יום חמישי, 02.05.2024 שעה 23:35

"הגיע הזמן לשנות מומנטום, היינו צריכים את זה"

במכבי ת"א מרוצים מה-63:67 על באסקוניה וחילקו מחמאות להגנה. שביעות רצון מחזרתם של דיברתולומאו, כספי וזוסמן. אותלו האנטר: "זה הכדורסל של מכבי"

|
סקוטי ווילבקין וספסל מכבי ת
סקוטי ווילבקין וספסל מכבי ת"א (באדיבות באסקוניה ויטוריה)

“היינו צריכים ניצחון גדול במשחק צמוד”, אמרו במכבי תל אביב לאחר הניצחון אמש (חמישי) 63:67 על באסקוניה. במועדון הצהוב סימנו את המשחק מול הבאסקים ככזה שלא רק שישאיר אותם בתמונה אלא גם יהווה התחלה חדשה במידת מה, וזה בדיוק מה שעשו אצל אלופת המדינה כשניצחו על אדמת ספרד זו השנה השנייה ברציפות. לאחר המשחק היו חיוכים על פניהם של השחקנים ואנשי הקבוצה, וכעת מסתכלים במועדון לעבר משחק שמינית גמר גביע המדינה ביום ראשון מול הפועל חיפה.

בעונה החולפת, באסקוניה הגיעה ארצה במסגרת המחזור ה-29 של העונה הסדירה אך מגיפת הקורונה הביאה לביטול המחזור ובסופו של דבר גם של אותה העונה. דווקא מול אותה יריבה, כששתי הקבוצות מגיעות במצב כמעט הפוך לחלוטין מזה שהיו בו לפני תשעה חודשים. רק שהפעם הצהובים שחיפשו ליצר רצף של שני ניצחונות לראשונה העונה, סחטו מחמאות רבות על הלחימה אותה הציגו על הפרקט לכל אורכו של המשחק. 

סקוטי ווילבקין (באדיבות באסקוניה ויטוריה)סקוטי ווילבקין (באדיבות באסקוניה ויטוריה)

“זה היה משחק קשה מנטלית”, הודו במועדון והוסיפו. “קיבלנו חזרה את ג'ון דיברתולומאו (03:25 דקות), עומרי כספי (09:11 דקות) ויובל זוסמן (09:23 דקות) ועכשיו הם רק צריכים זמן כדי להיכנס לעניינים”. השלושה שכאמור שיחקו כמות דקות חד ספרתית, מתחילים להראות ניצנים של חזרה לעניינים. 

מה עשה את ההבדל עבור חניכיו של יאניס? "ההגנה הייתה נהדרת", סיכמו במועדון. ההגנה של הצהובים לא הייתה חדה בפתיחת העונה כשם שהייתה בעונה שקדמה לה, אך במשחקים האחרונים ובמיוחד במכבי מסמנים את המשחק מול ולנסיה כנקודת המפנה בו הדברים החלו להראות מעט טוב יותר, וזאת כמובן למעט שתי דקות ועשרים השניות האחרונות של המשחק בו ספגו הצהובים 12. עד אותה הנקודה חניכיו של יאניס עצרו את יריבתם על 27 נקודות ביותר מ-17 דקות של המחצית השנייה. 

טיילר דורסי (באדיבות באסקוניה ויטוריה)טיילר דורסי (באדיבות באסקוניה ויטוריה)

ההגנה של יאניס אכן נראית טוב יותר, ולמעט המשחק מול הפועל חולון בו הפסידה אלופת המדינה, המספרים אכן מגבים זאת. חניכיו של המאמן היווני עצרו את מילאנו במחצית השנייה על 28 נקודות ו-70 בסך הכל לפני הארכה, הכוכב האדום נעצרה בתל אביב על 76, ואמש כאמור את באסקוניה של דושקו איבאנוביץ׳ על 63 נקודות.  

כריס ג'ונס סיפר לאחר המשחק: "היה ניצחון קבוצתי מצוין. נלחמנו חזק, ודיברנו על כך בינינו לבין עצמנו, שהגיע הזמן לשנות מומנטום. שאנחנו צריכים להילחם ולהיות מרוכזים בפרטים הקטנים. שמרנו אותם על 63 נקודות ו-9 נקודות ברבע האחרון שזה מעולה ומראה עד כמה היינו מרוכזים בסיום. שיחקנו יחד, הזזנו את הכדור והמטרה עכשיו היא להמשיך להיבנות מזה ולנוע קדימה".

כריס ג'ונס עם הכדור (איציק בלניצקי)כריס ג'ונס עם הכדור (איציק בלניצקי)

אותלו האנטר הוסיף: "אני מרגיש טוב, שיחקנו הגנה טובה, וחזרנו לשחק את הכדורסל של מכבי. כולם נלחמו עבור הניצחון וזה מה שחשוב. הפסדנו משחקים עד עכשיו ואנחנו רוצים לנצח ולכן כולם ידעו שאנחנו מגיעים לכאן כדי להילחם. יש לנו קבוצה מצוינת אז פשוט עשינו מה שהיינו צריכים לעשות".

טיילר דורסי סיכם: "אני חושב שהעצירות שהשגנו בהגנה היו המפתח עבורנו. הייתה לנו תוכנית משחק ברורה, הם קבוצה שטובה בהתקפת המעבר, שקולעת הרבה. לגבי יוספה פול, אנחנו יודעים שהוא 'גדול' והוא קלע לא מעט נקודות אבל היינו בשליטה על כל האחרים וזה מה שהביא לנו את הניצחון”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */