים פתיחת עונה טובה. הקבוצה הזו מציגה שדרוג אדיר שמתבטא גם בסגל השחקנים שלה, ובעיקר אצל שחקן אחד שמצליח להציג יכולת הרבה יותר גבוהה באגף השמאלי וזהו סאן מנחם.

המגן בן ב-27 נמצא כבר שנים במועדון אבל בכל פעם מחדש הוא נאלץ להילחם על מקומו בהרכב. כמו בעבר, גם העונה במכבי חיפה בחרו להסתמך על מגן אחר וצירפו את טאלב טוואטחה שנחשב לחיזוק נהדר ומרשים, אלא שסאן מנחם מצליח להשכיח את חסרונו ולגרום לברק בכר לכאב ראש רציני לגבי זהות המגן השמאלי שצריך לפתוח בהרכב שלו. ומדהים איך שהכל השתנה דווקא עכשיו. 

סאן מנחם (עמרי שטיין)סאן מנחם (עמרי שטיין)

תמיד נלחם על מקומו

סאן מנחם עבר דרך ארוכה ומייגעת עד שהגיע למעמד הזה. הוא הצטרף למכבי חיפה ב-2015 כאשר טאלב טואטחה היה המגן השמאלי המוביל, ובמובן מסוים הוא חתם במועדון בידיעה שישמש כשחקן גיבוי. ואכן, הוא גם עלה מידי פעם מהספסל. עונה לאחר מכן, טוואטחה עזב לגרמניה, אך המאמן רנה מולנסטיין לא האמין במנחם והעדיף להציב בעמדה הזו שחקנים אחרים, כמו יונתן לוי ששותף רק לשתי הופעות בשני המחזורים הראשונים של ליגת העל, מריו מוסא הקרואטי שלא הרשים ושוחרר בדצמבר, והוא אפילו ניסה את שי בן דוד ויהב גורפינקל שמידי פעם עלו מהספסל - אבל סאן מנחם נלחם על מקומו וניצח את כולם.

יחד עם זאת, במכבי חיפה שוב העדיפו מגן שמאלי מוביל והחתימו את עומרי בן הרוש כעבור עונה, בעוד שסאן מנחם נשלח להשתפשף בעירוני קרית שמונה. גיא לוזון ניסה באותה עונה גם את רוקאביצה כשחקן בקו בשמאל עם שלושה בלמים מאחור, אחר כך ניסה לאפשר לרז מאיר לשחק כמגן, החזיר את בן הרוש להרכב שלו, אבל לא מצא את היציבות ובסוף סיים את דרכו.

סאן מנחם (רדאד ג'בארה)סאן מנחם (רדאד ג'בארה)

בן הרוש גם עזב בסיום אותה העונה, מנחם חזר לחיפה ופתח בהרכב של המאמן החדש פרד רוטן, אבל הקבוצה כולה לא התרוממה למרות שהוא דווקא זכה לדקות משחק הפעם. הירוקים נראו חלשים, רוטן עזב, אלי גוטמן הגיע לכמה משחקים אבל נאלץ לעזוב מסיבות רפואיות, עד שלבסוף הגיע מרקו בלבול שעשה סדר ובנה את מכבי חיפה החדשה החל מדצמבר 2018. בלבול הניח את היסודות לקבוצה המרשימה שנראית כיום על המגרש, אבל בין השינויים שבלבול לקח על עצמו היה לזעזע את עמדת המגן השמאלי ולא להסתמך על סאן מנחם.

גם הפעם המגן הזה לא האמין שזה קורה לו. הוא ראה איך רז מאיר מקבל את המקום ב-11 של בלבול והתאכזב, אך למרות זאת הוא לא הוריד את הראש. בשלב מסוים, כך מספרים, סאן מנחם נכנס לחדרו של בלבול לשיחה ושמע ממנו את המשפט: “אני בונה עליך לעתיד, אבל תדע שכרגע אתה צריך להיאבק על מקומך”. מנחם קיבל את האתגר והמשיך לעבוד קשה, כאשר גורמים במועדון אף טענו כי מה שמשך למאמן את העין אלו האימונים האישיים שסאן מנחם עשה אחרי שעות האימונים בכפר גלים, וזה למרות שלא שיחק במשך חצי עונה. 

מרקו בלבול (עמרי שטיין)מרקו בלבול (עמרי שטיין)

ההתקדמות תחת בלבול

“הוא אכן נשאר לאימונים אישיים אקסטרה עם מאמן הכושר למרות שלא שיחק ומבחינתי הוא הרוויח בזכות את מקומו”, הסביר מרקו בלבול. “ראיתי שהוא עובד קשה בכל מצב ומנסה להשתפר. ככה בעצם בהתמדה ובסבלנות הוא הצליח להתברג בהרכב. הוא הוכיח לי שיש לו אופי, שהוא סבלני ושהוא גם מאוד מוכשר כי הוא לקח את ההזדמנות שקיבל והראה כדורגל טוב. בעונה האחרונה כבר בנינו עליו להיות המגן הראשון והוא שמר על מקומו, היה מאוזן, ידע לתת תפוקה גם במשחק ההתקפה וגם בהגנה, ועשה התקדמות מצוינת”.

וההתקדמות הזו לא נעלמה גם מעיניהם של ראשי הנבחרת, שזימנו אותו אפילו למדים הלאומיים במהלך העונה שעברה, בזמן שפרח תחת מרקו בלבול. אומנם גם במדים הלאומיים טאלב טוואטחה היה המגן המוביל בצד שמאל, אבל סאן מנחם דווקא קיבל את ההזדמנויות שלו ואפילו פתח בהרכב תחת וילי רוטנשטיינר כשטוואטחה נעדר. באחד מהמשחקים האחרונים, אגב, בנבחרת התאכזבו מכך שמנחם לא היה בסגל בגלל פציעה. זה היה בסלובקיה, שם מאור קנדיל שיחק כמגן שמאלי בנבחרת אחרי שמנחם נפגע בקרסול וזה היה כמובן מאוד מתסכל מבחינתו לא להופיע שם.

סאן מנחם (רדאד ג'בארה)סאן מנחם (רדאד ג'בארה)

עם הזמן החלה התעניינות מבחוץ במגן. בקיץ האחרון לך פוזנן הפולנית רצתה בו והיו הצעות נוספות עבורו, כולל התעניינות מצידה של בית”ר ירושלים, אך מכבי חיפה לא הסכימה לשחרר אותו. גם כשטאלב טוואטחה חתם בחיפה, סאן מנחם כאמור הצליח להרשים מאוד ולתפוס את העמדה מחדש עם כדורגל מרשים מאוד. הוא מחלץ כדורים, משגע את היריבות כשהוא מצטרף מאחור ובעיקר גורם לכאב ראש חיובי עבור ברק בכר. כי פתאום יש מלחמה בעמדה שבמשך שנים הייתה נחשבת לחלשה ובלתי מאויישת. 

התחרות עושה לו טוב

במהלך השבועות האחרונים הכל מתבהר לאנשי מכבי חיפה. פתאום הם מבינים את התמונה הגדולה. כל שחקן שלא הביאו לסאן מנחם על העמדה שלו, בסוף איבד את מקומו למגן הזה. בכל פעם שהורידו אותו לספסל, הוא חזר להרכב. גם כששלחו אותו לקבוצה אחרת, הוא חזר ונאבק מחדש על מקומו. אפילו כשהמאמנים לא רצו בו, הוא התעקש לעבוד קשה ולהוכיח את עצמו. וגם עכשיו, כשטאלב טוואטחה חזר הביתה, מנחם שדרג את היכולות שלו והראה שיש מלחמה אמיתית על המשבצת. ואומנם טאלב קצת פצוע, אבל עדיין יהיה לו קשה לקחת את המקום הזה בחזרה.

טאלב טוואטחה (עמרי שטיין)טאלב טוואטחה (עמרי שטיין)

עד כה העונה, למנחם יש 696 דקות משחק בליגה, כאשר במאזנו שער ובישול, והוא רשם 9 הופעות בסך הכול – ב-7 מהן הוחלף וב-2 נכנס כמחליף. מנגד, טוואטחה רשם 196 דקות בליגה, כאשר יש לו ארבע הופעות. ב-2 משחקים הוחלף וב-2 הוא עלה מהספסל. למעשה, מנחם השתתף העונה בכל המשחקים של הירוקים.

“אם יוסיין בולט היה רץ לבד, הוא עדיין היה מצליח לשבור שיאים? בשביל להגיע לקצה, אתה חייב שמישהו יילחם איתך על המקום שלך וזה מוציא מסאן את המיטב”, אמר סוכנו של סאן מנחם, ג’קי דהאן, שמלווה אותו מגיל 17. “כשנושפים לספורטאי בעורף נדלק בו משהו אחר. סאן הוא שחקן מקסים עם אישיות מדהימה שרוצה להוביל את מכבי חיפה קדימה. הוא מכבד כל אחד שעובד איתו, אבל הוא גם לא מפחד מאף אחד בתחרות על המקום בהרכב”.

סאן מנחם (עמרי שטיין)סאן מנחם (עמרי שטיין)

אין ספק, מנחם רצה להגיע לקבוצה גדולה ולתקוע בה יתד, וזה מה שהוא עושה שנה אחרי שנה, בכל הזדמנות. בימים אלה מכבי חיפה וג’קי דהאן נמצאים בשיחות לגבי הארכת חוזהו של המגן, שיסתיים בסוף העונה. אומנם מנחם קיבל בתקופה האחרונה כמה הצעות כאמור, אבל מכבי חיפה לא ממהרת לשחרר אותו. לירוקים יש אופציה להאריך את החוזה שלו בשנה נוספת, ובעקבות היכולת הגבוהה שהוא מגלה, נדמה כי אין סיבה להתלבט. סאן מנחם רוצה להישאר ולפי היכולת שלו נדמה שגם מכבי חיפה תשמח.

המצב הנוכחי אולי מורכב יחסית, אבל מדהים איך הכל התהפך לטובה. כשסאן מנחם רק הגיע למכבי חיפה, טאלב טוואטחה היה שחקן מוביל שהגיע לנבחרת. וכעת, סאן פותח בהרכב בעצמו ואפילו הגיע לנבחרת בעצמו - כך שגם לשם המאבק בין השניים עוד עשוי להגיע בקרוב. ייתכן כי ההחלטות וההעדפות של ברק בכר במכבי חיפה ישפיעו על המצב ביניהם גם בנבחרת, הרי שמדובר בשני המגנים השמאליים המובילים שלה, כך שמדובר בניצחון כפול עבור מי שיצליח לבסס את מקומו בעמדה הזו. בינתיים, הוא עוזר לקבוצתו להתבסס במקום הראשון בליגת העל.

סאן מנחם חוגג (עמרי שטיין)סאן מנחם חוגג (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */